Stránka 12 z 81
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: čtv bře 17, 2011 22:25
od tomask
Jirka8472 píše:To máš pravdu, navíc budu mít i příplatkovou výbavu, takže je termín ještě horší. Dokonce
mě připravili i na to, že auto budu mít možná až v září...
Gratuluji také, a s tím čekáním tak to budeš rád když ho budeš mít v září.
Myslím že budeš čekat tak 7-8 měsíců, tak držím palce.
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: pát bře 18, 2011 07:44
od Jirka8472
Hmm, uvidím a dám vědět.. Tak dlouhé čekaní, no, to bude stát za to...
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: pát bře 18, 2011 21:31
od marwinn
Tak dneska jsem ho dovezl a zaparkoval v garáži
LT+, bordo metaliza, 163PS. Udělal jsem na něm dneska skoro 100km a je to příjemné vozidlo.
Více dám sem, až to trochu projedu. Spotřeba se nedá prvních 100km řešit. Tah motoru taky ne.
Jednoznačně poměr cena výkon je dobrý.
Sháním více informací o motoru. Ale je to BlackBox. Jediný co jsem vystopoval, je to, že základ pochází z Italského VM Motori. Litinový blok, sání i výfuk na jedné straně. Tlak vstřiků 1800 barů, vtřikovače Denso.
Proč jsem do auta šel, byly především tyto informace. VM Motori - jedna z nejlepších motoráren na diesely
www.vmmotori.it - dělají/dělali motory pro toyoty, kia, hyundai, ford, alfa romeo, fiat...
Litinový blok - těžší, ale trvanlivější než hliník. Nevýhoda , vzhledem k charakteristice materiálu nelze opracovat tak, aby se daly použít prodloužené intervaly výměny oleje. To ale v zásadě nevadí. je tu jen riziko vyšší spotřeby oleje. Bude potřeba to kontrolovat.
Sání a výfuk na jedné straně bude mít horší charakteristiky vyplachování spalovacího prostoru. Ale zase umožní posunutí morotu blíže ke kokpitu a tím zlepšení polohy těžiště. Tlak vstřiků 1800 barů není dneska žádná olympiáda, ale dá se s tím žít.
Podle všech těchto info půjde v jádru o starý motor, klasické dřevní koncepce, vybavený CR technologií. To má ale svoje výhody - jednoduchý, robustní držák, s vyšší spotřebou jak nafty tak oleje.
Proto budu rád, když dáte vědět jakékoliv informace, rozkresy a pod. o tomto motoru. Slabší motor v Orlandu je naprosto identický, se sníženým výkonem.
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: sob bře 19, 2011 15:19
od inza
Taky jsem dlouho nic nemohl najít. Tady info ze Světa Motorů - Speciál.
Dvoulitr řady D.
Na motoru samotném nic moderního není. Má rozvody poháněné řemenem, litinový blok a chybí mu vyvažovací hřídele. Proměnnou geometrii turbodmychadla silnější verze ovládá stále pneumatický aktuátor, překvapením jsou také elektronicky ovládané vířivé klapky u sudých sacích ventilů, které na řadě motorů zlobí a někteří výrobci už je opustili. Snížený kompresní poměr a jemnější vstřikování ale přispěly ke snížení vibrací a jemnější reakci na plyn. Obě verze mají dvouhmotový setrvačník, regeneraci filtru pevných částic vyvolává dávka paliva vstřikovaná do válců (nikoliv zplyňovač ve výfukovém potrubí jako u některých moderních motorů).
Moje hodnocení:
řemen - škoda, řetěz považuju za lepší řešení.
vyvažovací hřídele - nevadí, i tak je to klidné - otázkou je jestli nemůže po čase docházet ke vzniku nějakých vůlí či tak něco
pneu ovládání lopatek turba - považuju dokonce za lepší řešení (rozhodně levnější než el. ovládání - např. u Mondea takové porouchané ovládání stojí 10tis a časem se pokazí všechny
vířivé klapky - zlobí často u BMW, můžeme doufat že tady nic nenastane, na to případně záruka pravděpodobně pamatovat bude
dvouhmota - problém snad u všech aut dneška, doufejme že to přijde co nejpozději (např. tak 180tis km) - uvidí se časem
regenerace filtru - je to jednodušší systém, zvyšuje spotřebu, ale pokud to bude fungovat bez problémů, je to skoro věčné.
Jedno upozornění - prý to je v manuálu, ale moc lidí to nečte - má to kontrolku toho DPF a v případě jejího rozsvícení se NESMÍ vypínat motor, ale je nutné filtr vypálit (vyššími otáčkami motoru). Jinak prý hrozí zničení DPF.
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: sob bře 19, 2011 20:56
od patres20
tak aspon naky info je. a info ohledne benzinovejch motoru neni nikde?? taky by me zajimalo.
diky moc.
NEDĚLÁTE NĚKDO DOBRÝ PUJČKY??
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: sob bře 19, 2011 21:47
od marwinn
Snad jen upřesnění k motoru.
