Stránka 12 z 46

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 14:01
od smire666
Ja si nemyslím, že by bol nejako lenivý. Nafta to síce nie je, no na to auto v pohode stačí
( môj názor ).

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 15:41
od jindrous
Hlavně tedka z nezajetýma motorama a v zimě není možno moc testovat jestli je auto líné nebo není :-)

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 15:49
od typek
mari1300 píše:
Akri píše:chevrolet je lpg leta naklonen a problemy nedela
omlouvám se že odbočuju, ale chtěl bych se zeptat, zda Nubira/Lacetti je na LPG taktéž vhodná...?
Viděl jsem jich v inzerci dost na prodej již předělaných na LPG, ale v autorizovanym servisu Chevrolet mi to nebyli schopni potvrdit, ani zda motor 1.6, nebo 1,8 je na provoz LPG vhodný,ani odpovědět, co za motory se v Nubiře vlastně používají(zda mají hydroštely a zda jsou tvrzená ventilová sedla).

Uvažuji o její koupi a abych řekl pravdu uvažuji i o Orlandu, i když mi trošku vadí menší zavazadlový prostor(oproti konkurenci) a absence rezervy, tudíš si myslim, že toroidní nádrž nebude kam shovat...



Jinak je Orlando s 1.8 v benzínu opravdu tak líný,jak jsem se dočetl?

díky
Mám 1.8 LTZ
Motor není líný, naopak, na svůj objem je velice povedený a konstrukčně "nezávadný". Ve své době (1998-2008) byl v podstatě nejlepším motorem (i nejuniverzálnějším) v GM (všechny verze od 85-92-103 kW s postupným a zlepšování konstrukce bez zaváhání). Nejlépe se dal a dá charakterizovat "tahá jak dvoulitr, žere jako šestnáctistovka". V podstatě to byl motor o který se VW pokoušel svým neuspěšným 20ti-ventilem 92kW na přelomu tisíciletí, který oproti tomuto motoru od GM ani nejel a navíc žral jako prokopnutý a ve VW byl nakonec nahrazen nesmírně povedeným 1.8 turbo (110-132 kW).
Motor 1.8 16V od GM je dobrý. Problém, který popisují redaktoři různých bulvárních motoristických časopisů se nejmenuje lenost ale hmotnost. V případě Orlanda stokrát nic umořilo vola. Osobně jsem měl před Orlandem Zafiru 1.8 16V 92kW a motor (i přes absenci proměnlivého časování a délky sacího potrubí) subjektivně o něco lépe tahal a žral také o cca litr méně. Zafira A taky vážila 1350 kg. Přidáme-li 20% váhy vozu (Orlando 1650-1700kg) nemůže z rovnice vypadnout zlepšení i přes růst výkonu (navíc dosahovaného v otáčkách, při kterých by dieselovou techniku opouštěly válce skrze hliníkové hlavy). Pro mě tedy zklamání, nicméně očekávané, protože na blbnutí jsou jiné stroje. Pro rodinné účely a cestování je spíše závažnější absence 6tky a horší utlumení motorového prostoru (při dálniční 130 je motor u čísla 3900 a je dominantně nejhlučnější kulisou ve voze). Pro cestování kolem města i v něm a na trasy mimo město do rychlosti tak 110-120km je však podvozek a převody spolu s útulným pohodlím uvnitř jako dělaný. Je to nadmíru dobré auto za slušné peníze, pokud by bylo mělo šestku a o něco odhlučněnější interiér (od motoru, aerodynamika a odvalování kol je zcela v rámci třídy) řekl bych vynikající.

P.S: lenost je navíc subjektivní veličina. U Orlanda je stejně jako u ostatních současných vozů s elektronickým plynem je navíc aplikována agresivnější charakteristika reakce na plyn. Je to takový ten pocit, kdy při lehkém sešlápnutí plynu máte pocit, že motor "jede a táhne" o to horší je potom poznání, že sešlápnutím až na doraz se nic zvlášního neděje a je potřeba počkat do otáček. Někteří jedinci, kteří "píší" testy o autech bez znalosti této fíčury popisují svoje pocity jako lenost motoru, dokonce jsem viděl u jednoho modelu vozu a jednoho motoru dva názory a to "líný a nezáživný" a druhý "dravý s chutí do života".

Za mě osobně doporučuji při klidné a ustálené jízdě řadit podle šipky. Ten motor má velmi dobrý průběh kroutícího momentu a proto většinu jízních úkonů, včetně jízdy do kopce zvládne ve spektru 1300-2500 ot/min. Díra je tesně před 4 tis/ot min (tedy alespoň u mě) kdy se přestavují ventily. Poté motor ožije a přidá na tahu, ale vzhledem k hmotnosti auta nekoná se žádná výrazná výkonová špička až do zásahu omezovače. Když to shrnu je dynamika Orlanda s tímto motorem "tak akorát". Rozhodně se nejedná o poddimenzování, na to jsou u experti v jiných nejmenovaných německých státních koncernech zabývajících se lidovými vozy, spíše jde o nenaplněné očekávání "vysokého" tabulkového výkonu při opomenutí zápočtu hmotnosti auta. Asi tolik o motoru a jeho lenosti...

