Stránka 2 z 3
Napsal: úte čer 20, 2006 18:21
od Richard
A budou u nás denní světla tolerována, jsou zmíněna v zákoně? Nebo je striktně přikázáno svítit potkávačkama?
Napsal: úte čer 20, 2006 18:49
od djpsx
Richard píše:A budou u nás denní světla tolerována, jsou zmíněna v zákoně? Nebo je striktně přikázáno svítit potkávačkama?
Paragraf 32, odstavec 1
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena buď potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
Napsal: stř čer 21, 2006 00:31
od peco
potom prestante pouzivat ventilator, klimu,radio, elektricke okna, resp. okna vobec neotvarajte, jazdite iba tam kde fuka zo zadu. ked bude narazovy vietor tak zastavte, motor na krizovatke vypinajte.
usetrite tak 1l/100km co je tak 40sk. (za predpokladu, ze ste ani predtym klimu nepouzivali)
este mozte usetrit aj na gumach. ved jazdit sa da aj v zime na letnych. prezuvat potom tiez netreba. a najlepsie je ich nahustit viac ako je doporucene.
alebo vlastne, kupte si listok na autobus a nemusite to riesit.
teraz vazne.
si myslim, ze kedze vsetky el. spotrebice v aute su napajane z baterky ktoru dobija alternator, ktory je pohanany ak sa nemylim klinovym remenom. alternator dava dobijaci prud tym vacsi cim vacsi je odber.
a remen sa kruti rovnako rychlo pri zapnutych svetlach aj pri vypnutych. takze by to nemalo zrat viac benzinu.
Napsal: stř čer 21, 2006 00:36
od Habron
Představuješ si to moc jednoduše. Když to žere víc elektriky, tak aby se řemen točil pořád stejně, to logicky musí víc žrát.
Napsal: stř čer 21, 2006 07:46
od Blue Lanos
RJ neni blba ona sa pekne sama prizivuje bez toho zeby sme o tom vedeli
ci uz sa svieti alebo ide AC....
spotreba mozno vzrastla u emkasa aj tym, ze on jediny mal asi EGR ventil dobry ale teraz mu mozno prestal sluzit ako nam vsetkym tak ci to nie je aj tym...
Napsal: stř čer 21, 2006 08:00
od eMKa Slovensko
aj to je mozne
Napsal: stř čer 21, 2006 08:22
od Ardy
Ja svietim celý deň stretávačkami. Spotrebu som nameral na kratkej trase asi okolo 8 l, ale na dlhšie cesty postači 6.6 l. To som mal priemerku po 2x cca 550km.
Spotreba narastá od zaťaženia motora aj alternátorom. Čím vätší je odber el. tým ťažšie sa točí. A tým zaťažuje motor. Podobne zaťažuje motor aj AC.
Aj na Favorite som mal vždy zapnuté svetla. Nezbadakl som vätšiu spotrebu akurat bateria mi odchadzala po 1 2 rokov. Pri tom palubné napätie bolo OK.
U Lanosa som nezistil zvätšenu spotrebu. Zatial.
Napsal: čtv čer 22, 2006 08:45
od Dan
Na auto cz jsem objevil v diskusi jeden příspěvek, myslím, že by to mohlo být řešení pro ty, co chtějí ušetřit
http://cafe.auto.cz/viewtopic.php?t=4730
"Myslim ze s tim budes mit vic prace nez uzitku... LED blok v hlavnich svetlech je nesmysl, to pujde poznat na 100 honu a okamzite ti prvni svestka strci placacku uz z dali, protoze pro ni bude vec co nikdy nevidela a navic to poznaj i ridici takze budou furt blikat. Jde o to co nejvic splynout s davem, jakykoli extraburty budou po zasluze potrestany. V tom hl. svetle neosvetlis radne parabolu i kdybys tam dal kdovico, protoze budes mimo ohnisko, takze vyrobis v nejlepsim pripade dva extremne jasny body v hl. svetlech, coz je pruser. Sam jsem to zkousel druhou halogenkou z pozice parkovacky a neosvedcilo se to, je to poznat na dalku ze to sviti jinak a jinam, do ohniska uz nic nedas tam truni hl. zarovka a kamkoli jinam to kazdej pozna. Takze jsem to zavrh a udelal regulaci k hlavnim zarovkam, svitim s nima asi na 30W prikonu a stale to mezi ostatnimi nepoznas, rozhodne to sviti vic nez polovicka rozsypanejch dieselu co maj v haji dobijeni, jedou na 10V a neresi, dale vsechny S1203, multikary a podobne vehikly - takze se nad tim nikdo nepozastavi ze to sviti krapet vic zlute. Je to poznat jen pokud to postavis proti zdi a prepnes den / noc, tak to zjasni a vybeli se to, ale ne nejak extremne. Parabola zustava studena, zarovky jsou takto vecny a vic to neresim. Stravil jsem tim hromadu casu, to mi ver a tohle je to nejmin provokacni co jsem v mych podminkach dokazal vyrobit... Regulace je bezeztratova, prepinani den / noc automaticky svetelnym senzorem (vybava auta) a zadnima obrysovkama ani nicim jinym nesvitim..."
