Stránka 2 z 3
Napsal: pát srp 24, 2007 19:53
od Viktor
No neviem co to moze sposobit, nech sa vyjadria odbornici, karoseriu mam 0mA, motor mam 100mA, kde je vlastne motor ukostreny?
Napsal: pát srp 24, 2007 20:52
od mil
To Viktor:
Nemáš čo riešiť, ukostrené OK. Mínus kábel je primontovaný zozadu na blok motora, v miestach na rozhraní motora a prevodovky.
Napsal: sob srp 25, 2007 08:23
od Viktor
dik, ale predsalen to mozno niekedy ked bude cas pozrem, nula je nula
Napsal: ned srp 26, 2007 16:30
od Viktor
Radovan43 píše:Je to jednoduche, Potenciometer je plastove teleso namontovane na klapke, je namontovany 2 skrutkami.
Pri montazi daj pozor aby si ho nasadil na stvorhranne ukoncenie hriadela klapky v predpruzenom stave.
Ak ho das dole tak len prestriekaj vnutro pomocou kontoxu alebo WD, (nerozoberaj samotne teleso potenciometru, nie je to nutne.)
Myslim ze cely problem s cukanim mozu sposobovat necistoty v potenciometri. Potom ECU dostava hodnoty skokovite, pretoze necistoty sposobia zle snimanie polohy klapky.
no co sa tyka potenciometra moc sa mi to nezda ... odmontoval som ten snimac, ale co s tym narobim ... nic, ved potenciometer je zaliaty v umelej hmote a jedine co mozes urobit je to trosku ocistit, aj ked to ani moc spinave nebolo co sa vnutrajska tyka ... samozrejme zvonku to bolo zadrbane az hruuza
kedze je ten potenciometer napojeny na tu istu osku ako kladka kde lankom otvaras klapku, ak by to neslo tak nepridas ani plyn, jedine co tam vidim ako problematicke je ze ta drazka co sedi na oske by sa mohla vybehat a potom by to mohlo davat zle udaje ... ale s tym nic neurobis a ak je potenciometer vybehany tiez s tym nic neurobis, lebo je zaliaty .... takze ak to je nahovno radsej by som kupil nove cidlo, ale je to dost drahe takze by som si musel byt isty ze to je tym.
zato som sa vratil ku svieckam, najazdil som na nich asi 6tis (NGK), dnes som ich vybral (zatial iba 3 vysvetlim neskor) a su zajebane az hruza! zavity kompletne olej + spina, spodna kruhova cast opalena do cierna ... asi, ide ma z toho ...
okrem toho jedna sviecka mi nejde von, ta s najkratsim kablom, svina hnusna je tam zapecena jak hovado, pretocil som na nej kluc, uz som bol kupit novy, akurat idem na to, vystriekal som ju sprejom a teraz cakam ale musim davat bacha aby som ju neurval, ale ked vidim ake boli tie 3 tak sa na nu tesim, bude zasrana az hruuuza ...
Tamtie 3 som dobre vykefoval su ako nove, inak cistite aj zavity?, alebo iba dosadaciu plochu ? ja sa snazim aj zavity, ale moc to nejde, vacsinou na to pouzijem starsiu sviecku ktora to vzdy "nabali", ocistim ju a znovu, zatial sa auto chova omnoho lepsie, cukanie je o 60% znesitelnesie, dusenie prestalo uplne, ale uvidim zajtra rano, predsalen bol uz trosku zohriaty ... ale ocakavam ze sviecky sa dostanu za chvilu do povodneho stavu, ok idem na tu sviecku teraz a ak stihnem vycistim konecne tu klapku.
Napsal: úte srp 28, 2007 12:29
od mino22
Tiez som rozobral potenciometer , ale je to asi zbytocne , fakticky staci stiahnut kable a precistit len kontakty ak su zoxidovane alebo pod. , ja som to mal ciste . Ale vsimol som si ze mam popraskanu tu hrubu gumenu hadicu , co spaja filter vzduchu s motorom . Musel som tie zahyby roztiahnut a tam bola ta hadica potrhana , cize mi nasaval falosny vzduch , ci aj to nerobi to trhanie Pre info : ta hadica stoji asi 1200 SK + postovne , kedze u nas taka hadica nieje .
