čo sA týka tých NGK,tam fakt musíte sa trafiť presne podľa ,pomaly výrobneho čísla motora,inak majú za následok kolísanie otáčok,faktm Hanzy aj Lomngi vedia o čom hovorím, BB zraz 27.3.2010,čo sa týka BOSCHiek nevydžia toľko ako NGKmtam fakt je dobrá vymeniť po 30 000 KM,,aj možno nejakú destinku na spotrebe navršia,ale zas na prudké zošilapnutie plynu,či neskoršie radenie smerom nadol reagujú zhovievavješie. Inak v %skodovke som používal sviečky britskej výroby zn Flashpoint,keď skončili tak poľské Iskry a potom BOSCH W7AC, a do wartburga BOSCH W7BC,alebo Champion,za socíka sme ich kupovali v Maďarsku ,popr, Tuzexe,ak som ušetril pár bonov na rifliach,resp v NDR ISOLATOR -ky,al našee PAL ky vadržali tak 3-mesiace,ale Brisk je RISK platilo aj vtedy
avlastná skusenosť ,trošku off topic,pre tých čo máte staršie vozy ešte na záhradu,čo rekultivátory,kočačky,alebo motorky,vojenský omyl je dávať do dvojtaktov,či 4T motorov sviečky s vysunutým iskrišťom,ako boli napr PAL N7Y či BOSCH W7AC,tie zahádže ovela skor a otých 4 elektródových ani nevravím,aneviem či sa vobec vyrábajú s krátkym závitom,ale pozor nato kamarát tak orazítkoval motor z babety,ten chcel nahradiť nefunkčnú sviečku,sviečkou,tuším zo žiguli,ale preži lto ten motor,ibaže šlapal až na tú moju z wartburga,akurát tú jeho sviečku nešlo vybrať bez demontáže hlavy a nahriatia let lampou,lebo kapánek udrelo ten závit
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L