Stránka 2 z 5

Napsal: čtv čer 15, 2006 01:29
od Slavek
Docent píše:Kua, čepy a klouby odejdou během týdne??? To jsou teda věci... :roll: .
no tak asi celi tyden jezdil po sachte, no a kdyby jezdil jeste prez noc, tak mu odejdou jeste driv, koho by to bavilo skakat porad do kolecka :lol:

nebo staci jedna cesta na ukrajinu k mori a zpet a odejdou ti i ty nove dany ramena :lol: (po dalnici je to pohadka ale ty okresky je to sila :lol: :lol: , na asfalt uz nezbyvaji penize, tam je ukradnou,driv nez se podepise faktura na opravu silnic :lol: )

Re: První opravdu veliká investice :o(

Napsal: čtv čer 15, 2006 06:42
od zabijec
Olda píše:
Robert píše:
- Ramena s kulovými čepy... cca 1300,- Kč /kus (je třeba vyměnit obě, samotným ramenům nic není, jen jsou čepy v háji a ty samostatně vyměnit nelze :( )
Hele já nevim jak je to u toho tvýho pindi, ale já sem koupil v elitu za 500kč 2 kuláky, sundalo se rameno, odvrtali se nejty a hodili se tam zajišt. šrouby, pak geometrie a bylo vyhulíno ;) :lol:
U Matize je ten čep přivařen na rameno, takže není co odvrtat, ale za 700Kč to není zas tak hrozný

Napsal: čtv čer 15, 2006 15:00
od Robert
Tak jsem dnes koupil sadu homokinetickýho kloubu ;) Obsahuje homokloub, manžetu, svorky k manžetě a vazelínu v tubě. Pak jsem ještě koupil zvlášť sadu manžety na druhou stranu a ta obsahuje manžetu, svorky a vazelínu v tubě ;) Naštěstí je v háji jen jeden homokloub...ufff :)

První sada vyšla v Autokelly na 1371,- Kč vč. DPH a druhá sada 202,- Kč vč. DPH ;)

Teď už jen čekám na ramena z Krče, měly by přijít začátkem příštího týdne :)

Napsal: čtv čer 15, 2006 22:18
od jakub
tak ja jenom na to udivovani, proc za tyden - pro vsechny - ono jde o to, ze kloub mohl byt v pohode, pak rupne manzeta a pak to opravdu trva +/- tyden jezdeni, nez prach, pisek a spol udelaji svoje ...

Napsal: čtv čer 15, 2006 22:20
od Habron
No manžeta by se měla kontrolovat častěji, a jak se na ní objeví známky zpuchřelosti, nebo snad i prasklinky, tak okamžitě měnit.

Napsal: pát čer 16, 2006 08:10
od Robert
Zajímavý je, že jsem si myslel, že když se "vymlátí" homokineťák, tak se v něm strhne ten tisícihran a auto prostě nejede, když se poloosa volně otáčí. Mně to vcelku normálně jede, ale při zatáčení, nebo nejvíc při rozjíždění v rejdu to nehorázně moc cvaká a je to slyšet jak uvnitř auta, tak venku, ale je to fakt rachot ;) Podle mé uvahy se mi asi zadřelo jen to ložisko uvnitř, nebo alespoň přidřelo... Budu rád, když mně někdo opraví, jestli nemám pravdu :)

Napsal: pát čer 16, 2006 08:30
od Richard
Když se "vymlátí" kloub, tak se v naprosté většině případů nejedná o tisícihran ale o vlastní kloub, prostě se ošoupou ty drážky v nichž sedí ty koule. V 90% se tak stane po roztržení manžety a vniknutí svinstva do kloubu. Kombinací maziva a prachu vznikne kvalitní brusná pasta a konec kloubu je neodvratný. To cvakání či klepání se projevuje hlavně při jízdě rovně při plným rejdu už míň protože v té poloze je kloub málokdy a téměř se tam neopotřebovává. Jinak změnu délky poloosy při rejdu či propérování zařizuje volně posuvný tisícihran v převodovce.

Napsal: pát čer 16, 2006 08:47
od Robert
Tak proč mně v rejdu cvaká vnější homokineťák ? :?

Napsal: pát čer 16, 2006 08:56
od Richard
Asi když už je "hyn" úplně mlátí i v rejdu. Když se začíná klepat pozná se to nejlépe když lehce přidáš nebo ubereš plyn a dostaneš auto do rovnováhy výkonu a rychlosti pak to klepe.

Napsal: pát čer 16, 2006 09:20
od Tomáš
Richarde , nechci ti do toho mluvit , ale kineťák se projevuje hlavně v rejdu, to co popisuješ může dělat taky diferenciál ...., nebo vůle v převodovce ( mezi hřídeli) .

Napsal: pát čer 16, 2006 09:24
od Habron
No já si taky doposud myslel, že kloub cvaká v rejdu, protože je namáhaný, kdežto při přímé jízdě se namáhá míň.

Napsal: pát čer 16, 2006 09:26
od Tomáš
Habron píše:No já si taky doposud myslel, že kloub cvaká v rejdu, protože je namáhaný, kdežto při přímé jízdě se namáhá míň.

Tak , tak ..... ;)

Napsal: pát čer 16, 2006 09:30
od Robert
Tomáš píše:
Habron píše:No já si taky doposud myslel, že kloub cvaká v rejdu, protože je namáhaný, kdežto při přímé jízdě se namáhá míň.

Tak , tak ..... ;)
:) sem si říkal, že je to blbost :P

Napsal: pát čer 16, 2006 10:03
od Richard
Je fakt, že jsem ještě žádnej kloub neměnil, hlídám mažety, ale na Pontiacu jsem ho měl kvůli manžetě rozdělaný, umyl jsem ho a složil zpět. Ten kloub se dle mě nejvíce opotřebuje právě kolem střední polohy, ve které pracuje po cca 90% doby jízdy. Z principu kloubu vyplývá, že v rejdu koule přecházejí z jedné krajní polohy do druhé právě přes tu vymletou střední část a tam se tvoří hluk. Omlouvám se, trochu blbě jsem se vyjářil, ale myslel jsem to dobře :cry:

Napsal: pát čer 16, 2006 10:12
od Tomáš
Jo , tak to by mohlo být ono , já vím jak to vypadá , ale neměl jsem to nikdy rezebraný , ale jednou jsme jeli s kámošem do Chorvatska s hondou civic s uplně vymletýma kineťákama ( já jel Unem), podél pobřeží jsem si to pěkně užíval ( samá zatáčka , pod plynem ,....) asi po 20 km mě kámoš donutil zastavit , že takhle ne , že to zničí uplně , mlátilo to právě v rejdech a pod plynem , tak už jsme to celou dovolenou šetřili a na cestě zpět mu ve Vídni upad vejfuk..... :lol: