Stránka 2 z 7

Měl si Matize

Napsal: pát bře 02, 2007 13:41
od Vazoun
Tony M píše:Mám najazdených 8 tis. km na Spark 0,8. Kombinovane (väčšina mesto (každý deň do roboty a späť + nejaký nákup) a 1x do týždňa po dialnici na chalupu (180km dokopy) - zmestím sa do 6,0 litra. Vonku sa dá jazdiť pod 5 litrov,(4,8). Na dialnici je Spark citlivý na rýchlosť, kto chce jazdiť 130 a viac, mal by sa pozrieť po väčšom motore, 0,8 l sa už trápi.
Po diaľnici neprekračujem 100km/h. Zo sptrebou v meste som veľmi spokojný. S pozdravom

Tony
-----------------------
Čau" Tony"a ostatní Sparkaři - kteří jste měli Matízka, nyní přeci dokážete
posoudit spotřebu MATIZ - SPARK , podělte se o poznatky čau " Vazoun " :lo

Napsal: pát bře 02, 2007 14:45
od Tony M
Rozdiel medzi Matizom a Sparkom v spotrebe paliva je minimálny. (0,8 litra oba).Rozdiel je v niečom inom. So Sparkom chodím rýchlejšie. Vozidlo je sprevodované do rýchla a rozhodne je tichšie. Pri 100 km/h úplna pohoda, to už sa Matízko ozýval. Takže pri danej rýchlosti bude spotreba o maličko menšia, ale vďaka naozaj dobrému podvozku - obrovský rozdiel - a utlmeniu hluku sa jazdí rychlejšie, čo spotrebu vyrovná do úrovne Matiza.

S pozdravom Tony

Napsal: sob bře 03, 2007 00:21
od Docent
Off topic, ale mně na Sparkovi vadí absence teploměru chladící kapaliny... Ano, je to trend, nemá ho ani nový Getz, ani třeba Citroen Saxo... To ti debilní konstruktéří nejsou schopni pochopit, že nejde jen o přehřátí, ale i o studený motor, který bez teploměru nelze odhalit (možná v zimě, když to netopí)? Nehledě na to, že kontrolka přehřátí může přestat fungovat, a pak už jde o průšvih...

Napsal: sob bře 03, 2007 07:06
od Vazoun
Docent píše:Off topic, ale mně na Sparkovi vadí absence teploměru chladící kapaliny... Ano, je to trend, nemá ho ani nový Getz, ani třeba Citroen Saxo... To ti debilní konstruktéří nejsou schopni pochopit, že nejde jen o přehřátí, ale i o studený motor, který bez teploměru nelze odhalit (možná v zimě, když to netopí)? Nehledě na to, že kontrolka přehřátí může přestat fungovat, a pak už jde o průšvih...
----------------------------
V tomto názoru s kolegou " Docentem " nutno souhlasit zde je to nedořešené
jinak se mi " Spark " docela líbí a zamlouvá. Zdravím všechny " Vazoun " :P

Napsal: sob bře 03, 2007 09:59
od Krtek
a co teprv my zvyklí na normální auta a motory ? Furt mam potřebu šlapat mu na krk aby to trochu jelo ale jak mam poznat, že už je alespoň trochu zahřátej motor ?

rychlost

Napsal: sob bře 03, 2007 17:35
od Majkl
Tony M píše:Mám najazdených 8 tis. km na Spark 0,8. Kombinovane (väčšina mesto (každý deň do roboty a späť + nejaký nákup) a 1x do týždňa po dialnici na chalupu (180km dokopy) - zmestím sa do 6,0 litra. Vonku sa dá jazdiť pod 5 litrov,(4,8). Na dialnici je Spark citlivý na rýchlosť, kto chce jazdiť 130 a viac, mal by sa pozrieť po väčšom motore, 0,8 l sa už trápi.
Po diaľnici neprekračujem 100km/h. Zo sptrebou v meste som veľmi spokojný. S pozdravom

Tony

Tony, jakej převodovej stupeň máš na tý dálnici? Mám totiž pocit, že na pětku to musím točit trochu víc a už jedu o kus víc než sto v hodině. Na čtyřku jezdím tak 90 nebo 100, myslím. Mám ten samý motor.

Matiz / Spark

Napsal: sob bře 03, 2007 17:53
od Vazoun
Nechápu " Majkl " čemu říkáš ,že se motor trápí když jedeš 90 a více :?:
Když jedeš 95 a více tak snad už na 5 rychlostní stupen´, abys motor moc
netrápil ?! Alespon já se svým Matízkem tak jezdím bez problémů a motor
netrápím vůbec - čau :lol: " Vazoun " :lol:

Napsal: sob bře 03, 2007 17:56
od Krtek
ha tak koukam, jsem na tom stejně jako Majkl. Prostě pod kilo nemá cenu dávat 5ku. Trápení znamená, že jedu 9 pětek na pětku, přidam plyn a nic se neděje.

Napsal: ned bře 04, 2007 06:43
od Arnold
Na Sparku 0,8 s automatem :!: mám najeto něco přes 4000 km. Začínal jsem na 6,5 l/100, nyní v průměru 5,7. Malá část cest je po městě, většinou pak po dálnici rychlostí 100-110 km/h. Až na teploměr vody mi na voze nic nechybí, jsem spokojen 8) .

