Stav autobaterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Odpovědět
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Topi benzinem, ale bezi cerpadlo, ktere prez topidlo prohani chladici kapalinu a tou se pak oriva motor a topeni vozidla. Take bezi ventilator topeni, ktery prohani vzduch autem.
Reklama
 

stupak
Příspěvky: 5
Registrován: sob říj 28, 2006 23:10

Re: Stav autobaterie

Příspěvek od stupak »

xpet píše:Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
Môžeš niečo napísať o tom nezávislom topení, myslím cenu, popis, aj ja by som chcel niečo podobné
Uživatelský avatar
xpet
Příspěvky: 134
Registrován: úte čer 20, 2006 09:36
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od xpet »

Když jsem si ho objednávala, tak se mě ptali na obsah motoru, výkon, klimatizaci a jestli mám benzín nebo diesel. Takže to je první věc, od které se odvíjí cena. Pak jsou možnosti, jestli ti stačí jen hodiny v autě, to znamená, že si musíš vždy předem přednastavit vytápení, pak je možnost mít k tomu jednoduché dálkové ovládání pro zapnutí a vypnutí nebo to lepší, kde se ovládá všechno. Já mám to lepší a tím pádem už nebylo potřeba hodiny instalovat do palubní desky a tak ani nikdo nepozná, že mám v autě něco navíc. Na té dálce si můžu nastavit čas odjezdu a ono už si to samo vypočítá, kdy má začít topit nebo si čas nenastavím a sama se rozhodnu, kdy si topení zapnu. Nastavím třeba na 20 minut a na displeji se mi odečítají minuty, také si kdykoliv můžu zjistit kolik už mám v autě stupňů. Ta dálka má dosah do 1 km. A nejlepší nakonec je cena. Bez dálky Kč 34.500, s jednoduchou dálkou Kč 45.600 a ten můj luxus Kč 47.200,- Jinak je to nezávislé topení Webaso Thermotop E/12V s dálkový ovládáním HTM 100.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

topení

Příspěvek od Serpico »

....ještě k voltmetrům - za jízdy kontroluje především dobíjení
( alternátor ) nemá překročit hodnotu 14,5 V a nemá klesnout pod 13,5 V alternátor má plochou křivku výkonu a proto například při hodnotě
12,5 V zhasne kontrolka dobíjení na přístrojovce a chybu dobíjení právě odhalí voltmetr...při startování by neměla klesnout po 9 V...jinak stav baterie v klidu 12,2 - 12,5 orientační hodnoty. Stav baterie se dříve měřil přes odpor ( jednotlivé články, dnes nelze jiná konstrukce baterií ani stav hustoty, nejsou mnohdy otvory ).
Jen tak mimochodem, 10 let stará baterie u JRD...., tak to si o ní vzorně pečoval?, to o ničem jiným nemůže svědčit....ojedinělý výkon!!!!
Odborníci doporučují před zimou a po zimě dobít mimo vůz, a já dodávám ale nepřebít!!!, mě nejdéle vydržela 8let ( Varta ) - jediná vyjímka.

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Re: topení

Příspěvek od Habron »

Serpico píše:....ještě k voltmetrům - za jízdy kontroluje především dobíjení
( alternátor ) nemá překročit hodnotu 14,5 V a nemá klesnout pod 13,5 V alternátor má plochou křivku výkonu a proto například při hodnotě
12,5 V zhasne kontrolka dobíjení na přístrojovce a chybu dobíjení právě odhalí voltmetr...při startování by neměla klesnout po 9 V...jinak stav baterie v klidu 12,2 - 12,5 orientační hodnoty. Stav baterie se dříve měřil přes odpor ( jednotlivé články, dnes nelze jiná konstrukce baterií ani stav hustoty, nejsou mnohdy otvory ).
Jen tak mimochodem, 10 let stará baterie u JRD...., tak to si o ní vzorně pečoval?, to o ničem jiným nemůže svědčit....ojedinělý výkon!!!!
Odborníci doporučují před zimou a po zimě dobít mimo vůz, a já dodávám ale nepřebít!!!, mě nejdéle vydržela 8let ( Varta ) - jediná vyjímka.

mějte se fajn
Pod nějakých 14 voltů bych si skoro dokázal tvrdit, že v zimě to moc dobíjet nebude.
Zde jsou doporučené hodnoty napětí pro nabíjení akumulátorů v závislosti na teplotě:
t< 0 14,1 V
0 <= t < 10 13,9 V
10 <= t < 30 13,8 V
30 <= t < 50 13,4 V
50 <= t < 70 13,0 V
t > 70 12,7 V

BTW. já mám origo baterku taky uýž nějakých 10 let a stále drží. A musím říct, že nějakou nadstandardní údržbu ji nevěnuji.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

baterie

Příspěvek od Serpico »

....to Habron... príma, přesné já jsem uvedl pouze hodnoty, které jsem měl odkoukané, když jsem jezdil s voltmetrem, k těm deseti letům baterie - garážované vozidlo, baterie není tak promrzlá jako venku, při
-1O° je ztráta až 20% kapacity, při -20° je ztráta až 40%, nechci polemizovat, ale ty určitě budeš mít přesnější hodnoty - ostatně jsem jenom zvědavý - jeden neví všechno

měj se fajn a díky
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Auto samozřejmě garážované bylo :-)

