Už dlho sa snažím odpovedať na SZ ohľadom lietania,tak sorry za meškanie.
Skúsim odpovedať tu a hromadne,aby sa otázky neopakovali
Nebudem kopírovať celé správy,len podstatu otázky a skúsim odpovedať.
Ako ma platia? V Eurách
Pilot v EU má plat cca.od 3500.-EUR do 14.000.-EUR brutto.
Napr.kapitán B 747 spoločnosti LUFTHANSA s 25 ročnou praxou má mesačný plat cca.12.000.-EUR netto.
Koľko stojí letecký výcvik? Najlepšie sa spýtať v Aero škole,ale od vyplnenia prihlášky až do usadnutia do dop.lietadla cca. 35-40.000.-EUR
VŠ vzdelanie pilot dopravného lietadla /budem písať len pilot a myslím vždy dopravného pilota/nemusí mať. Nikdy sa ma nepýtali na vzdelanie,chceli iba "vodičák",letové hodiny,prax,referencie,lek.vyšetrenia...proste splnenie podmienok prijatia do zamestnania.
Inak VŠ mám,ale poznám pilotov, ktorí majú SŠ. Nie všade je uznané vzdelanie z iného štátu a všade je iný systém vzdelávania. Inak úspešné ukončenie štúdia pilotáže je upredpokladom na to, že daný človek v hlave asi niečo má
Lietal som: Sky,Emirates,Qatar Airways,JAL a teraz Austrian Airlines
Vodičák mám na: Kapitán: B737-600,700,800, B777
Ako Co pilot som lietal: Airbus 318,319,320,321
Diaľkové,alebo krátke lety?
Na dlhých letoch pilot rýchlo nazbiera letové hodiny,vidí svet
,ale je v nevýhode oproti pilotom na krátkych letoch,ktorí majú za tú istú dobu viac vzletov a pristáti, čo sú najťažšie fázy letu a budúci zamestnávateľ berie pri výbere ohľad aj na tento údaj.
Prečo sú aj starší Co-piloti?
Lebo nie každý chce byť kapitánom,resp nie každý má na to vlohy a predpoklady. Nejde len o skúšky,nalietané hodiny,ale o osobnosť. kapitánske skúšky nie sú len o lietaní.
Strach?
Samozrejme že mám strach. Kto nemá strach,tak nemôže lietať,resp.byť dobrým pilotom.
Strach je prirodzená obranná vlastnosť človeka, ktorá mu zabraňuje robiť hlúposti. Podobne ako pud sebazáchovy. Samozrejme nevystupujem z lietadla spotený,pozvracaný...mám síce strach,ale je to taký strach, ktorý ma kontroluje ako si udržať nadhľad, správne sa rozhodovať a hlavne nelietať na nejakých hraniciach možností a zručností. Je to skôr pripomienka,aby ma udržala vo veľkej pokore voči fyzike,aerodynamike a lietaniu ako celku.
Stratené malajzijské lietadlo? Neviem,resp.viem to čo vy z médií a bez ukončenia vyšetrovania tohoto leteckého nešťastia sa k tomu neviem ani nechcem vyjadriť. Nepoznám detaily prípadu. Treba čakať. Niektoré nehody sa vyšetrovali aj 10 r.
Moje nehody? Nemal som žiadnu,inak by som tu nepísal
Núdzové pristátia? Áno,mal som ich asi 4 x.
2x kvôli zlému zdravotnému stavu pasažierov, 1x kvôli bitke na palube
a 1x som mal podozrejnie na pokazený prístroj v kabíne,lebo jeden ukazovateľ vykazoval také honoty,ktoré by v tej fáze letu mohli mať za následok zlyhania motorov. Našťastie išlo len o chybu prístroja-v podstate som mal pravdu.
Čo riešiime v lietadle?
Najviac problémy s počasím, resp.náhlou zmenou a tým spojené meškania. Dosť často omeškancov /pasažierov/ a na veľkých letiskách čakanie na štart a pristátie.
Kam rád a kam nerád?
Rád som lietal do NICE /kombinácia hory,more.../.
Nerád? Som rád ak letím hoci kam,ale niekedy mi vie narobiť zbytočné šediny veľké letisko,keď nad ním krúžim viac ako hodinu
a čakám na pristátie ... a letím na výpary
Tetovanie?
Nemám a ak ho nemáš,tak si ho nedávaj,ale ak ho už máš,tak môžeš mať problém,lebo niekedy sa zamestnávateľ na to spýta. Ak ho máš napr.na zadku
tak to nevadí. Pilot ktorý má krátku košeľu a na predlaktí napr.lebku,asi nevyzerá dôveryhodne
Nefajčím....
Občas si dám Whisky s colou....
Na palube jem to,čo cestujúci...
Mám 37 r.....
Ovládam 5 jazykov....
Nie nemecky neviem a ani nepotrebujem vedieť...svetový jazyk v letectve je AJ.
Je zaujímavé,že letušku by som robiť nemohol,ani by som nemohol rozvážať stratenú batožinu. pri týchto a všetkých zamestnaniach v Rakúsku je nemčina podmienkou.
Najdlhší let: Viedeň-Sydney s prestávkou Kuala Lumpur /Malajzia
/
Spávajú piloti s letuškami? Určite áno,ale nie v lietadle.
Tak isto ako lekári so sestričkami a kolega s kolegyňou.
....ešte je tam 5-6 otázok,tak potom dopíšem.....