Stránka 11 z 15
Re: DPF
Napsal: stř čer 19, 2013 10:35
od Joztar
kazdych 200-300 km ?
a to jake jazdy mas ? neje to nejak vela ? inac mi teraz dajak na orlande tiez vela vypaluje cca kazdych 400km tj 2x za nadrz a to mesto ani nejazdim max mestsky okruh
Re: DPF
Napsal: stř čer 19, 2013 21:22
od Mefisto
HonzaKLE píše:Zdravím všechny!
Nějak nám tu téma DPF utichá, proto přispěji svou "trochou do mlýna".
Mám najeto cca 5 tis. od poslední aktualizace sw řídící jednotky a mám tyto zkušenosti:
1. vypalování probíhá po cca 220 - 250 km (rekord 320 km vesměs po dálnici)
2. kontrolka vypalování DPF svítí při každém vypalování (dle návodu i servisu pouze po x-tém neúspěšném - blbost)
3. spotřeba se mi díky neustálému vypalování ustálila na 9,5 l/100 km (bez vypalování až o 1 litr méně)
4. vypalování trvá cca 30 km po okreskách
Z uvedeného jsem si vyvodil následující:
ad1) klidně přeruším regeneraci když potřebuji zastavit bez obav o poškození DPF
ad2) ať si bliká
ad3) spotřeba udávaná výrobcem je o cca 30% nižší než reálná což se mi zdá poněkud moc
ad4) na to že se vypaluje poměrně zhusta to trvá poněkud déle
A to je zatím vše, naftě zdar a DPF zvlášť!
Me od posledniho prehrani SW kontrolka nesvitila vubec a proto me je uz uplne jedno kdy vypaluje.
Dokud se to nerozsviti, tak to neresim
Re: DPF
Napsal: pát čer 21, 2013 08:27
od JTR
pro HonzuKLE:
takže nevím, mám druhou Captivu (první najeto 150000 km, druhá nový model najeto 61000 km) a problém s filtrem žádný, kontrolka se nerozsvítila ani jednou (zatím). Problém asi bude někde jinde. Změň servis nebo styl jízdy, je nutné nejezdit na "prakticky volnoběžné otáčky" i když to silný motor bez problémů zvládá, prostě neustále točit motor kolem 2000 ot/min, řadit min při 2500 ot/min. Jinak si takto popsaný problém neumím vysvětlit a asi bych to omlátil servisu o hlavu.
Re: DPF
Napsal: pát čer 21, 2013 12:38
od Dannik91
Píšu to už asi po stodevadesáté, ale je to pořád koukám dost individuální věc. Měl jsem s filtrem neuvěřitelný problémy, už po 2500km od koupi nového vozidla jsem musel měnit olej, jezdil jsem ze dvou třetin mimo město, v servisu nebyli schopní říct, co už dělat jinýho ("odborníci"), změněný styl jízdy na to vůbec vliv neměl. Po výměně oleje a přehrání nového sw někdy loni v létě se auto uklidnilo, musím zaklepat. Vypaluji jednou za nádrž, kontrolka nikdy nesvítí při vypalování, občas auto protáhnu, ale jinak jezdím v klidu klidně i pod 2tis. ot. a jezdím převážně už jen ve městě. Takže dělám vlastně všechno "špatně" a nemám problémy. Pouze, když začnu vypalovat, tak to vždy dotáhnu do konce.
Re: DPF
Napsal: pát čer 21, 2013 13:00
od JTR
mám dotaz: jak poznáte za jízdy, že se vypaluje filtr?? Jak jsem psal u Captivy se mi kontrolka zatím nikdy nerozsvítila! Za těch cca 7 let provozu a najetých cca 210000 km (2 Captivy) se samozřejmě stalo, že po příjezdu a vystoupení z auta se sepnul větrák a od auta se linulo horko, ALE jinak nic!!! Ale jinak potvrzuješ mojí variantu - omlátit to servisu o hlavu (po přehránání SW vše OK)
Re: DPF
Napsal: pát čer 21, 2013 14:03
od Dannik91
Nevím, jak starou si měl první Captivu, ale předpokládám, že byla ještě bez filtru. Euro 5 je někdy od roku 2009 myslim. Kontrolka se rozsvítí, až když je problém, ne při každém vypalování. A jak to poznáš? Psal jsem to tu už hodněkrát, stačí zalistovat. Ale ve zkratce: nereálná zvýšená okamžitá spotřeba, sepnutý ventilátor, rozehřátý tunel vedle pravé nohy řidiče.
Re: DPF
Napsal: pát čer 21, 2013 14:14
od JTR
Takže Danniku: i první Captiva měla filtr pevných částic a jinak je vidět, že nemáš Captivu, protože nemá měření okamžité spotřeby, žádné ohřátí tunelu jsem zatím nikdy neregistroval (ani v zimě) a také zaregistrovat sepnutí ventilátoru za svižné jízdy je docela problém. Ale možná jsem již věkem trošku nahluchlý.
A teď když trošku přemýšlím, nevím zda se jedná o větrák na chladiči nebo větrák "topení". Ten mi běží u automatické klimatizace furt, jenom v zimě se někdy sepne na vyšší výkon a provede "výměnu" vzduchu v kabině (jedná se o chladný vzduch - neohřátý a člověka to vždy probudí, trvá to tak 10 - 20 vteřin), ale to beru jako nějakou doplňkovou funkci automatické klimatizace (možná se pletu)
Re: DPF
Napsal: pát čer 21, 2013 21:23
od Dannik91
Aha. Takže obě Captivy si měl už zprzněné filtrem. Neukazuje okamžitou spotřebu? Aha. V tom případě je to o hodně složitější, jinak ten ventilátor je slyšet tak akorát když zastavíš na křižovatce třeba, ale za jízdy ho taky neslyším. Možná se u mě projevuje taky hluchota.
