Stránka 2 z 3
olej
Napsal: čtv zář 20, 2007 16:28
od Serpico
...to Brousek i Kessler pojem
" řídký olej " taky neznám - je nižší viskozita HTHS ( americké oleje ) 2,7 - 2,9 pro evropu dělají 2,9 -3,2 jinak oznčení 0W - 40 je označení víceméně pro teplotní režim nebo naopak 10W -
60 racing - vysoko namáhané sportovní motory pro to druhé číslo
60 ...jinak lít feldy 0W - 40 je plýtvání s výsledkem ucpání motoru - tyto oleje jsou ostřejší a rozpustí vše po tzv. minerálu ale to už se tady taky řešilo...jinak oleje s nižší viskozitou jsou označovány A1 - B1 a jsou doporučené pro nové octavie - nižší spotřeba paliva za cenu vyšší spotřeby oleje...vše na
www.oleje.cz
Mějte se fajn
Napsal: čtv zář 20, 2007 16:36
od Ivoš
A když už jsme u toho....kdybych nalil (jedno jestli do 1,6ky nebo 2,0litru) ten olej 10W-60 Racing, bylo by to lepší pro motor, nebo mělo by to nějaký vliv?Např. vyšší výkon, menší opotřebení motoru atd......
Napsal: čtv zář 20, 2007 16:43
od -peha-
Napsal: čtv zář 20, 2007 17:20
od Richard
To dolní číslo 10W určuje viskozitu při studeném motoru horní např. 40 znamená viskozitu při ohřátém oleji. Čím nižší číslo tím menší viskozita, tedy lepší "tekutost" Oleje 0W se používají ve velké zimě pod -25 C Klasika 10W tak do -20 C . Já osobně používám 10W 40 a hlídám aby specifikace API byla vyšší než SH (podle abecedy) myslím, že nyní tam mám Valvoline 10W 40 třídy SL. Takže Ivoši myslím že normální olej stačí a vše lepší je jen plýtvání penězi a stejně se nevyužije stejně jako třeba 100 oktanový benzin.
Napsal: čtv zář 20, 2007 21:15
od Ivoš
Díky, Richarde.....škoda...bylo by fajn něco takovýho mít (úleva motoru, zlepšení dynamiky), ale když to nemá smysl, tak na to prdím...
Napsal: pát zář 21, 2007 22:09
od Tomac
Na
www.oleje.cz jsem cetl, ze tyhle "racingovy" oleje pocitaji s honenym (= teplejsim) motorem a vyssi viskozita 60 je tam proto, aby to behem toho honeni (za vyssich teplot) nebylo moc ridky.
Takhle jsem to pochopil ja. Jinak jsem se kvuli ubytku oleje, kterej je taky asi 1l na 1000km, rozhodl priste nalejt 10W40 misto soucasnyho 5W40. Uvidim a dam vedet.
Nasel jsem
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... eleni=8211
Mel by to bejt olej testovanej Opelem, diskuse na
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... light=opel
Ty nase motory maji s Opelem dost spolecnyho, je to tak?
Napsal: pát zář 21, 2007 22:40
od JRD McLAREN
..mmm..
1l na 1000..
to nekade tece..
alebo to "leti von vyfukom"..
..
a k RACING a LogngLife olejom...
ak to nalejete do "tych nasich motorov", tak je to hadzanie periel sviniam..
Napsal: pát zář 21, 2007 22:48
od Tomac
Sorry, prepsal jsem se, spravne je 1l na 2000km, i tak dost. No, cert vi co je spatne. Ven to netece, auto coudi jen obcas na studenej motor kdyz na to vic slapu. Kdyz jedu na dovcu po dalnici, olej neubejva, GO si necham na pozdeji (mam najeto 70 kkm).
Uz jsem se smiril, obcas holt doleju. Co rikate na ten Opel-olej, ja to nikdy predtim nevidel.
olej
Napsal: sob zář 22, 2007 18:12
od Serpico
....to Richard a Ivoš, vše bylo řečeno 10W - 60 racing vysoká tepelná zátěž jednoznačně pro normální ježdění nemá smysl a Richard 10 W ( tedy winter - zima ) startovatelné do - 25°C pro naši klimu vyhovující, nic víc za tímto číslem nehledejme....ale spíš jde o to měnit buď po roce anebo po 10-12tisících km...a long...dlouhá výměna je pro toho kdo najede například 40 - 50tisích km ročně...
Mějte se fajn
Napsal: ned říj 07, 2007 19:31
od Pavel Beneš
tak zpátky k tématu ne?
Já neměl do poslední výměny problém (asi 2-3 deci na 10-15 mega podle ročního proběhu....)
Jenže pak jsem přestal denně dojíždět (auto sedlám 2x za týden) a po poslední výměně (leju tam pořád to samý Total Quartz 7000) mi to začalo pít jak soska. Asi taky litr na mega. A to jsem dělal těsnění pod makovicí, kontroloval těsnost ventilů a sedel, povrch válců, nikde známka po opotřebení (po 85 litrech nalítáno). Jo a když nastartuju a rozjedu se, tak je za výfukem jakoby saze...černej flek na zemi a přitom auto vůbec nekouří, jede normál, EGR mám zaslepený, fakt už mi makovice nebere, kde je chyba
A jestli to nejde vrškem a tlaky budou v poho, tak kudy to tam sosá? Co Palixi nebo PetrM...co chlapi?
motor
Napsal: pon říj 08, 2007 10:29
od Serpico
....to Beneš někde musí být chyba - nespadlo ti něco do válců, špatný těsnění pod hlavou...pokud si to dělal sám...to jestli jedeš jenom dvakrát za týden nebo jednou nemůže mít vliv....schválně změř kompresi to by mohlo něco říct....
Mějte se fajn
Napsal: stř říj 10, 2007 11:59
od Pavel Beneš
a kdyby byla komprese špatná, jak poznám jestli to jde vrchem nebo spodem. Spodek bude OK a ventily byly taky Ok, tuším, jestli to nebude chcát kolem těch těsnících půlměsíců na boku pod víkem. Byly hodně vymačkaný, hodil jsem je na silikon.
Napsal: stř říj 10, 2007 12:20
od Habron
Jestli o jde vrchem nebo spodem se dá poznat i tak, že se do válce naleje trocha oleje a znovu se změří komprese.
Pokud se to o něco zlepší, tak to jde spodem (přes kroužky), protože olej krátkodobě utěsní vůle. Pokud se nic nezlepší, tak to jde vrchem přes ventily.
olej
Napsal: stř říj 10, 2007 14:59
od Serpico
.....to Beneš, Habron je mazanej, starej fígl spodek nebo vršek - vršek to jsou gufera dříků ventilů....a pokud to zahulí po startu, tak zapomeň na těsnění víka....
Mějte se fajn
Napsal: stř říj 10, 2007 16:56
od Blue Lanos
Darrio píše:Tak na nasom Lanose to nepapa olej skoro vobec....najazdene 67 000km a od vymeny po vymenu cca 15 000Km sa vobec nedolieva.
Na starom Fiate croma ...2,0 i.e., 200 000KM to zralo asi 1 liter na 1 000km, no tam boli netesnosti pod vykom ventilov tak to tam slzilo.
Ja tiez za 10r. ani kvapka dolievania