Stav autobaterie
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
- Reklama
Re: Stav autobaterie
Môžeš niečo napísať o tom nezávislom topení, myslím cenu, popis, aj ja by som chcel niečo podobnéxpet píše:Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
Když jsem si ho objednávala, tak se mě ptali na obsah motoru, výkon, klimatizaci a jestli mám benzín nebo diesel. Takže to je první věc, od které se odvíjí cena. Pak jsou možnosti, jestli ti stačí jen hodiny v autě, to znamená, že si musíš vždy předem přednastavit vytápení, pak je možnost mít k tomu jednoduché dálkové ovládání pro zapnutí a vypnutí nebo to lepší, kde se ovládá všechno. Já mám to lepší a tím pádem už nebylo potřeba hodiny instalovat do palubní desky a tak ani nikdo nepozná, že mám v autě něco navíc. Na té dálce si můžu nastavit čas odjezdu a ono už si to samo vypočítá, kdy má začít topit nebo si čas nenastavím a sama se rozhodnu, kdy si topení zapnu. Nastavím třeba na 20 minut a na displeji se mi odečítají minuty, také si kdykoliv můžu zjistit kolik už mám v autě stupňů. Ta dálka má dosah do 1 km. A nejlepší nakonec je cena. Bez dálky Kč 34.500, s jednoduchou dálkou Kč 45.600 a ten můj luxus Kč 47.200,- Jinak je to nezávislé topení Webaso Thermotop E/12V s dálkový ovládáním HTM 100.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
topení
....ještě k voltmetrům - za jízdy kontroluje především dobíjení
( alternátor ) nemá překročit hodnotu 14,5 V a nemá klesnout pod 13,5 V alternátor má plochou křivku výkonu a proto například při hodnotě
12,5 V zhasne kontrolka dobíjení na přístrojovce a chybu dobíjení právě odhalí voltmetr...při startování by neměla klesnout po 9 V...jinak stav baterie v klidu 12,2 - 12,5 orientační hodnoty. Stav baterie se dříve měřil přes odpor ( jednotlivé články, dnes nelze jiná konstrukce baterií ani stav hustoty, nejsou mnohdy otvory ).
Jen tak mimochodem, 10 let stará baterie u JRD...., tak to si o ní vzorně pečoval?, to o ničem jiným nemůže svědčit....ojedinělý výkon!!!!
Odborníci doporučují před zimou a po zimě dobít mimo vůz, a já dodávám ale nepřebít!!!, mě nejdéle vydržela 8let ( Varta ) - jediná vyjímka.
mějte se fajn
( alternátor ) nemá překročit hodnotu 14,5 V a nemá klesnout pod 13,5 V alternátor má plochou křivku výkonu a proto například při hodnotě
12,5 V zhasne kontrolka dobíjení na přístrojovce a chybu dobíjení právě odhalí voltmetr...při startování by neměla klesnout po 9 V...jinak stav baterie v klidu 12,2 - 12,5 orientační hodnoty. Stav baterie se dříve měřil přes odpor ( jednotlivé články, dnes nelze jiná konstrukce baterií ani stav hustoty, nejsou mnohdy otvory ).
Jen tak mimochodem, 10 let stará baterie u JRD...., tak to si o ní vzorně pečoval?, to o ničem jiným nemůže svědčit....ojedinělý výkon!!!!
Odborníci doporučují před zimou a po zimě dobít mimo vůz, a já dodávám ale nepřebít!!!, mě nejdéle vydržela 8let ( Varta ) - jediná vyjímka.
mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: topení
Pod nějakých 14 voltů bych si skoro dokázal tvrdit, že v zimě to moc dobíjet nebude.Serpico píše:....ještě k voltmetrům - za jízdy kontroluje především dobíjení
( alternátor ) nemá překročit hodnotu 14,5 V a nemá klesnout pod 13,5 V alternátor má plochou křivku výkonu a proto například při hodnotě
12,5 V zhasne kontrolka dobíjení na přístrojovce a chybu dobíjení právě odhalí voltmetr...při startování by neměla klesnout po 9 V...jinak stav baterie v klidu 12,2 - 12,5 orientační hodnoty. Stav baterie se dříve měřil přes odpor ( jednotlivé články, dnes nelze jiná konstrukce baterií ani stav hustoty, nejsou mnohdy otvory ).
Jen tak mimochodem, 10 let stará baterie u JRD...., tak to si o ní vzorně pečoval?, to o ničem jiným nemůže svědčit....ojedinělý výkon!!!!