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 16:09
od smire666
-i tak a niekto to konečne povedal na "celú hubu." :D

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 17:00
od jindrous
já mám i šestku :-)

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 17:12
od mari1300
typek píše:
mari1300 píše:
Akri píše:chevrolet je lpg leta naklonen a problemy nedela
omlouvám se že odbočuju, ale chtěl bych se zeptat, zda Nubira/Lacetti je na LPG taktéž vhodná...?
Viděl jsem jich v inzerci dost na prodej již předělaných na LPG, ale v autorizovanym servisu Chevrolet mi to nebyli schopni potvrdit, ani zda motor 1.6, nebo 1,8 je na provoz LPG vhodný,ani odpovědět, co za motory se v Nubiře vlastně používají(zda mají hydroštely a zda jsou tvrzená ventilová sedla).

Uvažuji o její koupi a abych řekl pravdu uvažuji i o Orlandu, i když mi trošku vadí menší zavazadlový prostor(oproti konkurenci) a absence rezervy, tudíš si myslim, že toroidní nádrž nebude kam shovat...



Jinak je Orlando s 1.8 v benzínu opravdu tak líný,jak jsem se dočetl?

díky
Mám 1.8 LTZ
Motor není líný, naopak, na svůj objem je velice povedený a konstrukčně "nezávadný". Ve své době (1998-2008) byl v podstatě nejlepším motorem (i nejuniverzálnějším) v GM (všechny verze od 85-92-103 kW s postupným a zlepšování konstrukce bez zaváhání). Nejlépe se dal a dá charakterizovat "tahá jak dvoulitr, žere jako šestnáctistovka". V podstatě to byl motor o který se VW pokoušel svým neuspěšným 20ti-ventilem 92kW na přelomu tisíciletí, který oproti tomuto motoru od GM ani nejel a navíc žral jako prokopnutý a ve VW byl nakonec nahrazen nesmírně povedeným 1.8 turbo (110-132 kW).
Motor 1.8 16V od GM je dobrý. Problém, který popisují redaktoři různých bulvárních motoristických časopisů se nejmenuje lenost ale hmotnost. V případě Orlanda stokrát nic umořilo vola. Osobně jsem měl před Orlandem Zafiru 1.8 16V 92kW a motor (i přes absenci proměnlivého časování a délky sacího potrubí) subjektivně o něco lépe tahal a žral také o cca litr méně. Zafira A taky vážila 1350 kg. Přidáme-li 20% váhy vozu (Orlando 1650-1700kg) nemůže z rovnice vypadnout zlepšení i přes růst výkonu (navíc dosahovaného v otáčkách, při kterých by dieselovou techniku opouštěly válce skrze hliníkové hlavy). Pro mě tedy zklamání, nicméně očekávané, protože na blbnutí jsou jiné stroje. Pro rodinné účely a cestování je spíše závažnější absence 6tky a horší utlumení motorového prostoru (při dálniční 130 je motor u čísla 3900 a je dominantně nejhlučnější kulisou ve voze). Pro cestování kolem města i v něm a na trasy mimo město do rychlosti tak 110-120km je však podvozek a převody spolu s útulným pohodlím uvnitř jako dělaný. Je to nadmíru dobré auto za slušné peníze, pokud by bylo mělo šestku a o něco odhlučněnější interiér (od motoru, aerodynamika a odvalování kol je zcela v rámci třídy) řekl bych vynikající.

P.S: lenost je navíc subjektivní veličina. U Orlanda je stejně jako u ostatních současných vozů s elektronickým plynem je navíc aplikována agresivnější charakteristika reakce na plyn. Je to takový ten pocit, kdy při lehkém sešlápnutí plynu máte pocit, že motor "jede a táhne" o to horší je potom poznání, že sešlápnutím až na doraz se nic zvlášního neděje a je potřeba počkat do otáček. Někteří jedinci, kteří "píší" testy o autech bez znalosti této fíčury popisují svoje pocity jako lenost motoru, dokonce jsem viděl u jednoho modelu vozu a jednoho motoru dva názory a to "líný a nezáživný" a druhý "dravý s chutí do života".

