Stránka 2 z 2
Napsal: stř črc 12, 2006 07:15
od vado
Ano, rucicka nikdy nedosiahne hodnotu polovice stupnice. Je vzdy tak 1 mm pod a stoji tam ako prilepena. Vyzera, ze je to normalne, mam cerstvo vymeneny termostat (stary zacal netesnit
) Co sa tyka ventilatorov, tak ja ich v terajsich teplotach pocujem dost casto. V robote nemam moznost zaparkovat v tieni a ked sadnem do auta a nastartujem, rucicka teplomera chladiacej kvapaliny sa ustali na normalnej teplote asi tak za 1 minutu. V BA po meste sa ide pomaly, nizke otacky tak do 2500, stojis na kazdych semaforoch, bezi klimatizacia - zapnu sa ventilatory, hlavne ak dlhsie stojim v zapche alebo na semaforoch. Zaujimave je, ze rucicka teplomera sa z miesta ani nepohne, ale teplota kvapaliny urcite kolisat musi. Nema tam ta rucicka nejaky doraz, aby ludia nepodliehali panike zo zvysenej teploty
Inak, ked sa zapnu ventilatory na druhy stupen (vysoke otacky), mam pocit, ze sa auticko zacne citelne vibrovat a zvysi sa hladina hluku. Riesim to tlacitkom Volume +
Ma tu niekto podobne dojmy ?
Napsal: stř črc 12, 2006 09:53
od Radovan43
Tak to su rad
ye nemusim robit nic z termostatom. Uz som si myslel ze bude treba novy.
Ak je chladic predimenzovany, tak je to dobre.
Ja som kedysi mal Ladu a tam som tiez nikdy neprehrial motor. Bolo tam nutene chladenie, ventilator isiel furt. Kto sa na to pamata da mi za pravdu. Ziadna ziga nemala problem s chladicom a aj termostat bol dobre navrhnuty.
Napsal: stř črc 12, 2006 10:04
od Blue Lanos
ale skus tu metodu co som tam hore poslal link
Napsal: stř črc 12, 2006 11:10
od tomisoft
Co sa tohoto tyka, na Favorite sa mi bezne stavalo (hlavne v takomto teple) ze rucicka isla skoro do cerveneho. Ale na Lanose, hoci je vonku na nevydrzanie, rucicka vystupi kusok pod stredovu hodnotu a dalej sa ani nepohne nech robim co chcem. Toto sa korejskym priatelom fakt podarilo
optimální teplota
Napsal: stř črc 12, 2006 12:22
od Serpico
K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.
Napsal: stř črc 12, 2006 13:39
od Blue Lanos
...na lanose je viac typov termostatov? Ak ano ktory je lepsie zvolit pri vymene?
Re: optimální teplota
Napsal: ned črc 16, 2006 16:48
od petrm
Serpico píše:K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.
Tak nějak nevím co ode mě čekáš . Termostat na Daewoo je standartně nastaven na 87stupňů ale dají se koupit i jiné které jsou stejné ale pro jinou teplotu většinou mají 92 . Teplota vody je v chlazení držena na stejným principu jako je papiňák pod tlakem voda vaří ve vyšší teplotě takže klidně 120 . Budíky jsou v našich autech poněkud zvláštní stejně jako palivoměr i teploměr je jaksi zabržděnej a zjistili sme na diagnostice že ukáže určitou hodnotu a pak už se nehýbe i když auto ohříváš dál pokud to netrvá extrémně dlouho a také mě to zarazilo že když ti rychle stoupne teplota tak na to budík nereaguje a pak je velký problém ale dokud to nevaří tak je to dobrý
Re: optimální teplota
Napsal: pát črc 21, 2006 14:44
od Darrio
Mas pravdu budiky su nejake zabrzdene....teplotomer ani tak nie ale palivomer je dost pomaly...hlavne ked chodim do kopca a z kopca tak mi ukaze raz malo a potom az o niekolko minut jazdy po rovnej ceste znova skutocny stav.
Je to dost blbe hlavne ked uy je tam malo benzinu. kontrolka zasvieti, zhasne , zasvieti. atd.
Kto vie preco je to tak? Bude to tymi budikmi?
Napsal: ned črc 23, 2006 09:27
od Viktor
viete aj niekto ake hodnoty reprezentujuju dieliky na tom budiku? tie budiky reaguju podla mna dost pomaly, vcera bol u mna foter ukazat jeho noveho golfa, a aj po 2-3 hodinach s vypnutym motorom v tomto teple, okamzite po nastartovani mal 85-90 stupnov. To mne staci, ked necham lanosa hodinu a budik mi vzdy ukazuje uplne spodny dielik, az tak po 3 km sa to mierne zvysi ... ked na nho v lete svieti cely den slnko a vonku je 35^C, tak uz z principu nemoze byt na nule
Napsal: ned črc 23, 2006 18:44
od sonny
Myslím, že ten nejnižší dílek asi nebude roven 0°C. To by to bylo místo venkovního teploměru
Napsal: ned črc 23, 2006 18:50
od eMKa Slovensko
hej, presne tak, on ti ten teplomet neukazuje vonkajsiu teplotu ale ani teplotu motora, aon ukazuje ci je motor studeny teply alebo prehriaty a stupnica ktora je tam nema nic spolecne s tym aka je vonku teplota.
Napsal: ned črc 23, 2006 19:04
od Mirek
Nemám sice Lanose, ale i v Kalosovi se ručička chová přesně tak, jak tady popisujete. Při zahřátém motoru ukazuje přesně polovinu stupnice a nikdy se ani nepohne. I když třeba popojíždím v současném 30-ti stupňovém vedru půl hodiny v koloně, stejně ukazuje střed.
Pokud se tomu dá věřit, tak je chlazení za 1*.