Stránka 2 z 5
Napsal: čtv čer 15, 2006 01:29
od Slavek
Docent píše:Kua, čepy a klouby odejdou během týdne??? To jsou teda věci...
.
no tak asi celi tyden jezdil po sachte, no a kdyby jezdil jeste prez noc, tak mu odejdou jeste driv, koho by to bavilo skakat porad do kolecka
nebo staci jedna cesta na ukrajinu k mori a zpet a odejdou ti i ty nove dany ramena
(po dalnici je to pohadka ale ty okresky je to sila
, na asfalt uz nezbyvaji penize, tam je ukradnou,driv nez se podepise faktura na opravu silnic
)
Re: První opravdu veliká investice :o(
Napsal: čtv čer 15, 2006 06:42
od zabijec
Olda píše:Robert píše:
- Ramena s kulovými čepy... cca 1300,- Kč /kus (je třeba vyměnit obě, samotným ramenům nic není, jen jsou čepy v háji a ty samostatně vyměnit nelze
)
Hele já nevim jak je to u toho tvýho pindi, ale já sem koupil v elitu za 500kč 2 kuláky, sundalo se rameno, odvrtali se nejty a hodili se tam zajišt. šrouby, pak geometrie a bylo vyhulíno
U Matize je ten čep přivařen na rameno, takže není co odvrtat, ale za 700Kč to není zas tak hrozný
Napsal: čtv čer 15, 2006 15:00
od Robert
Tak jsem dnes koupil sadu homokinetickýho kloubu
Obsahuje homokloub, manžetu, svorky k manžetě a vazelínu v tubě. Pak jsem ještě koupil zvlášť sadu manžety na druhou stranu a ta obsahuje manžetu, svorky a vazelínu v tubě
Naštěstí je v háji jen jeden homokloub...ufff
První sada vyšla v Autokelly na 1371,- Kč vč. DPH a druhá sada 202,- Kč vč. DPH
Teď už jen čekám na ramena z Krče, měly by přijít začátkem příštího týdne
Napsal: čtv čer 15, 2006 22:18
od jakub
tak ja jenom na to udivovani, proc za tyden - pro vsechny - ono jde o to, ze kloub mohl byt v pohode, pak rupne manzeta a pak to opravdu trva +/- tyden jezdeni, nez prach, pisek a spol udelaji svoje ...
Napsal: čtv čer 15, 2006 22:20
od Habron
No manžeta by se měla kontrolovat častěji, a jak se na ní objeví známky zpuchřelosti, nebo snad i prasklinky, tak okamžitě měnit.
Napsal: pát čer 16, 2006 08:10
od Robert
Zajímavý je, že jsem si myslel, že když se "vymlátí" homokineťák, tak se v něm strhne ten tisícihran a auto prostě nejede, když se poloosa volně otáčí. Mně to vcelku normálně jede, ale při zatáčení, nebo nejvíc při rozjíždění v rejdu to nehorázně moc cvaká a je to slyšet jak uvnitř auta, tak venku, ale je to fakt rachot
Podle mé uvahy se mi asi zadřelo jen to ložisko uvnitř, nebo alespoň přidřelo... Budu rád, když mně někdo opraví, jestli nemám pravdu
Napsal: pát čer 16, 2006 08:30
od Richard
Když se "vymlátí" kloub, tak se v naprosté většině případů nejedná o tisícihran ale o vlastní kloub, prostě se ošoupou ty drážky v nichž sedí ty koule. V 90% se tak stane po roztržení manžety a vniknutí svinstva do kloubu. Kombinací maziva a prachu vznikne kvalitní brusná pasta a konec kloubu je neodvratný. To cvakání či klepání se projevuje hlavně při jízdě rovně při plným rejdu už míň protože v té poloze je kloub málokdy a téměř se tam neopotřebovává. Jinak změnu délky poloosy při rejdu či propérování zařizuje volně posuvný tisícihran v převodovce.
Napsal: pát čer 16, 2006 08:47
od Robert
Tak proč mně v rejdu cvaká vnější homokineťák ?
Napsal: pát čer 16, 2006 08:56
od Richard
Asi když už je "hyn" úplně mlátí i v rejdu. Když se začíná klepat pozná se to nejlépe když lehce přidáš nebo ubereš plyn a dostaneš auto do rovnováhy výkonu a rychlosti pak to klepe.
Napsal: pát čer 16, 2006 09:20
od Tomáš
Richarde , nechci ti do toho mluvit , ale kineťák se projevuje hlavně v rejdu, to co popisuješ může dělat taky diferenciál ...., nebo vůle v převodovce ( mezi hřídeli) .
Napsal: pát čer 16, 2006 09:24
od Habron
No já si taky doposud myslel, že kloub cvaká v rejdu, protože je namáhaný, kdežto při přímé jízdě se namáhá míň.
Napsal: pát čer 16, 2006 09:26
od Tomáš
Habron píše:No já si taky doposud myslel, že kloub cvaká v rejdu, protože je namáhaný, kdežto při přímé jízdě se namáhá míň.
Tak , tak .....
Napsal: pát čer 16, 2006 09:30
od Robert
Tomáš píše:Habron píše:No já si taky doposud myslel, že kloub cvaká v rejdu, protože je namáhaný, kdežto při přímé jízdě se namáhá míň.
Tak , tak .....
sem si říkal, že je to blbost
Napsal: pát čer 16, 2006 10:03
od Richard
Je fakt, že jsem ještě žádnej kloub neměnil, hlídám mažety, ale na Pontiacu jsem ho měl kvůli manžetě rozdělaný, umyl jsem ho a složil zpět. Ten kloub se dle mě nejvíce opotřebuje právě kolem střední polohy, ve které pracuje po cca 90% doby jízdy. Z principu kloubu vyplývá, že v rejdu koule přecházejí z jedné krajní polohy do druhé právě přes tu vymletou střední část a tam se tvoří hluk. Omlouvám se, trochu blbě jsem se vyjářil, ale myslel jsem to dobře
Napsal: pát čer 16, 2006 10:12
od Tomáš
Jo , tak to by mohlo být ono , já vím jak to vypadá , ale neměl jsem to nikdy rezebraný , ale jednou jsme jeli s kámošem do Chorvatska s hondou civic s uplně vymletýma kineťákama ( já jel Unem), podél pobřeží jsem si to pěkně užíval ( samá zatáčka , pod plynem ,....) asi po 20 km mě kámoš donutil zastavit , že takhle ne , že to zničí uplně , mlátilo to právě v rejdech a pod plynem , tak už jsme to celou dovolenou šetřili a na cestě zpět mu ve Vídni upad vejfuk.....