Stránka 2 z 3

Napsal: stř říj 11, 2006 21:39
od V.Brousek
palikx píše:No nevim ale sem sice mladej ale asi taky blbej.v prvni chvili sem taky myslel ze mu vypadly valecky.ale pak co to objasnil uz mi doslo ze mysli nejaky zvlastni vyraz na orezle valecky ze kterych opadal ten chrom.
zeptej se Docenta, ten umí slovensky :lol:

válečka

Napsal: čtv říj 12, 2006 10:57
od Serpico
Palikx, já to taky sezřal - to byla blbost váleček nemůže vypadnout - maximálně sjetá destička serve kotouče ( mohlo a mělo nám to dojít s vypadlým válečkem a to nemůže, by nikam neodjel - mimochodem, proč ta skromnost?, ( tady tě žerou všichni, jsme rádi, že tě máme).

Jinak odrezovat brzdové válečky je ztráta času s minimálním výsledkem - nový stojí 300 - 400. Nandavání vnitřních prachovek je príma práce, vím o čem mluvím.

Na odmašťování brzd je príma přípravek ve spreji s několika výrobci - plně nahrazuje, kdysi námi používaný hasící přístroj ( nevím už jaký ). Technický benzín je drahý a nedostatečný.

Mějte se fajn a vypadlé válečky už né, nicméně budeme pozorněji číst, jsme konec konců česko-moravsko-slovenský klub.

Re: válečka

Napsal: čtv říj 12, 2006 11:17
od Docent
Serpico píše:kdysi námi používaný hasící přístroj ( nevím už jaký )
Tetrachlór, pro Václava v slovenčině "tetrachlór" ;) .

Napsal: čtv říj 12, 2006 20:19
od V.Brousek
Docente mě nedostaneš, meleš tu blbosti. Jinak mám to dnes za 1000 příspěvků, tak si jdu nalít skleničku CINZÁNA

Napsal: čtv říj 12, 2006 20:36
od csali
....konec konců česko-moravsko-slovenský klub.


Už česko-moravsko-slovensko-maďarský klub :D

Napsal: čtv říj 12, 2006 21:41
od JRD McLAREN
..IGEN IGEN..

..ja som tomu tiez pochopil tak, ze ze vaalecky vypadli von..
..a nie ze ze opadal chroom...

...ja maam osobne vypadany zotrvacniik na skodovke..
teda teplom popraskany..a kusky kovu uz zaciinaju vypadaavat..

..ale "vypadanee valecky"..hmmm...
to by som este pochopil vyraz "opadanee valceky",, "oluupane vaalecky"..
..alebo taaak..

Napsal: čtv říj 12, 2006 22:13
od palikx
No to vis sem malej a skromnej.sem rad ze vam muzu obcas nejak pomoct.zde je spousta lidi co to oceni.v praci uz to tak neni.

Re: válečka

Napsal: pát říj 13, 2006 10:03
od PAMA
Serpico píše:Palikx, já to taky sezřal - to byla blbost váleček nemůže vypadnout - maximálně sjetá destička serve kotouče ( mohlo a mělo nám to dojít s vypadlým válečkem a to nemůže, by nikam neodjel - mimochodem, proč ta skromnost?, ( tady tě žerou všichni, jsme rádi, že tě máme).

Jinak odrezovat brzdové válečky je ztráta času s minimálním výsledkem - nový stojí 300 - 400. Nandavání vnitřních prachovek je príma práce, vím o čem mluvím.

Na odmašťování brzd je príma přípravek ve spreji s několika výrobci - plně nahrazuje, kdysi námi používaný hasící přístroj ( nevím už jaký ). Technický benzín je drahý a nedostatečný.

Mějte se fajn a vypadlé válečky už né, nicméně budeme pozorněji číst, jsme konec konců česko-moravsko-slovenský klub.

Aa tusim sa konecne nasiel niekto kto vie ocom je rec.

Napsal: pát říj 13, 2006 10:08
od PAMA
JRD McLAREN píše:..IGEN IGEN..

..ja som tomu tiez pochopil tak, ze ze vaalecky vypadli von..
..a nie ze ze opadal chroom...

...ja maam osobne vypadany zotrvacniik na skodovke..
teda teplom popraskany..a kusky kovu uz zaciinaju vypadaavat..

