radsej miesto upravy rozdelovaca som kupil 11x21x7 gufera z ciech cez ebay. Prisli akesi
modre, jedno asi z inej varky takmer uplne
modre .
Natlct isli pomerne lahko aj hriadelka rozdelovaca sa tvari ze nejako tesni a pritom prilis nedrie. Ved origo mali len o 0.1mm mensi otvor.
Najpr som testovaco vymenil gufero na nahradnom rozdelovaci, ktory ma aj trosku silnejsi magnet na rotore a menej zodradu hriadelku okolo gufera. Ked som mu pacil stare gufero von, myslel som si ze je pekne tvrde, tak ze v nom ostavali v rypy od nechtu aj skrutkovaca. Ale len do dones, ked som zistil uplne novy stupen tvrdosti gumeneho gufera. Na rozdelovaci v aute v podstate uz nebolo gufero. Pri zatlaceni nechtom na prachovku gufera tato praskla a rozlomila sa. Pri paceni gufera von skrutkovaocm som z neho uplne vylomil tu cast, ktora nedrzala pokope kovovym kruzkom. Cize bolo tvrde ako kamen a netesnilo vobec nic. Takze preto sa mi cez rozdelovac valilo tolko oleja.
V novom gufere neostane vryp ani po skrutkovaci pretoze je z gumy, ale toto stare bolo ako z bakelitu akurat ze krehkeho ako sklo.
Ak by niekto chcel mam este dve rezervne. Moze si vybrat aj farbu
.
Takze rozdleovac je v aute a teraz hladam na ebay nove plastove obaly konektorov do rozdelovaca. Tych konektorov, ktore idu k RJ a ku VN cievke. Obom som uz davno ulamal zapadky a teraz sa prevadzkou vytahuju. Raz som kvoli tomu ostal stat na krizovatke, ked sa jeden vytiahol prilis, takze mozno kvoli tomu mi motor obcas na krizovatkach pri rozbehu hapruje.
Dvojkonektor som nasiel na starej lanosackej kabelazi a nie je taky ktrehky ako na mojom espere, ale stvorkonektor ktory mal lanos patril niekam inam pretoze ma iny tvar a aj ked sedi tak ma zarez v zapadke dalej a tak sa moze povysunut viac nez by sa mal.
Kedze som tieto konektory uz na ebay videl ako vodeodolne konektory tak viem ze ich tam najdem. Prehodenie bude lahke. Vycvaknem/vysuniem piny zo starych konektorov prehodim gumicky a nacvaknem/nasuniem do novych obalov.
Este doplnim, ze 11x21x7 nie je idealny rozmer, tych 7mm hrubky je viac nez ma byt, ale nastastei sa ta guma podda a nie je to neprekonatelny problem. Origo su fakt 6.35mm hrube.
Takze super, zle som si pamatal, na ebay su ine konketory nekompatibilne. Takze ak nezozeniem na vrakali nejaky schopny, lenze tam budu tiez stare a krehke, tak budem musiet upravit ten co mam.
Vypravca -> keby si videl kolko oleja mam v zahybe na prevodovke pod rozdelovacom a kolko oleja na novej dlazbe (kde po kazdom parkovani pribudne vzdy nova kaluzka asi 10 az 15cm v priemere, aspon ze parkujem vacsinou na tom istom mieste takze sa prekryvaju
), tak by si nepochyboval. Nieco vytecie aj spod veka ventilov ale toho je omnoho menej. Inde uniky nemam. Na dlazbe to pekne vidno ze pokvapkane je to len pod rozdelovacom.