Stránka 2 z 2

Napsal: sob srp 26, 2006 08:37
od karstn
Krtku uz si neco vymyslel naty svetla? 750 se mi taky nechce vyhazovat a posledni dobou mi ty zarovky zacly taky rychle zhasiat. ale napeti jsem jeste nemeril

Napsal: sob srp 26, 2006 14:33
od Krtek
No vymyslel.... Nic novýho akorát už jsem v práci sehnal 2 germaniový shotkyho diody. Takže až bude čas ale hlavně chuť a odvaha tak přefiknu kabely ke světlum a dam je tam. Hlavně se tak nějak boji toho přefiknout kabely a nějak ty diody na ně naletovat. A jsou celkem velký (asi 2x2cm) a potřebujou chladič. Ten nevim kam uchytim aby to nešlo na kostru. Plandat to na kabelu je tuplem blbost.
Zatim se to pomalu řeší asi samo :shock: Pamatuju, že mi u Feldy omylem udělali GO altíku asi po 65 tis km a jakej to byl rozdíl ! Světla na volnoběh nepohasínaly, baterka neblikala že se nedobíjí... Tak předpokládam, že už mam altík asi ve stejnym stavu (70 tis km) a tak tam nerve už tolik šťávy jako před rokem. Naposledy jsem měnil žárovky v potkávačkách při 66 921 km v prvaym a při 66 947 km v levym světle. Obě to byly 8mý kousky v potkávačkách.

Napsal: ned srp 27, 2006 10:25
od karstn
hmm do 70tis. se mi cekat nechce :) zatim mam 35

Napsal: ned srp 27, 2006 15:46
od ppp
Nebudu tei shotkyho trochu malo? Ja sa do toho velmi nevyznam ale shotkyho maju mensi az polovickny ubytok ako obyvajne kremikove usmernovacie.
Inac co som na par forach cital tak aj fabkam tie H7 nejako rady odchadzaju. A poloslepe fabie na cestach to len dokazuju.

Napsal: ned srp 27, 2006 16:33
od V.Brousek
Nepovažuji se za odborníka přes autoelektriku, ale příčiny proč tak často žárovky odchází , můžou být pouze dvě. Špatná kvalita žárovek H7 a nebo špatně nastavené ( nebo vadné ) nabíjecí relé.
:lol: To je moudro co ? :lol:

Napsal: ned srp 27, 2006 18:01
od Richard
V.Brousek píše:Nepovažuji se za odborníka přes autoelektriku, ale příčiny proč tak často žárovky odchází , můžou být pouze dvě. Špatná kvalita žárovek H7 a nebo špatně nastavené ( nebo vadné ) nabíjecí relé.
:lol: To je moudro co ? :lol:
JO JO, kde jsou doby, kdy se dalo nabíjení regulovat, já ještě měl na svém prvním autě dynamo (Moskvič 403 rv.1964), a tam se opravdu dal nabíjecí proud a napětí regulovat relátkem. To už dnes bohužel není možné, na alternátoru je blok diod s integrovaným regulátorem a možná je jen výměna celku, o jakémkoli seřizování si člověk může jen zdát :!: :?:

Napsal: čtv zář 21, 2006 13:34
od Jupi
Predcasom som mal problem s elektrikou v aute - vadny zemniaci bod pri baterke. Mal som napatie siete 13,3V co bolo sakra malo oproti standardnym 14,6-14,8V - vraj specialita Nexii (mozno aj Espero) a zle mi robilo zmes - vraj nizke napatie na vystupe z lambdy a motor skapinal na volnobehu.
Inac standardne sietove napatie je 14,4V a na toto napatie su stavane vsetky spotrebice v aute, cize aj ziarovky. Ten predtradny odpor je podla mna blbost, lebo aj ziarovka potrebuje nejake optimalne napatie pre dlhu zivotnost. Halogenova ziarovka sa neda prirovnat ku klasickej, lebo tam dochadza ku chemicko-fyzikalnemu procesu a ten potrebuje tiez urcitu teplotu. Ak bude nizsie napatie, vraj sa moze skratit zivotnost.
Mal som tiez problemy so ziarovkami, ale odkedy kupujem iba Osram nemam problem s ich zivotnostou.
Na margo kupovania lacnych neznackovych ziaroviek - nie som taky bohaty, aby som mohol kupovat lacne veci.

Napsal: čtv zář 21, 2006 19:26
od Krtek
Jupi píše:Predcasom som mal problem s elektrikou v aute - vadny zemniaci bod pri baterke. Mal som napatie siete 13,3V co bolo sakra malo oproti standardnym 14,6-14,8V - vraj specialita Nexii (mozno aj Espero) a zle mi robilo zmes - vraj nizke napatie na vystupe z lambdy a motor skapinal na volnobehu.
Inac standardne sietove napatie je 14,4V a na toto napatie su stavane vsetky spotrebice v aute, cize aj ziarovky. Ten predtradny odpor je podla mna blbost, lebo aj ziarovka potrebuje nejake optimalne napatie pre dlhu zivotnost. Halogenova ziarovka sa neda prirovnat ku klasickej, lebo tam dochadza ku chemicko-fyzikalnemu procesu a ten potrebuje tiez urcitu teplotu. Ak bude nizsie napatie, vraj sa moze skratit zivotnost.
Mal som tiez problemy so ziarovkami, ale odkedy kupujem iba Osram nemam problem s ich zivotnostou.
Na margo kupovania lacnych neznackovych ziaroviek - nie som taky bohaty, aby som mohol kupovat lacne veci.
Až ti během měsíce vyhořej 2 Osramky kus za 300 tak taky vyrazíš do Hypernohy :evil: Měřim si to i na kilometry a vychází to furt kolem 4 tis km na žárofku. Vypadá to asi na zmrvený světla, když napětí je OK. Ale i tak neuškodí srazit napětí aby se tolik nehřály. Halogenka je porávě ještě citlivější než klasická žárofka. Zkus upostit rozsvícenou halogenku...

Napsal: pát zář 22, 2006 09:42
od PavelZ
Ja sem na svym Lacikovi (doufam) vyresil zarovky tim, ze hned na funglovku sem si nechal namontovat denni svetla od Helly. Tam by podle vyrobce mely mit zarovky dlouhou zivotnost (i kdyz radsi s sebou 2 nahradni vozim :)).

Re: Udělátko na žárovky

Napsal: stř úno 20, 2013 13:10
od Krtek
Náhodou jsem zase narazil na svoje starý téma :-)
praskající žárovky H7 jsme vyřešil odporovýma drátama co prodává Škodovka do Fábií. tam prej praskaj taky. Kravina za necelých 250 kč a statisticky mi to prodloužilo životnost žárovek na dvojnásobek.

Re:

Napsal: čtv dub 25, 2013 18:00
od Slam
Krtek píše:Zatim každej servisman mi řikal, že do 14,8 je to v normě takže se s nějakou výměnou regulátoru nečapu.
Právě koukám do manuálu od Varty a tam píšou, že Ford Mondeo od 06/1998 a ostatní Fordy od 01/1999 mají od výrobce nastaveno těch 14,8V. Takže to bude tak, jak píšeš...