Stránka 2 z 5
Napsal: stř čer 28, 2006 20:23
od Vlasta
Richard píše:Vlasto, držím palce a zbastlím to hned po tobě. Jinak moje verze o svícení jen potkávačkama je špatná, proč ??? Cituji zákon:
Paragraf 32, odstavec 1
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena buď potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
Potkávačky nejsou světly pro denní svícení dle zvláštního předpisu a tudíž s nimi dle mě musí svítit i obrysovky.
Tak že tvoř a sděl na kolik tě to přišlo a na který kabely a kde jsi to připojil. Nejlépe dodat i fotodokukmentaci
Asi sem se špatně vyjádřil. Není to špatná verze. Mě se jen zdá, že nasimulovat dvoje otočení přepínačem je jednodušší, než vymýšlet speciální verzi pro denní svícení. Jak to bude odzkoušené tak to sem dám i s fotkama. Věci, které jsem koupil stály v GESu 62,-. Chybí jen asi tři odpory, nějaké svorky a kousek autokabelu, kterým se to dopojí v autě. Zatím ten můj odhad zdaleka nepřekročím, alespoň doufám.
Napsal: stř čer 28, 2006 22:28
od Richard
Podle toho zapojení jsem odhadoval cenu součástek max. na 100,- , ale správnej bastlíř něco doma najde, tak, že nakonec to vyjde na pár Kč. Je zajímavé, že páčka zapínání světel vlastně připojuje zem (kostru, -12V), tak i ten spínač bude muset připínat kostru a to asi na oboje dráty bílej i zeleno modrej??????? Pak by mělo svítit vše a ovládat to jen páčkou (dálka nebo potkávačky)
Je zajímavý co se najednou vyrojilo nabídek na automatické svícení, ale jen málokterá je pod 1500,- , tak to prostě nechápu
???
Napsal: stř čer 28, 2006 23:48
od Mikewone
TAk hele já už čtrnáct dní rosvěcuju automaticky, zapojené to je jak píše Richard a chce to buď jedno rozpínací relé a dva spínací nebo jedno rozpínací a jedno dvojkontaktní spínací schema klidně pošlu v pdf ale chce to vědět trochu vic než že elektrika kope zatím cau :lol:mikew
Napsal: čtv čer 29, 2006 09:04
od Habron
Richard píše:
Je zajímavý co se najednou vyrojilo nabídek na automatické svícení, ale jen málokterá je pod 1500,- , tak to prostě nechápu
???
No já si myslím, že to chápeš stejně dobře jako já.
Kšeft je kšeft
Napsal: stř črc 05, 2006 17:12
od petrm
DRL modul je relé které je z fabriky a automaticky rozsvěcí světla a je připojený na spínač oleje bohužel u nás se nedodává a myslím že ani nejde sehnat nehledě na to že je docela složitě zapojený ale když se to dělá originál do kabeláže v továrně tak to není problém . Podle mě stačí jedno relé a dioda a připojit se na dobíjení a je to nebo bez diody dvě relátka
Napsal: sob črc 08, 2006 12:56
od Vlasta
Tak jsem zkoušel to zapojení co jsem postoval výš a nebylo to pravé ořechové. Udělal jsem teda vlastní zapojení, dobastlil desku a výsledek je v galerii
https://www.chevroletclub.cz/album_cat.php?cat_id=8.
Jde tam nastavit čas po jaké době od nastartování se mají světla rozsvítit. Je to ošetřené proti zhasnutí světel při poruše spínače oleje. Spínání je dvěma výkonovými FETy. Připojení na plus po klíčku, spínač tlaku oleje, kostru a otočný spínač světel pod volantem. Cena součástek bez krabičky a desky spojů (domado) je cca 85,- Kč.
Na stole to chodí, jak vyjde chvilka dám to auta a budou provozní zkoušky.
Napsal: sob črc 08, 2006 21:49
od Richard
Vlasto, a co přerušit tu kostru ke spínači světel (černý kabel) tím udělátkem na automatické svícení. Pak by to fungovalo asi takle: Otočit přepínač do polohy svícení a nechat ho v ní. Po nastartování a natlakování motoru olejem by se připla kostra a světla by svítila. Stejně tak po vypnutí by zhasla, asi by to chtělo i přepínač, který by automat jednoduše proklemoval a světla by svítily normálně jako bez automatu. Co ty na to?
Napsal: sob črc 08, 2006 22:34
od Vlasta
Richard píše:Vlasto, a co přerušit tu kostru ke spínači světel (černý kabel) tím udělátkem na automatické svícení. Pak by to fungovalo asi takle: Otočit přepínač do polohy svícení a nechat ho v ní. Po nastartování a natlakování motoru olejem by se připla kostra a světla by svítila. Stejně tak po vypnutí by zhasla, asi by to chtělo i přepínač, který by automat jednoduše proklemoval a světla by svítily normálně jako bez automatu. Co ty na to?
