Stránka 11 z 13
Napsal: pát dub 04, 2008 22:47
od Hanzy
To je hezky rozdil a verim ze je mozny...Jinak co se tyce nafty tak pocet nasich vyrobcu nevim ale znackove pumpy pridavaj sve adetiva a primesy a ty maji urcite kladny vliv jam na vykon tak spotrebu a chod motoru nejlepe vyzkousej a uvidis,ti co me znaji tak vedi ze ti doporucim hlavne Shell ale jsou i jine myslim OMV taky jinak neznam ja uz s klep klep dym dym nejezdim...
Re: Ještě jednou spotřeba
Napsal: pát dub 04, 2008 23:47
od Jura
PeS píše:Chlapi, můžou zimní pneu dělat na spotřebě i 1 litr? teď jsem měl 2x za sebou na letních kolem 6,5 litrů, což je už přijatelné.
Další otázka se týká toho, že v podstatě pořád, kromě první nárže, tankuji v Tescu. Myslím si, že nafta jse všude stejná. Vždy´t máme jen dva výrobce... Je to pravda?
Jo, podle zimáky udělat litr mne můžou.U mne to byl na benzínu zatím dle spritmonitoru přesně litr, v plynu zatím nevím. A s tím Tescem ... asi je OK, já benál bral skoro jen u Makra a furt v pohodě.
Napsal: sob dub 05, 2008 00:31
od Ivoš
1) Říká se že Tesco má slušný palivo, ale zkus vzít tak 2 nebo 3 nádrže u Shellu...nebo u OMV....tyhle benzinky mají nej palivo...my bereme do obouo aut jedině u Shell...konkrétně V-Power 95 a motor je tichej, nádherně táhne a zkušenosti mechaniků říkají, že když rozebereš motor, kde se používalo Shell V-Power, tak je jak ze škatulky.....já prostě věřím jen Shell, OMV a Benzina...ty jsou největší a palivo je hodně prověřený.
2) Spotřebu ti zvyšuje zimní pneu, laděnej výfuk, klimatizace atd.....takže tvoje zkušenost je hodně reálná...
Já měl na letních 16kách a s laďákem (tyhle věci jsou na Kombiku Nubi 1,6) průměr Chrovatsko tam a zpět dohromady 2000 km - 8,5 l/100 km...mít normální kola a normální výfuk...jsem pod 8 litrama a po cestě jsem bral v ČR u Shell...v Mikulově jsem nabral až po víčko...a po cestě jen u OMV....pohoda, pijánko....
Napsal: sob dub 05, 2008 09:04
od Slavek
To PeS konecne se dostavas na tu spravnou spotrebu, ja ted jezdim za 6l a chystam se vymenit vzduchovy filtr, jeste se tam nemenil, a jak tu kluci pisou vyzkousej tu shellku
Napsal: sob dub 05, 2008 09:16
od Parťák1
To Krtek: přesedlal jsem Nubi I. a taky se moc nehoním ale může mě nasrat cucák v bavoráku jak si při porušování předpisů na mě blikne xenonama, tak to mě vytočí k nepříčetnosti. Pak na to šlápnu a vytočím takového tím, že ho předjedu jak říkáš s normálním motorem a při tom doufám že nás někde zastaví policajti ať ho to něco stojí, mě pokutu nedají, takže s toho vyjdu relativně v pohodě. Ale nejsem nějaký kamikadze. To víš , jak říká kolega, že pokud ještě nepotřebujem přetlakový oblek tak lítáme pomalu a nízko při zemi.
Napsal: sob dub 05, 2008 10:01
od PeS
Slavek píše:To PeS konecne se dostavas na tu spravnou spotrebu, ja ted jezdim za 6l a chystam se vymenit vzduchovy filtr, jeste se tam nemenil, a jak tu kluci pisou vyzkousej tu shellku
Zkusím vyjet Tesco a brát Shell - uvidím, zda to bude mít nějaký vliv. Klimatizaci nemíním nepouštět. To, že je vyšší spotřeba mi nevadí - s tím počítám, pro mne je důležitější pohoda za volantem. A ta v mém Lacetti je.