Odborníci doporučují před zimou a po zimě dobít mimo vůz, a já dodávám ale nepřebít!!!, mě nejdéle vydržela 8let ( Varta ) - jediná vyjímka.
mějte se fajn
Zde jsou doporučené hodnoty napětí pro nabíjení akumulátorů v závislosti na teplotě:
t< 0 14,1 V
0 <= t < 10 13,9 V
10 <= t < 30 13,8 V
30 <= t < 50 13,4 V
50 <= t < 70 13,0 V
t > 70 12,7 V
BTW. já mám origo baterku taky uýž nějakých 10 let a stále drží. A musím říct, že nějakou nadstandardní údržbu ji nevěnuji.
baterie
....to Habron... príma, přesné já jsem uvedl pouze hodnoty, které jsem měl odkoukané, když jsem jezdil s voltmetrem, k těm deseti letům baterie - garážované vozidlo, baterie není tak promrzlá jako venku, při
-1O° je ztráta až 20% kapacity, při -20° je ztráta až 40%, nechci polemizovat, ale ty určitě budeš mít přesnější hodnoty - ostatně jsem jenom zvědavý - jeden neví všechno
měj se fajn a díky
-1O° je ztráta až 20% kapacity, při -20° je ztráta až 40%, nechci polemizovat, ale ty určitě budeš mít přesnější hodnoty - ostatně jsem jenom zvědavý - jeden neví všechno
měj se fajn a díky
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Auto samozřejmě garážované bylo
Ty hodnoty v závislosti na teplotě: mimo jiné vyrábíme i záložní zdroje pro různé rozvaděče, takže se používají v širokém rozsahu teplot, v zimě je to jasné, v létě teplota nastoupá klidně na nějakých 70°C, takže skutečně jako pod kapotou auta. Ty hodnoty, co jsem napsal, dodal přímo výrobce akumulátorů, které používáme (Panasonic, ale technologie je stejná, jako u automobilových, jenom nejsou otřesuvzdorné).
Jinak je rozdíl u nabíjení akumulátorů záložních, které se používají jen občas (ty se pak nabíjejí menším proudem, protože nabíjení větším proudem snižuje životnost) a startovacích, které se nabíjejí větším proudem. Nižší proud samozřejmě nevadí, ale pokud byste dobíjeli akumulátor v autě malým proudem, tak by se nemusela taky vůbec dobít do plné kapacity.
Pro dobíjení akumulátorů, aby se nijak zásadně nezkracovala jejich životnost je hromada pravidel, z nichž nejdůležitější jsou:
- v zimě pokud možno vybíjet co možná nejméně
- nepřebíjet (nenabíjet příliš vysokým napětím)
- kvalita elektrolytu
Jinak v zásadě těch 13,5V je asi tak minimum.
Ty hodnoty v závislosti na teplotě: mimo jiné vyrábíme i záložní zdroje pro různé rozvaděče, takže se používají v širokém rozsahu teplot, v zimě je to jasné, v létě teplota nastoupá klidně na nějakých 70°C, takže skutečně jako pod kapotou auta. Ty hodnoty, co jsem napsal, dodal přímo výrobce akumulátorů, které používáme (Panasonic, ale technologie je stejná, jako u automobilových, jenom nejsou otřesuvzdorné).
Jinak je rozdíl u nabíjení akumulátorů záložních, které se používají jen občas (ty se pak nabíjejí menším proudem, protože nabíjení větším proudem snižuje životnost) a startovacích, které se nabíjejí větším proudem. Nižší proud samozřejmě nevadí, ale pokud byste dobíjeli akumulátor v autě malým proudem, tak by se nemusela taky vůbec dobít do plné kapacity.
Pro dobíjení akumulátorů, aby se nijak zásadně nezkracovala jejich životnost je hromada pravidel, z nichž nejdůležitější jsou:
- v zimě pokud možno vybíjet co možná nejméně
- nepřebíjet (nenabíjet příliš vysokým napětím)
- kvalita elektrolytu
Jinak v zásadě těch 13,5V je asi tak minimum.
baterie
...to Habron díky, je vidět, že se tím zabýváš " profesionálně ", jsem rád, že jsem to vyprovokoval...tak přesné hodnoty jsem já neudal....ale o tom je fórum
měj se fajn
měj se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..no ja som tiez o baterku moc nepecoval..
