Stránka 2 z 5
Napsal: pát črc 06, 2007 14:19
od Muco
A nie je to v norme??...nepýtal si sa v servise? Ja len kvoli tomu hovorím v norme,lebo kolega si kúpil Opel Astra r.v.2000 a má nabehaných asi 120000km a po kúpe čumel ako puk,ako často musí dolievať olej.Má tam nejaký dosť drahý olej(cca 500/L)a musí dolievat každých 1000km skoro celý ten liter.
.Tak zo srandy mu hovoríme,že aspoň sa mu ten olej stále obmeňuje,takže nemusí meniť
.Ale v OPEL servise sa smozrejme pýtal ako v BB ,tak aj v BA a tvrdili mu,že je to OK(tiež sa nám to nezdá,ale ked už v zn.servisoch nezavislo na sebe v iných mestách to tvrdia,tak asi hej...)Tak to len na porovnanie .
Napsal: pát črc 06, 2007 14:25
od kasma
V servise som sa este nepytal... No do espera ide 3,75 L oleja ak sa nemylim a ak spravne pocitam tak 1,5 l oleja je fuc...
olej
Napsal: pát črc 06, 2007 17:04
od Serpico
....ztrátu oleje - spotřebu ponejvíce způsobuje ztvrdlá a zestárlá guma na guferech ventilů - je ale pravdou že 16V 1 600 OPEL ( Opel je výchozí i pro naše deawoo-a ) byly a jsou známy svou vyšší spotřebou oleje, zvlášť při větší zátěži dálniční provoz .... trochu se snažím nahradit palikxe dovolená...
Mějte se fajn
Napsal: pát črc 06, 2007 22:09
od palikx
jasne kazdej motor si trosku vezme.1,6 nubi pokud je vse v poradku seberou na 15 tis tak pul litru az litr.pokud ale maji uz neco za sebou neni problem 2 litry na 15 tis km
normalni spotreba auta se simerinky ventilu a s najetymi kilometry do 100 tis by nemelo vzit vic jak pul litru od vymeny do vymeny.
ovsem oficielni spotreba je 0,3l na tisic km
Napsal: pát črc 06, 2007 23:24
od Prefin
No, mě ten můj dvoulitr taky docela papá olej.
Po 10 tis jsem dolil skoro dva litry, což mě dost překvapilo, ale po přečtení tohoto vlákna to asi tak neobvyklé nebude.
Mám na tach. 115 tis, ale to bude asi kachna. Podle toho jak to žere olej a jak sákne motor tipuju tak dvojnásobek.
Napsal: sob črc 07, 2007 09:58
od Topol
Pěkný den
Tak taky se svou troškou se přidám.Když jsem měl Škodu 120 tak 1-2 do výměny/15000/.Po převratu jsem naletěl na ty sajrajty do oleje a hned to bylo 1l/1000km
a motor šel na GO!Potom když jsem měl Espace 2,9 a ten měl ke konci než jsem ho prodal najeto 260 000 tak max.necelý litr na 15000 a když mě sákly prsa tak jsem nechal přejet ventily a ty byly jak když je pozlatí
.A mechanik který mi to dělal tak říkal klidně ještě bez problému 200 000 najezdí.Teď mám Kolouška a najeto 35 000 a zatím jsem nemusel ani jednou dolít ani kapku
Tak uvidíme jak mu to dlouho vydrží
Tak ať nám jezdí a nezlobí a nepapá olej
Napsal: sob črc 07, 2007 15:24
od hasič
zdravim Vas, tak prave teraz mením olej a som zvedavý po kolko km. budem alebo nebudem musieť dolievať. Inak chcel som sa spýtať, neviete kde sa nachádza čidlo tlaku oleja? Než som vypustil olej tak som to išiel dávať na kanal a pri štarte kontrolka oleja ani len neblikla, tak neviem čo to može byť. Neviem kde to mám hladať lebo je tam toho požehnane no a neviem ktoré. Dik za radu.
olej
Napsal: ned črc 08, 2007 11:27
od Serpico
....a palikx na nás nezapomíná ani na dovolený ( nelze ho nahradit ! ) - ten oficielní údaj 0,3 je taková pojistka na případné výrobní tolerance, že ???....dříve alias škoda třídění A - B - C a pak 0,25 - ( a hlavně výrobně - toleranční problém ) ...jo kdysi dávno jsem dělal GO na škodě s leteckým mechanikem - originál sady rozdíl na pístech ( drážky pro kroužky ) 0,5 mm!!! - v prodejně jsem měl známýho a tak jsem vyzbrojen měřidly ( trojbodový úchylkoměr ) vložky nepřesnost 0,002 mm v pohodě, ale písty no taky jsme vybrali...ventily my zabrušoval, až mi ho bylo líto...pointa na závěr postavili jsme motor s minilmálníma vůlema....nešel nastartovat...no pak mi došla trpělivost - zápřah za avií a děj se vůle boží - chytil.....a aspoň 10tisíc jsem ho zabíhal...von když se zastavil, tak se musel nechat vychladnout a pak teprve šel znova nastartoval - na závěr po dvaceti tisících jezdil jako víno - Š 100 a 150Km / hod....no jo ale na to zase nestačil podvozek zvedal předek se a ukočírovat ji při přímé jízdě to bylo náročný....
Mějte se fajn
čidlo
Napsal: ned črc 08, 2007 11:35
od Serpico
....ještě pro hasiče - zezadu na bloku motoru - vícehran povoluje se sikama a stojí okolo 300 Kč....
Mějte se fajn
Napsal: pon črc 09, 2007 07:22
od hasič
Pre Serpico..........
Vďaka za radu, ale už to mám vonku. Nakolko bola sobota a všetko pozatvárané idem to kúpiť až dnes. Dúfam že to bude v tom čidle lebo kontrolku na olej bude asi sranda meniť. Zatial čaf a dik.
Napsal: pon črc 09, 2007 07:28
od kasma
Takze to moze byt zostarnutou gumou na ventiloch??? Aka nakladna je vymena, keby som to chcel urobit? Oplati sa to vobec?
Napsal: pon črc 09, 2007 12:34
od hasič
Približne 2.000 Sk semeringy plus robota a či sa to oplatí? No to neviem ale menil som si to na felke sám a pomohlo to. Len neviem čo by stála robota, je to predsa len tocha viac práce ako na felke.
Napsal: pon črc 09, 2007 13:23
od mil
To kasma:
Najčastejšia príčina sú tesnenia ventilov. Ak motor nemá iné problémy, neotváraj ho, len dolievaj olejček.
Napsal: pon črc 09, 2007 14:07
od kasma
Ved som aj dolial...A aj budem, zatial slape ako ma, aby som nezariekol... Ale vdaka za rady.
Kedy je na espere kriticka minimalna hranica oleja? Je to pri spodnej bodke na merke?
Olej vaňa
Napsal: pon črc 09, 2007 15:39
od andyjj
Caute majstri.
Čo ma čaká ak chcem pretesniť olejovú vaňu na espere?
Sú v tom nejaké zádrhely alebo v poho robotička?