Stránka 12 z 17
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pát zář 26, 2014 16:46
od Boeing737
Zajtra letecký deň v NZ.
Vždy super akcia a vysoká účas zo strany divákov,ako aj lietadiel!
26.9 od 12.00
Žiaľ aj ja mám letecký-pracovný deň,tak tam nemôžem byť.
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pát zář 26, 2014 20:27
od xwing
Ked tam nebudes, to sa mi ani neoplati ist
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pát zář 26, 2014 20:33
od Boeing737
Je to 27.9
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: stř lis 12, 2014 18:34
od smire666
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: stř lis 12, 2014 20:47
od BoroX
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pon led 05, 2015 02:10
od Boeing737
Môj 5 roč.syn vždy rád prehovorí dopravné lietadlo,že je stíhačkou. Tentoraz mu A380 uveril,že je Mig 29
Našťastie len simulátorová verzia
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pon led 05, 2015 07:00
od xwing
Covece, hadam nam nechces tajne nakecat, ze opustas T7 a chystas sa na Abus a este k tomu hento hebedo ?
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pon led 05, 2015 11:11
od Boeing737
To nie,aspoň zatiaľ. Airbus nie je pre mňa,aj keď 380 je iná káva. Emirates mi síce dalo zaujímavu ponuku,ale zase všetko stavať od začiatku sa mi nechce.
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pon led 05, 2015 13:30
od xwing
S A380 to nevypada dobre..
Udajne za minuly rok 2014 nemali ani jednu objednavku.
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pon led 05, 2015 15:18
od Boeing737
To už nech riešia aerolínky
Najviac obj.je aj tak vždy na B7 a A3 hlavne kvôli low-cost arilines. Pre Easy a Ryan nestíhajú vyrábať. A to sú len európske. Ázia+USA.
Boeing má napr.od Ryanaru obj.až na r.2026!
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: pon led 05, 2015 23:37
od xwing
Jo.
Proste 4-motorove lietadla su na ustupe kvoli spotrebe.
Ani B747 uz neni to prave.
Dvojmotoraky su "in"
Ako pises, B777, B787, A330...
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: stř led 07, 2015 04:21
od smire666
Ešteže pletí ten ETOPS ( Extended twin-operations ), bez toho by si dvojmotory na linkách cez more ani neškrtli
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: stř led 07, 2015 08:46
od xwing
Kazdy predpis sa da vzdy zmenit a urcite raz k tomu dojde
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: čtv led 08, 2015 01:40
od Boeing737
Je toho viac....ETOPS-90, ETOPS-120, ETOPS-180 a LROPS /Long Range Operational Performance Standards/.
Samozrejme je lepšie mať štyri motory,ako dva.
V prípade výpadku jedného motora z dvoch,má ten funkčný výkon cca.200% a tým je vyššie riziko aj jeho zlyhania. Ak má lietadlo ešte 3 funkčné zo štyroch,tak výkon funkčných sa zvýši iba na cca.130%
Každá spoločnosť sa riadi pri kúpe liatadla podľa ETOPS,lebo od toho sa odvíja ekonomika letu.
Lietadlo ktoré má 4 motory bude mať v prevádzke inú trasu ako lietadlo, ktoré má "iba" dva
Potom nasledujú ceny,akcie,benefity zo strany dodávateľov Airbus a Boeing.
A340 alebo B777 ? Ktoré kúpiť...riešia aerolinky
Re: Lieta tu niekto?
Napsal: čtv led 08, 2015 04:18
od smire666
Iste, do takej miery zvýšený výkon je nutný iba v prípade potreby dosiahnutia tej istej rýchlosti ako pri všetkých fungujúcich motoroch. I keď, schopnosť dvojnásobných maximálnych otáčok ( a tým aj vibrácií, teploty pred turbínou, zaťaženia komponentov motora ), dalo by sa o tom polemizovať
Každý motor má určité režimy, pri ktorých môže bežať do vyčerpania rezurzu ( pre nezainteresovaných životnosť, resp. nasledujúca väčšia kontrola ) a pre ostatné ako napríklad voľnobeh ( čo je dosť "teplý" režim - nízke otáčky, minimálny prietok vzduchu motorom, nulová rýchlosť vzduchu okolo motora ( mizerné chladenie ). Ani na maximálny výkon ( mimoriadny, zvýšený oproti vzletovému ) nemôže bežať ktovie ako dlho )...