Stránka 2 z 3
Napsal: pon úno 05, 2007 20:55
od JRD McLAREN
..Krtku
SUHLAS..
no zase su hore napisane keci..
takze ja sa f motoroch uz nejaky ten tyzden hrabem..
pokial mate motor 16V a nalietanych "len" nejakych 150tis.
..tak tam kludne mozete naliat 10w40, prip. 5w40..
..
ak je motor starsi "vylagrovany" taq olej zerie pokial je studeny..
preto sa tam dava olej ktory je za studena hustejsi..
(teda to prve cislo udava hustotu oleja pri "izbovej teplote"..a to druhe "pri pracovnej")
..lajicky povedane...
taqze Kasma nechapem.. preco uvazujesh o15w40..
(nozno ho mash za super cenu)..
jo Krtku to co piseh o tom skoropridretom Citrone BX 1.9D,..
tak do dieslu musi ist iny olej, jak do benzinu, ..a obzvlast tieto citrony boli haklive..
..preto nekere hrkocu, ze ich pocut cez pol dzedziny.. a nekere idu "pianko"..
..myslim ze znacka castrol stym nebude mat moc spolocne..
Napsal: pon úno 05, 2007 20:56
od Stanleyk
mam espero 1,5 16v ... lejem tam nejaku polosyntetiku v sivej flaske kupovanu na Slovnafte cca 250SK\L ... motor je vraj po GO... nemam ho dlho
, na celom vidno cervenu pastu na vsetkych spojoch.. je uplne cisty... ani zospodu nic nevidno.. aj z vyfuku ide biela para, to ma matie.. kebyze je modry dym tak viem ze ho spaluje.. ale ani to... uz to nechapem ...
Inak je spolahlivy, vzdy ide na prvy sup, vykon je dobry.. uplne tichucky (pokial ma dost oleja, potom zacne jemmnucko klepotat)... voda je bez oleja, nestraca sa... uz neviem kam by to mohlo ist
(
Zabudol som je to 10W40
Napsal: pon úno 05, 2007 21:05
od palikx
no s kastrolem ma zkusenosti dlouhodobe v mych motorech jezdi uz asi 8 let a praskla klika podle lidi kolem motoru urcite za olej nemuze jelikoz to co na ni prezilo je v perfektnim stavu(i kdyz po koupi jsem motor nechal omylem bezet asi 2 minuty na volnobeh bez oleje)a na tenhle olej jezdi spousta mych kamaradu a motory jsou krasne cisty a bezproblemovy.brachovi se dokonce snizila spotreba asi o pul litru.tak proto si myslim ze je castrol magnatec dobrej
Napsal: pon úno 05, 2007 21:23
od palikx
jo pro stanleyka ta spotreba je temer jiste simerinky ventilu a asi i trochu krouzkami.to ze jde z motoru para nic neznamena olej to bude zrat ve chvili kdy se motor toci vic a za jizdy to uz neuvidis.a litr oleje na tisic km v podstate nebude moc videt nikde.leda by jel nekdo za tebou a pozoroval co ti jde z vyfuku ale to je stejne k nicemu.pokud z motoru nic viditelne netece je to na vymenu krouzku a simerinku ventilu.
Napsal: pon úno 05, 2007 22:19
od Krtek
Ještě si neodpustim: některý motory maj psanou běžnou spotřebu oleje podle výrobce celkem velkou. Lacík má až 0,5 L na 1000 km, Felda 1.3ka měla to samý ale u 1.6ky bylo psáno, že může zblajznout až litr oleje. A pak maj zakazovat trabanty
Napsal: úte úno 06, 2007 07:42
od kasma
JRD McLAREN píše:..Krtku
SUHLAS..
no zase su hore napisane keci..
takze ja sa f motoroch uz nejaky ten tyzden hrabem..
pokial mate motor 16V a nalietanych "len" nejakych 150tis.
..tak tam kludne mozete naliat 10w40, prip. 5w40..
..
ak je motor starsi "vylagrovany" taq olej zerie pokial je studeny..
preto sa tam dava olej ktory je za studena hustejsi..
(teda to prve cislo udava hustotu oleja pri "izbovej teplote"..a to druhe "pri pracovnej")
..lajicky povedane...
taqze Kasma nechapem.. preco uvazujesh o15w40..
(nozno ho mash za super cenu)..
jo Krtku to co piseh o tom skoropridretom Citrone BX 1.9D,..
tak do dieslu musi ist iny olej, jak do benzinu, ..a obzvlast tieto citrony boli haklive..
..preto nekere hrkocu, ze ich pocut cez pol dzedziny.. a nekere idu "pianko"..
..myslim ze znacka castrol stym nebude mat moc spolocne..
JRD, viem ze otazka vymeny oleja ktory je naj sa tu riesila uz mnoho krat... Olej Helix 15w40 mi odporucil mechanik v daewee servise kde chodim menit olej, povedal, ze je urcite kvalitnejsi ako castrol gtx, tak som si dal poradit. O Helix pisu aspon toto vid link:
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html O castrole som nenasiel takmer ziadny popis na nete.
Tiez som sa /tesne pred vymenou/ pytal mechanika, ci tam radsej nedame aspon 10w40. Povedal, ze ten motor ma uz svoje nabehane a ze sa tam moze uvolnit ten nas velmi znami KARBON a usadeniny z neho. Proste chlapi, ja by som to tam nalial aj hned, len sa bojim toho uvolneneho karbonu a niekto povie ze je to ok iny ze sa to moze nejako ucpat!Vsak viete o com hovorim...
Napsal: úte úno 06, 2007 08:32
od RoSta
Stanleyk, nechaj bežať motor pár minút na voľnobehu a potom mu vykúr a pozri sa za auto, ak to žerie/spaľuje veľmi, tak tam bude modrá...
