Stránka 12 z 13

Napsal: sob dub 05, 2008 16:55
od Jura
U mě je spotřeba v zimě cca o litr vyšší, ale není to asi jen díky zimákům, ale i kvúli teplotě (studený motor, ztuhlý olej...). Ale kola asi dělaj nejvíc, díky vyššímu valivému odporu způsobenému měkčí směsí. Podle mě.

Napsal: ned dub 06, 2008 18:16
od pekrtek
Dneska jsem jel s Lacetti 1,6 z Budějic do Prahy přes Hlubokou. Natankoval jsem u Benziny plnou a potom v Říčanech u Shellu. Nevěřil jsem vlastním očím. Na tuto trasu si to vzalo 5,8.javascript:emoticon(':shock:')
Shocked
Ještě dotaz: nezkoušel někdo Vervu 100? Je stejně drahá (ne-li levnější) než V-Power a má také čistící aditiva.

Napsal: ned dub 06, 2008 18:26
od Ivoš
Zní to zajímavě ;) ...ale 100 oktanovej benzín jsem ještě nebral ani od Shellu...beru jen V-Power 95.

Napsal: ned dub 06, 2008 19:05
od Jura
pekrtek píše: Natankoval jsem u Benziny plnou a potom v Říčanech u Shellu. Nevěřil jsem vlastním očím. Na tuto trasu si to vzalo 5,8.
:idea:
Myslím, že aby mělo větší smysl měřit spotřebu, je optimální tankovat na stejné pumpě a hlavně na stejném stojanu. Je docela dobře možné, že při tankování na jiném stojanu udělá rozdíl v náplni nádrže třeba kolem litru nebo i víc díky jednak rozdílné citlivosti vypínacího mechanismu pistole, druhak díky rozdílné rychlosti čerpání (zpěnění paliva v nádrži, rychlost odvzdušňování nádrže...) atd. Také uvedená vzálenost (cca 160 km) je docela krátká na to, aby vypověděla něco dostatečně přesného o spotřebě auta. Pokud je to pravda, jistě nebude problém to někdy zopakovat. Takže uvedené výsledky jsou fakt super, gratuluju, ale je potřeba je považovat za silně orientační.

Napsal: ned dub 06, 2008 19:16
od pekrtek
Jura píše:
pekrtek píše: Natankoval jsem u Benziny plnou a potom v Říčanech u Shellu. Nevěřil jsem vlastním očím. Na tuto trasu si to vzalo 5,8.
:idea:
Myslím, že aby mělo větší smysl měřit spotřebu, je optimální tankovat na stejné pumpě a hlavně na stejném stojanu. Je docela dobře možné, že při tankování na jiném stojanu udělá rozdíl v náplni nádrže třeba kolem litru nebo i víc díky jednak rozdílné citlivosti vypínacího mechanismu pistole, druhak díky rozdílné rychlosti čerpání (zpěnění paliva v nádrži, rychlost odvzdušňování nádrže...) atd. Také uvedená vzálenost (cca 160 km) je docela krátká na to, aby vypověděla něco dostatečně přesného o spotřebě auta. Pokud je to pravda, jistě nebude problém to někdy zopakovat. Takže uvedené výsledky jsou fakt super, gratuluju, ale je potřeba je považovat za silně orientační.
Pokud přidám litr, vyjde to cca na 6,3. To je také bezva.

Napsal: ned dub 06, 2008 19:31
od Jura
pekrtek píše:Pokud přidám litr, vyjde to cca na 6,3. To je také bezva.
Jasně, to je fakt, netvrdil jsem, že to není možné. To byla jen taková poznámka na okraj. Tak gratuluji k dobré spotřebě a nejlepší by bylo, kdyby i vydržela, že?

Napsal: ned dub 06, 2008 20:01
od pekrtek
Bylo by to ideální, ahlvně aby se zastavila pod 7 litry. Pak bych byl opravdu spokojen.

Napsal: ned dub 06, 2008 20:14
od Jura
Obávám se, že jezdit s takovým autem dlouhodobě pod 7 litrů není reálné. Stačí jezdit v kombinovaném provozu (venku x město), občas se neudržet na uzdě a prohnat auto, nazout zimní kola, zapnout klimu...

Napsal: pát dub 18, 2008 21:07
od jegi
Akože tu sa nič nedeje? Diesel lacík v pohode papá ďalej sudy nafty? Alebo už je to jedno? :D

Napsal: pát dub 18, 2008 21:35
od PeS
jegi píše:Akože tu sa nič nedeje? Diesel lacík v pohode papá ďalej sudy nafty? Alebo už je to jedno? :D
Dál papá víc, než bych čekal, ale už na to kašlu ;-) Spotřeba s letními pneu nesutále kolem 6,5 - 7,5, ať jedu jak jedu...

Napsal: pát dub 18, 2008 21:45
od palikx
no jo to me samotneho docela mrzi ze to auto jezdi za tolik.
ja at sem mel co jsem mel naftoveho jezdilo vsecko kolem 5,5.treba se to jeste snizi ted az zacne byt teplo.v zime si vsecko vezme minimalne o pul litru vic.
ted mam pujcenou octavii a to je docela prijemny na palubnim pc sviti prumer 4,7 a asi to tak je i ve skutecnosti.a to s tim jezdim trate kolem 7 km a po ranu jeste casto mrzne.
takze ti preju alespon o litr mensi spotrebu

Napsal: pát dub 18, 2008 22:43
od phalanx
Tych 4,7 je na commonrail dost nerealna spotreba, tak PeS-a zbytočne neznechucuj este viac nez je :roll: Tych niekolko kW naviac a par % exhalatov menej sa proste musi niekde pretaviť .... (aj ked teda o nejaky ten litrik mensiu spotrebu by to auto mohlo mat ...)

Napsal: pát dub 18, 2008 22:46
od PeS
phalanx píše:Tych 4,7 je na commonrail dost nerealna spotreba, tak PeS-a zbytočne neznechucuj este viac nez je :roll: Tych niekolko kW naviac a par % exhalatov menej sa proste musi niekde pretaviť .... (aj ked teda o nejaky ten litrik mensiu spotrebu by to auto mohlo mat ...)
Já už jem v klidu ;-) Mě šlo stejně hlavně o to, že oficiální stanovisko je spotřeba od 4,8!!!! A nejvyšší je udávaná 7,2 - což bych čekal vre městě. Ne průměrnou... :-( A jezdit ECO nemíním. Mám rád klidnou jízdu za volantem a ne nahánění litrů a spotřeby. prostě se sekli v dokumentaci. Vše bych tam navyšil o 30 % a bude to reálnější...

Napsal: pát dub 18, 2008 22:58
od palikx
ja se nerad hadam ale nikoho neznechucuju.mel jsem 4 roky peugeota s HDI ckem a v pohode to jezdilo za 5,1.tak nevim proc by tyhle motory nemohly jezdit stejne.(asi nemohly kdyz to v GM neumi vyrobit)
P.S mensi spotreba se vetsinou rovna nizssi emise.vyssi vykon zas tak rozdilny neni.

Napsal: sob dub 19, 2008 00:42
od Hanzy
Nafta je klepotraktor co se tyce HDI a TDI rachot hnus ale ted jsem slysel crdi a krasa no ve srovnani sklepacema samo na benzin se to nechyta zvukem ale tvrdit ze neuni kdyz kazde auto co jsem mel a sahli na motor francouzi byl srot a to mluvim za 4 auta z toho 2 benziny nafty!
A tvrdit ze nekdo neumi motory jen kvuli spotrebe je si myslim hodne kratkozrake dle meho nazoru... ;)