Stránka 2 z 3
Napsal: pát kvě 19, 2006 22:48
od petrm
To co popisuješ Braine je normální jelikož to odlehčí v zatáčce jedno kolo a to může blokovat takže se spustí Antiblock jinak rachocení jakoby železa a za normální přímé jízdy je podle mě špatný motor ABS asi dvakrát už sem to viděl postupně se to zhoršuje až přestane ABS fungovat úplně
Napsal: pát kvě 19, 2006 22:51
od Vlasta
petrm píše:To co popisuješ Braine je normální jelikož to odlehčí v zatáčce jedno kolo a to může blokovat takže se spustí Antiblock jinak rachocení jakoby železa a za normální přímé jízdy je podle mě špatný motor ABS asi dvakrát už sem to viděl postupně se to zhoršuje až přestane ABS fungovat úplně
A na kolik potom taková sranda vyjde
Napsal: pát kvě 19, 2006 23:16
od petrm
buď vrakoviště nebo to neřeš jestli je to ten motor je to asi za 25 000
ale musel bych to slyšet abych tě neplašil možná je to normální zvuk ABS při plnění funkce rachotí jde o to jestli je to normální rachot nebo ten špatnej
Napsal: sob kvě 20, 2006 09:20
od Pavel Beneš
ono to může být v rozdílné rychlosti kol (tedy i rozdílnému počtu impulsů jednotl. čídel).... asi to fakt bude normální.... už hledáme samý mouchy.... vždyť jsou to jen brzdy...
aspoň buďme rádi, že při vyoutování ABS fungují brzdy na normál.... u nás u baráku skončilo auto v potoku poté, co mu vyplivlo ABS a nějakým záhadným způsobem mu to přestalo brzdit (escort 97 combi) (no spíš se na něj spoléhal a dupal na to (zima, svah, klopená zatáčka, zábradlí a 2m pod ním potůček)...
kontrolka ABS
Napsal: úte srp 15, 2006 05:34
od Pasta
Zdravím všechny. Mám problém s ABS. Koupil jsem Nubiru 1.6, která asi půl roku stála v Německu. Byl pryč motor. Zprovoznil jsem to, všechno jede OK. Jenom pořád svítí kontrolka ABS a po odbrždění ruční brzdy se ztlumí kontrolka ruční brzy ale nezhasne. Na diagnostice mi řekl. že čidla jsou OK, že je problém v řídícé jednotce ABS. Chystám se jí vyndat a rozebrat. Teda jestli to půjde. Ptám se jestli je třeba ten motor ABS nějak odvzdušňovat. Třeba je problém jenom v tom. Případě mi poraďte, kde mám hledat chybu. Díky
Napsal: úte srp 15, 2006 09:20
od Habron
Dobíjení, alternátor, usměrňovač v alternátoru.
Napsal: úte srp 15, 2006 19:09
od Pasta
Mám tomu rozumět tak, že mám hledat chybu v dobíjení. To mi nějak nejde dohromady.
Napsal: úte srp 15, 2006 19:22
od JRD McLAREN
..no ked svieti ABS, tak to neni dobijanie..
..
pri zlom altiku svieti baterka a rucna brzda..
no..co vsetko si tam opravoval ..??
ono mozno je niekde neaky spinac,
kotry treba nahodit..
napr. na pedali...
ze ked preslapnesh brzdu, tak sa zopne spinac, svieti kontrolka,..
ale uz nezhasne..
(a kua ani auto potom po vypnuti motora nejde nastartovat)
..ja som ABSko odvzdusnoval asi 5 x..
..raz ked som plnil system..
..potom ako postupne "reagovalo", som mal pocit, ze brzda mekne..
..
tak som potom "dupal na brzdu", aby reagovalo ABS..
a odvzdusnoval.
Napsal: úte srp 15, 2006 22:35
od Habron
Je pravda, že si už nejsem přesně jistý, ale stalo se mi, že svítila kontrolka ABS a ruční brzdy a bylo to právě špatné dobíjení, protože ABS pak zapíše chybu "nízké napájecí napětí". Jestli u toho svítila i kontrolka dobíjení si už nevzpomínám, je to dávno.
Napsal: úte srp 15, 2006 23:46
od Pasta
Měnil jsem celý motor. Několikrát jsem to kontroloval, jestli jsem nazapomněl na nějaký konektor, nebo kostru. Pravda je že klima mi taky nešla hned. Musel jsem propojit cívku kompresoru natvrdo na plus baterky a potom to šlo. Tak si říkám, jestli nemůže být něco zaoxidované, nebo zatuhnuté v tom motorku ABS. Zítra možná budu mít trochu času, tak na to mrknu. Nemyslím, že to bude souviset s dobíjením. To by mi nešly elektrospotřebiče - větrák světla apod. Ale ty jdou OK.
Napsal: stř srp 16, 2006 17:00
od Pavel Beneš
určitě sis zkontroloval všechno co bys měl než jsi sem napsal, že jo. Takže brzdovku v nádobce máš až na max., veškerý elektrický konektrory (i na nádobce) jsou zaaretovaný (vodivý spoj), brzdový desky jsou v pořádku (nejsou sjeté pod přípustnou mez) a veškerá čidla ABS jsi elektricky (ohmicky) překontroloval, jestli se pohybují kolem stejné hodnoty s tím, že při pootočení kolem se hodnota nepatrně mění.
Pak jsi určitě zkontroloval (ohmicky), že veškeré kabely jsou vodivé (nejsou přerušené)- co vedou na čidla ABS k jednotl. kolům atd..