Napsal: úte úno 06, 2007 09:02
od Jupi
Do mojej Nexie 1.5 16V davam Castrol TXT 5W40.
Po vybruse som tam dal Madit Uniol 15W40 ako "brusny" olej. Pri startovani som zbadal, naco je dobra vyzsia viskozita. Na ten Madit to pri teplotach tesne okolo nuly ledva tocilo TXT-cko samozrejme nema problem ani pri -20 stupnoch. Ja by som take vysoke viskozne cislo (15) radsej nedaval. Nikdy som s TXT-ckom nemal problemy pri starte. S tym Maditom som dufal, aby sa moc neochladilo.
olej
Napsal: úte úno 06, 2007 12:25
od Serpico
....JRD...a ostaní souhlas 3 litry je moc - většinou bývají na vině gufera ventilů bere vrchem - asi by bylo dobrý změřit kompresi ( ani tak nejde o hodnoty jako o vyrovnanost hodnot jednotlivých válců - je to začátek GO )...
Mějte se fajn
olej
Napsal: úte úno 06, 2007 12:28
od Serpico
...já se omlouvám neobrátil jsem stránku a všechno řekl palikx...
to palikx jsi mi potěšil castrol mag. vybral jsem dobře...díky
Mějte se fajn
nieco o olejoch
Napsal: úte úno 06, 2007 15:09
od Michal M.
Na tomto linku je celkom dobre opisane ako sa oleje rozdeluju.
http://www.essooleje.sk/klasifikacia.htm
Napsal: úte úno 06, 2007 21:49
od JRD McLAREN
Kasma..
ked ti mam nieco doporucit ja..
taq 15W40 nedavaj.. lebo za studena to bude jak traktor..
..a chudak dvihatka..
..a co pri mrazoch -10 a pod..
..neako som prehliadol.. kolko mash nabehane...
..ale je mi divne taq to ten mechanik vedel "tak pohladom" posudit..
..ze tem motor ma uz svoje nabehaneee..
(bez toho aby nieco meral, skusal a pod.)
../ OT: asi tak tri mesiace dozadu mi volal jeden clovek..co xel "kupit" moj motor prip. suciastky na svoj do Nubiry1.6,..
a ten ked mi povedal ze ma nabehane 420tis. a "ze uz mu to zere skoro 3 litre oleja za 5000km",posledneho pol roka, tak som mu zagratuloval,
a povedal ze xem vidiet to auto, lebo som tomu nedokazal uverit. /..
a zvlastnej skusenosti GO motora, ktory mal "pred destrukciou" cca 120-130tis., ti viem povedat..
ze miera opotrebenia na kluke bola cca 30% (povolene opotrebenie 0.08, a ja som mal 0.023-0.027)
..ale chapem tvoj strach, stym rozpustenim usadenin..
takze jedinee co na 100% zabere, je dat dole viko ventilov, alebo olejovu vanu,
a potom zistish kolko tam toho sajrajtu je..
..prave preto ja aj Palix sme tu asi 1000x rozoberali tie pripravky na preplach..
..a podla mojho nazoru $HELL sa vysatuje tym, se po ich pripravkoch sa v motoroch nevytvaraju usadeniny..
..(ale nikdy nikde som nenasiel, ako dobre vie rozpustat tie co tam uz suu)..
..taqze ja osobne sam za seba 15W40 ..nedoporucujem...
Napsal: úte úno 06, 2007 22:04
od Krtek
Zas budu za hnidopicha ale ono se ještě něco v motoru usazuje ? Myslim jako jestli hrozí něco jako kdysi dááávno při přechodu z Mogulu M8A na M8AD ???? Co vim tak každej olej už je dávno nad úrovní ADčka a měl by ten sajrajt rozpouštět rovnou. To bych neřešil ale taky bych se přikláněl k 10Wčku.
Aktuálně mam nalítáno 75 786 km a leju Total 5W40. Spotřeba oleje 0,000L na 15 tis km a točí se jak pila. Předpokládam že nad 150-200 tis km začne žrát olej a bude čas přejít na 10W
Napsal: stř úno 07, 2007 00:47
od Stanleyk
Tak som si to odsledoval, ani pri studenom ani pri zohritom motore ked ho vytocim do otacok tak nejde modry ani cierny dym... vzdy iba biely... a vzal som aj kolegu na preteky za mestom, siel zamnou a nespozoroval ziaden dym.... tak uz fakt neviem...
Napsal: stř úno 07, 2007 10:57
od kasma
to JRD, s tym mrazom mas pravdu. Minuly rok som tam mal ten castrol gtx 15w40 a ked udrelo - 25 tak to bolo ako traktor. Tento rok zatial take mrazy neboli. No neviem ci je to len moj subjektivny pocit,ale ked mechanik nalieval tento helix zdalo sa mi ze nieje az taky husty a tmavy ako castrol. Nie som nejaky expert ale ked nastartujem a pocuval som motor vtedy a teraz na helixe pri -10, tak isiel o nieco tichsie ako na castrol...
Jrd ale aj tak ti velmi dakujem za rady! Napis mi prosim ta este nieco kvalitne na ten preplach a ako nato, uvidim kolko na tomto oleji nabeham do leta a v lete to preplachnem a dam tam 10w40 /daj prosim nejaky tip na kvalitny 10w40 olej/.
Pisal si ze je dobre skontrolovat olejovu vanu alebo veko ventilov, ako pridem nato, ze je tej usadeniny vela alebo malo...
Mas pravdu shell hovori o tom, ze zabranuje usadzovaniu carbonu, ale ak si pozries tento link
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _0312.html tak o tej 15w40 /zlta flasa/ pisu ze vraj prvotiedne cisti, tak neviem co je natom pravdy.
DIK