Stránka 2 z 2

Napsal: stř črc 12, 2006 07:15
od vado
Ano, rucicka nikdy nedosiahne hodnotu polovice stupnice. Je vzdy tak 1 mm pod a stoji tam ako prilepena. Vyzera, ze je to normalne, mam cerstvo vymeneny termostat (stary zacal netesnit :evil: ) Co sa tyka ventilatorov, tak ja ich v terajsich teplotach pocujem dost casto. V robote nemam moznost zaparkovat v tieni a ked sadnem do auta a nastartujem, rucicka teplomera chladiacej kvapaliny sa ustali na normalnej teplote asi tak za 1 minutu. V BA po meste sa ide pomaly, nizke otacky tak do 2500, stojis na kazdych semaforoch, bezi klimatizacia - zapnu sa ventilatory, hlavne ak dlhsie stojim v zapche alebo na semaforoch. Zaujimave je, ze rucicka teplomera sa z miesta ani nepohne, ale teplota kvapaliny urcite kolisat musi. Nema tam ta rucicka nejaky doraz, aby ludia nepodliehali panike zo zvysenej teploty :?: :roll: :lol:
Inak, ked sa zapnu ventilatory na druhy stupen (vysoke otacky), mam pocit, ze sa auticko zacne citelne vibrovat a zvysi sa hladina hluku. Riesim to tlacitkom Volume + :lol: Ma tu niekto podobne dojmy ?

Napsal: stř črc 12, 2006 09:53
od Radovan43
:lol: Tak to su rad :D ye nemusim robit nic z termostatom. Uz som si myslel ze bude treba novy.
Ak je chladic predimenzovany, tak je to dobre. :lol: Ja som kedysi mal Ladu a tam som tiez nikdy neprehrial motor. Bolo tam nutene chladenie, ventilator isiel furt. Kto sa na to pamata da mi za pravdu. Ziadna ziga nemala problem s chladicom a aj termostat bol dobre navrhnuty.
:lol: :lol:

Napsal: stř črc 12, 2006 10:04
od Blue Lanos
ale skus tu metodu co som tam hore poslal link :idea:

Napsal: stř črc 12, 2006 11:10
od tomisoft
Co sa tohoto tyka, na Favorite sa mi bezne stavalo (hlavne v takomto teple) ze rucicka isla skoro do cerveneho. Ale na Lanose, hoci je vonku na nevydrzanie, rucicka vystupi kusok pod stredovu hodnotu a dalej sa ani nepohne nech robim co chcem. Toto sa korejskym priatelom fakt podarilo :D

optimální teplota

Napsal: stř črc 12, 2006 12:22
od Serpico
K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.

Napsal: stř črc 12, 2006 13:39
od Blue Lanos
...na lanose je viac typov termostatov? Ak ano ktory je lepsie zvolit pri vymene?

Re: optimální teplota

Napsal: ned črc 16, 2006 16:48
od petrm
Serpico píše:K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.
Tak nějak nevím co ode mě čekáš . Termostat na Daewoo je standartně nastaven na 87stupňů ale dají se koupit i jiné které jsou stejné ale pro jinou teplotu většinou mají 92 . Teplota vody je v chlazení držena na stejným principu jako je papiňák pod tlakem voda vaří ve vyšší teplotě takže klidně 120 . Budíky jsou v našich autech poněkud zvláštní stejně jako palivoměr i teploměr je jaksi zabržděnej a zjistili sme na diagnostice že ukáže určitou hodnotu a pak už se nehýbe i když auto ohříváš dál pokud to netrvá extrémně dlouho a také mě to zarazilo že když ti rychle stoupne teplota tak na to budík nereaguje a pak je velký problém ale dokud to nevaří tak je to dobrý :lol: :lol:

Re: optimální teplota

Napsal: pát črc 21, 2006 14:44
od Darrio
Mas pravdu budiky su nejake zabrzdene....teplotomer ani tak nie ale palivomer je dost pomaly...hlavne ked chodim do kopca a z kopca tak mi ukaze raz malo a potom az o niekolko minut jazdy po rovnej ceste znova skutocny stav.
Je to dost blbe hlavne ked uy je tam malo benzinu. kontrolka zasvieti, zhasne , zasvieti. atd.
Kto vie preco je to tak? Bude to tymi budikmi?

Napsal: ned črc 23, 2006 09:27
od Viktor
viete aj niekto ake hodnoty reprezentujuju dieliky na tom budiku? tie budiky reaguju podla mna dost pomaly, vcera bol u mna foter ukazat jeho noveho golfa, a aj po 2-3 hodinach s vypnutym motorom v tomto teple, okamzite po nastartovani mal 85-90 stupnov. To mne staci, ked necham lanosa hodinu a budik mi vzdy ukazuje uplne spodny dielik, az tak po 3 km sa to mierne zvysi ... ked na nho v lete svieti cely den slnko a vonku je 35^C, tak uz z principu nemoze byt na nule :roll:

Napsal: ned črc 23, 2006 18:44
od sonny
Myslím, že ten nejnižší dílek asi nebude roven 0°C. To by to bylo místo venkovního teploměru :D

Napsal: ned črc 23, 2006 18:50
od eMKa Slovensko
hej, presne tak, on ti ten teplomet neukazuje vonkajsiu teplotu ale ani teplotu motora, aon ukazuje ci je motor studeny teply alebo prehriaty a stupnica ktora je tam nema nic spolecne s tym aka je vonku teplota.

Napsal: ned črc 23, 2006 19:04
od Mirek
Nemám sice Lanose, ale i v Kalosovi se ručička chová přesně tak, jak tady popisujete. Při zahřátém motoru ukazuje přesně polovinu stupnice a nikdy se ani nepohne. I když třeba popojíždím v současném 30-ti stupňovém vedru půl hodiny v koloně, stejně ukazuje střed.
Pokud se tomu dá věřit, tak je chlazení za 1*.