Stránka 2 z 9
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:42
od Vikiman
Super ze tu behom chvilky vznikla zaujmava diskus...co sa pise, vlastne potvrdzuje moju skesenost, ze pri istych (podla mna tak 1500-1700) otackach pri brzdeni mot. sa auto akoby mierne "odtrhne" - mensi odpor, teda zas tam nejaky benzin ide. Islo mi o to, ci niekto nepozna nejaku tech specifikaciu, pri akych otackach konkretne tam zacne rj zas pustat benzin...
Tiez nechapem argumentaciu, ze motor by bez benzinu nemohol sa tocit, preco nie? staci ak ho rukou, ci inym motorom roztocis, vsetko ide normalne - ventily, vzduch dnu/von a netreba ziadny benzin(co sa teda deje pri brzd. motorom)...ak tam pri istych ot. zacne ist, tak asi hlavne koli tomu aby pri zoslapnuti spojky za ten kratky cas kym by stihol benzin zas ist, motor nezhasol.
(podla skus. na fabii 1.4 s pc bola pri brzd. motorom pri akychkolvek otackach spotreba 0 a na neutral tak 0.7l/hod)
Napsal: čtv srp 03, 2006 13:46
od PavelZ
Vikiman píše:Islo mi o to, ci niekto nepozna nejaku tech specifikaciu, pri akych otackach konkretne tam zacne rj zas pustat benzin...
To je tezko rict, je to pro kazdy motor jinak a prinejmensim u nekterych aut je ta hodnota ovlivnena teplotou nasavaneho vzduchu a teplotou motora.
Napsal: čtv srp 03, 2006 14:01
od pelo
naozaj som zo srdca rád,že vám to nič nežere
končím debatu páni, prajem pekný den
Napsal: čtv srp 03, 2006 14:23
od phalanx
Napsal: čtv srp 03, 2006 14:27
od Habron
Já jsem na této diskuzi zatím nepochopil jednu věc. Uznal ten Mr. Pelo, že když jede auto se
zařazenou rychlostí a
není stlačený pedál plynu, tak ECU zavře vstřiky, a proto když jedu z kopce se zařazenou rychlostí, tak to skutečně nic nežere ???
Mě to přijde, že toto stále nepochopil a myslí si, jací jsme blbci
Napsal: čtv srp 03, 2006 19:39
od JRD McLAREN
pelo píše:naozaj som zo srdca rád,že vám to nič nežere
končím debatu páni, prajem pekný den
pelo ...Vado ma pravdu..
..skutocne to tak je, aj ked to znie neuveritelne..
( ja som tomu tiez neveril )
..ja to mam odskusane, odmerane diagnostikou...(a to som sa snazil merat Lamdu)..
..
pokial rozbehnesh auto, a dash do neutralu, tak ECU jednotka udrziava otacky od 1400-1800...
..(zalezi od teploty, rychlosti, typu motora, ECU jednotky a pod.)..
..teda
ECU jednotka udrziava motor v chode..a tym padom je spotreba paliva..
ak je ale situacia taka, ze potiahnesh motor na rovinke na povedzme 5000ot./min.
a zacnesh klesat z kopca, plyn pedal pustish, (otvorfenie klapky je na 0%),
tak ECU jednotka skutocne vypne vstreky, a palubne pocitace skutocne ukazuju 0l/100..
..a to az do toho momentu, pokial sa otacky nedostanu na tu hranicu 1400-1800..
..mozesh si to skusit overit, ze pri. povedzme 3000ot. zoslapnesh spojku...
..a uvidish ze ECU jednotka "znovu nahodi motor"...
..cize pocas "brzdenia motorom"
sa motor toci ale
NEVYKONAVA PRACU
...pohana ho "auto", "prevodovka"...(tomu dufam chapesh)..
(je pravda ze auto potom zastavi ci spomali skor, ako na neutraali...)
..KED NEVERISH DOJDI A UKAZEM TI TO...
Napsal: čtv srp 03, 2006 21:15
od mrk
to je take zlozite pochopit ze ked mas zaradenu rychlost a ides dole kopcom a nedrzis plynovy pedal tak zotrvacnost auta toci motorom lebo je to spojene cez prevodovku a vstreky su odpojene ? a ked das neutral tak odpojis motor od kolies a motor sa musi sam udrziavat vo volnobeznych otackach aby neskapal ? kdezto so zaradenou rychlostou sa toci motor zato ze sa tocia aj kolesa ? toto uz nie su sedemdesiate roky kde nebola elektronika ktora by vedela odpojit privod paliva.
inak to moc nevyuzivam lebo je to podla mna blbost, vyuzitie to ma iba v kopcoch, na rovinke nejaky dojazd k semaforom je zbytocne podradovanie (mozno o 1 stupen ano), to by som musel jazdit stale aspon na 4000otacok. radsej odfajcim brzdy ako prevodovku alebo spojku. to co sa usetri su mililitre oproti neutralu aj to je otazne. radsej pojdem 10sekund so spotrebou 1l/100km ako 8sekund so spotrebou chvilu 0/100km a chvilu 2l/100km. fakt neviem.
