Stránka 2 z 4
Napsal: pát črc 07, 2006 07:26
od blackjohn
A co bude dělat elektronika? Nebude dávat míň benzínu?
Napsal: pát črc 07, 2006 14:44
od Kessler
To se mění komplet se vší elektrikou, řídící jednotkou a podobně...
Napsal: pát črc 07, 2006 17:10
od JRD McLAREN
..jako kedy ..tu by sa asi menil iba "chipak" v ECU..
Napsal: pát črc 07, 2006 19:14
od markos
JRD McLAREN píše:..jako kedy ..tu by sa asi menil iba "chipak" v ECU..
riadiaca elektronika by mala byt totozna az na nastavenie, aspon tak nejako som to niekde vycital. Takze celkom suhlasim s vymenou "len chipu" to by mohlo fungovat.
Napsal: pon črc 10, 2006 06:13
od blackjohn
Ale třeba, kdyby se po resetu 1.3 ECU naučil jezdit s 1.5kou, tak by to míň žralo
No, asi ne. Ale pak je tu ještě jeden problém, jak to je s legalizací, jestli výrobce oficiálně povoluje výměnu motoru? Co tomu řeknou na STK a navíc ten motor je v jiné kategorii povinného ručení, takže běhání po úřadech.
Napsal: pon črc 10, 2006 06:17
od Blue Lanos
Na STK nato ani nekuknu cislo mota sa uz nepozera
ten motor je v rovnakej kategorii je to 1,4l !!!
1,3l motor nikdy do lanosa nesiel
neviem co mate vsetci s tym motorom.
Napsal: pon črc 10, 2006 07:58
od blackjohn
Ale ten motor má 1349 cm3, takže je v nižší sazbě do 1350 nebo se pletu? viz.
http://www.lanosclub.com/download/lanos ... t_data.pdf
Napsal: pon črc 10, 2006 08:33
od Blue Lanos
No uvadzaju to vseliako ale vsade pri vyhladavani aut najdes len
- 1,4l/8v
- 1,5/8v
- 1,6/16v
akurat v polsku sa daval
- 1,5l/16V
Napsal: pon črc 10, 2006 10:53
od JRD McLAREN
..kua a nevyzera ten motor na prvy pohlat rovnako..??
..teda je "volnym okom" zbadatelny rozdiel medzi 1349 a 1498 ..(ci kolko) ccm ..??
..poistovna o tom ani nemusi vedet..
..ja mam kategoriu od 1.3 do 1.6 .. takze..(kdyz ji milujesh) neni co riesit..
..
a aj led dam 2.0.. tak do papirov si urcite nepojdem davat prepisovat..
(lebo sak si kuknite temu OEV)..
..a poistovni sa tiez nepojdem pirznavat ze "xcem ist platit viac.."
..poistovak nema sancu pri pohlade na motor zistit, "jaky to je"..
..a nezistim to ani ja...nech by som sa nanho dival akokolvek dlho..
..
zistim to az ftedy, ked by bol rozobraty valec a poznal by som ich priemery,
(1.5ka ma tusim 76.5mm na 0.vybruse)
..spekulovanie o tom "co na to poistovna" ..je stratou casu..
Napsal: pon črc 10, 2006 12:33
od Blue Lanos
JRD McLAREN píše:..kua a nevyzera ten motor na prvy pohlat rovnako..??
..teda je "volnym okom" zbadatelny rozdiel medzi 1349 a 1498 ..(ci kolko) ccm ..??
..poistovna o tom ani nemusi vedet..
..ja mam kategoriu od 1.3 do 1.6 .. takze..(kdyz ji milujesh) neni co riesit..
..
a aj led dam 2.0.. tak do papirov si urcite nepojdem davat prepisovat..
(lebo sak si kuknite temu OEV)..
..a poistovni sa tiez nepojdem pirznavat ze "xcem ist platit viac.."
..poistovak nema sancu pri pohlade na motor zistit, "jaky to je"..
..a nezistim to ani ja...nech by som sa nanho dival akokolvek dlho..