Napsal: úte srp 28, 2007 15:06
od Slavek
ford eskort 1.6 66kW rv.85-89 je stejna akorat trosku delsi a ma mensi ohyb, pasuje tam a stoji jen 480kč
Napsal: stř srp 29, 2007 10:40
od Viktor
Ja som to sanie teraz kukal, nevyzera byt dotrhana ... ale tazko sa to takto zistuje, bolo by treba ju dat dolu, na akom mieste si to mal? lebo ak to je zospodu tak to asi sotva zistim bez demontaze
Ja som sviecky radsej vymenil, lebo som na nich posral odtrh ked som ich cistil a nemal som ani nijaku specialnu kefu, prca je v tom ze ked som nastavil na tych starych NGK BPR6ES odtrh 0.8mm tak motor isiel krasne na volnobehu ani s nim netrhlo ... ked som tam dal uplne nove, tak sice hovorili v predajni ze 0.8 by maju urcite prednastaveny, ale ked som to meral vychadzalo mi to na 0.7 a motor chytil staru chorobu: pekne si pradie a kazdych 1,5 sek. s nim velmi jemnucko trhne, spozorujem to skoro len na traseni najdlhsieho kabla ... hlavne ked na NGK webe pisu, ze panuje presvedcenie ze sviecky su nastavene, ale ze to nie je pravda a ich sviecky treba nastavit na pozadovany odtrh pred pouzitim, tak teraz babo rad ...
jednym som si ale isty, ze sviecky som predtym nahovno zatiahol, preto bol taky zasrany zavit, nevedel som ze to treba na 2x, najprv zlisovat podlozku a potom znovu, neva clovek sa uci na vlastnych chybach, teraz mam subjektivny pocit ze to omnoho lepsie taha, hlavne na 5, vysiel som zo sitiny a z 80 som to dal na 160 do maleho kopca smerom na lafranconi ako nic, tak aspon kvapka, ked neprsi ... musim si najst konecne cas na tu klapku a snad sa to este viac zlepsi.
Napsal: čtv srp 30, 2007 12:47
od mino22
Nie ta hadica sa trha zvrchu , takze to vydis ked je derava , netreba ju demontovat .
Napsal: pát srp 31, 2007 21:04
od palikx
kluci mam novou zkusenost se spatnym behem a cukanim za studena.neni to primo lanost ale u matize -noveho modelu-se nam uz 2 krat stalo ze odesel MAP senzor.daval lehce spatne hodnoty a motor za studena nebezel dobre.po vymene je po problemu.
netvrdim ze to same je u vas ale jako jedna moznost to je.
RE:MAP senzor
Napsal: ned zář 02, 2007 18:11
od Mirci BB
Cafte lanosaci.
Dotaz:
Co je MPA senzor.
Kde sa na Lanose nachádza.
Aku ma funkciu, poprosim princip fungovania.
Vopred dakuje Mirci BB
Napsal: ned zář 02, 2007 18:55
od Viktor
je to senzor na meranie absolutneho tlaku vzduchu v sacej klapke
mas ho tam za motorom, vedie do nho hadicka a konektor (je presne pod pravym stieracom, vedla cisla karoserie)
ako to cele pracuje je uz trosicku zlozitejsie, ECU podla toho zistuje mnozstvo nasavaneho vzduchu + ine veci, tu si to mozes podrobne precitat, nechce sa mi to prekladat
http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
RE: MAP
Napsal: pon zář 03, 2007 04:45
od Mirci BB
Dikes.
Napsal: pát zář 21, 2007 12:40
od Viktor
tak kluci a holky mne to uz pri studenom motore opat normalne taha
Vobec neviem comu to mam pripisovat, ale spravil som iba tieto veci mozete si vybrat:
- umyl som vsetku navrstvenu spinu z motoroveho priestoru wapkou
- urobil som vyplach motora a vymenil olej
Neviem comu za to vdacim, ale som pochopitelne rad
Napsal: ned zář 23, 2007 17:34
od Blue Lanos
....zeby ta spina na povrchu motora?
Napsal: pát lis 09, 2007 18:31
od Lanos