Stránka 13 z 13
Napsal: sob dub 19, 2008 10:55
od phalanx
Ten Peugeot mal tusim 66kW nie?, stary VW TDI ma tiez 66kW, Lacetti ma 89kW a bezne commonraily maju uz peknych par rokov 96kW a viac, takze ten rozdiel nieje rozhodne maly, a pri realnom jazdeni este vacsi. Co sa tyka emisii tak je to zlozitejsie, ale medzi spotrebou a vyskami emisii nieje rozhodne priama umera, zalezi totizto hlavne ake emisie ktory ten motor produkuje.
PS: benzin je aj tak lepsi
a okremtoho nemam rad sadze ...
Napsal: sob dub 19, 2008 10:57
od Ivoš
Ono obecně automobilky dost ubýrají na spotřebě....spotřebu naměří někde na oválu za ideálních podmínek a přidají k tomu pár %, aby jim vyšla spotřeba maximální...já jsem slyšel, že s Nubirou 1.6 se dá jet okolo 6,5 l na sto...a nikdy se mi to nepovedlo....tohle není jen "vada" Daewroletu....
Napsal: sob dub 19, 2008 11:37
od Richard
No nemáš až tak úplně pravdu Ivoši, mrkni do velkýho techničáku a tam máš napsanou spotřebu, kterou bys asi nerozdejchal
ve skutečnosti je spotřeba oproti techničáku minimálně o 2 lt nižžší
Tady je metodika měření popsána :
http://news.auto.cz/technika/mereni-spo ... -dnes.html
Napsal: sob dub 19, 2008 12:06
od Krtek
No oni ten motor fakt asi neuměj... jinak by ho nekupovali od italů.
Ináčco se týče papírovejch hodnot spotřeby mm tušení že automobilky šla až tak daleko že plánovanu spotřebu neměřej ale spočtou ! Nejmíň žerou klasický TDička jet bez těch vysokotlakejch nesmyslů.
Otázkou je jestli je lepší mít menší pochybný emise CO2 (umle vyvolaná paanoia) nebo spotřebu o litr v každym autě. To by mělo za ásledek menší tžbu ropy, míň nákladů (a eimisí taky!) na dopravu, menší bordel olem zpracování ropy atd atd... o to ale asi fakt nejde.
Napsal: sob dub 19, 2008 23:30
od PeS
palikx píše:ja se nerad hadam ale nikoho neznechucuju.mel jsem 4 roky peugeota s HDI ckem a v pohode to jezdilo za 5,1.tak nevim proc by tyhle motory nemohly jezdit stejne.(asi nemohly kdyz to v GM neumi vyrobit)
P.S mensi spotreba se vetsinou rovna nizssi emise.vyssi vykon zas tak rozdilny neni.
No, musím na to reagovat - motor sám o sobě je skvělý - perfetkně táhne, je tichounký - opravdu je zahřátý k nerozeznání od benzínu - myslím co se týče nějakých vibrací či hluku. Je nádherně tichounký. Jen mě prostě nalákala nižší spotřeba. Kdybych věděl, že není, jdu do benzínu s okamžitou předělávkou na LPG - s tím jsem jezdil celý život. A mimochodem motory od francouzů nejsou šrot. Mám s nimi zkušenosti a vedle výběru Lacetti stál i Megan, ale cena už ne. Klidně na francouze nadávejte, já s nimi mám výbornou zkušenost
(oproti Fabii...)
Napsal: ned dub 20, 2008 10:41
od Ivoš
Já ty francouze taky docela nezatracuju...Moc se mi líbí Renault (hlavně VelSatis a Avantime), ale vedle Leganzy, kterou si chci jednou koupit bych vybíral ještě jako druhou možnost Citroen XM...to je krásnej a pohodlnej kočárek
Napsal: pon dub 21, 2008 00:07
od palikx
a jezis
koukam ze kdyz nekdo neco nema rad tak si vzdycky neco najde.
francouzi meli nejlepsi TD motor na svete nez vyrobili u vw TDI.a po tom co vylezlo prvni HDI byli francouzi zase chvili na koni.takze se uklidnete.porovnaval jsem 2,0hdi s tim co je v laceti.(ono ma asi o neco vetsi vykon-presnou hodnotu si nepamatuju)to ze delaj 96 kw tdi sem prosim neplette(o tom se tu nikdo nebavil)
vysledek je ovsem jasnej KAZDY vyrobce se snazi honit emise a vykon.ne nadarmo se neustale zprisnuji normy.ale i tak se vykony zvysuji.vseobecne ovsem muj nazor na GM motory naftove -zadny zazrak-at to sebrali kde chteli(a pokud od italu tak se nedivim nicemu)
ja s naftou problemy nemam a proto me docela mrzi ze ten lacik zere takhle strasne
Napsal: pon dub 21, 2008 08:48
od jegi
Žiadny zázrak--to je asi trafená definícia...
