Stránka 2 z 3
Napsal: stř říj 18, 2006 19:49
od Kessler
Habron píše:No já čumím, Kesslerova Felda s 20 tisícema, Ivanovo Nexia ani ne s 50 tisícema ...
to by snad těm lidem stačil taxík, ne?
No já to mám teďka skoro nový, takže je tam málo...ale poleze to nahoru tak rychle, kolik peněz vydělám na benzín
Napsal: stř říj 18, 2006 21:34
od BENN
No a ja mam tiež niečo pre vás. Chcem vymeniť olej motor 1,6 16 V ale problem je v tom, že neviem aký tam naliať. Je už dosť čierny. Auto som kupoval cez bazar a na bývalého majitela nemám ziaden kontakt. Auto má nejazdené 140 tis. a neviem či tam je minerál, polosyntetika alebo syntetika.
Napsal: stř říj 18, 2006 21:43
od mino
No ja ked som doniesol auto tak som dal menit olej a ono ho aj prepláchli-davajú mi tam teraz shell 5W-40 ak sa nemýlim
Napsal: stř říj 18, 2006 21:45
od V.Brousek
těžká rada - snad ti odpoví servismani , jak to řeší oni.
Napsal: stř říj 18, 2006 21:46
od palikx
no predpokladam ze do 16v nikdo neleje 15W40.a jestli jo tak bych mu urazil ruce.
takze tam nalej 10W 40 a melo by to fungovat.jestli by jsi chtel tam nalit 5w40 musi se tam nalit proplach motoru a nalit nejdriv 10w40 a po dalsi vymene opet proplach a pak 5w40.na proplach motoru se dnes pouzivaji pripravky ktere se naliji do stareho oleje a motor se necha nekolik minut bezet nebo se ujede par km.
Napsal: stř říj 18, 2006 22:23
od V.Brousek
palikx"
ale kde ho najdeš toho vola, který to tam opravdu mohl nalít. Ten motor má ujeto dost km. Je to risk.
Napsal: stř říj 18, 2006 22:27
od palikx
nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
Napsal: stř říj 18, 2006 22:37
od V.Brousek
palikx píše:nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
no je fakt, že nejhorší je smrt s vyplašenosti
Napsal: čtv říj 19, 2006 21:12
od Vincent
na polosyntetiku jsem přecházel při 120 000Km a NO Problema bez proplachů. Dnes 195 000Km. Racer 94.
Napsal: pát říj 20, 2006 20:01
od csali
palikx píše:nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
palikx má pravdu Daj tam najprv 10W40 s prepláchnutím a poa 10 000Km
možeš prejsť na syntetiku 5w 40 tiež s prepláchnutím, a to je najlepšie, čo môžeš pre svoj motor spraviť.
Napsal: pát říj 20, 2006 21:29
od ppp
Do 16V moze ist kludne 15W40. Vyrobca ho povoluje a nevidim ziaden dovod preco ho tam nedat.
Co sa tyka prechodu na 10w40 alebo hoci aj destilku alebo vazelinu na mazanie riadacich klapiek riadenych striel zavisi to len od toho ci splna predpis vyrobcu a stavu motora. Km mozu byt v tomo uplne zavadzajuce, takze nimi by som sa neriadil, skor tym co najdem pod vekom ventilov alebo aspon pod otvorom na nalievanie oleja.
A preplachu by som sa vyhol. Motor to aj tak uplne nevycisti. Radsej by som skratil par vymen a potom presiel na lepsi olej samozrejme stale so skratenymi vymenami. Ale ani 10w40 nie je ziaden zazrak ak sa necha v motore viac nez je zdrave.
Napsal: pát říj 20, 2006 22:49
od palikx
jen pridam nazor na 16v motor s hydraulickymi zdvihatky v zadnem pripade 15/40 olej.vlastni zkusenosti.zdvihatka se za studena spatne mazou klepe to nebo naopak mala vule.ten olej je hustsi a tak jemne ventilky zdvihatek maji potize.obvzlaste kdyz ten olej uz ma neco najeto.proplach je dobry prave na procisteni techto jemnych mechanizmezecku
.ale delejte jak uznate sami za vhodne.
Napsal: pon říj 23, 2006 07:36
od kasma
Takže v konečnom dôsledku je ten prechod aj tak zbytočný. Ak to auto doteraz chodilo bez problémov na minerálny olej, nevidim dovod ho menit. Proste je to stale o tom jednom- bud preplach alebo časte vymeni so snizovanim viskozity. A stale je tu riziko...
Napsal: sob říj 28, 2006 00:59
od mustang
Na polosyntetiku som prechadzal pri cca 130 tis. km, teraz mam naj. takmer 185 tis. km bez najmensieho problemu. Rozdiel hlavne pri zimnych startoch je naozaj obrovsky, jednoznacne to ma zmysel.
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...
Napsal: sob říj 28, 2006 01:00
od mustang
Na polosyntetiku som prechadzal pri cca 130 tis. km, teraz mam naj. takmer 185 tis. km bez najmensieho problemu. Rozdiel hlavne pri zimnych startoch je naozaj obrovsky, jednoznacne to ma zmysel.
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...