Pak tě určitě napadlo ruční brzda (pod ní je mikrospínač, tam stačí přemostit pro zjištění závady (nebo ohmicky - odpor nekonečno nebo 0 ohmů- nic mezi)
Pokud ano, rozvítíš kontrolky (svítí brzdy) nastartuješ a svítí pořád, hledal bych ještě v pojistoké skříni jak u řidiče, tak v motorovém prostoru, jsou tam relé a výkonné pojistky na ABS a brzdy...
Pokud ti nezhasíná jen ABS a veškeré příčiny jsi vyloučil (viz nahoře) zkontroluj ty ozubené kola na nábojích vpředu i vzadu, jestli nejsou zanesené, nebo jestli čidla nejsou moc daleko od zubů (povolený imbus, co drží čidlo na místě).
Řídící jednotka ABS je kostřená zvlášť a je šroubovaná ke kastli, kde vodivé spojení je a není poruchové, tzn. jednotku bych nechal až jako to úplně nejzazší řešení, je to to nejmíň poruchové místo.
Snad to pomohlo....
Napsal: stř srp 16, 2006 17:01
od Pavel Beneš
určitě sis zkontroloval všechno co bys měl než jsi sem napsal, že jo. Takže brzdovku v nádobce máš až na max., veškerý elektrický konektrory (i na nádobce) jsou zaaretovaný (vodivý spoj), brzdový desky jsou v pořádku (nejsou sjeté pod přípustnou mez) a veškerá čidla ABS jsi elektricky (ohmicky) překontroloval, jestli se pohybují kolem stejné hodnoty s tím, že při pootočení kolem se hodnota nepatrně mění.
Pak jsi určitě zkontroloval (ohmicky), že veškeré kabely jsou vodivé (nejsou přerušené)- co vedou na čidla ABS k jednotl. kolům atd..
Pak tě určitě napadlo ruční brzda (pod ní je mikrospínač, tam stačí přemostit pro zjištění závady (nebo ohmicky - odpor nekonečno nebo 0 ohmů- nic mezi)
Pokud ano, rozvítíš kontrolky (svítí brzdy) nastartuješ a svítí pořád, hledal bych ještě v pojistoké skříni jak u řidiče, tak v motorovém prostoru, jsou tam relé a výkonné pojistky na ABS a brzdy...
Pokud ti nezhasíná jen ABS a veškeré příčiny jsi vyloučil (viz nahoře) zkontroluj ty ozubené kola na nábojích vpředu i vzadu, jestli nejsou zanesené, nebo jestli čidla nejsou moc daleko od zubů (povolený imbus, co drží čidlo na místě).
Řídící jednotka ABS je kostřená zvlášť a je šroubovaná ke kastli, kde vodivé spojení je a není poruchové, tzn. jednotku bych nechal až jako to úplně nejzazší řešení, je to to nejmíň poruchové místo.
Snad to pomohlo....
Napsal: stř srp 16, 2006 17:17
od Pavel Beneš
debilní počítač!! už potřetí to píšu a už mě to nebaví...
Takže: zkontroluj veškerá vodivá spojení vodičů (nadobka, čidla ABS, konektrory, výkonný modul ABS a také vodiče mezi sebou (ohmicky). Dál kapalina v nádržce až po max., zkontroluj brzdové desky (jestli nejsou opotřebené pod přípustnou mez, dál ručka (ohmicky mikrospínač (buď 0 nebo nekonečno ohmů- závadu zjistíš i přemostěním kabelu)), pak čidla ABS na jednotlivých kolech-ohmicky-musí mít přibližně stejnou hodnotu na každém kole, přičemž při pootočení kola se musí nepatrně změnit, potom ozubené kola na nábojích kol (odstranit nečistoty), dál jestli čidla nejsou příliš vzdálená od ozubení (dotáhnout imbus na držácích čidel) od ozubení tak max 2mm spíš míň.
Pak pojistková skříň jak u řidiče tak v motorovém prostoru (výkonná relé a pojistky) dle schématu..
ŘJ ABS je kostřená zvlášť a ještě je šroubovaná ke kastli auta, tam bych problém neviděl, takže ŘJ bych bral až jako poslední variantu.
Napsal: stř srp 16, 2006 17:18
od Pavel Beneš
debilní počítač!! už potřetí to píšu a už mě to nebaví...
Takže: zkontroluj veškerá vodivá spojení vodičů (nadobka, čidla ABS, konektrory, výkonný modul ABS a také vodiče mezi sebou (ohmicky). Dál kapalina v nádržce až po max., zkontroluj brzdové desky (jestli nejsou opotřebené pod přípustnou mez, dál ručka (ohmicky mikrospínač (buď 0 nebo nekonečno ohmů- závadu zjistíš i přemostěním kabelu)), pak čidla ABS na jednotlivých kolech-ohmicky-musí mít přibližně stejnou hodnotu na každém kole, přičemž při pootočení kola se musí nepatrně změnit, potom ozubené kola na nábojích kol (odstranit nečistoty), dál jestli čidla nejsou příliš vzdálená od ozubení (dotáhnout imbus na držácích čidel) od ozubení tak max 2mm spíš míň.
Pak pojistková skříň jak u řidiče tak v motorovém prostoru (výkonná relé a pojistky) dle schématu..
ŘJ ABS je kostřená zvlášť a ještě je šroubovaná ke kastli auta, tam bych problém neviděl, takže ŘJ bych bral až jako poslední variantu.
Napsal: stř srp 16, 2006 17:39
od Pasta
Díky Pavle za rady. Bylo to na diagnostice a v čidlech problém nebyl. Jenom mu to hlásilo chybu v řídící jednotce ABS. Možná se zeptám blbě - ten výkonný modul ABS je něco jiného než ta stříbrná věc do které jdou trubičky a konektory, která je v motorovém prostoru v pravo před řidičem? Brzdové destičky jsou nové. Ten výkonný modul je něco jiného než řídící jednotka ABS
?