Re: Orlando a LPG
Napsal: úte led 31, 2012 14:01
Ja si nemyslím, že by bol nejako lenivý. Nafta to síce nie je, no na to auto v pohode stačí
( môj názor ).
( môj názor ).
Forum pro majitele vozů Chevrolet a Daewoo
https://www.chevroletclub.cz:443/
Mám 1.8 LTZmari1300 píše:omlouvám se že odbočuju, ale chtěl bych se zeptat, zda Nubira/Lacetti je na LPG taktéž vhodná...?Akri píše:chevrolet je lpg leta naklonen a problemy nedela
Viděl jsem jich v inzerci dost na prodej již předělaných na LPG, ale v autorizovanym servisu Chevrolet mi to nebyli schopni potvrdit, ani zda motor 1.6, nebo 1,8 je na provoz LPG vhodný,ani odpovědět, co za motory se v Nubiře vlastně používají(zda mají hydroštely a zda jsou tvrzená ventilová sedla).
Uvažuji o její koupi a abych řekl pravdu uvažuji i o Orlandu, i když mi trošku vadí menší zavazadlový prostor(oproti konkurenci) a absence rezervy, tudíš si myslim, že toroidní nádrž nebude kam shovat...
Jinak je Orlando s 1.8 v benzínu opravdu tak líný,jak jsem se dočetl?
díky
typek píše:Mám 1.8 LTZmari1300 píše:omlouvám se že odbočuju, ale chtěl bych se zeptat, zda Nubira/Lacetti je na LPG taktéž vhodná...?Akri píše:chevrolet je lpg leta naklonen a problemy nedela
Viděl jsem jich v inzerci dost na prodej již předělaných na LPG, ale v autorizovanym servisu Chevrolet mi to nebyli schopni potvrdit, ani zda motor 1.6, nebo 1,8 je na provoz LPG vhodný,ani odpovědět, co za motory se v Nubiře vlastně používají(zda mají hydroštely a zda jsou tvrzená ventilová sedla).
Uvažuji o její koupi a abych řekl pravdu uvažuji i o Orlandu, i když mi trošku vadí menší zavazadlový prostor(oproti konkurenci) a absence rezervy, tudíš si myslim, že toroidní nádrž nebude kam shovat...
Jinak je Orlando s 1.8 v benzínu opravdu tak líný,jak jsem se dočetl?
díky
Motor není líný, naopak, na svůj objem je velice povedený a konstrukčně "nezávadný". Ve své době (1998-2008) byl v podstatě nejlepším motorem (i nejuniverzálnějším) v GM (všechny verze od 85-92-103 kW s postupným a zlepšování konstrukce bez zaváhání). Nejlépe se dal a dá charakterizovat "tahá jak dvoulitr, žere jako šestnáctistovka". V podstatě to byl motor o který se VW pokoušel svým neuspěšným 20ti-ventilem 92kW na přelomu tisíciletí, který oproti tomuto motoru od GM ani nejel a navíc žral jako prokopnutý a ve VW byl nakonec nahrazen nesmírně povedeným 1.8 turbo (110-132 kW).
Motor 1.8 16V od GM je dobrý. Problém, který popisují redaktoři různých bulvárních motoristických časopisů se nejmenuje lenost ale hmotnost. V případě Orlanda stokrát nic umořilo vola. Osobně jsem měl před Orlandem Zafiru 1.8 16V 92kW a motor (i přes absenci proměnlivého časování a délky sacího potrubí) subjektivně o něco lépe tahal a žral také o cca litr méně. Zafira A taky vážila 1350 kg. Přidáme-li 20% váhy vozu (Orlando 1650-1700kg) nemůže z rovnice vypadnout zlepšení i přes růst výkonu (navíc dosahovaného v otáčkách, při kterých by dieselovou techniku opouštěly válce skrze hliníkové hlavy). Pro mě tedy zklamání, nicméně očekávané, protože na blbnutí jsou jiné stroje. Pro rodinné účely a cestování je spíše závažnější absence 6tky a horší utlumení motorového prostoru (při dálniční 130 je motor u čísla 3900 a je dominantně nejhlučnější kulisou ve voze). Pro cestování kolem města i v něm a na trasy mimo město do rychlosti tak 110-120km je však podvozek a převody spolu s útulným pohodlím uvnitř jako dělaný. Je to nadmíru dobré auto za slušné peníze, pokud by bylo mělo šestku a o něco odhlučněnější interiér (od motoru, aerodynamika a odvalování kol je zcela v rámci třídy) řekl bych vynikající.
P.S: lenost je navíc subjektivní veličina. U Orlanda je stejně jako u ostatních současných vozů s elektronickým plynem je navíc aplikována agresivnější charakteristika reakce na plyn. Je to takový ten pocit, kdy při lehkém sešlápnutí plynu máte pocit, že motor "jede a táhne" o to horší je potom poznání, že sešlápnutím až na doraz se nic zvlášního neděje a je potřeba počkat do otáček. Někteří jedinci, kteří "píší" testy o autech bez znalosti této fíčury popisují svoje pocity jako lenost motoru, dokonce jsem viděl u jednoho modelu vozu a jednoho motoru dva názory a to "líný a nezáživný" a druhý "dravý s chutí do života".
Za mě osobně doporučuji při klidné a ustálené jízdě řadit podle šipky. Ten motor má velmi dobrý průběh kroutícího momentu a proto většinu jízních úkonů, včetně jízdy do kopce zvládne ve spektru 1300-2500 ot/min. Díra je tesně před 4 tis/ot min (tedy alespoň u mě) kdy se přestavují ventily. Poté motor ožije a přidá na tahu, ale vzhledem k hmotnosti auta nekoná se žádná výrazná výkonová špička až do zásahu omezovače. Když to shrnu je dynamika Orlanda s tímto motorem "tak akorát". Rozhodně se nejedná o poddimenzování, na to jsou u experti v jiných nejmenovaných německých státních koncernech zabývajících se lidovými vozy, spíše jde o nenaplněné očekávání "vysokého" tabulkového výkonu při opomenutí zápočtu hmotnosti auta. Asi tolik o motoru a jeho lenosti...
Nejen ventily sání, ale i výfukové, viz třeba zde rok a půl zpěthttp://www.auto.cz/test-chevrolet-cruze-104-kw-2208Krtek píše:Ony už do Daewrooletů dorazily proměnlivě časovaný ventily ? O tom slyšim prvně. Vim o proměnlivý dýlce sání ale o ventilech ?
smire666 píše: tak a niekto to konečne povedal na "celú hubu."
Myslim, ze vsem kdo maji LPG, je nejaka vykonova spicka docela ukradena, protoze chteji jezdit predevsim za rozumny peniz a ne zavodit....a ti, co jim jde o co nejvyssi vykon, si koupi klepocmouda a aktualne asi prilivaji aditiva nebo kupujou ultradrahou arctic naftu, aby vubec mohli vytahnout Orlika veninza píše:Bohužel oproti tomu s čím jsem měl možnost jezdit líné je, je to tedy jen o úhlu pohledu.
Vzhledem k hmotnosti je benzínový motor na hranici svých sil, především mu chybí výraznější výkonová špička a z toho vyplývá, že v rámci LPG je to ještě o něco zdůrazněnější (divný slovo ) a tím pádem to řada lidí odsoudí (i já)