Motor nemá řemen, rozvody jsou poháněny retězem. Zdroj: návod k obsluze a mění se po 280.000km
Vyvažovací hřídele až tak nevadí, nepřijde mi, že by se klepal. A ušetří se další komplikace a hmotnost. Blok motoru by měl být vychytaný a tak by praskat neměl.
Spíš by mě zajímalo, kde zjistit, jaké jsou tam vstřikovače. Denso je jasný, ale někde psali, že nejsou Piezzo. Pak by připadaly v úvahu jen historické seleniové. Ale ty zas nedávaly 1800 barů. Tak to mi vrtá hlavou.
Pneu ovládání lopatek je spolehlivější.
Dvouhmota - na passatovi jsem to menil a byl to ranec. Ale vydrželo to 245.000km ale jak se to pak už klepalo, tak to odnesla skříň převodovky za moc.... takže chce to jak to začne chrčet, hned vyměnit. A to začlo tak na 160.000km.
Regenerace filtru - ekoteroristická daň. Už to tam ale je.
V této souvislosti mi furt nejde do hlavy, jestli to má sání a výfuk na jedné straně. Včera jsem v tom ležel, snažil jsem se oddělat plastový kryt a zjistit to. Nicméně na tuty to má výfuk zepředu a výstup z turba jde dolů pod motor...
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: sob bře 19, 2011 23:56
od inza
marwinn píše:Snad jen upřesnění k motoru.
Motor nemá řemen, rozvody jsou poháněny retězem. Zdroj: návod k obsluze a mění se po 280.000km
Tak tohle by mě opravdu zajímalo - můžu sem dát scan té stránky ze SM, ale nějak se mi to nedaří
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: ned bře 20, 2011 00:13
od patres20
jojo to by bylo dobry. aby se nekdo dal servisni manual kdo uz ma orlanda. i diesel i benzinu. at vime. diky moc
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: ned bře 20, 2011 15:11
od marwinn
Ahoj,
Co se týká už samotného obrázku - není to ten motor
minimálně měrka oleje je úplně vlevo a ne uprostřed. Ale s tím se počítá, co by se kluci novinářští snažili - stejně to nikdo nepozná
To že to má řetěz mi jednak řekli kluci v Renocaru a taky je to tady v tématu někde napsaný v nascanovaným textu nějaké recenze.
Znám trošku novináře, nedělají si s ověřováním zdrojů (sami ten motor asi nerozebírali) žádnou práci.
Jen pro informaci, spotřeba zatím v průměru 7,6 - shodou náhod úplně stejná jako dlouhodobá u Passata 2,0TDI PD r.v. 2006 co jsem měl předtím.
Základem je, že jsou děti spokojený a žena taky. Měla po zkušenostech s Pašíkem jedinou starost, co se vysype jako první.... tak jsem ji uklidnil, že to nikdo neví
což je pravda ....
Ještě mi vrtá hlavou, proč je předepsán řídký olej 5W-30 - typický pro VW LongLife, když je to "ShortLife". Tam bych čekal spíš klasický 5W-40. Ale specifikace GM hovoří jasně: 5W-30
Budu řešit nějaký HandsFree. Žena má v autě Parrota, super funguje, montoval jsem si ho tam sám. Ale tady nevím kam šáhnout.
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: ned bře 20, 2011 22:31
od patres20
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: pon bře 21, 2011 00:42
od patres20
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: pon bře 21, 2011 12:59
od inza
To mě trošku děsí - 7,1l oleje?
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: pon bře 21, 2011 13:11
od marwinn
Ještě jsem ten manuál neprocházel, tak nevím co myslíš 7,1 litru oleje. Nicméně v manuálu píšou 5,5l oleje na výměnu, což je oproti 4,0 litru u passata hodně. Navíc když účtují za olej 430,- Kč a normálně ten stejný GM stojí 200,- ..... to pak naštve
P
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: pon bře 21, 2011 14:08
od inza
Asi budu muset jezdit na olej do nějakého levnějšího servisu
Jak je to vůbec u Chevroletu v případě návštěv jiných autorizovaných servisů - např. já bych jezdil klidně na olej do origo Honda servisu.
Re: Chevrolet Orlando
Napsal: pon bře 21, 2011 21:19
od marwinn
Podle mě je to všude stejný... pokud chceš mít podrženou záruku, jen original Chevrolet servis. A pozor, to i v případě že chceš záruku 6 let na lak/karoserii, tak i pak musíš jezdit na olej do Chevy servisu.
Jediný co se dá domluvit, že dovezeš svůj olej. Pokud by tam bylo skutečně 7 litrů a ty ho koupíš za míň než půlku ten samej, tak je to 1400,- úspora .... pro někoho fous, ale Chevy si nekupujou závodáři... takže...
Pokusím se dát do kupy nějaký info o tom Motoru. Především technický vychytávky jako typ a model vstřikovačů, verze řídící jednotky, diagnostika, jaký je tam turbo, jaký mezichladič, kolikrát je uložená klika - jsem zaslechl že jen třikrát... tak to snad ne