Napsal: pon dub 24, 2006 17:09
no tak popořadě:
Lambda - jednovývodová (nevyhřívaná) nemá lineární průběh v závislosti na teplotě (tzn. při studeném výfuk. traktu nepracuje správně)- proto se přešlo na vícevývododé (s vyhříváním), kdy je lambda použitelná bez pár sekund při studeném počasí stále (její funkci vyhřívání určuje řj. podle teploty traktu....
Protože nemáme vyhřívanou - zastupuje tuto fci MAT/MAP senzory přes přesně určený matematický vzorec ŘJ. Hodnoty se dají změnit podle tabulky (anglický manuál ke stažení..... někde to tam je..... ) a nemusí se používat odpor (podle pirátů ze škodovky to udělá 0,5-1l na 100km studeného provozu)....
Stejně pracuje nouzový režim při CHecku na lambdu (proto se zdá že motor hůř táhne a má vyšší spotřebu)...
Jenže Konstantní odpor je prostě konstantní a může se stát (a stává se), že motor při teplotách okolo 15°C se chová jinak než při -25°C, kdy začínají být problémy (volnoběh, bohatost a ŘJ je v čoudeli z hodnot, co dostává, protože potom neumí srovnat ostatní hodnoty podle toho.....
Existuje-li MAT s úspornější charakteristikou ale podle stejného mat. vzorce pro ŘJ (stejná char v závislosti na teplotě), pak je řešení jednoduché a vyměněním této součástky uspoříme palivo.....
Teoreticky se dá odpor použít, ale není zaručená správná funkce agregátu a i takovýto zásah ovlivňuje záruky spjaté s opravou, případně výměnou motoru.....
Děkuji za konzultaci s odborníky, doufám, že jsem to opsal správně tak jak mi bylo vysvětleno..... děkuji i pár lidem a kamarádům ve škodovce, co mi dali možnost to tu tajně zveřejnit a také nesmím zapomenout na profesory z prům. školy v SO, kteří mě vyčerpávajícím způsobem vysvětlili princip činnosti teplot/tlak snímačů pro výpočet vzorců do ŘJ....
Lambda - jednovývodová (nevyhřívaná) nemá lineární průběh v závislosti na teplotě (tzn. při studeném výfuk. traktu nepracuje správně)- proto se přešlo na vícevývododé (s vyhříváním), kdy je lambda použitelná bez pár sekund při studeném počasí stále (její funkci vyhřívání určuje řj. podle teploty traktu....
Protože nemáme vyhřívanou - zastupuje tuto fci MAT/MAP senzory přes přesně určený matematický vzorec ŘJ. Hodnoty se dají změnit podle tabulky (anglický manuál ke stažení..... někde to tam je..... ) a nemusí se používat odpor (podle pirátů ze škodovky to udělá 0,5-1l na 100km studeného provozu)....
Stejně pracuje nouzový režim při CHecku na lambdu (proto se zdá že motor hůř táhne a má vyšší spotřebu)...
Jenže Konstantní odpor je prostě konstantní a může se stát (a stává se), že motor při teplotách okolo 15°C se chová jinak než při -25°C, kdy začínají být problémy (volnoběh, bohatost a ŘJ je v čoudeli z hodnot, co dostává, protože potom neumí srovnat ostatní hodnoty podle toho.....
Existuje-li MAT s úspornější charakteristikou ale podle stejného mat. vzorce pro ŘJ (stejná char v závislosti na teplotě), pak je řešení jednoduché a vyměněním této součástky uspoříme palivo.....
Teoreticky se dá odpor použít, ale není zaručená správná funkce agregátu a i takovýto zásah ovlivňuje záruky spjaté s opravou, případně výměnou motoru.....
Děkuji za konzultaci s odborníky, doufám, že jsem to opsal správně tak jak mi bylo vysvětleno..... děkuji i pár lidem a kamarádům ve škodovce, co mi dali možnost to tu tajně zveřejnit a také nesmím zapomenout na profesory z prům. školy v SO, kteří mě vyčerpávajícím způsobem vysvětlili princip činnosti teplot/tlak snímačů pro výpočet vzorců do ŘJ....