..ale "vypadanee valecky"..hmmm...
to by som este pochopil vyraz "opadanee valceky",, "oluupane vaalecky"..
..alebo taaak..

To vies iny Kraj iny Mrav.Najme ked si z Mexiko City.

valčelky

Napsal: pát říj 13, 2006 11:03
od Serpico
Palikx i Petrm ve vaší práci je Vás škoda - jste oběti raného kapitalismu s rádoby manažerskými a hlavně pokřivenými prvky. Musíte vydělávat na velké režijní náklady - tj. jste stroj na zisky - dělej a nic nechtěj, nekecej a pokud možno nechoď ani na záchod, na to máš přestávku, kterou ti musíme ze zákona dát.

Osobně se nedivím tomu, jak to je. V minulosti jsem byl často návštěvníkem servisů a dělali o mnoho lépe, kvalitněji i když
s protředky, které odpovídali době. Dnes to dost upadlo - můžeš posoudit sám - svůj problém jsem vyřešil až díky tobě, auto prošlo
i značkovým servisem - s výsledkem neodstraněno!

Nejsou nastaveny na trhu práce správně hodnoty? A nebo budu bagatelizovat přesuneme výrobu třeba až do Číny ( levná pracovní síla ) ale koho budeme doma řídit? Kdo nám doma opraví auto. Reakce na celosvětový trend.

Jinak - zprostředkovaně - známý Petr dělal mechanika v USA, potom co se uchytil ( a to byl problém ), začal makat u černocha v malé dílně - najednou se začlo opravovat to co se dříve vyhazovalo alternátory, startéry, rozdělovače atd. ( většinou drobnosti uhlíky, ložiska ap. ) - klesly ceny oprav - zvýšil se obrat - majitel to ocenil - nechtěl Petra pustit zpátky domů i za cenu, že mu nabídnul společníka. Zlaté české ručičky - ale po návratu domů mechanika nedělá - nebudu dělat na ty pitomce!, ( je to taky názor a podložený praxí ).

Mějte se fajn a zachovejte nám přízeň - my si ji ceníme.

Re: valčelky

Napsal: pát říj 13, 2006 13:03
od Docent
Serpico píše:V minulosti jsem byl často návštěvníkem servisů a dělali o mnoho lépe, kvalitněji i když
s protředky, které odpovídali době.
To si děláš prdel, ne? Jsem v minulosti (před r. 89) měl auto v servisu 3x, po první návštěvě jsem psal do Světa motorů, po druhé jsem byl na Výboru lidové kontroly a po třetí na kriminálce...

válečky

Napsal: pát říj 13, 2006 13:30
od Serpico
Docente prdel si nedělám, ani na VLK jsem nechodil, na kriminálku už vůbec ne, asi jsem byl bezproblémový, prostě jsem neměl důvod.

Ale hlavně jsem byl spokojený zákazník - nikdo mi nedával oblože, ani nepsal co neudělal, ( a oprav bylo dost, větší proběh km ).

Ale nakonec vše je relativní - a statistika je ošidná věc : "já mám kuře (celý ) a ty nic, statisticky máme každý 1/2". Já ti nechám statisticky celý a měj se fajn.

Napsal: pát říj 13, 2006 15:20
od Docent
Tak to je zajímavý, mně právě třeba napsali, co neudělali, a ještě zničili týden staré, tedy nové, potahy...
Ale je to vo lidech, v tom servisu, který po kašpárkové revoluci zprivatizoval bývalý soudruh vedoucí, to teď urkitě nedělají ;) .

válečky

Napsal: pon říj 16, 2006 10:05
od Serpico
Docente - tenhle termín: kašpárková revoluce se mi docela líbí.

Ale k věci současný stav opravárenství - automechanik pokud možno mladý, aby si nechal všechno líbit - zároveň, aby neměl větší finanční nároky - jeho mzda malá ( velké dodatečné odvody ) se částečně kompenzuje platbou bokem = při průměrné hodinové ceně práce 500 Kč ( ta je ale ve skutečnosti dvojnásobná viz: geometrie, scanner ap. ) Skladová obrátka minimální - auto se rozdělá a pak se objednává. ( na trhu je dostatek dodavatelů, skladů ).

