Stránka 2 z 4

Napsal: pon bře 19, 2007 12:55
od Mirou
Dík peter NR za tip
zatím po zběžné kontrole v autě bych se připojil že to zapojení je shodné.

Napsal: úte bře 20, 2007 08:58
od srneček
peter NR píše:
srneček píše:Kdyby někdo sehnal schéma zapojení na chevroleta aveo sedań, tak prosím hoďtě na mail: lukasstanek@email.cz
na aveo sedan som zatial nenasiel, ale pokial som skumal schemu kalosa, na ktoru odkazuje mipo - vo velkej miere - az na male detaily sa o to mozes opriet... sedia dokonca aj farby kablov....
Já jsem se ještě na schéma kalose nedíval, zatím nemám čas, ale tak začátkem června chci vymyslet automatické rozsvěcování světel, tak jak jsem to viděl na jednom autě - v pojistkový skřňce byly místo relátka napojený konektory spojený, vedlo to krabičky, kde bylo řízení rozsvěcování a ovládalo se to přívodem z alternátoru.

Bylo to dělaný tak, aby se to dalo během pěti minut odpojit, vrátit zpět původní relé a vše bylo originál, tedy bez ztráty záruky a v servisu nic nepoznají, jelikož to bylo připojený na originální konektory.

Navíc chci najít místo kam připojit dálkové ovládání centrálu bez toho, aby jsem musel zkoumat, co kam vede a nevede = mnic nerozdělávat, ale napíchnout se na originál svorky pod palubkou tam aby se to po příjezdu do servisu dala vyhodit za 5 min a pak zase vrátit zpět.

Napsal: úte bře 20, 2007 11:56
od Mirou
To: srneček
Co se týče aut.rosvěcení světel tak to mi funguje normál bez úprav.Prostě mám trvale navolena zapnutá světla a po nastartování se sama rosvítí.Navíc když vypnu večer zapalování stále svítí palubka a parkovačky.Vše zhasne až otevřu dveře 8) docela prima funkce.No a pokud potřebuji rosvítit bez zapalování tak prostě zhasnu a znovu rosvítím a už to svítí.
Asi máš jiný model Avea :roll:
Dálkovačku mám připravenu doma a "napíchnu" jí na el.kontakty dveří řidiče.Ale čekám na teplejší počasí 8)

Napsal: úte bře 20, 2007 15:39
od peter NR
srneček píše:Bylo to dělaný tak, aby se to dalo během pěti minut odpojit, vrátit zpět původní relé a vše bylo originál, tedy bez ztráty záruky a v servisu nic nepoznají, jelikož to bylo připojený na originální konektory.
tak toto u avea ASI nesvedes... pokial som sa v tej scheme hrabal, su vsetky rele (svetla,stierace...) sucastou toho bloku, v ktorom su aj poistky... takze jednotlive rele vybrat a nahradit bude asi problem... chcel som takto poriesit pamatovy cyklovac stieracov, lenze ten je tiez v tom bloku a neda sa vybrat samostatne...
pozri lepsie tu schemu a daj vediet...

Napsal: stř bře 21, 2007 08:57
od srneček
To je pravda, ale není problém rozpojit konektrory vedoucí do toho bloku a připojit se k nim, nějakou "vložkou" s vývodem, proto by jsem chtěl schema přesně na AVEO, jelikož budu muset vycházet ze správných barev a chybička by se mohla krutě vymstít.
Začnu na tom pracovat až bude teplo, teď je na mě moc zima (garáž je nevytápěná.

Napsal: stř bře 21, 2007 11:24
od srneček
Mirou píše:To: srneček
Co se týče aut.rosvěcení světel tak to mi funguje normál bez úprav.Prostě mám trvale navolena zapnutá světla a po nastartování se sama rosvítí.Navíc když vypnu večer zapalování stále svítí palubka a parkovačky.Vše zhasne až otevřu dveře 8) docela prima funkce.No a pokud potřebuji rosvítit bez zapalování tak prostě zhasnu a znovu rosvítím a už to svítí.
Asi máš jiný model Avea :roll:
Dálkovačku mám připravenu doma a "napíchnu" jí na el.kontakty dveří řidiče.Ale čekám na teplejší počasí 8)
Asi jsi nepostřehl jednu věc, po zapnutí klíčku se ti automaticky zapnou i světla ještě před nastartováním = chudák baterka. Navíc jestli jsi to nepostřehl, tak při rozsvícených světlech ti pohasne rádio a hodiny - za slunečného počasí potom nevidíš na rádio. Navíc když budeš jen popojíždět jako já někdy, tak každá mAh co zůstane v baterce je dobrá. Jelikož ve dne nemusí svítit palubka a parkovačky, musí svítit jen tlumený a koncový = nejedou 2 x 5W+ 2 x 2W v palubce, 2 x 5W v předních světlech.