Re: DPF
Napsal: pát čer 21, 2013 22:06
od JTR
Takže Danniku stručně: o Captivě víš prd, jak poznat že se vypaluje filtr za jízdy si mi neporadil, jenom jako trouba něco napíšeš o zprznění dieselového motoru!! Je dle tebe málo najetých 210000km prakticky bez závad?? Tak to je opravdu zprzněný motor!!
Asi by tě mohli zaměstnat přímo u Chewy ve vývoji. Jinak nic ve zlém, já jenom nesnáším kecy ve stylu jedna paní povídala. Také jsem měl 2 Fiaty (600D a Multiplu 1,9JTD) a také bez problému a "odborníci" tvrdí, že Fiat je poruchový. Prostě chce to slušný přístup k autu trochu kvalitní údržby a hotovo.
Re: DPF
Napsal: sob čer 22, 2013 00:44
od Dannik91
1. Captiva mě nezajímá
2. u Cruze to poznám pokaždé
3. filtr je další věc, která brání průchodu výfukových plynů, je hodně nedotažená, alespoň u Chevroletu a co se týče ekologie? haha
Víc se nemá cenu k tobě vyjadřovat. Těšilo mě.
Re: DPF
Napsal: sob čer 22, 2013 20:01
od JTR
1. sekce se nazývá "Captiva"
2. tak to piš v sekci "Cruze"
3. takoví jedinci jako ty tvrdili dříve např.že halogonové žárovky oslňujou, elektronické zapalování je poruchové, elektronické vstřikování dtto..... A pokud někdo prdí na ekologii, tak by se měl opravdu nad sebou zamyslet!!! Tím netvrdím, že filtr je spásou dieselu, ale lepší něco co se dá vylepšit než ničit přírodu. To je ale pro mnoho jedinců nepochopitelné!!
Re: DPF
Napsal: ned čer 23, 2013 23:09
od HonzaKLE
Zdravím všechny!
Už jsem to psal v předchozích příspěvcích, ale o jízdním stylu a délce jízdy to opravdu není.
Ať si užívám výkonu motoru nebo jedu na kochačku, ať jezdím město nebo dálnici to vypalování se spouští po cca 250 km a s kontrolkou.
Problém bude asi někde jinde, ale kde .......
Re: DPF
Napsal: pon čer 24, 2013 08:46
od JTR
Honza KLE: asi bych to omlátil autorizovanému servisu o hlavu!! Nemáš to ještě v záruce??
Re: DPF
Napsal: čtv čer 27, 2013 12:53
od HonzaKLE
No v záruce to je, auto není ani rok staré.
Servis tvrdí že je vše OK, po poslední aktualizaci sw má prý Chevrolet nastavenu regeneraci DPF na 120 km.
Problém, podle mne, je v délce trvání vypalování, někdy nestačí ani 35 km aby se vypálil (otáčky nad 2 tis. držím).
Problém se zvětšil v zimě. Po zralé úvaze jediné, kromě venkovní teploty, co se v zimě změnilo byl přídavek aditiv VIF do nafty, který dávám pořád ale v zimě krapet víc. Tankuji standardní naftu od ověřeného místního prodejce.
Poslední nádrž jsem natankoval Verva diesel bez přídavku VIF. První vypálení ještě s kontrolkou (původní saze), teď co jsem zaregistroval 2x bez kontrolky a asi i rychleji. Průměrná spotřeba zůstala stejná.
Dneska jsem zkusil Maxxmotion diesel tak uvidíme.
Nejsem chemik, je možné že sazím z VIFu trvá déle než se spálí?
Jinak na četnost vypalování změna paliva asi nemá valný vliv, je nastavena v sw řídící jednotky, což u CAPTIVY znamená 3x za nádrž
, proto ta spotřeba ....
Re: DPF
Napsal: čtv čer 27, 2013 15:06
od JTR
Honzo tohle je odpověď ze stránek Chevroletu:
Chevrolet Europe Dobrý den, bohužel se náš technický manažer zatím na fóru nevyjádřil. Tak alespoň tady: Žádné SW nastavení regenerace DPF po 120 Km není ani u Chevroletu, ani u jiných značek. Regenerace probíhá při dosažení podmínek dle výpočtu jednotky motoru ECM. Samozřejmě záleží na jízdních podmínkách apod. Obvykle v kombinovaném provozu cca. každých 400- 700 km podle zaplnění filtru. (je to hodně individuální). Pokud někomu vypalovaní proběhlo po 120 km, jedná se o nějakou zvávadu (vstřikovače, netěsnost sání, atd.) Diagnostika DPF systému je v takovém případě nezbytná. Děkujeme.
29.dubna na facebookových stránkách - psal jsem tam dotaz ohledně DPF
takže bych to servisu omlátil o hlavu!! Já tankuji prakticky všude jenom vynechávám "garážové" pumpy, nic do nafty neleju a ani neberu žádnou speciální naftu. A jak řílám 2. Captiva (starý model 150000 km, nový model 61000km) a kontrolka se nerozsvítila ani jednou. Spotřeba 8,1 l/100km (půlka po Praze). A proč tam do nafty leješ nějaké sračky????