Napsal: čtv čer 22, 2006 09:10
od Richard
Já svítím i teď, když ještě nemusím, po zimě jsem už nepřestal a na 99% nezapomenu rozsvítit i bez jakéhokolv pamatovátka. Co se týče spotřeby, tak se spotřeba při svícení zvedne, někde jsem četl asi o 1 dl na 100km. Určitě se dá vhodným způsobem jízdy ušetřit víc než to 1 dl benzínu. Dát o 100m dřív před vesnicí nohu z plynu, víc předvídat a tím plynuleji jezdit. Kolega z práce si koupil novou Fobii s pal.počítačem a pochvaluje si, že už se naučil rozjíždět a počítač mu ukazuje jen 66 l/100 Když začínal s Fobií jezdit tak se rozjížděl za 99l /100
Jinak djspx díky za citaci z vyhlášky, to víš já dělal řidičák v r. 1972 a to platila vyhláška č. 80, pak jich ještě bylo moc, ale ty jsem nestudoval
Jezdím podle toho, jak mám na silnici namalováno (čáry), sem tam respektuji nějakou tu značku
, kam nevidím tam nejedu a když vidím jak z vedlejší přijíždí Tatra s pískem, dám jí rád přednost
Mám respekt před většími a toleruji slabší a pomalejší. Díky těmto zásadám se mi podařilo dodnes zdobit svou přítomností tuto planetu
Napsal: čtv čer 22, 2006 09:44
od PavelZ
Richard píše:Já svítím i teď, když ještě nemusím, po zimě jsem už nepřestal a na 99% nezapomenu rozsvítit i bez jakéhokolv pamatovátka.
To ja taky svitim furt, ale prave to 1%, co clovek zapomene, muze znamenat body do zaznamu a kdyby nahodou uz v predchozim roku udelal nejakou kravinu a nejaky body uz mel, tak dalsi rok, kdy se mu zadne body neodectou z uctu
.
denní světla
Napsal: čtv čer 22, 2006 10:06
od Serpico
Kolegové dosud platné ustanovení pro denní svícení, kdy musela svítit hlavní světla-potkávací a osvětlení celého vozu končí dnem 1.7.2006.
Je přípustné osvětlení pouze světly pro denní svícení - svítící diody ap. s nízkým odběrem proudu 6-12 W. Někteří výrobce již montují tyto světla do prvovýroby. VW nabízí set v umístění vedle mlhovek pro 3 řadu Golf.
Octavia - lze nastavit na počítači pouze rosvícení potkávacích světel. Dokonce i AUTOPAL má začít s výrobou dodatečného světla s nízkým odběrem proudu svítící - diody. Deklarované zvýšení spotřeby při svícení o 0,1 l / 100 km se mi zdá velmi optimistické - tipoval bych 0,3 až 0,5 l / 100 km. Označení pro polish - švestky se mi v uvedených příspěvcích líbí. Bohužel největší konflikt asi bude s MP ( městkou policií, tuto zkratku si lze vysvětlit i jinak ) - radary a městká kasa. Vysvětlím policie nastavovala radar na 70 - 80 při 50, jinak by to nezvládla, vedla je k tomu určitá praxe, v Praze by stáli všichni. To by nestačili vybírat!