Za mě osobně doporučuji při klidné a ustálené jízdě řadit podle šipky. Ten motor má velmi dobrý průběh kroutícího momentu a proto většinu jízních úkonů, včetně jízdy do kopce zvládne ve spektru 1300-2500 ot/min. Díra je tesně před 4 tis/ot min (tedy alespoň u mě) kdy se přestavují ventily. Poté motor ožije a přidá na tahu, ale vzhledem k hmotnosti auta nekoná se žádná výrazná výkonová špička až do zásahu omezovače. Když to shrnu je dynamika Orlanda s tímto motorem "tak akorát". Rozhodně se nejedná o poddimenzování, na to jsou u experti v jiných nejmenovaných německých státních koncernech zabývajících se lidovými vozy, spíše jde o nenaplněné očekávání "vysokého" tabulkového výkonu při opomenutí zápočtu hmotnosti auta. Asi tolik o motoru a jeho lenosti...

dost dobře napsáno a objasněno... -i

ohledně tý Nubiry asi nidko nic...

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 19:27
od Hanzy
Jak to ze ne ma stam napsano nejpovedenejsi motor je 1.8 ale ta 1.6 je na tom podobne ale jelikoz je to taky vetsi auto tak rozhodne lepe volit 1.8 -i

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 19:35
od Krtek
Ony už do Daewrooletů dorazily proměnlivě časovaný ventily ? O tom slyšim prvně. Vim o proměnlivý dýlce sání ale o ventilech ?

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 22:18
od typek
Krtek píše:Ony už do Daewrooletů dorazily proměnlivě časovaný ventily ? O tom slyšim prvně. Vim o proměnlivý dýlce sání ale o ventilech ?
Nejen ventily sání, ale i výfukové, viz třeba zde rok a půl zpěthttp://www.auto.cz/test-chevrolet-cruze-104-kw-2208
Jak říkám, dobrý motor v příliš těžkém autě, to je dneska normální. Větší obsah se nenosí protože oficiální strašák se jmenuje CO2 a menší turba jsou pro hi-tech produkty GM pod názvem OPEL. Nicméně pokud by nebyla EU a její zelenospásné a jíné úchylné normy a požadavky na emise nezávadných plynů, mohli bychom dnes provozovat nějakou verzi evoluce 2,2, nebo šestihrnku 3,2 a mít stejnou spotřebu při úplně jiných dynamických vlastnostech. No ale co my o tom víme, to je potřeba rozhodnout v Brusli co je pro nás dobrý :-)

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 22:24
od slaza
smire666 píše:-i tak a niekto to konečne povedal na "celú hubu." :D

Asi to patří na jiné téma, ale všechno je relativní, protože moje nejsilnější auto dělalo stovku za 14 s a maximálně jelo 160 km/hod, a tak vůbec nepředpokládám, že by Orlando bylo líné. O tom to je.

Re: Orlando a LPG

Napsal: úte led 31, 2012 23:45
od inza
Bohužel oproti tomu s čím jsem měl možnost jezdit líné je, je to tedy jen o úhlu pohledu.

Vzhledem k hmotnosti je benzínový motor na hranici svých sil, především mu chybí výraznější výkonová špička a z toho vyplývá, že v rámci LPG je to ještě o něco zdůrazněnější (divný slovo :) ) a tím pádem to řada lidí odsoudí (i já)

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř úno 01, 2012 20:25
od luke1
inza píše:Bohužel oproti tomu s čím jsem měl možnost jezdit líné je, je to tedy jen o úhlu pohledu.

Vzhledem k hmotnosti je benzínový motor na hranici svých sil, především mu chybí výraznější výkonová špička a z toho vyplývá, že v rámci LPG je to ještě o něco zdůrazněnější (divný slovo :) ) a tím pádem to řada lidí odsoudí (i já)
Myslim, ze vsem kdo maji LPG, je nejaka vykonova spicka docela ukradena, protoze chteji jezdit predevsim za rozumny peniz a ne zavodit....a ti, co jim jde o co nejvyssi vykon, si koupi klepocmouda a aktualne asi prilivaji aditiva nebo kupujou ultradrahou arctic naftu, aby vubec mohli vytahnout Orlika ven :o)

Re: Orlando a LPG

Napsal: stř úno 01, 2012 20:46
od Vypravca
Neviem co tu riesis vykonovu krivku. Ja mam na LPG odjazdenych 100.000km a ziadny rozdiel nevidim ci jazdim na benzin, alebo LPG. Namontuj ked chces a uvidis.

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon úno 06, 2012 18:37
od jindrous
co se stane když vyjedu celou nádrž plynu do prázdna?

Re: Orlando a LPG

Napsal: pon úno 06, 2012 20:16
od Vypravca
Nič. Prepne ti to do benzínu.
Ono ak to je zle nastavené, tak ti môže prepnúť do benzínu aj keď máš dosť LPG, keď motor veľmi zaťažíš. To som čítal na nejakom fóre o LPG.