Napsal: sob dub 05, 2008 10:04
od Jura
Ivoš píše:1) Říká se že Tesco má slušný palivo, ale zkus vzít tak 2 nebo 3 nádrže u Shellu...nebo u OMV....tyhle benzinky mají nej palivo...my bereme do obouo aut jedině u Shell...konkrétně V-Power 95 a motor je tichej, nádherně táhne a zkušenosti mechaniků říkají, že když rozebereš motor, kde se používalo Shell V-Power, tak je jak ze škatulky.....já prostě věřím jen Shell, OMV a Benzina...ty jsou největší a palivo je hodně prověřený.
Ano, to je jistě pravda. Ale Tesco, Makro, Shell a podobní berou paliva od stejného dodavatele, a to z Čepra. A četnost kontrol benznu je všude+/- stejná, všechno ostatní je jen marketing. Vzpomeň minulý rok, když několika lidem odešly motory, protože v jedné dodávce benzínu z Čepra byly zbytky řepkového oleje z nevyčištěných tanků. V ten samý den dopoledne se to stalo řidičům, kteří natankovali u Makra a u Shellu. Takže rozdíl není v palivu! Maximálně v aditivech. Reči o tom, jak si někdo ničí motor tankováním u Tesca nebo Makra jsou nesmysly. Jenom tam ten benzín není dodatečně aditivovaný, a to u Shellu jsou stejně jen paliva typu V-Power a výše (např. V-Power Racing)... A ty jsou o tři a více korun na litru dražší. Já jsem to dělal tak, že jsem cca 2x do roka vzal 2-3 plné nádrže za sebou V-Poweru 95 a potom zase Makro, Makro... Teď s plynem beru jen V-Power 95 (při spotřebě 1,2l/100 je mi cena šumák.
Napsal: sob dub 05, 2008 10:34
od Ivoš
Ale právě o těch aditivech je řeč...firmy jako je Shell a OMV například hodně investují do vývoje paliva...základ má spousta firem stejnej, ale aditiva jsou speciální pro každou z nich. Proto si raději připlatím 2 nebo 3 Kč na litru, ale vím, že pro motor našich Nubir je to to nejlepší....
Napsal: sob dub 05, 2008 11:04
od Jura
Ivoš píše:Ale právě o těch aditivech je řeč...firmy jako je Shell a OMV například hodně investují do vývoje paliva...základ má spousta firem stejnej, ale aditiva jsou speciální pro každou z nich. Proto si raději připlatím 2 nebo 3 Kč na litru, ale vím, že pro motor našich Nubir je to to nejlepší....
Jo, máš pravdu. Já jsem jen proti těm názorům, že kdo bere naftu či benzín u obch. center, že mu odejde motor, že to špatně nebo alespoň hůř jede apod. Tam totiž koupí stejnej benzín jako u Shellu či Benziny ze stojanu s obyčejným N95, ale n druhou stranu mnohem lepší benzín než u Franty v JZD mezi poli. U těch obch. řetězců jsou to většinou nové pumpy, nové nádrže, takže benzín bez příměsi vody apod. Takže kdo chce a má na to, dopřeje motoru palivo u Shellu které mu možná pomáhá udržet motor čistej a vstřiky nezalepený (ostatní parametry jsou stejný, jako třeba okt. číslo). U těch druhých pump jde podle mne o zcela standardní palivo, na které lze s úspěchem dlouhodobě jezdit.
Napsal: sob dub 05, 2008 11:10
od Jura
Jo a určitě taky je pravda, že kdybych měl problémy s motorem, jako vyšší spotřebu, cukání apod., nejdřív bych taky zkusil pročistit 1-2 nádržemi V-Poweru a vidělo by se.
