Stránka 2 z 3
Napsal: pon pro 18, 2006 14:50
od peter NR
tak zasa - zima je zima... na peugeote som v zime radil dvojku "topolovym" sposobom, ale ked sa zohrial, uz si dal povedat...
meziplyn
Napsal: pon pro 18, 2006 15:39
od Serpico
....no rastos: V momente radenia dvojky (alebo jednotky) pri vyslapnutej spojke pridat trosku plynu. ...
Tímto způsobem by tě jakékoliv auto bez synchronu nakopalo do ( ruky )!!! nezařadil by si.,
řadění dolů bez synchronu 1. spojka sešlápnout - vyřadit 2. spojka nesešlápnuta - " meziplyn " - vyrovnání rychlosti otáčení hřídelů v převodovce ( dávkování dle rozdílu rychlostí ) 3. spojka sešlápnout a zařadit nižší rychlostní sťupeň. Nahoru bez meziplynu pouze s časovou zlomkovou prodlevou. Prostě, kdo odřadil Pragu V3S, uměl to bez synchronní převodovky....
u veteránů, není třeba synchron na 1 stupni a nebo vůbec a " zbohatlík, čerstvý majitel " to tam rve a zuby přeskakují a já bych ho nejradši nakopal do pr..... a on je šťastný, aspoň se tak tváří, jak se předvedl, začíná to patřit k bontonu vlastnit veterána.......
mějte se fajn
převodovka
Napsal: pon pro 18, 2006 16:18
od Serpico
....no rastos navíc při sešlápnuté spojce máš odpojen motor - jak chceš vyrovnávat meziplynem otáčky?...tvůj problém spočívá v segmentech řazení ( převod lanky ), že vidličky nepřemístí přesně ozubená kola do sebe a to nelze odstraňovat meziplynem, to je pro něco jiného - vyrovnání počtu otáček hřídelů v převodovce....ale jinak se měj, já taky nevím všechno....
mějte se fajn
Napsal: pon pro 18, 2006 16:26
od Richard
Sepico má samo pravdu přidání plynu při sešlápnuté spojce nic neřeší (max. při puštění spojky auto tolik neškubne) opravdu se musí sešlápnout spojka, vyřadit rychlost na neutrál, pustit spojku, přidat plyn, znovu spojku sešlápnout a zařadit požadovaný stupeň. V každém případě je tenhle způsob řazení k převodovce značně šetrnější a i u mé Nubiry ho používám při řadění směrem dolů i když problémy s řazením nemám.
Když se ale trochu pocvičíte jde vlastně řadit úplně bez spojky (v případě poruchy spojky )takto:
máte např. zařazeno na 4. tedy:
1. položíte ruku na šaltpáku a lehce zatlačíte směrem na neutrál současně přidáte plyn tak aby motor ani neakceleroval ani nebrzdil. Páka se bez sebemenšího odporu dostane na neutrál.
2. citlivým dávkováním plynu držíme motor v otáčkách odpovídajícím rychlostnímu stupni který chceme zařadit a rychlosti kterou jedeme, a zase zatlačíme na páku směrem ke stupni, který chceme zařadit a ejhle on tam celkem snadno a bez inventury zubů zapadne
a jde to i bez sešlapávání spojky
přebvodovka
Napsal: pon pro 18, 2006 16:51
od Serpico
...no prostě Richard - šetříš synchrony a při citlivém přidávání, ani moc nezvyšuješ spotřebu a je to i efektní - mnohdy i účelný rychlé průjezdy zatáčkou velké rozdíly - odřadění více stupňů ...k řazení bez spojky - musel jsem, když mi odcházela na sl. Š feldě 1,6...jinak nedoporučuji učit se na vlastním ( tam už musíš být vyučený - stojí to peníze )....jinak jsem to nechtěl prezentovat, mám rád auta...
mějte se fajn
Napsal: pon pro 18, 2006 18:00
od -peha-
Hele kucí tady je autoškola nebo cóóó
převodovka
Napsal: pon pro 18, 2006 18:16
od Serpico
...no peha ani nééé, jenom to prostě souviselo s problémem " řazení ",
nejseš přecitlivělý na " autoškolu " , všichni jsme jí prošly ( s různými výsledky a názory na výuku učitele atd. ), nebo můžeš být naštvaný na jakékoliv školení ( dá se to pochopit ) - psychologický syndrom....ale tím, že pro tebe je to třeba samozřejmé, to neznamená, že pro druhé taky...prostě to byla a je výměna názorů na příčiny špatného řazení, nic víc a nic míň...
mějte se fajn
Napsal: pon pro 18, 2006 18:41
od -peha-
převodovka
Napsal: pon pro 18, 2006 18:55
od Serpico
...to peha dobrý, ale bohužel nejsme v práci ( v zaměstnání )....s tím syndromem vše vysvětleno, já jsem pro jakékoliv oživení našeho servru..." třeba nejhežčí lady - miss daewoo - chevrolet - opel" ( nemohu opomenout zakladatele miloshe )...hlásil bych se do komise, ale radši néé, to by byl další průser na cestě...
mějte se fajn a překvapujte čímkoliv ( pro pobavení nebo i popíchnutí.... )
Napsal: pon pro 18, 2006 19:49
od Topol
Pěkný večer
Serpico to napsal zprávně.Já napsal prošlápnout spojku samozřejmě jsem to myslel tak jak to napsal Serpico!! Totiž dřív bylo v převodovkách čelní/rovné/ozubení a tam bez prošlapnutí a meziplynu řadit nešlo.Teď už zůstalo čelní/rovné/ozubení jen na zpátečce.CHtělo by to se zeptat starýho Citroena ten než začal vyrábět auta tak dělal převodovky.Znak Citroena je přeci pohled na ozubené kolo.
Ať nám jezdí a nezlobí
Re: přebvodovka
Napsal: pon pro 18, 2006 21:46
od Richard
Serpico píše:...no prostě Richard - šetříš synchrony a při citlivém přidávání, ani moc nezvyšuješ spotřebu a je to i efektní - mnohdy i účelný rychlé průjezdy zatáčkou velké rozdíly - odřadění více stupňů ...k řazení bez spojky - musel jsem, když mi odcházela na sl. Š feldě 1,6...jinak nedoporučuji učit se na vlastním ( tam už musíš být vyučený - stojí to peníze )....jinak jsem to nechtěl prezentovat, mám rád auta...
mějte se fajn
Já se tento způsob řazení naučil na mém Ivanovi, a tam prostě nešlo v 90 dát za 3
No tak meziplyn a bylo to tam
No a řazení dolů s meziplynem (např. ve 120 na 3 ) mi přijde bez meziplynu jako něco značně necitlivého k autu a nakonec i k posádce....
Napsal: pon pro 18, 2006 22:15
od Rastos
Jasne hosi mate pravdu, medziplyn sa dava pri neutrali a pustenej spojke. To robim tak automaticky, ze som si neuvedomil to poradie, ked som to pisal.
Inac suhlas, najlepsi trenazer na toto je Praga V3S... a ked z nej presadnete do HOCIJAKEHO osobneho auta, citite sa ako v nehlucnej, uzasnej pohodlnej rakete...
Napsal: úte pro 19, 2006 22:01
od peter NR
premenujte to volakto na AUTOSKOLA ONLINE...
Napsal: úte pro 19, 2006 22:06
od -peha-
No ale na osvieženie pameti je to dobré
Jo ako sa rozbehnúť do kopca
Napsal: stř pro 20, 2006 09:30
od mipo
Už som objednaný do servisu, tak som zvedavý čo objavia...