Ale MP v Kotěhůlkách to nastaví na 55 a RZ s písmenem A to bude červená pro býka ( obrazně řečeno, já jsem dokonce i býk podle narození ). Přiznávám, dělá mi veliké problémy jezdit 50. Už i ty naše Nesii na to prostě nejsou stavěný. Nejsem žádný závodník průměrná spotřeba asi 8,5 l / 100 při 90% jízdy v Praze. Ještě ke svícení - nesvítil jsem mám žlutý vůz. Navíc si myslím, že ve městě bude docházet více k přehlédnutí blikajícího vozu z důvodu právě rozsvícených světel k vzhledem k umítění blikačů do hlavních světel ( mnohdy nelogicky ke středu vozidla ) a následné ztráty kontrastu. Dále bude docházet ke snížení zvýraznění motocyklistů, ti již tuto povinnost měli, z lidského hlediska jsem chápal, že se ze Suziky, Kawasaki, Hondou atd., nebude ploužit 90, proto jsem uvítal jejich osvětlení, dobře čitelné ve zpětném zrcátku. To jsou mé subjektivní názory. Chápu i následné statistické vyhodnocování nehod, neviděl jsem ho, přednosti v jízdě ap. Vyhodnocení bylo zřejmě skresleno prostou výmluvou pro jinou nepozornost nebo neschopnost. Nejsem ale proti jakékoliv inovaci namátkou v 70 letech jsme byli pokutováni za třetí brzdové světlo, nepřipouštěla to naše pravidla i když to vzniklo po zkušebním zavedení u taxikářů v USA. Snížilo se procento nárazů zezadu asi o třetinu.
Dále svítil ten kdo se chtěl zvýraznit z opodstatněnej důvodů sanitky, Policie atd., ale třeba i kdo někoho táhnul to vše teď splyne. Mějte se a nezapomínejte svítit a hlavně zhasínat, naštěstí naše nessie docela silně upozorňuje na rozsvícená světla.
Napsal: čtv čer 22, 2006 12:05
od PavelZ
55 je docela drsny. Neznam parametry novych laserovych mericu, ale mam dojem, ze pro u nas nejrozsirenejsi RAMER-7 je to na hranici jeho presnosti (nemam to u sebe, ale je to 3 nebo 4 km/h plus nejaky procenta z rychlosti), takze na nem by uz mohlo byt optizne prokazat, ze clovek povolenou rychlost prekrocil. Mozna proto statni policie pouziva vyssi mezni rychlosti a treba az budou mit laserove merice, taky budou prisnejsi.
Napsal: čtv čer 22, 2006 14:01
od Habron
PavelZ píše:55 je docela drsny. Neznam parametry novych laserovych mericu, ale mam dojem, ze pro u nas nejrozsirenejsi RAMER-7 je to na hranici jeho presnosti (nemam to u sebe, ale je to 3 nebo 4 km/h plus nejaky procenta z rychlosti), takze na nem by uz mohlo byt optizne prokazat, ze clovek povolenou rychlost prekrocil. Mozna proto statni policie pouziva vyssi mezni rychlosti a treba az budou mit laserove merice, taky budou prisnejsi.
Podle oficiální dokumentace výrobce, firmy RAMET Kunovice, je přesnost měření radarem RAMER 7 takto:
0 - 20km/h +/-1km/h
20 - 100km/h +/- 3km/h
nad 100km/h +/- 3% ze změřeného údaje.
Přičemž je potřeba zohlednit ještě chybu zpracování digitální části systému vlivem zaokrouhlování, která činí +/- 1km/h. Takže to co napsal PavelZ je přesné
Z tohoto důvodu je interní doporučení policie pro měření rychlosti v uzavřené obci nastavit hranici alarmu na 60km/h aby bylo zaručeno, že při 55 km/h bude vozidlo zaznamenáno. Mimo obec nevím, kamarád co je policajt, tak provádí měření jen v obci
Jinak radarů má naše policie k dispozici málo, takže pokud měří na jedné části města, je napravděpodobné, že budou měřit i jinde
Napsal: čtv čer 22, 2006 21:50
od sonny
Habron píše:
Jinak radarů má naše policie k dispozici málo, takže pokud měří na jedné části města, je napravděpodobné, že budou měřit i jinde
Zajímavý názor. Jen na okraj: Jak se dozvím, že policie neměří právě v části, kde se pohybuji
Ne, vážně. Dost často jezdím po městě maximálně 55 a připadám si jako blázen, když mě předjede i nějaký ten Trabant. Hlavně se mi líbí, že rychlosti překračují řidiči se zatmavenými skly (předem se omlouvám těm, kteří patří do tohoto klubu, jezdí podle pravidel a mají tmavá skla
) Ale co. podle názorů politiků se tímto zvýší bezpečnost na silnicích a sníží se korupce...
Bezpečnosti zdar!!!
Napsal: pát čer 23, 2006 06:36
od Slavek
s tima svetlama nam docela zavarili, nemaji nic jineho na praci tak vymysli blbosti, to sem zjedavej jestli vsichni policajti budou mit rozsviceno