Stránka 2 z 2
Napsal: pát pro 07, 2007 16:29
od Rado77
Dodatok k teme:
Takze ked sa straca olej, ale nikde nevyteka vonkajskom motora, mozu to mat na svedomi:
- gufera ventilov (olej steka do valcov, obcas su zavity sviecok od oleja)
- tesnenie pod hlavou (...pri vymene menit aj sroby)
- tesniace/stieracie kruzky na piestoch (tu zrejme do valcov olej vnikna zospodu)
Ak sa pali olej vo valcoch, z vyfuku ide dym aj ked je motor zahriaty. Predpokladam ze sviecky budu cierne...
Zhrnul som to cele spravne ?
matiz
Napsal: pát pro 07, 2007 22:57
od Serpico
...Rado 77 dá se to takhle specifikovat...ale existují drobné nyance
Mějte se fajn
Napsal: úte pro 11, 2007 20:13
od Rado77
Este dodatok - nikdy sa mi doteraz olej nestracal, najazdene cca 93tkm. Od poslednej vymeny, co som robil pri 90tkm sa mi ale stratilo cca 0,5 litra. Zvovku vsetko suche, rozvodak suchy (nove gufero kluk. hriadela), chladiaca cista. Chvilu som mal podozrenie, ze sa straca vo valcoch, co som si vsimal dymenie z vyfuku, ale to len motor nebol este dost zahriaty. Celkovo jazdievam kratke trasy, kedy si trosku oleja bezne spapa, ale kratke trasy som jazdil vzdy. Vsimol som si ale na strane rozdelovaca, ze mam na motore taky tenky olejovy film, co sa linie spod veka ventilov. Veko som mal 2x dole a tesnenie vyzeralo opticky OK. Kupil som ale radsej nove (207 SK) a v nedelu ho vymenim. Ale pol litra sa mi zda dost vela. No uvidime, ci to bolo tesnenim, predtym este pozriem stav hladiny, ci to kleslo vyrazne, alebo sa drzi. Nafotim potom, chcem hned riesit aj odhlucnenie kapoty (obojstranna lepiaca - azbest - obojstranna lepiaca - hlinikova folia), tak by som prihodil aj fotky z tejto akcie a info, ci to odhlucnenie pomohlo.
Napsal: čtv úno 28, 2008 13:05
od Rado77
A dalsi dodatok - vidim ze predchodzi prispevok som pisal 11 decembra v utorok, a planoval som menit tesnenie veka vent. cez vikend (16.12.2007), co som aj spravil (fotky v spolocnom albume na picassaweb-e). Tesnenie veka drzi dodnes super (28.2.2008) = cca 2,5 mesiaca. Vtedy som dolial olej, ako bolo treba, a minuly tyzden som pozeral - a kunik ! Mal som oleja tak pol centi od konca meracej tycky (tycka bol zasunuta ok). Tak som dolial liter, hladina je teraz niekde v strede medzi ryskami. Kurnik ale stratit cca 1 liter oleja za 2 a pol mesiaca? Z vyfuku dym nejde, ked sa to zohreje, motor a pod motorom suche, chladiaca cista. Tak kde sa ta svintucha straca? Zeby predsa len vo valci, a dajme tomu ppo malych mnozstvach, ze to na vyfuku nevidno? Mozno. Uvidime v lete, ked budem menit tesnenie pod hlavou a gufera ventilov
Napsal: čtv úno 28, 2008 14:16
od stefan
Keď sú vadné krúžky piestov jednoducho to zistíš
z meraním kompresie válcov.
Napsal: čtv úno 28, 2008 15:03
od Rado77
Stefan - dobry point. Toto absolvujem este pred vymenou tesnenia hlavy. Len budem musiet navstivit servis, lebo nemam tlakomer. Podla manualu by mal byt tlak vo valci +- 1225 kPa (1176 - 1274 kPa) na zohriatom motore. A rovno dam zmerat aj tlak oleja zo srandy, ten by mal byt 245 - 294 kPa pri 2000 rpm. Ked to bude OK, aspon mozem vylucit prienik cez piestne kruzky. Super.
Napsal: čtv úno 28, 2008 17:36
od Rado
Jo, ale kompresia za tepla moze byt dobra, ale za studena zla, takze ti po starte zacne hadzat olej do valca a behom pol minuty to prestane ked uz sa kovy poroztahuju. Mrkni na zavity sviecok ci ich nemas od oleja trochu.
S tymto mam ja problem....papa mi to pri tom tak 2 litre na 10tkm.
A prejavuje sa to aj tak ze hned jak nastartujes studeny motor z vyfuku nic nejde az po chvilke zacne ist taky domodra dym a to prestane behom pol minuty a ide uz taky klasicky. A to mam kompresie za tepla rovnake, ale za studena bol na jednom valci dost rozdiel oproti ostatnym.
Inak mal som pozicany ten merak na kompresie ale uz som ho vratil. Ak by si chcel viem ho pozicat znovu. Alebo JRD mi vravel ze on nieco ma, tak skus sa popytat aj jeho.
Napsal: čtv úno 28, 2008 17:41
od Rado77
Super, diki Rado. Skusim cez vikend aspon vyskumat ten dym, ako sa to tvari a zase si pozriem olej, ci to kleslo, al. drzi