Dálkové ovl se dá napíchnout na dveře, ale nechce se mi pátrat kterej drát je kterej a do schématu se jen podívám a vidím barvu drátu, takže nemusím pátrat.

Napsal: stř bře 21, 2007 20:40
od Mirou
Samozřelmě o těch rosvícených světlech vím.Ale přijde mi docela zbytečné toto nějak řešit.A o zátěži baterky bych snad ani nemluvil.Protože při popojíždění to stačí stále alternátor pobrat.Horší to bude pokud musíš častěji startovat a tam už je úplně jedno kolik ti svítí žárovek navíc.No a pokud se obáváš o kondici baterky tak to dělěj jako já.Cca po dvou měsících ji dám na nabíječku a je stále fit.Protože skutečného nabití baterky nedocílíš v autě,ale jen na nabíječce.V autě jak určitě víš je to napětí omezeno na plynovací napětí.

Napsal: čtv bře 22, 2007 21:04
od Mirou
To:srneček
Ještě jsem dnes náhodou zjistil díky tvému příspěvku o rádiu že na něj není při slunečném počasí vidět že by na něj vidět bylo.Jen stačí zhasnout světla a displej se rozzáří jasně a i na slunci viditelně.Nám to hatí ta rosvícená světla,kdy se displej přepne na noční režim aby ti nevypálil oči :D tak pohledám jak to přepínání displeje zpřístupnit.

Napsal: čtv bře 22, 2007 21:16
od dedo.miki
Ak odpojíš na rádiu kébel od parkovacích svetiel tak ti displej nebude už slabšie svietiť nikdy.a to isté urob na hodinách a nebudú stlmovať podsvitenie.ObrázekObrázek

Napsal: pát bře 23, 2007 14:16
od Mirou
Děkuji dedo.miki
ještě musim spáchat spínač s fotoodporem,který bude dle venkovního světla tohle osvětlení ovládat a v sobotu to namontuji.Jen ještě nevím kam "schovat" ten fotoodpor,aby to nebylo nápadné.V záruční opravně by se jim to nemuselo líbit.Teď mi napadlo že to je v podstatě výrobní vada že tlumení osvětlení rádia nefunguje díky povinnosti přes den svítit ;)

Napsal: pon bře 26, 2007 07:42
od srneček
Mirou píše:...Protože při popojíždění to stačí stále alternátor pobrat.Horší to bude pokud musíš častěji startovat a tam už je úplně jedno kolik ti svítí žárovek navíc.No a pokud se obáváš o kondici baterky tak to dělěj jako já.Cca po dvou měsících ji dám na nabíječku a je stále fit.Protože skutečného nabití baterky nedocílíš v autě,ale jen na nabíječce.V autě jak určitě víš je to napětí omezeno na plynovací napětí.
Tím popojížděním se myslí častější startování.

Ty žárovky předních světlometů mají 55W=>110W/12V=9,2A (přibližně), což je dost velký odběr, zvláště, když připočítáš spotřebu benzinového čerpadla, toto všechno ti sebere elektriku z baterky, takže už se dají honit i mAh. V létě no problem, ale v zimě klesá s teplotou i kapacita baterky, ale procentuelní stav nabití zůstává téměř stejný. Takže baterka nabitá na 50%, což je při krátkých jízdách a častých startech odpovídající stav. Ti při -20 klesne kapacita o cca 30% => baterka má kapacitu 44Ah- je nabitá na 50% = 22Ah, teplota ti sníží kapacitu o 30%=15,4Ah=924Amin. Takže máš přibližně 920Amin což je cca 3-4min startování. Na jeden start není problém, ale na druhý už ti nemusí baterka poskytnout dostatečnou energii pro roztočení startéru. A teď odpočítej Ampérky sebraný světlama a čerpadlem (předpokládám, že zapneš klíček a necháš natlakovat čerpadlo = svítí světla), ono se to nezdá, ale udělá to hodně.
Už jsem se o tom přesvědčil na starým kadettovy, baterka byla stará čtyři měsíce, ale dostávala hodně zabrat, cca 2 měš. nastartovat 2km, vypnout, nastartovat 2km, vypnout,... Auto startovalo perfektně, pokud jsem nerozsvítil světla dřív než začal startovat. Jakmile auto začalo jezdit 30km na jeden start, tak nebyl problém.
Podepsalo se na tom hodně věcí, větší odpory motoru=větší spotřeba starteru, opotřebenej starter=větší proudový odběr při rozběhu, starý kabely=větší odpory vodičů.
A ani AVEO nebude věčně nový a já raději předcházím možným závadám než abych je řešil až po jejich výskytu.