Já to vymyslel jinak. Ty dva FETy jsou připojené na spínač světel, který spíná relé v autě. Ta spínají po přivedení kostry. Je to vlastně další paralelně připojený spínač. To znamená, že po nastartování a natlakování oleje zhasne kontrolka, začně běžet nastavený čas a pak zapne jedenFET parkovačky a současně druhý FET zapne potkávací a nic dalšího se nemusí hlídat a zapínat. No a pak už se normálně přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly. Po vypnutí klíčku sami zhasnou a to je fajn. Fajn alespoň pro mě, protože se nemůže stát jako minulý víken, že budu svítit tak dlouho až mi umře baterka.
Napsal: ned črc 09, 2006 10:13
od Mikewone
Tak chlapi ja uz to montuju nejaký ten pátek musim rict mate to celkem dobre zmáknute (i když na me je tam až moc elektroniky ja sem spiš pro nejake ty relatka max diody),ale kontrolka mazání není to pravé ořechové v zimě kdy je olej hustší a motor staženější se stane že motor nemusí naskočit ale kontrolka se nerozsvítí a při dalším startu musím vypnout rozsvěcovač nebo startovat se světly a to v -20 stupních nebude to pravé. Aproto kontrolka nabíjení je to co je třeba ta zhasne pouze v případě že motor naskočí.Takže to skuste kluci promyslet.
PS:Já to řešil dvěma relátky a diodou a fachčí to no problem Daval jsem to do stodvácy, fáva, feldy a ted do nubi I
Napsal: ned črc 09, 2006 10:37
od Richard
Abych se přiznal, taky preferuju verzi s co nejméně součástkami. Dle mě by stačilly 2 relátka a nějaký spínač - přepínač, ev. nějaká dioda. Ten zpožďovač a čidlo oleje je podle mě ok, viděl bych to tak zpozdit o 5 sec. Jen co , když večer přijedu např. k železničnímu přejezdu, tam bych měl svítit - prot ten přepínač.
Napsal: ned črc 09, 2006 10:41
od Vlasta
S tím olejem se to bude muset asi zkusit. Z nabíjení to tady nejspíš nepůjde, kontrolka jde přímo z alternátoru a mohlo by se to nějka hádat. Šlo by to ale vzít z kontrolky na brzdy, ta snad taky zhasíná až po nastartování, musím se kouknout až pojedu. Elektroniky tam moc není, to se jen zdá. Chtěl sem aby to bylo co možná nejmenší a dalo se to někam schovat.
Napsal: ned črc 09, 2006 17:15
od Ján Babarík
Ja som problém celoročného svietenia vyriešil dokúpením tazvaných denných svetiel, ktoré som osadil do predného spojlera (Daewoo Nubira 1,6 combi) cez jednoduchý časovač sa zapínajú automaticky po nastavenom opozdení od naštartovania. 2 relé tvoria blokáciu nazapnutie parkovačiek-denné zhasnú, stretávacie a dialkové fungujú normálne. Druhé relé zopína denné ako prídavné svetlá k dialkovým. Jednoduchšia verzia je bez tejto druhej funkcie. Denné svetlá svietia bez zadných koncových. Schéma zapojenia je k dispozíci ak by mal niekto záujem.
Napsal: ned črc 09, 2006 20:00
od Richard
No tak Jane, hoď fotky a schéma sem do tématu, ať se poučíme......
Dík
Napsal: ned črc 09, 2006 22:43
od Mikewone
Tak nevím proč by se měla kontrolka nabíjení hádat, ale budiž nedavno jsem montoval automatiku světel(kupnou) mam pocit asi za 400kč ktera fungovala tak, že 15 sek po zapnutí klíče sepla světla a taky to šlo na nastartování byla spousta času, kouk jsem dovnitř relé+elektronika. jinak mi někdo vysvětlete jak bych tady hodil obrázek v jpegu nebo v adobe.
dík cus
Schéma denné svetlá
Napsal: pon črc 10, 2006 15:36
od Ján Babarík
Ahoj Richard!
Veľmi som Ťa chcel poslúchnuť a vložiť obrázok a schémy zapojenia, ale nejako sa mi to nepodarilo(asi som tupý), takže Ti to posielam na Tvoju e-mail adresu. Ak Ti to príde v poriadku daj vedieť. Ak by mal niekto záujem napíšte pošlem e-mailom alebo mi skúste vysvetliť ako sa sem vkladajú obrázky a schémy. Dík, ahojte.[/img][/quote][/url]