Stránka 2 z 2

Napsal: pon kvě 22, 2006 19:43
od Blue Lanos
Tak hodne stesti :D Ako sa hovori kdo šetří ma za tři :lol: ale někdy aj..... :lol: :lol: :oops:

ztržený závit náboje

Napsal: ned kvě 28, 2006 11:42
od Serpico
Ahoj Milosh, je mi to líto, ale víš, kde si ke strženýmu závitu přišel, já Ti to povím, při výměně kol mechanik nevystředil upevňovací šroub kola a síla mechanického klíče tzv. utahovací pistole Ti ho strhla, mě se to stalo ještě u škodovky taky. Pro Tvou informaci utahuji kola silou 95 Kp tedy svou vahou a ještě se mi nepodařilo strhnout závit. Měj se a jezdi jenom k dobrým znalým lidem, ale to se pozná bohužel až pak.

Re: ztržený závit náboje

Napsal: ned kvě 28, 2006 12:14
od Docent
Šerpán píše:Pro Tvou informaci utahuji kola silou 95 Kp tedy svou vahou a ještě se mi nepodařilo strhnout závit.
Nechci Ti do toho kecat, ale šrouby a matice se obvykle utahují momentem, nikoliv silou :twisted: . Asi bude kapánek rozdíl, když se tou svoji váhou pověsíš na očkový klíč dlouhý 30 cm nebo si na něj nasadíš metrovou trubku...

Re: ztržený závit náboje

Napsal: ned kvě 28, 2006 21:03
od Habron
Docent píše:
Šerpán píše:Pro Tvou informaci utahuji kola silou 95 Kp tedy svou vahou a ještě se mi nepodařilo strhnout závit.
Nechci Ti do toho kecat, ale šrouby a matice se obvykle utahují momentem, nikoliv silou :twisted: . Asi bude kapánek rozdíl, když se tou svoji váhou pověsíš na očkový klíč dlouhý 30 cm nebo si na něj nasadíš metrovou trubku...
Pokud používá klíč dlouhý 30 cm a pověsí se na něj (i když si to dost dobře nedovadu představit :lol: ), tak utahuje momentem přes 200Nm.

Napsal: pon kvě 29, 2006 00:43
od Docent
Hm, a kolik asi tak má sedmnáctka očkovej klíč? Běžně jsem povoloval matku na kole tak, že jsem na něm stál... Takže to "pověsil se" je v tomto případku nadsázka, pověsit se na klíč, nasazenej na matici od kola, je opravdu blbost :twisted: .

Napsal: pon kvě 29, 2006 09:23
od Habron
Docent píše:Hm, a kolik asi tak má sedmnáctka očkovej klíč? Běžně jsem povoloval matku na kole tak, že jsem na něm stál... Takže to "pověsil se" je v tomto případku nadsázka, pověsit se na klíč, nasazenej na matici od kola, je opravdu blbost :twisted: .
Já jsem myslel, že si ho nedovedu představit, jak se věší na klíč.

stržený závit

Napsal: úte kvě 30, 2006 08:27
od Serpico
Vážení kolegové, já už nevím, jak názorně demonstrovat, že strhnout utahováním šroub kola je tařka nemožné ( při použití trháku budete deformovat dosedací plochu šroubu, pokud si prohlídnete dané okruží dosedací plochy při demontovaném kole uvidíte osazení a vylisované vzpěry na plechovém kole ne na ALU, tam je to dané silnějším profilem )a jediný možný způsob jeho poškození se nabízí: jeho nevystředění při nasazování na začátek závitu a následné užití mechanického klíče. Víc nemám co dodat a nehodlám se ani věšet, a už vůbec ne na klíč. Jiná věc je utahovací moment daný pákou. Připouštím, že možná na lepším mechanickém klíči lze nastavit kromě směru otáčení také sílu. S tím nemám osobní zkušenost, to vědí mechanici. Samotný momentní klíč vlastním, ale kola s ním neutahuji. Mějte se fajn, a hlavně ať nám servismani nekurví naše nessie a to byla podstata celého mého příspěvku.

Napsal: úte kvě 30, 2006 08:48
od Habron
Taky jsem se ještě nesetkal, že by někdo serval závit na náboji tím, že to jen dotahoval velkou silou, vždycky to bylo buď špatně chyceným šroubem přes závit, anebo tím, že byl špatný šroub a serval závit v náboji. V tomhle jsou lepší štefty v náboji a matice.