Stránka 2 z 3

Napsal: sob úno 10, 2007 18:57
od dedo.miki
Docent píše:
dedo.miki píše:A otvára ti ventil na vodu? Sú hadice ku kúreniu teplé?
Tam žádnej ventil na vodu není, topení se ovládá jenom klapkou na vzduch.
A to už bude podla teba ten vzduch teplý bez vody?

Napsal: sob úno 10, 2007 19:43
od keszi
Asi tak vyzerá rucicka na teplomeri pri celkom zohriati motora. Viacej mi ani raz neukazalo. Obrázek

Napsal: sob úno 10, 2007 20:18
od Robert
To je málo, ručička by měla být tak 2mm před 2 čárkou

Napsal: sob úno 10, 2007 20:21
od Docent
Mno, už jsme tady o tom snad debatovali... Já ji má taky takhle a topí to úplně normálně... A v této poloze se ocitla poté, co jsem vyměnil čidlo, to původní ukazovalo ty 2 mm pod prostřední čárku... A předpokládám, že výměna čidla nemá vliv na skutečnou teplotu vody v okruhu...
Když jsem měl vadnej termostat, tak ručička VŮBEC nevylezla do toho barevnýho pole, jen po vypnutí motoru úplně na začátek.

Napsal: sob úno 10, 2007 20:29
od dedo.miki
Najednoduchšie je ked necháš na mieste ísť motor až do vtedy kým nezopne ventilátor na chladiči a pozri sa vtedy kolko ukazuje teplomer v aute .Ak ukáže málo tak je to čidlo .Ak ukáže vysokú teplotu tak je to termostat.Akurát ,že trochu benzínu spotrebuješ,ale to nieje tak vela.

Napsal: sob úno 10, 2007 21:49
od palikx
no tohle je malo ale opravdu to nic neznamena.vyzkouset co dela chladic po nastartovani a ujeti cca 1-2 km.kdyz bude studeny i po ujeti 5 km je to ucpany radiator.

Napsal: sob úno 10, 2007 22:10
od Docent
dedo.miki píše:
Docent píše:
dedo.miki píše:A otvára ti ventil na vodu? Sú hadice ku kúreniu teplé?
Tam žádnej ventil na vodu není, topení se ovládá jenom klapkou na vzduch.
A to už bude podla teba ten vzduch teplý bez vody?
Voda jde přes radiátor topení pořád, nezavírá se žádným ventilem, a klapkou se ovládá to, jestli jde vzduch přes radiátor nebo mimo, je to pochopitelný?

Napsal: sob úno 10, 2007 22:27
od keszi
Od začiatku mi to ukazuje len takto. Dal som vymeniť termostat a nijaké zlepšenie. Ale kúri to, dneska asi pri +3 stupňov som musel aj stíšiť kúrenie. Hlavne cítim slabšie kúrenie keď sú mínusové teploty. Skrátka na služobnej felicii to kúri skoro hneď a na Matízkovi musím prejsť tak asi 5km , kým cítim že začína kúriť. Ale potom je to v pohode, kúri to lenže ja som dosť teplomilný. Ale aspoň v lete sa to neprehreje.

Napsal: ned úno 11, 2007 01:53
od ppp
Treba po nastartovani ohmatavat hadice co idu ku kureniu a ku skrtiacej klapke. Ak bude hadica ku kureniu citelne chladnejsia nez ku klapke, tak je upchaty radiator. Mne pomohlo na espere ked som ho pretlacil z druhej strany vovou rovno z vodovodu. Vyletela z tade kopu humusu a uz kurim este skor nez sa rucicka na teplomeri vobec pohne. Predtym som pod 0 stC v aute mrzol aj pri kureni naplno. Mozno to sposobila vymena nemrzky za novu ruzovu g12 a ta rozpustila co mohla a uvolnena hrdza a kamen upchali tenke rurky radiatoru.

Napsal: ned úno 11, 2007 09:09
od Robert
Stačí vypustit vodu, chytnout si fridex a pak jen do chladiče nalít vodu s octem (něco jako když se vyvařuje rychlovarná konvice).. Zhruba dva až tři dny s tím jezdit a vypustit, propláchnout...Mělo by to pomoci, pokud enní radiátor topení úplně ucpanej ;)

Napsal: ned úno 11, 2007 11:56
od ppp
Z vlastnych skusenosti co sa tyka odhrdzovania suciastok v octe viem, ze ocot hrdzu rozpustit nedokaze. Len ju odzerie od kovu tym, ze rozusti kov pod porovitou a teda priepustnou hrdzou. Mozno vacsie kusy ktore drzia pokope rozbije ale nespoliehal by som sa na to. Takze po octovej kure sa to moze este zhorsit. Mimochodom co myslite ze je g12. G12 obahuje kyselinu (aj ked organicku ale ved ocot obsahuje tiez organicku kyselinu ;) ) ktore ma chranit kovove suciastky v motore pred hrdzou. Hrdzu co uz v motore je vsak uvolni a odplavi. Ja som mal v radiatore okrem nausadzaneho jemneho hnedeho kalu este aj vacsie hrdzave suplatky ktore ani g12 nevedela rozpustit. Rurky a hadice mam ciste bez kuska vodneho kamena. Ale zato hrdzaveho piesku je v nich pozehnane. Takze mozno ocot pomoze ale ako poslednu moznos by som ho nebral. Posledna moznost je preplach radiatora opacnym smerom nez prudi nemrzka.
SOm este zvedavy kedy sa uvolnia dalsie kusky a budem musiet radiatorpreplachovat znovu ale zatial to kuri perfektne. Musim uznat ze lepsie nez sodovka aj ked skodovka po go chladiacej sustavy a kurenia kurila a vetrala nadherne.

Napsal: ned úno 11, 2007 12:03
od -peha-
Potvojich skúsenostiach PPP zajtra idem zrobiť takú istú oparáciu ako Ty :lol: :lol: :lol: Jo a na budúce vzadu v kotolni je dlhá hadica a vetší tlak vody tak aby si nemusel zo sebou voziť hadice :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned úno 11, 2007 19:54
od ppp
peha -> tak tu sz ignoruj, myslel som ze ides na to cez vikend :). Ta hadica bola 16tka? Inac ja mam rad istotu tak som si doniesol aj nadoby :). Ved do kufra sa to bez problemov zmestilo ;).

Napsal: ned úno 11, 2007 20:28
od -peha-
Jo je to 16 ka ale to neva nabudúce dondi na kávu a hotovo :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon úno 12, 2007 11:38
od michaelM
děkuji všem za názory a rady.Dám vědět jak to dopadlo je co matize opravím