..
Nexiu mam "z druhej ruky"..
a raz som baterku susede nabijal, lebo zabudla vypnut svetla..
..
samozrejme uz "nema tu sviezost" ako ma nova..
..ale stale nastartujem..
..
auto negarazovane, baterka bezudrzbova "original" DELCOR..
..a v skodovke vydrzala Bezudrzbova AKUMA 8 rokov..
..a asi taq 2 krat sme ju vystavili, ..jeden krat vadny regler..
..druhy krat GO motora..a ten "surovy motor" nexel chytnut....
....len sem tam skitol.... a to sa snim poriadne trapil starter......
..nabehol fakt v poslednej chvili.. ked baterka uz ledva pretocila..
..
Nexiu mam "z druhej ruky"..
a raz som baterku susede nabijal, lebo zabudla vypnut svetla..
..
samozrejme uz "nema tu sviezost" ako ma nova..
..ale stale nastartujem..
..
auto negarazovane, baterka bezudrzbova "original" DELCOR..
..a v skodovke vydrzala Bezudrzbova AKUMA 8 rokov..
..a asi taq 2 krat sme ju vystavili, ..jeden krat vadny regler..
..druhy krat GO motora..a ten "surovy motor" nexel chytnut....
....len sem tam skitol.... a to sa snim poriadne trapil starter......
..nabehol fakt v poslednej chvili.. ked baterka uz ledva pretocila..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
baterie
....To Habron i McLAREN ( to JRD mi připomíná JZD, nic ve zlým statek jsem měl rád, jezdily jsme žně s kombajnem, jako delimitovaný a měli jsme se jako prasata v žitě )...ale díky za informaci, jenom nechápu proč nový VARTY Blue - tu mám nebo BOSCH, nemají odvzdušnovací zátky, gel tam není šplouchájí - to se neodpařují?, jinak forma bezúdržbové baterie mi nějak nesedí, obyčejně před zimou kondičně dobíjím - dobíječka má budíka, se stoupáním dobíjecího napětí přes hodnoty 14V končím a budík na dobíječce se blíží k nule.
mějte se faj
mějte se faj
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
JRD=JZD
jedno je slovensky, druhe po cesky
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
batzerie
....mzprx to jsem netušil...díky za překlad
mějte se
mějte se
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Musím říct, že je to fakt vymakané zařízení Nevěděl jsem, že něco takového vůbec jexpet píše:Když jsem si ho objednávala, tak se mě ptali na obsah motoru, výkon, klimatizaci a jestli mám benzín nebo diesel. Takže to je první věc, od které se odvíjí cena. Pak jsou možnosti, jestli ti stačí jen hodiny v autě, to znamená, že si musíš vždy předem přednastavit vytápení, pak je možnost mít k tomu jednoduché dálkové ovládání pro zapnutí a vypnutí nebo to lepší, kde se ovládá všechno. Já mám to lepší a tím pádem už nebylo potřeba hodiny instalovat do palubní desky a tak ani nikdo nepozná, že mám v autě něco navíc. Na té dálce si můžu nastavit čas odjezdu a ono už si to samo vypočítá, kdy má začít topit nebo si čas nenastavím a sama se rozhodnu, kdy si topení zapnu. Nastavím třeba na 20 minut a na displeji se mi odečítají minuty, také si kdykoliv můžu zjistit kolik už mám v autě stupňů. Ta dálka má dosah do 1 km. A nejlepší nakonec je cena. Bez dálky Kč 34.500, s jednoduchou dálkou Kč 45.600 a ten můj luxus Kč 47.200,- Jinak je to nezávislé topení Webaso Thermotop E/12V s dálkový ovládáním HTM 100.
Ahoj všem, potřebovala bych poradit. Mám aveo 2,5 roku, zatím žádný problém, ale ve středu ráno jsem měla naprosto "mrtvé" auto. Nefungoval centrál, světlo, nešlo nastartovat ani se nerozvítila žádná kontrolka. Kamarád usoudil, že je to baterka, tak mě nastartoval přes kabely. Asi hodinu jsem jezdila, abych baterku dobila. Pak během dne několik startů a krátkých jízd - vše bez problémů, čtvrtek a pátek taky v poho. V pátek odpoledne jsem vyměnila baterku a dnes odpoledne opět nefungoval centrál a startování nebylo tak úplně v pohodě. Mám takové tušení, že to není problém v baterce. Nevíte co to může být?
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V