Příklady:
Soused Nessie 16v - Srba servis Mariánská - výměna levé poloosy s ABS ( kroužek ), doba vyhotovení 2,5 měsíce! Cena 14tisíc.

Moje Nessie - Srba servis Jílové - výměna těsnění pod hlavou doba trvání 4 neděle, skoro měsíc ( měnili se rozvody ) - původní fakturace - 13 tisíc po mých protestech: fakturovala se výměna oleje - bez provedení ( Castrol Magnatic 10 W- 40 ) byly fakturovány 4 litry - nikdy při výměně jsem nenalil víc jak 3 litry - potvrzuje to také příručka pro Kadetta ).
Potom jsem platil něco přes 9tisíc. Ale nevyhrál jsem.
Ujel jsem 20 km a tekla mi voda ( fa 300 za freez )
Vrátil jsem auto zpátky po opravě fa 2 400 - na mé námitky, že ten kroužek pod vodní pumpou ( při demontáži se dává nový 45 Kč - nebo se aspoň očistí jsou tam nečistoty, aspoň tak to dělá znalý mech. ) je
snad ze zlata, cena snížena na 1 800 - garanci na opravu nemá vůbec cenu zde připomínat - prostě ti nedají auto. Tolik k současnému stavu.

Ale, abych byl taky trochu optimistický - dobrý je Petrm s Palikxem v Gol Caru na Praze 8, ale je otázkou jak dlouho tam vydrží, jejich pracovní podmínky neznám, ale pochybuji, že se budoul lišit od shora uvedeného.

Měj se fajn, ať ti jezdí mates bez oprav.

Re: válečky

Napsal: pon říj 16, 2006 13:10
od PAMA
Serpico píše:Docente - tenhle termín: kašpárková revoluce se mi docela líbí.

Ale k věci současný stav opravárenství - automechanik pokud možno mladý, aby si nechal všechno líbit - zároveň, aby neměl větší finanční nároky - jeho mzda malá ( velké dodatečné odvody ) se částečně kompenzuje platbou bokem = při průměrné hodinové ceně práce 500 Kč ( ta je ale ve skutečnosti dvojnásobná viz: geometrie, scanner ap. ) Skladová obrátka minimální - auto se rozdělá a pak se objednává. ( na trhu je dostatek dodavatelů, skladů ).

Příklady:
Soused Nessie 16v - Srba servis Mariánská - výměna levé poloosy s ABS ( kroužek ), doba vyhotovení 2,5 měsíce! Cena 14tisíc.

Moje Nessie - Srba servis Jílové - výměna těsnění pod hlavou doba trvání 4 neděle, skoro měsíc ( měnili se rozvody ) - původní fakturace - 13 tisíc po mých protestech: fakturovala se výměna oleje - bez provedení ( Castrol Magnatic 10 W- 40 ) byly fakturovány 4 litry - nikdy při výměně jsem nenalil víc jak 3 litry - potvrzuje to také příručka pro Kadetta ).
Potom jsem platil něco přes 9tisíc. Ale nevyhrál jsem.
Ujel jsem 20 km a tekla mi voda ( fa 300 za freez )
Vrátil jsem auto zpátky po opravě fa 2 400 - na mé námitky, že ten kroužek pod vodní pumpou ( při demontáži se dává nový 45 Kč - nebo se aspoň očistí jsou tam nečistoty, aspoň tak to dělá znalý mech. ) je
snad ze zlata, cena snížena na 1 800 - garanci na opravu nemá vůbec cenu zde připomínat - prostě ti nedají auto. Tolik k současnému stavu.

Ale, abych byl taky trochu optimistický - dobrý je Petrm s Palikxem v Gol Caru na Praze 8, ale je otázkou jak dlouho tam vydrží, jejich pracovní podmínky neznám, ale pochybuji, že se budoul lišit od shora uvedeného.

Měj se fajn, ať ti jezdí mates bez oprav.
si Zober ze som doma brachovi menil rozvodovu retaz na fabii 1,4 mpi a Stalo nas to cca 500sk.A trvalo to 6 hod.
V servise by to satlo neviem kolko a auto by sa mu vratilo asi cca po 1-2 tyzdnoch. :lol: A nic netecie.