Sice je to nový auto, ale kde je napsaný, že ti musí vždy chytnout na poprvé?

Jinak baterka v autě se sice nenabije na 100%, ale velice se tomu blíží, takže vytahování baterky z auta kvůli nabíjení ze zbytečnost, pokud je dobře seřízení nabíjení. Navíc alternátor narozdíl od nabíječky dává větší proud, takže se nabíjí mnohonásobně rychleji.

Napsal: pon bře 26, 2007 07:49
od srneček
Mirou píše:Děkuji dedo.miki
ještě musim spáchat spínač s fotoodporem,který bude dle venkovního světla tohle osvětlení ovládat a v sobotu to namontuji.Jen ještě nevím kam "schovat" ten fotoodpor,aby to nebylo nápadné.V záruční opravně by se jim to nemuselo líbit.Teď mi napadlo že to je v podstatě výrobní vada že tlumení osvětlení rádia nefunguje díky povinnosti přes den svítit ;)
Až to vymyslíš tak vyhoď schéma, pokud možno doplň to potenciometrem, kterým by se dala regulovat intenzita světla potřebnutí pro pohasnutí rádia a hodin.

Toto je dobrý nápad, ale asi ho použiju v kombinaci s automatickým rozsvěcením světel. Ono to automatický rozsvěcení světel ve finále je velice jednoduchý.

Velice šikovný by bylo, kdyby jsi udělal automatiku na stěrače, zvládl by jsi to?

Napsal: úte bře 27, 2007 23:36
od Mirou
To: srneček
pokud startuješ takhle po pár kilometrech tak to je problém.O baterkách se toho napsalo už moc a nechci to rozvádět.Já ji nabíjím v autě a nikam ji neberu.Jen otevřu motor a je to.
Jinak co se týče osvětlení rádia a hodin mám to připravené,jen jsem si bláhový myslel že obdobný konektor seženu.Ale bohužel zatím ho nemám.A bez něj to nepujde zprovoznit protože to musim udělat tak aby se mezikus konektoru před garančkou jen vyndal a hoši nic nepoznali.No spáchám ti zapojení asi ve wordu.Jen měj strpení.
Ciklovač také chci pozměnit a zatim uvažuji o použití škodováckého systému bez přídavných potenciometrů atp.Jen musim vyčmuchat zapojení relátka mají ho jinak zapojené.Prostě abych ho jenom vyměnil za jiné.Určitě dám vědět.
U zapojení pozdějšího zapínání světel je jeden problém a to že musí chodit to původní při vypnutém motoru.Proto se používá sepnutí od palubního napětí to když alternátor začne dobíjet.Nejde tam dát běžný napěťový spínač protože rozdíl teplot (zima-léto) je dost značný a histereze obvodu nemusí pak sedět.Teda pokud nechceš viditelně překopat elektriku.No podumám co s tím :roll:

Napsal: stř bře 28, 2007 09:22
od srneček
Mirou píše:...Jen ještě nevím kam "schovat" ten fotoodpor,aby to nebylo nápadné...
Tak mě napadlo, že vedle ofukování předních oken je zátka pro fotočidlo digiklimatizace, která má ideální umístění, co takhle koupit novou, do ní dát fotoodpor a přehazovat je? (pokud nemáš digiklimu)
Nevím jak je upevněná a jak náročný by bylo ji oddělat bez poškození.

Napsal: pát bře 30, 2007 13:44
od Mirou
S tou zátkou je to dobrý tip.Ani jsem nevěděl že tam je :roll:
Jen nevim jak se tam dostat ze spoda,asi rozhodit kus té palubky.Ze spoda pod palubku se tam nedostanu.
Jinak jsem byl u prodejce s dotazem co si vlastně mohu sám upravit :?
Odpověď .......... nic
Na dotaz že na rádio není přes den vidět mi řekli ať si na chvíli zhasnu a bude to krásně vidět :lol:
Teda ať jdou do p......