Stránka 2 z 3

Napsal: úte pro 18, 2007 07:09
od kitt2002
Proste netopi, uz dvakrat sem odpojil radiator, abych ho proplach, tak to na chvili vzdycky pomohlo, ale ne na dlouho. Ted sem to zkousel jen jakoby odvzdusnit. Otevrel sem viko a mackal vsechny hadice. Taky to pomohlo. Ale ted uz prote ne a ne. V lete sem nechal zprovoznit klimu, ta funguje ,tedy snad jeste. Ale ted zase netopi az ve vysokejch otackach. Grrrr. Musim se podivat, kolik stoji nover radiator. To auto je zaklety


Hledam hledam, ale nenachazim, jak se to menuje? Asi ne radiator...

Napsal: stř pro 19, 2007 21:53
od palikx
klasika.bohuzel to proplachnout nejde.pokud do toho nalejes neco co to vycisti tak ti to zas sezere radiator.bohuzel pouze vymena
cena origo je nekde kolem 3000 a neorigo je asi 1800 ale nevim to jiste.
vymena zadna sranda a s klimou je to jeste tezssi ale nemusi se vyndavat topeni jde to s obtizemi vyndat.

Napsal: čtv pro 20, 2007 17:47
od kitt2002
Dneska sem ucinil celkem zajimay objev, jelikoz mi to zase prestalo topit, zkusil sem krkolomnym zpusobem odvzdusnit soustavu, po par minutach mackani ruznym privod. nebo odvodnich hadic pri otevrenem viku, uslo dost vzduchu. Takze to mozna u me nebude problem radiatoru, ale zavzdusnenim soustavy. Je to vubec mozne? A jak tomu pripadne predejit?

Napsal: čtv pro 20, 2007 20:10
od Richard
Netuším, měnil jsem kapalinu a žádný problém, zkus postavit auto co nejvíc čumákem do kopce a znova promačkat ty hadice, třeba to pomůže, ale myslím, že tě stejně výměna radiatoru nemine :cry:

Napsal: čtv pro 20, 2007 20:53
od kitt2002
Tak sem to vyzkousel a svete div se, opet to topi. Tak ted nejak zamezit tomu zavzdusnovani..:(

Napsal: čtv pro 20, 2007 22:40
od Richard
No jestli ti pomohlo to postavení auta čumákem nahoru, mám opravdu radost. Tohle se kdysi dělalo u Škodovek :lol:
K tomu zavzdušňování: nemělo by k němu vůbec docházet, systém je pod tlakem a úplně uzavřen. Při ohřívání se natlakuje (víčko drží určitý přetlak a pak odfoukne) a při chladnutí ev. přisaje přes vyrovnávací nádržku vzduch na vyrovnání tlaků (přes víčko). Jinde díra není. Teda může být i jinde :roll: :roll: Chladič, radiator, vodní pumpa, těsnění pod hlavou a teď jen uvažuju (mechanici profíci to snad vydržejí) Při chladnutí se může vzduch dostávat do soustavy i výše uvedenými místy a můžou se bubliny hromadit v radiatoru topení (no a vzduch netopí) Každopádně by se to mělo projevit úbytkem chladící kapaliny. Doléváš??
Jen pro pořádek, já za 4 roky do chladiče nic nedolil :!: :!:

Napsal: pát pro 21, 2007 07:19
od kitt2002
Prave, ze nedolivam, prave, to je mi divny. Ale ono to zase prestane topit, to je mi jasny. Ale nechapu, kdyz voda neutika, tak jak se to muze zavzdusnovat :( To uz bych se smiril s tim radiatorem

Napsal: pát pro 21, 2007 07:35
od Tomáš
Voda ti může jít rovnou do válce a spálíš jí , pokud je to trochu . Takže pak by to vypadalo na těsnění pod hlavou, ale to je jen doměnka , samozřejmě ti to nepřeju .....

