Stránka 11 z 13

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned bře 23, 2014 08:54
od alvin
embucha oslavuje polstoročie, Mnohí z Vás ju vlastnili,alebo sa aspoň na nej vozili,ako aj ja,mal som aj možnosť si ju vyskúšať,ešte v r.1983,ale za detstva som sa v nich hodne navozil. nebol som zrovna ich fanda,ale po rokoch si zaslúžia uznanie a spomienku :D
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/31 ... -50-rokov/

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob dub 12, 2014 12:35
od alvin
Vo štvrtok ,10.4. sme si pripomenuli 23. výročie skončenia sériovej výroby wartbuga. Prvý raz sa objavil názov "Wartburg " pri motorovom vozíku,vyrobenom v Eisenachu v r.1896,ale sérioveho označenia s týmto názvom sa dočkal až typ 311,vyrábaný od r.1955. Na sklonku minulého 10 ročia Opel uvažoval o obnovení značky Wartburg, podobne ako Renault vzkriesil Daciu,ale kríza urobila škrt cez rozpočet
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/25 ... -25-rokov/
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/25 ... y-projekt/
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/37 ... vojtaktom/

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob dub 12, 2014 13:44
od alvin
Pridám čosi videné na vlastné oči tento týždeň v práci :D

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned dub 13, 2014 17:41
od alvin
ˇkeď sme tu skončili pri 603-ke,tak pekne plynule ostanúc v tej dobe, ,r.1970, keď sa PÁN Alexander Dubček,ktorý dodnes patrí k mojim naobľúbenejším slovenským politikom a za neho sme v podstate trpeli,moja rodina boli Dubčekovci,a pravda vedno s nimi aj ja tiež,zato som sa nemohol po mature dostať na najťažšiu ZDŠ-ku,tj. pedagogickú fakultu,kde paradoxne prednášlala moja mama ,ale o tom tu nechcem točiť. Malý Alvin sa ma dnes spýtal na výstave kto to bol ten pán Dubček,tak ešte dobre,že mal okrem straníckych aj regulárne štátnicke funkcie,tak som mu bez zaváhania mohol odpovedať,že predseda parlamentu,ale iné ma trošku z nepolitického hľadiska podnietilo k tejto úvahe, pán Dubček bol vždy ako vzor skromnosti a kdesi sa písalo,že jeho vlastným autom bol Renault 8. tak uhádli jedine štát výroby,aale ja chápem,že chcel byť iný,ale zrovna SImca 1301/1501 nebola znakom skromnosti,naopak vizitkou "high society" asi ako dnes BMW. Ja mať v tedy jeho roky,no jedoznačne beriem Wartburg Tourist,ale nooo doobre,ostblock ho sklamal,tak by som si kúpil,ak by som chcel vyzerať hooooch tak Renault 16, ale inak normálne duchom môjho ja na mieste oligarchie, by som váhal medzi Renaultom 12 a Fiatom 128. Už vtedy som zaznával autá s motorom vpredu a pohonom zadných kolies,ale z hľadiska historie majú svoje miesto,aj sa zas rád preveziem na Polskáčovi,či žiguláku,ale už v tom roku 1970 som to považoval za krok späť,naši zas seriozne uvažovali medzi Renaultom 6 a wartburgom a napokon zvíťazil ten wartburg,ale Tá simca má svoje misto v historii,väčšinou na nich jazdili lekári ci iní dôležtí pánkovia,neskôr z nich presedlali na žiguláky- ale ktorý to z tých českých hercov,čo na plátne jazdili na všelijakých fárach v rozhovore povedal,že že má "naporosto vobyčrenej žigilík nulajedničku" bolo JOsef ale teraz neviem či Vinklář,alebo Abrhám ? Simcu 1300 mal maestro Václav Voska :D

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob kvě 24, 2014 22:02
od alvin
Štvordverový trabant ? to nie je vtip,on naozaj existuje :D
http://www.tuningsuche.de/fahrzeug/Trab ... 56084.html

Obrázek

Re: Okienko do histórie

Napsal: pát črc 04, 2014 20:43
od alvin
Dnes na Zlatých pieskoch, nádcherny Jaguar E-type

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř zář 24, 2014 20:21
od alvin
Dnes sme mali v robote unikát,možno jediný voz tohto typu v republike - NSU RO80 s Wankelovým motorom
Komu by to veľa nevravelo,tot je popis
http://auta5p.eu/muzea/audi_museum_2005/amm_66.php

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon říj 06, 2014 20:51
od alvin
Tentokrát SOudruzi z NDR neudělali chybu, chybu urobil maijiteľ kokty,čo odfaklil motor.
Barkas r.v. 1976,ale v plnom zdravi

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon říj 13, 2014 00:24
od alvin

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv bře 19, 2015 14:31
od alvin
O tom,že DKW sa vyrábali v Brazílii je známa vec,ale že aj samotný Wartburg sa montoval v Agentíne,je pre mňa novinka grin emoticon
http://auta5p.eu/katalog/graciela/graciela_w_01.php
Obrázek

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob bře 21, 2015 12:57
od Serpico
1_3506_t.jpg
...já Tě alvine s dovolením doplním, Tatra závodní s historie a můžeš to doplnit obšírnějším textem jak Tě znám jako " chodící encyklopedie ", jinak Tatra se po prodeji zvedla v produkci NA a nyní už je v černých číslech.

Mějte se fajn

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob bře 21, 2015 15:23
od alvin
Serpico, dovolím si doplniť ja Teba :) ,pre neznalých problematiky :D,aby vedeli všetci o čom točíme my dvaja :D
http://www.eurooldtimers.com/cze/galeri ... opost.html

Obrázek

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte bře 24, 2015 11:46
od alvin
Náhodne odfotené v jednom bratislavskom servise. Tá 175-ka je na predaj za 250 €

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned dub 26, 2015 08:51
od alvin
škoda,že sa toto ,tu v BAZ-ke nevyrábalo,ale mal som možnosť vidieť na vlastné oči 31.8.1982
http://www.autozine.cz/baz-locusta-expe ... -koncepci/


Obrázek

Re: Okienko do histórie

Napsal: čtv dub 30, 2015 11:00
od Serpico
...jo alvine jasně předělávaly jste Tatru i Š, měly jste ale mnohdy zajímavé řešení jako dvoupístý jednoválec viz. moto Manet.
6_3440_daewoo.jpg
Mějte se fajn