Stránka 2 z 6

Napsal: sob úno 17, 2007 21:01
od Vlasta
Kanonýr píše:Tak jsem to právě teď otestoval a je to bomba. Tuhle úpravu každému majiteli Nubiry doporučuju. Svítí to o třídu líp. -i
Dobrá zpráva. Můžeš sem napsat co jsi použil za relé?

Napsal: sob úno 17, 2007 21:34
od Kanonýr
Jo to můžu napsat. Jsou to "relé na spínání dálkových světel", takové plastové kostičky, jako jsou na fotkách v té ploské dokumentaci, spínají proud až 30A, stály 40 Kč kus. K nim jsem si koupil i ty plastové sokly, podobné zase těm na fotkách, dají se "spojovat" vedle sebe, relátka pak drží pěkně pohromadě. Jen v té skřínce je strašně málo místa, asi to opravdu zkusím dát někam vedle. Přívod, jak jsem napsal, jsem zapojil až za pojistku, před ni bych si to nerisknul, je na ní stejně úbytek jen 0,09V, čili nic. Silové propoje jsem použil průřez 4mm2, všechny konektory zapájeny. Jo a ještě - při montáži je dobré vyndat celou tu hnědou kostku s konektory, jde ven sama po vyšroubování šroubu uprostřed, líp se na tom dělá.

Napsal: sob úno 17, 2007 23:58
od dedo.miki
Sú aj relátka ktoré majú uchyt na šrúbku.Čiže je na relátku uško z dierou 6mm. Dokonca sú aj relátka ,ktoré majú 5 kontaktov a to relé má spínací kontak aj rozpínací.To znamená ,že stačí jedno relátko aj na dialkové aj na tlmené svetlá.Ked je rozpojené tak svietia dialkové a ked spojí tak tlmené svetlá.Takto šetríte jedno relé a stačí jeden prívod od batérie.To používam ked je prepínač pokazený(vypálený)a spína len jednu polohu.Tak sa použije relé a je to .To sa dá použiť aj v tomto prípade,ale ak chcete aby dialkové svietily spolu s tlmenými tak sa to nedá použiť.

Napsal: ned úno 18, 2007 19:17
od kitt2002
Vcera sem si vsim, ze kdyz pouzijete svetelnou "houkacku" , tak se rozsviti obe dve vlakna zarovky, tudiz sviti potkavacky a mizerny dalkovky = sviti uzasne.

Pokud prepnu trvale na dalkovky, tak sviti jen vlakno pro to urcene a svit znate asi vsichni...Dalka je trochu osvetlena,ale cast, co osvecujou potkavacky skoro ne.

Skoda, ze nemohou svitit trvale naraz, jako u Fabie, potom by se mi jelo

Napsal: pát bře 02, 2007 19:44
od Jíra
Začínal jsem na škodovkách a u každé jsem co nejdřív namontoval další dálková světla (zpravidla na nárazník). U Nubiry jsem dlouho zkoumal, kam s nimi, abych nenarušil slušně vypadající předek. Nakonec to vyřešila dvojice přídavných dálkových světel HELLA. Je pro ně místo za maskou, na každé straně od středu. Přesně se tam vejdou, stačí využít otvory v plechu, který shora drží chladič. Nemusí se nic vrtat, jen udělat z plochého železa držáky světlometů a přišroubovat je k tomu plechu. Zapojení jsem pro spínání samostatného relé vytáhl od dálkových světel a napájení přídavných světel jsem použil přímo od akku přes pojistkovou skříňku na dvě pojistky a do toho relé. Pak se dá slušně koukat i v noci.

Napsal: pát bře 02, 2007 19:57
od dedo.miki
kitt2002 píše:Vcera sem si vsim, ze kdyz pouzijete svetelnou "houkacku" , tak se rozsviti obe dve vlakna zarovky, tudiz sviti potkavacky a mizerny dalkovky = sviti uzasne.

Pokud prepnu trvale na dalkovky, tak sviti jen vlakno pro to urcene a svit znate asi vsichni...Dalka je trochu osvetlena,ale cast, co osvecujou potkavacky skoro ne.

Skoda, ze nemohou svitit trvale naraz, jako u Fabie, potom by se mi jelo
Trvalo nemôžu svietiť spolu dialkové aj tlmené nakolko káblovanie to neznesie a aj teplo by mohlo roztopiť plasty reflektora.6iarovka má Na dialkové svetlá 60W a na tlmené 55W tak spolu115W. a to je odberOkolo 9 A na každú stranu a káblovanie nieje tak riešené .A aj dobíjanie by išlo na plný výkon čo by nemalo len krátkodobo.

Napsal: pát bře 02, 2007 19:59
od dedo.miki
Jíra píše:Začínal jsem na škodovkách a u každé jsem co nejdřív namontoval další dálková světla (zpravidla na nárazník). U Nubiry jsem dlouho zkoumal, kam s nimi, abych nenarušil slušně vypadající předek. Nakonec to vyřešila dvojice přídavných dálkových světel HELLA. Je pro ně místo za maskou, na každé straně od středu. Přesně se tam vejdou, stačí využít otvory v plechu, který shora drží chladič. Nemusí se nic vrtat, jen udělat z plochého železa držáky světlometů a přišroubovat je k tomu plechu. Zapojení jsem pro spínání samostatného relé vytáhl od dálkových světel a napájení přídavných světel jsem použil přímo od akku přes pojistkovou skříňku na dvě pojistky a do toho relé. Pak se dá slušně koukat i v noci.
Tak to ale nevyhovuje vyhláške.Všetko máš dobré len musí byť na tie prídavné svetlá zvlášť vypínač a kontrolka.