Napsal: pát pro 21, 2007 20:11
od kitt2002
Ale to bych mel vodu v oleji, ale ten vypada ok, nestras me ..

Napsal: pát pro 21, 2007 22:36
od palikx
no tyhle auta na vodu v oleji netrpi.a pokud se to zavzdusnuje musi mizet voda pokud nemizi je ucpanej radiator a nebo tam je nejakej spunt ktery se ruzne pricpe a zase povoli.ale tezko rict kde

Napsal: sob pro 22, 2007 16:29
od kitt2002
Nepredpokladam, ze by Nubira mela ventil na odvzdusneni, ze? Protoze to topeni je opet ko a zase sem vytlacil dost vzduchu. Problem je, ze kdyz mackam hadice vedouci k radiatoru, tak to s hladinou v nadrzce nic nedela,az po chvili zacne hladina reagovat na mackani a zacne se i ta hadice ohrivat diky ohrate vode, jelikoz motor ma provozni teplotu.

Navic, pokud se motor ohreje na pracovni teplotu a jeste radsi s nim dale jedu, potom zastavim a otevru viko expanzky, tak je trochu znad, ze je soustava natlakovana, ale ne natolik, aby mi zacla voda pretejkat, jen ujde trochu vzduchu a hladina se zvedne z risky MAX po hrdlo vika a pak uz nic. Podle me se poradne nenatlakuje a v radiatoru topeni je bublina...

Napsal: sob pro 22, 2007 20:22
od palikx
takze po otevreni expanzky je spravne ze ti voda nevyleti ven ono by to moc delat nemelo.a pokud to zacne topit az po promackani hadic je ten radiator asi ucpanej.tlak v soustave by se mel zmerit a pak budes moudrejsi.mozna muze byt poskozena vodni pumpa ale to by asi varilo.
a jeste zkontrolovat termostat jestli neni porad otevrenej to by pak opravdu moc netopilo.

Napsal: ned pro 23, 2007 13:05
od kitt2002
No , mozna mas s tim radiatorem pravdu, ale kdyz sem ho proplachoval, tak sel volne. Termostat byl jiz vymenen a pumpa taky. Tlak se da zmerit jak v soustave? To asi uz sam neudelam. Navic me zarazi unik vzduchu, kdyz promackavam ty hadice. Jeste bych to chtel nakym zpusobem jakoby odvzdusnit. Zkusim ohrat motor, at se natlakuje a pak pomalu trochu vysroubovat cidlo teploty a samozrejme si vzit minimalne nakou azbestovou rukavici :) Asi se na to uz vykaslu a poslu to nekam do servisu, ten uz nevidela hodne dlouho. Je zvykla na me :)

Napsal: pon pro 24, 2007 00:01
od palikx
na mereni tlaku je merak to doma asi nezvladnes musel by sis ho vyrobit.
to s temi bublinami je divne to me nedela.ale radiator mozna proplachnes a proteka volne ale jen nekolika vostinami a tim padem ucinnost spatna a prutok dobry.

Napsal: pon pro 24, 2007 15:47
od Hynek
Měl jsem kdysi podobný problém na staré Volze , tedy GAZ M 21 bylo její technické označení. Uvažoval jsem naprosto v souladu s vámi, všemi, co tady píšete své příspěvky. A ono to bylo opačně. Odešlo těsnění pod hlavou , ale tak zvláštním způsobem, že tlaky vznikající při práci motoru "foukaly" spaliny do chladícího okruhu. Ale jen maličko,takže se to dalo velmi těžko zjistit.Topení a chladící soustava byly stále zavzdušněné. Tam ale byl na topení odvzdušňovací šroubek. Než jsem dojel do Čáslavi , tak jsem dvakrát odvzdušňoval . Bylo 15 pod nulou.
Žádná kapalina neubývala. Když to potom po pár týdnech "kleklo" opravdu a bylo vyměněno těsnění za nové, bylo okamžitě po problému se zavzdušňováním topení.