Keď sa pozrieme na link, tak tiež nič moc:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... fueltype=1
Takto sa fakt strácajú prednosti dieslákov. Veď nafta je cca o 2 Sk drahšia a keď mám na benz. 1.8 priemer 6.8L/100km, tak
Iba kvôli krútiacemu momentu?...
Napsal: pon dub 21, 2008 08:54
od PeS
jegi píše:Žiadny zázrak--to je asi trafená definícia...
Keď sa pozrieme na link, tak tiež nič moc:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... fueltype=1
Takto sa fakt strácajú prednosti dieslákov. Veď nafta je cca o 2 Sk drahšia a keď mám na benz. 1.8 priemer 6.8L/100km, tak
Iba kvôli krútiacemu momentu?...
No, ted na to koukám, že z nich mám vlastně nejmenší spotřebu. Ale na druhou stranu mě to těší - chyba asi opravdu není mezi volantem a sedadlem. Taky jsem bral diesel kvůli spotřebě. No, chybami se člověk učí. Nějakou dobu s tím vydržím a pak to vyměním za nástupce Lacetti v benzinu a necham to předělat na plyn. Pokud něco s tím dieselem neudělají, aby to alespoň trošku se přiblížilo avizovaným hodnotám...
Napsal: pon dub 21, 2008 08:58
od PeS
Teď jsem koukal na
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ower_e=110 na Octavie 1.9 Tdi a z 284 Octavii evidovaných se spotřebou je průměrná spotřeba 6,44 l/100km - což určitě přesněji odpovídá tomu, jak jezdí, než tomu, co říkají mnozí majitelé, že jezdí pod 5 litrů... No, ale pořád je to příjemnější než mých 7,6 litrů...
Napsal: pon dub 21, 2008 09:26
od Kessler
Já bych jen dodal...není TDI jako TDI...
...staré 66 kW a 81 kW verze s klasickým rotačním čerpadlem byly schopné jezdit za 5 litrů aniž by člověk musel jet ecorally...akorát pak ty novější 74 kW a 96 kW verze už měly slavné Pumpe-Düse = spotřeba nahoru, spolehlivost dolů...
...no nic, to byla jen malá koncernová vložka...
Napsal: pon dub 21, 2008 10:02
od PeS
Kessler píše:Já bych jen dodal...není TDI jako TDI...
...staré 66 kW a 81 kW verze s klasickým rotačním čerpadlem byly schopné jezdit za 5 litrů aniž by člověk musel jet ecorally...akorát pak ty novější 74 kW a 96 kW verze už měly slavné Pumpe-Düse = spotřeba nahoru, spolehlivost dolů...
...no nic, to byla jen malá koncernová vložka...
Myslím, že většina, kromě 2.O u VW není ještě PD. Tohle označení nesou v podstatě až nové motory, ne?
Napsal: pon dub 21, 2008 10:18
od Beda
No já bych si bejt tebou nestěžoval, moje Leganza žrala teď v zimě asi něco kolem 13l benzin, tak už to raději nepočítám
Napsal: pon dub 21, 2008 11:18
od Kessler
PeS píše:Kessler píše:Já bych jen dodal...není TDI jako TDI...
...staré 66 kW a 81 kW verze s klasickým rotačním čerpadlem byly schopné jezdit za 5 litrů aniž by člověk musel jet ecorally...akorát pak ty novější 74 kW a 96 kW verze už měly slavné Pumpe-Düse = spotřeba nahoru, spolehlivost dolů...
...no nic, to byla jen malá koncernová vložka...
Myslím, že většina, kromě 2.O u VW není ještě PD. Tohle označení nesou v podstatě až nové motory, ne?
Naopak...všechny TDI za posledních pár let jsou PD, ale to už je na ústupu...teď koncern přechází na Common Rail počínaje novým 2.0/103 kW a další budou následovat...