Napsal: čtv srp 03, 2006 21:29
od Habron
Tak to já občas řadím jak šílenec
Naučil jsem se to v autoškole, ke nám učitel říkal, že musíme často řadit, že to zkušební komisař má rád, že je pak vidět, že tomu řízení rozumíme
... a od té doby mi to zůstalo
Napsal: čtv srp 03, 2006 21:29
od JRD McLAREN
..tak to s tebou suhlasim..
ze na rovinkach je to nevyuzitelna "feature"..
..fakt to ma vyznam v kopcovitom tereeene..
..takto setrit palivo..
..ja to po bratislave nemaam sancu vyuzit..
..ale tu ide asi o to,.."ze tam takato funkcia naozaj je"..
Napsal: pát srp 04, 2006 00:00
od conpet
Muzete to jednoduse vyzkouset - rozjedte to na 60 na trojce a pustte plyn - auto zacne brzdit motorem (benzin nevstrikuje) az klesnou otacky motoru na hodnotu volnobehu , tak by jste meli pocitovat snahu motoru o udrzeni otacek - ECU zacne vstrikovat aby to nechciplo.
Napsal: pát srp 04, 2006 00:10
od Olda
pelo píše:tak to snad nemyslíš vážne toto.........
a do valcov sa nasava čo ked tam nejde podla teba žiadne palivo???? čisty vzduch? či sa piesty zastavia? či čo???
Na co by ti tam bylo palivo ktere by ti vytvarelo energii kdyz potrebujes brzdit motorem? Voni ty korejci nebudou pitomy
Mimochodem takhle se chova kazda strikacka...
Jinak u karburatoroveho motoru jsem to resil elektronickym odpojovanim volnob. civky, palivo pres volnob. okruh zacla poustet pod 1300ot/min -pokud tam nejake palivo proslo tak to bylo asi tim ze ta jehla bylo 20 let stara
uspora paliva az 0.8L/100km(takze
asi moc neproslo
)
Napsal: pát srp 04, 2006 07:48
od Blue Lanos
pelo píše:naozaj som zo srdca rád,že vám to nič nežere
končím debatu páni, prajem pekný den
Nic v zlom pelo
ale ako som si to cele tak precital tak ty sa len v celej diskusie cudujes a ohanas sa ze to nie je mozne ale konstruktivnym s riesenim si ty neprisiel
ozaj uzasne. Ja som tiez zo srdca rad, ze tebe to teda nieco zere a nam nie
Napsal: pát srp 04, 2006 08:10
od pelo
takže pekne ste sa do mna pustili
))))
páni ja som nikde netvrdil, že to žeren pri brzdeni motorom 5l/h. ,samozrejme,ze to žerie menej ako na volnobech.
vie mi niekdo vysvetlit teda prečo ak mate napriklad "športovy"
vyfuk a spustite sa s kopca tak vyfuk stale "striela" ??
JRD: ja si stale myslim ,že tam minimum paliva ide ,uz len kvoli ochladeniu piestov ,aj ked ako niekdo napisal ,že podla neho tam nevznika teplo lebo motor nepracuje.........
Bluelanos a podobny , toto je moj nazor ,tak ako vy mate nazor iny, a od toho je diskusne forum aby sa tu diskutovalo.
a ako niekdo napísal,že si myslim ,že ste blby alebo take niečo , tak ako to dotyčny moze vediet čo si myslim? ale aby som mu odpovedal, NIE nemyslim si to, a som rad,že som objavil toto forum , už som sa s neho parkrat poučil ,pritom som tu len chvilu
Napsal: pát srp 04, 2006 08:34
od PavelZ
Pokud Ti vyfuk (jakykoliv) strili delsi dobu pri brzdeni motorem, je to znameni problemu rizeni motoru. Skutecne sem tohle nejakou dobu sledoval a a pri brzdeni motorem se vubec neoteviraji vstriky a ani nepali svicky. Uz je to nejakou dobu, takze si to nepamatuju presne, ale jedno z toho se vypina (a zapina) o citelnou chvilku driv. Neni to tak, ze by se to oboji vyplo a zaplo zaroven.
Napsal: pát srp 04, 2006 08:57
od Habron
pelo píše:Bluelanos a podobny , toto je moj nazor ,tak ako vy mate nazor iny, a od toho je diskusne forum aby sa tu diskutovalo.
Můj názor v tom případě je, že Země je placatá.