Napsal: sob dub 05, 2008 12:31
od Ivoš
Jura píše:Ivoš píše:Ale právě o těch aditivech je řeč...firmy jako je Shell a OMV například hodně investují do vývoje paliva...základ má spousta firem stejnej, ale aditiva jsou speciální pro každou z nich. Proto si raději připlatím 2 nebo 3 Kč na litru, ale vím, že pro motor našich Nubir je to to nejlepší....
Jo, máš pravdu. Já jsem jen proti těm názorům, že kdo bere naftu či benzín u obch. center, že mu odejde motor, že to špatně nebo alespoň hůř jede apod. Tam totiž koupí stejnej benzín jako u Shellu či Benziny ze stojanu s obyčejným N95, ale n druhou stranu mnohem lepší benzín než u Franty v JZD mezi poli. U těch obch. řetězců jsou to většinou nové pumpy, nové nádrže, takže benzín bez příměsi vody apod. Takže kdo chce a má na to, dopřeje motoru palivo u Shellu které mu možná pomáhá udržet motor čistej a vstřiky nezalepený (ostatní parametry jsou stejný, jako třeba okt. číslo). U těch druhých pump jde podle mne o zcela standardní palivo, na které lze s úspěchem dlouhodobě jezdit.
Souhlas, je to tak.
Re: Ještě jednou spotřeba
Napsal: sob dub 05, 2008 14:35
od Krtek
PeS píše:Chlapi, můžou zimní pneu dělat na spotřebě i 1 litr? teď jsem měl 2x za sebou na letních kolem 6,5 litrů, což je už přijatelné.
Další otázka se týká toho, že v podstatě pořád, kormě první dárže, tankuji v Tescu. Myslím si, že nafta jse všude stejná. Vždy´t máme jen dva výrobce... Je to pravda?
Podle mě, když budeš mít zimáky se stejnym rozměrem jako letní (nevim kdo vmyslel blbost dávat na zimu jinej rozměr pneu) tak rozdíl nebude žádnej.
Re: Ještě jednou spotřeba
Napsal: sob dub 05, 2008 15:31
od PeS
Krtek píše:PeS píše:Chlapi, můžou zimní pneu dělat na spotřebě i 1 litr? teď jsem měl 2x za sebou na letních kolem 6,5 litrů, což je už přijatelné.
Další otázka se týká toho, že v podstatě pořád, kormě první dárže, tankuji v Tescu. Myslím si, že nafta jse všude stejná. Vždy´t máme jen dva výrobce... Je to pravda?
Podle mě, když budeš mít zimáky se stejnym rozměrem jako letní (nevim kdo vmyslel blbost dávat na zimu jinej rozměr pneu) tak rozdíl nebude žádnej.
Mám rozměr pneu stejný, ale myslím, že rozdíl musí být - kvůli jiné směsi, jinému valivému odporu atd... tedy zimní musí mít vliv. i když 1 litr se mi zád dost. Ale Lacetti je těžké auto... možná.
Napsal: sob dub 05, 2008 15:42
od Ivoš
Krtek: Si vem, že zimní a letní pneu mají jinak tvrdou směs
A proč nemít jinek rozměr, když větší hliníkáče jsou hezčí
Re: Ještě jednou spotřeba
Napsal: sob dub 05, 2008 15:54
od Kessler
Krtek píše:PeS píše:Chlapi, můžou zimní pneu dělat na spotřebě i 1 litr? teď jsem měl 2x za sebou na letních kolem 6,5 litrů, což je už přijatelné.
Další otázka se týká toho, že v podstatě pořád, kormě první dárže, tankuji v Tescu. Myslím si, že nafta jse všude stejná. Vždy´t máme jen dva výrobce... Je to pravda?
Podle mě, když budeš mít zimáky se stejnym rozměrem jako letní (nevim kdo vmyslel blbost dávat na zimu jinej rozměr pneu) tak rozdíl nebude žádnej.
S tím souhlasím...mám stejný rozměr na léto i na zimu a na spotřebu nemají použité pneu vliv...