Stránka 2 z 2
Napsal: čtv zář 07, 2006 20:23
od Habron
Nevím, kde má espero vstup vzduchu do ventilace, ale občas se může stát, že nabírá teplý vzduch od motoru, nebo z ohřáté kapoty.
Ale samozřejmě taky nemusí dovírat úplně klapka, která míchá teplý a studený vzduch.
Napsal: pát pro 07, 2007 09:39
od kasma
Trochu obnovím túto tému.
Aj ja mám problém s kúrením. Ked sa espero zohreje na prevádzkovú teplotu, ovládač kúrenia predtým púšťal riadne teplý vzduch. Lenže mne od polovice=biele pole po červené pole vzduch začína chladnúť a je skoro studený... kúri to len vlažne aj to len počas jazdy, keď stojím so zap. motorm, teplý vzduch už skoro ani nejde...
Vodu v chladiči mám. Ako sa dá overiť radiator? Alebo mohlo by to byť tou klapkou?
Napsal: pát pro 07, 2007 15:11
od roberto33
Tak Aj Ja som toto postrehol v lete a tiež so msa čudoval,že mi tiež fúka taký jemný teplý vzduch, ked je auto v lete nenaštartované a nie je je teplo no ale keď om zapol klímu tak hned fúkalo studený, nejak to neriešim uvdidím v lete no dosť mi to vadilo, len keď bol hic.musím pozridť tie ovládače kúrenia, zdá sami že niekde bude zrada.chcem to striekať, tak keď sa mi ti dostane na rad tak pozriem prečo je to tak.
Napsal: sob pro 08, 2007 22:05
od ppp
kasma -> najlepsi recept na diagnostiku upchateho radiatora je zapnute kurenie, zohriaty motor a zistujes ci fuka pri vyssich az vysokych, kludne aj 5t, otackach teplejsi vzduch ako pri nikych a volnobehu. Ak pri vysokych otackach fuka teplejsi tak je upchaty radiator kurenia. Vyssie otacky rozbehnu rychlejsie cerpadlo a to dokaze vtedy pretlacit viac vody cez uzke skary v radiatore a viac ho tym ohriat. Ak je upchaty este ho vzdy netreba menit, treba skusit preplachnut opacnym smerom, ak vytecie hnusny husty bordel a supiny hrdze tak ak to potom nezacne tiect niekde menit nemusi byt potrebne.
Nemenil si nahodou nedavno (alebo alebo tak rok dva dozadu) nemrznucu zmes? Nova mohla uvolnit hrdzu v okruhu a vsetko to pristalo v najtensom mieste, v radiatore.
Napsal: ned pro 09, 2007 17:36
od kasma
to ppp, je to presne tak ako pises, pri vyssich otackach ide teply vzduch aspon trochu pri volnobehu vsak dost vychladne.
Kvapalinu som menil asi pred rokom, cize tiez si teraz myslim, ze to bude upchaty radiator. Mas nejaky tip na preplach systemu?
Dik
Napsal: pon pro 17, 2007 11:57
od roberto33
ja som to preprácloch takým sajrajtom za 150 sk na chaldiče predtým ako som menil chladiacu kvapalinu a čudoval by si sia koško bordelu a hrdze tam bolo a teraz kúri ako šialené
Napsal: pon pro 17, 2007 14:44
od kasma
mne preplach nepomohol...robili mi to v servise, tak ma hadam neojebabrali. Takze som dal novy radiator...
roberto... len tak pre zaujimavost, ako si to preplachol a akym prostriedkom????
Napsal: úte pro 18, 2007 09:13
od roberto33
Kúpil som to u známeho v autosúčiastkach. bolo to v takej plastovej asi 250ml flaštičke..Najprv som vypustil celú vodu z chladicča a zo systému a potom som nalial toto a dolial vodu doplna anechal bežať naštartovaný motor aj so zapnutým kúrením asi 30 min.Potom som ho vypol počkal kým ochladol a vypustil všetkú vodu, vyšlo kopec bordelu a hrdze a nalial chladiacu kvapalinu a vodu.No a kúri to prefektne.