Dobře si ho zajed´

Napsal: ned bře 04, 2007 07:13
od Vazoun
Arnold píše:Na Sparku 0,8 s automatem :!: mám najeto něco přes 4000 km. Začínal jsem na 6,5 l/100, nyní v průměru 5,7. Malá část cest je po městě, většinou pak po dálnici rychlostí 100-110 km/h. Až na teploměr vody mi na voze nic nechybí, jsem spokojen 8) .
--------------------------
A když si " Arnolde " svýho - Sparka dobře a rozumně zajedeš, uvidíš že ta
spokojenost Ti vydrží hodně dlouho. Můj Matiz má průměrnou spotřebu :
v letě 5.8 a v zimním období o litr více. Zdravím a držím pěsti :lol: Vazoun "

Napsal: ned bře 04, 2007 12:38
od Krtek
týýý brďo ! 0.8 s automatem ! Ještě napiš že s klimou a prohlásíme tě za trhače asfaltu rocku :lol: To musí bejt zajímavý svezení.

Re: rychlost

Napsal: ned bře 04, 2007 21:00
od Tony M
Tony[/quote]


Tony, jakej převodovej stupeň máš na tý dálnici? Mám totiž pocit, že na pětku to musím točit trochu víc a už jedu o kus víc než sto v hodině. Na čtyřku jezdím tak 90 nebo 100, myslím. Mám ten samý motor.[/quote]



Na diaľnici držím tak 95-105 km/h. Otáčkomer ukazuje pri 95 km/h 3000 otáčok. Päťku používam zhruba od 70 km/h - nad 2000 otáčok, samozrejme bez zaťaženia a bez zrýchlovania. Pre max akceláraciu sú vhodné otáčky nad 3500 do 6000 ot/min. Krútiaci momen najviac cítiť pri 4000 ot/min. Na diaľnici a na rovných úsekoch používam vždy 5. stupeň.

Napsal: ned bře 04, 2007 21:19
od Tony M
Ku teplomeru chladiacej kvapaliny dovolte môj súkromný názor. Na Matizkovi som ho mal a tri roky a 60 tisíc km trčal v polovici pásma. Bolo mu to potvore jedno, či som v zácpe na Chorvátskej diaľnici a Oskar peče na 40 stupňov v tieni a ja sa posunujem po metri, alebo pri mínu 10 stupňov pod nulou. Spoľahlivé auto teplomer vody asi nepotrebuje.
K jazde s chladným motorom iba toľko. Ak sa teplomer vyšplhá do polovice pásma v chladnom počaí, vôbec to neznamená, že je motor už teplý!!! Ešte môže byť uzavretý okruh ku chladiču. Najspoľahlivejšia informácia je však TEPLOTA OLEJA !!!. Aj pri teplej vode v okruhu môžete mať studený olej, ktorý ešte nemá potrebnú viskozitu. Ale teplomer oleja som videl iba na šesťkových Peugeotoch. Takže pre ostatných - motor je teplý (v zime) až po najazdený 10-15 kilometroch na diaľnici, skôr určite nie.
Prepačte, nechcem tu nikoho poučovať, ale ta nostalgia za teplomerom na Matize mi začina isť na nervy. Spark sa nemusí každému páčiť, ale treba uznať, že je z malých aut to lepšie, čo sa vyrába. Zadná náprava je tá istá, ako pri ospevovanej Fábii. Ak sa pozrete pod KIA Picanto a Hyundai Atos, nájdete tam tú istú nápravu, ako má Matiz I a II. Aj základná výbava je slušná. K tomu je to tiché, dobre sa radia rýchlosti (aj tá dvojka), veľa odkladacích priestorov apod. Na Matízka spomíname so ženou s nostlagiou, ale v Sparkovi sa nám jazdá ďaleko lepšie.

S pozdravom Tony Obrázek

aaa

Napsal: ned bře 04, 2007 22:10
od simone
K tej spotrebe nemam sice sparka ale či je spotreba 9 alebo 8 litrov tak je to asi uplne jedno v peniazoch lebo je to rozdiel na 100km 40Sk /lpg 20Sk/ to ma nezabije a radšej nato dupnem a nebudem zavadzať iným

Napsal: pon bře 05, 2007 18:52
od Krtek
Tomy: on je právě teploměr potřeba alespoň pro tu představu jestli termostat funguje a jak rychle se asi motor zahřejvá. A kontrolka přehřátí je asi fakt nouze. Zažil jsem služebku s rozbitou Feldou..... kolona na německý dálnici, neděle 14h, 35 ve stínu, jasno (jak by napsal Topol :lol: )
To jsme ještě nevěděli, že termostat nejde.... naštěstí jsme neuvařili jenom díky čučení na teploměr. Měli jsme topení zaplý naplno, hlavy ven z okýnek aby to šlo snést, kamioňáci nám funěli vejfuckama do xiftů a asi se nestačili divit, co to 4 blbečci dělaj :D Tolik k teploměru.
Ináč dneska druhý tankování ale už s nepovzbudivym výsledkem:
154,4 km na 10,92 l mi dělá spotřebu 7,07L/100.
Trasa: Beroun - Praha - Beroun - Příbram, 3x 5 km na nákup - Beroun, všechno okresky skoro bez provozu většinou na 4-5ku kolem 80-100 km/h v 1-2 lidech.
Jenom doufam že se liší dýlka trubek na hadici u pumpy.