Stránka 11 z 32
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 11:20
od pekrtek
tomask píše:Po kolika km by jste doporučovali výměnu svíček ?
Každý rok s olejem a filtry.
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 13:50
od Serpico
...jo jasně alvine teorie je jedna věc a praxe druhá, Dr. palikxovi jsem ukazoval Denso po 20tisících ...no a začly zlobit pálily je to na nich vidět, jely ale nebolo to nějak vono a tak jsem zpátky u NGK za 60 Kč z autoKrč a vyměním je radši po 20tisících km viz příloha Denso po 20 000 km, to bude nejspíš moje vyzkoušená hranice, to pekrtek po 15tis. km a po roce to bylo za dob PAL a škodovek, dnes je to už snad jinde
Mějte se fajn
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 18:38
od pekrtek
Jak píšeš, Denso Ti odešlo po 20 tis, což není k 15 tis. takový rozdíl. A protože dávám Brisk (dříve Pal), ta se těch 15 stále držím.
Palikxovi jsem asi před dvěma lety ukazoval svíčky NGK, které měly najeto cca. 6000 km. Nechtěl tomu věřit. Nevěřím tomu, že by zapalovací svíčka (tak, aby byla v kondici) vydržela i 100 tis. km.
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 19:00
od Serpico
...to pekrtek co Ti mám odpovědět, palikx mi taky nedávno říkal, že někomu měnil slavný iridový ( okolo 400Kč / ks !! ) s výdrží hrozně moc snad 100tisíc km , že by jenom líbivý reklamní tah, já nevím za " obyčejné " poněkud předčasně, chlapec vyhodil 1 600 Kč, co dodat, ...tak ještě perličku kamarád, kdysi dávno v minulém století najel na PAL-kách 50tis km za rok a dobrý, jo nebyl žádný " dřevo " ale vyučený automechanik a to dobrý, pak je všude ukazoval
Mějte se fajn
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 19:16
od pejee
doporučený interval na výměnu svíček by měl být napsaný v příručce k autu
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 19:24
od Serpico
...jo to je, druhá věc je samotná kvalita byť značkových svíček a doporučených
Mějte se fajn
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 19:29
od tomask
Tak dnes mi Palikx vyměnil svíčky, dával jsem Brisk DOR 14 LGS.

Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 20:09
od alvin
čo sA týka tých NGK,tam fakt musíte sa trafiť presne podľa ,pomaly výrobneho čísla motora,inak majú za následok kolísanie otáčok,faktm Hanzy aj Lomngi vedia o čom hovorím, BB zraz 27.3.2010,čo sa týka BOSCHiek nevydžia toľko ako NGKmtam fakt je dobrá vymeniť po 30 000 KM,,aj možno nejakú destinku na spotrebe navršia,ale zas na prudké zošilapnutie plynu,či neskoršie radenie smerom nadol reagujú zhovievavješie. Inak v %skodovke som používal sviečky britskej výroby zn Flashpoint,keď skončili tak poľské Iskry a potom BOSCH W7AC, a do wartburga BOSCH W7BC,alebo Champion,za socíka sme ich kupovali v Maďarsku ,popr, Tuzexe,ak som ušetril pár bonov na rifliach,resp v NDR ISOLATOR -ky,al našee PAL ky vadržali tak 3-mesiace,ale Brisk je RISK platilo aj vtedy
avlastná skusenosť ,trošku off topic,pre tých čo máte staršie vozy ešte na záhradu,čo rekultivátory,kočačky,alebo motorky,vojenský omyl je dávať do dvojtaktov,či 4T motorov sviečky s vysunutým iskrišťom,ako boli napr PAL N7Y či BOSCH W7AC,tie zahádže ovela skor a otých 4 elektródových ani nevravím,aneviem či sa vobec vyrábajú s krátkym závitom,ale pozor nato kamarát tak orazítkoval motor z babety,ten chcel nahradiť nefunkčnú sviečku,sviečkou,tuším zo žiguli,ale preži lto ten motor,ibaže šlapal až na tú moju z wartburga,akurát tú jeho sviečku nešlo vybrať bez demontáže hlavy a nahriatia let lampou,lebo kapánek udrelo ten závit

Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 20:18
od alvin
čo sa týka BOSCHiek v r 1972-3 vydržali na Trabante 18 000 km,čo je u dvojtaktu rekord, na wartburgu tak 12-15 000 km, čo PAL ky tak 5-8 000 km a rzdiel v spotrebe tam činil 0,6 - 0,8 l na 100 km vprospech Bosch
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 20:43
od alvin
ak fakt premýšľam a rozmieňam to na drobné,práve problémy s kolísaním otáčok som mal ako pri SEATe tak pri Matizovi zo sviečkami NGK,BOSCHky či CHAMPIONky možno toľko nevydržia ani sa tak markantne neprejavia na spotrebe,ale nespôsobia nám ani problém s emisiamia,kao mme NGK,inak fotky mojich NGK po cca 40 000 Km sem môžem dať,ale fakt 12 a aviac ventilová mechechanika po klasických 2 elektoďakoch sa "zadýchava" pri prudšej akcelerácii,teraz som konečne spokojný s jeho akceleráciou,dkonacs mi dnes aj nechcene zahrabal kolesami

Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 21:17
od conpet
Na Leganze mám teď championy , nedávno na stk výborný emise , studený starty také , tak spokojenost. Až odejdou tak jdu z5 k tříbodovým Briskům .
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 21:31
od pekrtek
K tomu, co píše Alvin:
V 90. letech jsem měl Racera a když jsem tam dal jakékoliv svíčky, nikdy moc nevydržely, škubalo to a hádalo se to. Byl jsem na výstavě v Letňanech a šel jsem kolem stánku Denso a na nabídku k představení svíček jsem jen mávl rukou a řekl: takových jsem měl a nikdy to nejelo. Na dotaz, jestli mám techničák jsem odvětil ano, zástupce značky mi řekl, že tam mám motor Opel a dal mi svíčky, které by tam měly pasovat (odlišené od toho, co bylo předepsané od výrobce auta). Od té doby jsem s Racerem jezdil pouze na Denso. Zajímavé bylo, že v Lanosu už Denso nebylo to pravé ořechové. Ten jel nejlépe na NGK. Lacetti zase na Brisk. Tak se v tom potom vyznejte.
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 21:58
od kesko
Do Legy som kúpil origo - bosch- a asi po mesiaci problém pri štarte, išla lan na 3 valce. Po demontáži bola jedna iná ako ostatné 3. Dal som NGK a motor ide dobre. Dokonca išiel pred tým na briskoch LPG uplne v pohode. Potom sa ťažko vyberá čo je OK a čo nie.
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: pát zář 07, 2012 22:40
od Docent II.
Jsem dnes našel
perfektní svíčky, mám dojem, že by to nejlépe šlo na nového Sparka, co podle krtka vypadá jak divná nasraná moucha (a já s ním souhlasím

).
Re: Čo sme dnes urobili pre svojho miláčka na 4 kolesách ?
Napsal: sob zář 08, 2012 10:22
od pekrtek
Docent II. píše:Jsem dnes našel
perfektní svíčky, mám dojem, že by to nejlépe šlo na nového Sparka, co podle krtka vypadá jak divná nasraná moucha (a já s ním souhlasím

).
Ty jsou bezva, já je nasazuji ale až na dušičky.