Stránka 2 z 2

Re: mam legu aj plyn

Napsal: pát srp 18, 2006 11:29
od kajsi
kajsi píše:ak počkaš do večera 20:00 možem napisať o Lege svoje skusenosti mam ju 1,5 roka a plyn 1 rok
8) Sľubil som, že napíšem svoje skúsenosti s Legou, tu sú:
Legu mám 1,5 roka, LPG som dal po pol roku a stal ma 25000Sk v Košiciach. Odvtedy čo mám LPG nemal som s týmto pohonom ani jeden problém, dokonca som nemenil ani sviečky mal som tam Bosch. V poslednej dobe mi po naštartovaní klesajú otáčky pri rozbehu takže musím viac vytáčať, ale po prepnutí na plyn je kupodivu všetko OK, vymenil som sviečky (teraz mám NGK BCPR 7ES) a nastavil odtrh na 1,1 mm, ako som sa dočítal tu na fóre je to na plyn lepšie ako doporučovaných 0,8 mm, vymenil som aj káble pretože niektorý prerážal-dostal som pecku pri dotyku. po výmene sviečok a káblov sa zlepšil ťah na LPG (na BA som ešte neskúšal), ale po štarte na benzín sa stále dusí, nedusí sa už keď je zahriaty. Ak niekto vie čo by to mohlo ešte byť nech poradí.
Ale ďalej k mojím skúsenostiam. Okrem výmeny sviečok a káblov som menil ešte spojkovu lamelu a ložisko. Na brzdách som menil brzdové doštičky. To je všetko čo som investoval do Legy za 1,5 roka a myslím, že to sú bežné veci.
Čo sa týka jazdných vlastnosti a spotreby tak jazdí sa vtom veľmi pohodlne napr. firemný Opel Meriva sa s tým nedá porovnať, má mekšie perovanie ako napr. Opel ale tvrdšie ako Renaulty (predtým som mal R 9). V zákrutách je celkom stabilná i keď sa viac nakláňa pri vyšších rychlostich v zákrutách, ale ani v zime mi neustrelil zadok, keď som v zime to prehnal tak šmykalo celé auto bokom v zákrute ako na rally. Ťah motora je od 1500-2800 ot. celkom priemerny a nástup ťahu začína nad 3000 ot. tam je ťah už krásny 98 KW už dáva o sebe vedieť. Spotreba je asi takáto: keď som ju kúpil a išiel z Blavy do Košíc (100-140) podľa cesty, spotrebu som mal 6,8l benzinu/100 km (ešte som nemal LPG), v meste som mal najmenšiu spotrebu na benzin 9,2l/100 km a najvyššiu v zime 11,5l/100 km. Teraz som bol v Grecku-1400 km tam a priemernu spotrebu som mal na LPG 8,2l/100 km išli sme takmer stále po dialnici okrem pár úsekov v Maďarsku, Macedónsku, teda rýchlosť sme mali 120-130 Km/h. Spotrebu na plyn v meste mám teraz asi 10,5-11l/100 km.
Stabilita auta je myslím si nadpriemerná vzhľadom k hmotnosti auta, šírke a dĺžke.(po skusenostiach v zime) Nestabilita sa prejavila u mňa keď fúkal silný bočný vietor, ale zas neviem ako by reagovali iné auta, ja som vtedy mal nie veľmi dobrý pocit a musel som znížiť rýchlosť asi na 100, oproti 130 akou som chcel ísť.
Raz som ju aj prevetral - nadránom pri prázdnej diaľnici som to pustil 190 a necitíl som žiadny strach naopak pohoda-vyššie som už nešiel, lebo som si vedomý stavu svojích pneumatik.
Problémy som mal ešte s klímou, preto pri kúpe si určite ju zapni či funguje naplno a vyskúšaj aspoň pol hodiny - musí ísť ľadový vzduch z nej.
neviem čo by ťa ešte zaujímalo už ma nič nenápadá zatiaľ ahoj Fero
Lega 2.0 SX 16 ventil DOHC, r.v.1998

Napsal: ned srp 27, 2006 21:41
od Alda
no nejsem žádný velký pisálek tak velmi krádce záleží jak se k autu kdo chová a podle toho i funguje pak je jedno jestli máš nence nedo korejce či naše auto.Já mám legu už přes rok a jsem apsolutně spokojený a je to pro mne korejský mercedes kdo se mnou nesouhlasí je jeho chyda

Re: Zkušenosti a rady ohledně Leganzy

Napsal: stř srp 30, 2006 22:40
od kloki
Ja osobne som pred tromi rokmi prešiel zo škodoviek na Daewoo. Rok Nexia 1.5 16V a potom Leganza 2.0 CDX 16V. Pred tromi mesiacmi som sa rozhodol kúpiť niečo lepšie a .... mám znova Leganzu, síce iba SX-ko bez kože a s manuálnou klímou ale jednoducho nemám pri porovnaní s konkurenciou čo riešiť. Pohodlie, výbava a jazdné vlastnosti jednoducho za túto cenu neponúka absolútne nikto a to je holý fakt. Rozmýšľal som nad LPG ale pri 15000 km ročne a priemernej spotrebe 7,8-8,2 l (poctivo si odkladám bločky a vediem knihu jázd ako každý poctivý živnostník) sa mi to jednoducho neoplatí. No a čo sa týka výkonu... je to super adrenalín natrieť to na diaľnici blbečkovi s Passatom alebo Audi, ktorý na teba bliká že ho pri 140-tke brzdíš. V nedeľu som jedného takého s Pezinskou ŠPZ-kou asi riadne vytočil, silou mocou chcel dokázať že je lepší ale vydržal iba do 195-km/h. Trúbil ako zjašený keď som mu ukázal zadok a na rozlúčku zablikal výstražnými. No ale to sú iba také drobné radosti. Čo sa týka opráv, priznám sa že zatiaľ neviem čo to je...až na povinnú výmenu rozvodov a pred mesiacom opravu pružnej spojky výfuku (skúšal som jazdu v teréne a stálo ma to 5000 v servise). Takže smelo do Leganzy, neviem čo lepšie by si mohol urobiť :-)

Napsal: čtv říj 05, 2006 22:53
od -peha-
LPG do auta je najlepšie,ja sa zaoberám montážou splynovačou.Pôvodne som mal OPEL Record r.v.1978 a 8 rokov jazdil na LPG aj bez benzinovej nádrže,takže volba nového auta bola benzinové,2 litre,velký priestor,komfort a prerábka na L P G ktoré vrelo doporučujem do všetkých vozidiel DAEWOO.Krom toho kolegovia majú Matiza,Espero a Nubiru ktoré šlapú bez chybne na LPG. :roll: