Trochu dlhsi prispevok.
Sutaziaci v disciline o najnizsiu spotrebu jazdia na velmi nizke otacky a radsej viac plynu na dosiahnutie nejakej akceleracie. V principe to tocia niekde po 1300-1700ot/min u atmo benzinov. To len na margo toho, kedy je najnizsia spotreba.
Je hrozne, ak to pritlacis a pri nizkych otackach ide ihned smrad od dveri a pri strednych z vyduchov kurenia, ci ako si to opisal. To je hrozne, to co mas s autom? Ak je to naozaj tak, to musis riesit v servise, to nie je normalne spravanie.
Spominane radenie rychlosti nazvat nakladenie motoru... velmi zvlastne. Vlastne tebe by bohate stacilo auto s litrovym objemom, lebo ak to pri sportovej jazde tocis do nejakych 3000ot., tak mas pri nich pri najlepsom dvojtretinovy vykon udavaneho maxima (90k), cize slabych 60koni. Mozno by ta mal niekto s tvojim autom previest a myslim to teraz bez akejkolvek ironie, lebo je dolezite vediet, co zhruba mozem ocakavat od svojho auta, co zjavne nemas ani tusenie.
Co sa tyka toho, ze zrejme niekedy davas 5-ku aj pri 60km/h, to sa odradit nenechaj, nic tym nenicis. Ja radim 5-ku obcas pri 35km/h (to nie je preklep, ano 35), kedy mam tych cca 900 ot/min. a nevidim v tom absolutne ziaden problem, auto ma nabehane sice iba 106tis.km, negarazovane a ma slabych 8rokov, ale chodi fantasticky na to, ze je to 1.6-ka. Ak to pri nizkych otackach nahle nepritlacis, ale len jemne "hladis" nohou pedal, tak to tomu autu nic zle nerobi. Nakoniec pretekari o najnizsiu spotrebu jazdia tak casto aj v civile a auta podla ich slov nevykazuju nizsiu zivotnost, ako auta ich "normalne jazdiacich"kolegov. A uprimne, ak ma motor zivotnost vysoko cez 200tisic, alebo 300tisic, bohvie, a ja na tom aute nabeham mozno 150tisic, tak je mi uplne jedno, ze som mozno niekedy jeho zivotnost znizil o 1% nejakou nie zrovna optimalnou jazdou. Neboj sa nizkych otacok, ani vysokych, moj Lanos zazil vsetko od 850ot-6500 na kazdom prev. stupni, aj nejake okruhy pri 30stupnoch Celzia a slnku, pol hodinu vkuse nakladacka a vydrzal zatial vsetko. A ked chodim po meste kludne, tak pri dvoch ludoch v aute a vypnutej klime je 50-ka pre 5-ku bez problemov zvladnutelna a rychlost mi to krasne drzi, ani plyn stlacat nemusim.
Tak ja len tolko.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)