Napsal: úte kvě 29, 2007 20:51
od kitt2002
Tak jsem konecne take upravil svetla. Z puvodnich 11,3 V pri nast. motoru ted mam 13.8V. Pokud zacnou horet H4, tak asi pridam nejakej odpor :)

Akorat nechapu logiku korejcu. Privodni kabely ke konektoru na svetle jsou nejake 1mm , ale pritom na patici zarovky jsou 2mm. Zajimave, setrilo se tam, kde se nemelo. Dnes to v noci otestuju, ale vysledek je znat i za bezneho denniho svetla

Napsal: úte kvě 29, 2007 22:30
od Tomac
Si rikam, nestacilo by tam dat zarovky s vetsim vykonem (a mensim vnitrnim odporem)? Vykon P=UxI=U^2/R. Takze bud zvysim napeti nebo snizim vnitrni opor, vidim podobny efekt. Ne?

Napsal: stř kvě 30, 2007 07:10
od kitt2002
Problem je ten, ze pokud tam das zarovky s vetsim vykonem , tak se ti zvysi i proud a ten by uz nemusely zvladnou puvodni kabely. Dle meho usudku

Napsal: čtv kvě 31, 2007 09:07
od Tomac
To je pravda. Proto nam CEZ stavi draty "vysokeho napeti" kvuli malym proudum a malym ztratam.
Mate nekdo zkusenost s 80W lampama? Je to OK?

Napsal: čtv kvě 31, 2007 19:29
od Richard
dedo.miki píše: Trvalo nemôžu svietiť spolu dialkové aj tlmené nakolko káblovanie to neznesie a aj teplo by mohlo roztopiť plasty reflektora.6iarovka má Na dialkové svetlá 60W a na tlmené 55W tak spolu115W. a to je odberOkolo 9 A na každú stranu a káblovanie nieje tak riešené .A aj dobíjanie by išlo na plný výkon čo by nemalo len krátkodobo.
Jen si dovolím poopravit, problém není v kabeláži, protože každé světlo má svůj kabel svou pojistku a např. když celý den svítím potkávačkama určitě se nestane nic s kabelama. H4 má vsobě 2 vlákna a dá se jen blikat. Pokud by člověk svítil delší dobu na obě vlákna, žárovka by se neuchladila a zničila by se žárem, stejně tak by i mohlo prasknout sklo světla nebo roztéct se plast reflektoru :!:

U Nubi jsem zkoušel H4 90/100W ale svítily dost žlutě a rozhodně méně než moje Tungsramy 55/60 +60%. Tak je mám zatím doma. Ale ono to asi nebude těma žárovkama, ale těma zvonkovejma drátkama co vedou ke světlům :!: V případě takhle výkoných žárovek je úbytek napětí na těch drátkách tak velký, že nesvítí, ale žhnou :!: Takře pokud 100W žárovky, tak určitě natáhnout novou kabeláž ke světlům 8) 8) 8)

Napsal: pát čer 01, 2007 16:33
od Tomac
Kanonýr píše: Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).
Vyborne, takhle to aky udelam. Je ale nekde mozne najit nejakou mapku toho, co vede ze svorkovnic za draty? Na schematu vidim napr. "oranzovy D3" jak ho ale najit na svorkovnicich? D3 jsou nejaky souradnice? Nevsiml jsem si, ze by draty byly krome barvy nejak popsany.

Diky predem za rychlou radu, chystam se na to.

Napsal: pát čer 01, 2007 18:12
od Kanonýr
Tomac píše:
Kanonýr píše: Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).
Vyborne, takhle to aky udelam. Je ale nekde mozne najit nejakou mapku toho, co vede ze svorkovnic za draty? Na schematu vidim napr. "oranzovy D3" jak ho ale najit na svorkovnicich? D3 jsou nejaky souradnice? Nevsiml jsem si, ze by draty byly krome barvy nejak popsany.

Diky predem za rychlou radu, chystam se na to.
Souřadnice jsou napsané drobným písmem na těch obdélníkových konektorech zespoda té skříňky s pojistkami. Jdou krásně odpojit - jeden šroub uprostřed a jdou krásně ven a nechá se na tom vcelku slušně dělat, zaměnit nejdou.

Podle mě něco připojovat bez pojistky přímo na baterku je docela odvaz...
Polský kolega má asi rád adrenalin... :lol:

Napsal: pát čer 01, 2007 18:31
od dedo.miki
Richard napísal:


Jen si dovolím poopravit, problém není v kabeláži, protože každé světlo má svůj kabel svou pojistku a např. když celý den svítím potkávačkama určitě se nestane nic s kabelama. H4 má vsobě 2 vlákna a dá se jen blikat. Pokud by člověk svítil delší dobu na obě vlákna, žárovka by se neuchladila a zničila by se žárem, stejně tak by i mohlo prasknout sklo světla nebo roztéct se plast reflektoru.

Moje vysvetlenie:
Tak ta poopravím .Kabeláž je robená tak že znesie len asi 70W.Vysvetlím v čom je problém. H4- Má tri vývody .Kostru ,dialkové a tlmené.Lenže kostra je spoločná pre oba vlákna a je tenký drôt na to aby svietili súčasne dlhšie(prebliknúť to znesie).Obrázek