Stránka 2 z 2
Napsal: úte zář 19, 2006 16:15
od JRD McLAREN
..no a nemash ftedy naahodou horuci motor ..??
Napsal: úte zář 19, 2006 16:26
od Viktor
Vedel som, ze to povies
, nie ide to tak aj ked sa odstoji, ked sa vratim k autu za 3hod., ale ked mam horuci motor, tak to je 1/100 sekundy, to len otocim a je natoceny
ale uz to neriesme, poriesime, ked to bude vazne, hlavne som chcel vediet aku nabijacku a pod.
Napsal: úte zář 19, 2006 19:12
od orgi
Viktor píše:Vedel som, ze to povies
, nie ide to tak aj ked sa odstoji, ked sa vratim k autu za 3hod., ale ked mam horuci motor, tak to je 1/100 sekundy, to len otocim a je natoceny
ale uz to neriesme, poriesime, ked to bude vazne, hlavne som chcel vediet aku nabijacku a pod.
Viktore, ako vravis.. kym to bude akutne
ja ked jazdim na plyn a za normalnej teploty motora ho vypnem a chcem znova nakopnut, tak to na prvy pokus nechyti.. resp. chyti a hned zdochne
a na druhe otocenie klucikom mu to pak chvilocku trva..
ked idem na benzin a vypnem a chcem znova zapnut, tak vsetko v pohode.. ak sa s niecim takym niekto stretol, mozete tie napisat, co na to
budem len vdacny...
Napsal: úte zář 19, 2006 20:17
od JRD McLAREN
[ OT ]
no a mne potom skuste povedat...
..preco mi skodovka startuje za studena po dlksom stani stylom..
..3-4krat naslapat, plynpedal do polovice, nastartovat...
..chytne to, ..za cca 2-3sec to skape,..
..2he startovanie ani nehlesne..
..3tie startovanie chytne po jednom pretoceni..
.../a uz to bezii furt..
..a za tepla sadnem za volant, vyslapnem spojku,..
plynoveho pedalu sa ani nedotknem..
..len brnknem do kluca..( to jako starter pretoci len jeden valec - polotacka )
..a uz to bezii..
..a je jedno ci je hic, alebo zima..
[ /OT ]
...
proste taketo veci nerieste ..
...
pokial baterka dokaze pretocit starter a motor,
a nema velke samovybijanie, to jako ze neni za den dva prazdna,
..je dobra a pouzitelna vo voze,..a netreba ju dobijat..
Napsal: úte zář 19, 2006 20:22
od ppp
Nie som odbornik na elektrotechniku ale o nabijackach co to viem, kedze som sa svojho casu tomu trosku venoval a jednu si postavil.
Nabijacky z hyperkarketov su len ako zaplata pred kupou dalsej baterky pretoze ich trafo je postavene na asi 15.5V max minus strata na usmernovacom mostiku je vo vysledku 14.4V (plusminus autobus). Takze baterku trosku dobiju ale doplna nie. Dobiju ju asi tak ako alternator v aute ale az v nekonecnom case
)). Ono totiz ked napatie baterky stupne k 14V tak ju tieto nabijacky nabijaju uz len velmi pomalicky. Je tam maly rozdiel napati takze ani prudu sa moc nechce
)).
Vlastne vsetky slusne nabijacky su impulzne okrem par starych garazovych zasob. Impulzne preto lebo uregulovat nabijaci prud 4 az 8A inak nez impulzne by chcelo dost slusny chladic. Slusnu nabijacku spoznas tak ze sa na nej bude dat regulovat nabijaci prud. Takou uz ide baterku nabit naozaj uplne.
CO sa tyka bezudrzbovych baterii tak tie mozete nabijat tiez cimkolvek. Dolezite je len dodrzat max. nabijaci prud. Ono aj s tym maximalnym nabijacim prudom je to take zaujimave. Baterku by ste mohli kludne nabijat aj 100A lenze ju musite zvladat uchladit a to nielen obal ale samotne mriezky s aktivnym materialom. Kedze pri 100A to uz akosi nejde
tak preto je odporucany max. nabijaci prud 0.1 velkosti kapacity a nad 14.4V uz len 0.05. (aspon tusim ze je to takto a nie 0.2 a 0.1).
Inac aj tei bezudrzbove su bezudrzbove a bezudrzbovejsie. Napriklad vapnikova delphi ma klasicke odvetravacie otvory zatial co vapnikova exide ma pretlakove zatky, takze je z nej aj mensie odparovanie elektrolytu. A ked si vezmete maxximu tak ta je skutocen bezudrzbova, pretoze tam ani niet kam liat vodu kedze je vsetok elektrolyt viazany v tkanine. A ako dalsia pikoska tak tato baterka sa nema nabijat na viac nez 14.4V ale po toto napatie sa moze nabijat prudom 20A. A to ma kapacitu len 40 pripadne 50Ah.