..
zistim to az ftedy, ked by bol rozobraty valec a poznal by som ich priemery,
(1.5ka ma tusim 76.5mm na 0.vybruse)
..spekulovanie o tom "co na to poistovna" ..je stratou casu..
NIKTO to nepozna ten motor je ROVNAKY len ma mensie vrtanie tusim ale inak to nepoznas
Napsal: pon črc 10, 2006 13:08
od Kessler
A proto až budu velkej a budu mít hafo prachů, tak si nechám převrtat motor z 1289 na 1447 a pak budu v pohodě
A nikdo nebude prudit
Napsal: pon črc 10, 2006 13:25
od JRD McLAREN
Blue Lanos píše:NIKTO to nepozna ten motor je ROVNAKY len ma mensie vrtanie tusim ale inak to nepoznas
..
sak ja viem...
tie bloky motora su "rovnake" na prvy pohlad..
...akurat vo fabrike to ide na "iny vrtak"..
...a dokonca aj NEX/16V 1.5 a LAN/16V 1.6.. su zamenitelneee..
..a nexiacka 1500ka ide prevrtat na 1600ku..lanosacku, a vymenia sa piesty..
(pokial by xel niekto tunit..)
Kessler píše:A proto až budu velkej a budu mít hafo prachů, tak si nechám převrtat motor z 1289 na 1447 a pak budu v pohodě
A nikdo nebude prudit
..
hehee..skodofka, moja oblubena..
..ani ti nebudem hovorit, kolko 105kovych a 120novych som uz prevrtaval na 136ku.z favorita, ci teraz sa uz da aj na 1.4ku..z fobie...
Napsal: pon črc 10, 2006 14:37
od blackjohn
JRD McLAREN píše:Blue Lanos píše:NIKTO to nepozna ten motor je ROVNAKY len ma mensie vrtanie tusim ale inak to nepoznas
..
sak ja viem...
tie bloky motora su "rovnake" na prvy pohlad..
...akurat vo fabrike to ide na "iny vrtak"..
...a dokonca aj NEX/16V 1.5 a LAN/16V 1.6.. su zamenitelneee..
..a nexiacka 1500ka ide prevrtat na 1600ku..lanosacku, a vymenia sa piesty..
(pokial by xel niekto tunit..)
Kessler píše:A proto až budu velkej a budu mít hafo prachů, tak si nechám převrtat motor z 1289 na 1447 a pak budu v pohodě
A nikdo nebude prudit
..
hehee..skodofka, moja oblubena..
..ani ti nebudem hovorit, kolko 105kovych a 120novych som uz prevrtaval na 136ku.z favorita, ci teraz sa uz da aj na 1.4ku..z fobie...
105ku na 136ku? 136ka má jinou hlavu a svody a podobně, spíš si zvětšil obsah nebo se pletu? A když dáš do Favorita kliku z Fabie 1.4 OHV, tak máš 1.4. Mimochodem, tyhle motory moc policajtů nezná a asi ani nepozná rozdíl, ale když budeš mít ve 120 motor z Favorita, tak to bude hned: "Ale, ale, co je to za motor, pane řidiči, máte ho zapsaný v TP?"
Napsal: pon črc 10, 2006 15:28
od JRD McLAREN
..no ono na tej 105ke isla dat hlava zo 130ny..
..na 120 to nepasovalo..
..ked tak sa prebrusovaly ventilove sedla "co to slo"..
..a v 105kovom bloku boli navrtane vacsie otvory, a prisustruzene vlozky z Fav136, a samo aj piesty..
..takze motor vyzeral staale rovnako..(dokonca aj cislosedelo
)
Napsal: pon črc 10, 2006 21:29
od markos
Tak som sa celkom pobavil pri citani poslednych prispevkov
1349 a 1498 su na SK v jednej objemovej kategorii, v CZ je to rozdielne.
Motor sa myslim povazuje za vymenny diel na aute, preto sa uz ani myslim neuvadza cislo motora v OEV, ale uvadza sa objem motora.
Ako pisal JRD a aj dalsi, ten rozdiel nie je mozne volnym okom rozoznat.
preto sa poistovaci a ini mozu na to aj dalekohladom pozerat a zrejme rozdiel nezistia.