Ty hodnoty v závislosti na teplotě: mimo jiné vyrábíme i záložní zdroje pro různé rozvaděče, takže se používají v širokém rozsahu teplot, v zimě je to jasné, v létě teplota nastoupá klidně na nějakých 70°C, takže skutečně jako pod kapotou auta. Ty hodnoty, co jsem napsal, dodal přímo výrobce akumulátorů, které používáme (Panasonic, ale technologie je stejná, jako u automobilových, jenom nejsou otřesuvzdorné).
Jinak je rozdíl u nabíjení akumulátorů záložních, které se používají jen občas (ty se pak nabíjejí menším proudem, protože nabíjení větším proudem snižuje životnost) a startovacích, které se nabíjejí větším proudem. Nižší proud samozřejmě nevadí, ale pokud byste dobíjeli akumulátor v autě malým proudem, tak by se nemusela taky vůbec dobít do plné kapacity.
Pro dobíjení akumulátorů, aby se nijak zásadně nezkracovala jejich životnost je hromada pravidel, z nichž nejdůležitější jsou:
- v zimě pokud možno vybíjet co možná nejméně
- nepřebíjet (nenabíjet příliš vysokým napětím)
- kvalita elektrolytu


Jinak v zásadě těch 13,5V je asi tak minimum.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Jinak ještě k té ztrátě kapacity, tabulky uvádějí např. toto:
+25°C, vybíjení proudem 10A cca 140 minut
-15°C, vybíjení proudem 10A už jen 90minut,
takže ztráta kapacity až 35%.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

baterie

Příspěvek od Serpico »

...to Habron díky, je vidět, že se tím zabýváš " profesionálně ", jsem rád, že jsem to vyprovokoval...tak přesné hodnoty jsem já neudal....ale o tom je fórum

měj se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no ja som tiez o baterku moc nepecoval..
..
Nexiu mam "z druhej ruky"..
a raz som baterku susede nabijal, lebo zabudla vypnut svetla..
..
samozrejme uz "nema tu sviezost" ako ma nova..
..ale stale nastartujem..
..
auto negarazovane, baterka bezudrzbova "original" DELCOR..

..a v skodovke vydrzala Bezudrzbova AKUMA 8 rokov..
..a asi taq 2 krat sme ju vystavili, ..jeden krat vadny regler..
..druhy krat GO motora..a ten "surovy motor" nexel chytnut....
....len sem tam skitol.... a to sa snim poriadne trapil starter......
..nabehol fakt v poslednej chvili.. ked baterka uz ledva pretocila..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

baterie

Příspěvek od Serpico »

....To Habron i McLAREN ( to JRD mi připomíná JZD, nic ve zlým statek jsem měl rád, jezdily jsme žně s kombajnem, jako delimitovaný a měli jsme se jako prasata v žitě )...ale díky za informaci, jenom nechápu proč nový VARTY Blue - tu mám nebo BOSCH, nemají odvzdušnovací zátky, gel tam není šplouchájí - to se neodpařují?, jinak forma bezúdržbové baterie mi nějak nesedí, obyčejně před zimou kondičně dobíjím - dobíječka má budíka, se stoupáním dobíjecího napětí přes hodnoty 14V končím a budík na dobíječce se blíží k nule.

mějte se faj
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

JRD=JZD

Příspěvek od mzprx »

jedno je slovensky, druhe po cesky 8)
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

batzerie

Příspěvek od Serpico »

....mzprx to jsem netušil...díky za překlad

mějte se
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
jirka48
Příspěvky: 79
Registrován: pát led 30, 2009 08:31

Příspěvek od jirka48 »

xpet píše:Když jsem si ho objednávala, tak se mě ptali na obsah motoru, výkon, klimatizaci a jestli mám benzín nebo diesel. Takže to je první věc, od které se odvíjí cena. Pak jsou možnosti, jestli ti stačí jen hodiny v autě, to znamená, že si musíš vždy předem přednastavit vytápení, pak je možnost mít k tomu jednoduché dálkové ovládání pro zapnutí a vypnutí nebo to lepší, kde se ovládá všechno. Já mám to lepší a tím pádem už nebylo potřeba hodiny instalovat do palubní desky a tak ani nikdo nepozná, že mám v autě něco navíc. Na té dálce si můžu nastavit čas odjezdu a ono už si to samo vypočítá, kdy má začít topit nebo si čas nenastavím a sama se rozhodnu, kdy si topení zapnu. Nastavím třeba na 20 minut a na displeji se mi odečítají minuty, také si kdykoliv můžu zjistit kolik už mám v autě stupňů. Ta dálka má dosah do 1 km. A nejlepší nakonec je cena. Bez dálky Kč 34.500, s jednoduchou dálkou Kč 45.600 a ten můj luxus Kč 47.200,- Jinak je to nezávislé topení Webaso Thermotop E/12V s dálkový ovládáním HTM 100.
Musím říct, že je to fakt vymakané zařízení :) Nevěděl jsem, že něco takového vůbec je :)
Uživatelský avatar
xpet
Příspěvky: 134
Registrován: úte čer 20, 2006 09:36
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od xpet »

Ahoj všem, potřebovala bych poradit. Mám aveo 2,5 roku, zatím žádný problém, ale ve středu ráno jsem měla naprosto "mrtvé" auto. Nefungoval centrál, světlo, nešlo nastartovat ani se nerozvítila žádná kontrolka. Kamarád usoudil, že je to baterka, tak mě nastartoval přes kabely. Asi hodinu jsem jezdila, abych baterku dobila. Pak během dne několik startů a krátkých jízd - vše bez problémů, čtvrtek a pátek taky v poho. V pátek odpoledne jsem vyměnila baterku a dnes odpoledne opět nefungoval centrál a startování nebylo tak úplně v pohodě. Mám takové tušení, že to není problém v baterce. Nevíte co to může být?
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Elektronika“