Stránka 2 z 6
Napsal: ned bře 05, 2006 21:32
od JRD McLAREN
...REZNIKu nalej tam polosyntetiku..
..tym urcite nic nepokazish..
..na nexiackom fore sa o tom debatovalo az az...
..ked Rado Holoska robil GO motoru, alebo ked Fireman zadrel..
..
ked tak kuk na
http://www.oleje.cz..su tam clanky..
..urcite naucne pre kazdeho, od odbornika na maziva..
To Macek:
no..ak by "motor zral olej", t.j. olej by sa spaloval spolu z palivom vo valci,
taq musi na 99.9% ist z vyfuku modry dym..
..
no nie vsak vzdy, napr. na volnobehu to poznat nebude,
..ale "ak je motor v zabere", t.j. pri rozbehu; cim vacsia zataz, tym lahsie sa to zpozoruje;
tak sa ten modry dym z vyfuku valit bude, a bude to "citit aj vo vzduchu"..
..
teda je dobre ked niekto pojde za tebou..
alebo sa aspon bude pozerat na vyfuk, ked sa budesh rozbiehat z miesta.. ( studeny motor je na taqeto zistenie lepsiii..)
..zavady budu v tomto pripade dve..
..uz tu spominane zle gufera na ventiloch..
..a zle piestne kruzky, ci pri "skrabanec ci strbina" na valci v bloku..
..gufera vie "znicit" neaky ten "zazracny pripravok" do oleja..
..piestne kruzky zas prehriatie motora, ci vysoke otacky, (tzv. RED LINE)..
(..sprintery to znajuuu..)
..aj ked miest kde by sa olej mohoj tratit je dost vela..
Napsal: ned bře 05, 2006 21:49
od V.Brousek
JRD McLAREN píše:...REZNIKu nalej tam polosyntetiku..
..tym urcite nic nepokazish..
..na nexiackom fore sa o tom debatovalo az az...
..ked Rado Holoska robil GO motoru, alebo ked Fireman zadrel..
..
ked tak kuk na
http://www.oleje.cz..su tam clanky..
..urcite naucne pre kazdeho, od odbornika na maziva..
To Macek:
no..ak by "motor zral olej", t.j. olej by sa spaloval spolu z palivom vo valci,
taq musi na 99.9% ist z vyfuku modry dym..
..
no nie vsak vzdy, napr. na volnobehu to poznat nebude,
..ale "ak je motor v zabere", t.j. pri rozbehu; cim vacsia zataz, tym lahsie sa to zpozoruje;
tak sa ten modry dym z vyfuku valit bude, a bude to "citit aj vo vzduchu"..
..
teda je dobre ked niekto pojde za tebou..
alebo sa aspon bude pozerat na vyfuk, ked sa budesh rozbiehat z miesta.. ( studeny motor je na taqeto zistenie lepsiii..)
..zavady budu v tomto pripade dve..
..uz tu spominane zle gufera na ventiloch..
..a zle piestne kruzky, ci pri "skrabanec ci strbina" na valci v bloku..
..gufera vie "znicit" neaky ten "zazracny pripravok" do oleja..
..piestne kruzky zas prehriatie motora, ci vysoke otacky, (tzv. RED LINE)..
(..sprintery to znajuuu..)
..aj ked miest kde by sa olej mohoj tratit je dost vela..
Tak jednoznačně bych nedoporučoval polosyntetiku.Pokud tam byl obyč. olej , usazuje je spousta sajrajtu v motoru(karbonu) a polosyntetika tento karbon rozpouští.Jednak hrozí ucpání olejových kanálků,a olej se postupně chová jako brusivo,protože filtr nezachytí vše.
Napsal: ned bře 05, 2006 23:51
od Vlasta
Na jaře mi čeká výměna oleje a jsem na tom podobně jako REZNIK. Nevím o tom co tam je taky nic, jen že je to dotažený z Německa. Tam snad by ta polosyntetika mohla být, nebo snad ještě něco lepšího?
Co tam lejete Vy co máte tohle auto delší dobu?
Napsal: pon bře 06, 2006 10:20
od JRD McLAREN
V.Brousek píše:
Tak jednoznačně bych nedoporučoval polosyntetiku.Pokud tam byl obyč. olej , usazuje je spousta sajrajtu v motoru(karbonu) a polosyntetika tento karbon rozpouští.Jednak hrozí ucpání olejových kanálků,a olej se postupně chová jako brusivo,protože filtr nezachytí vše.
....
JAKY JE TO TEN "OBYCAJNY OLEJ" ..??
..to je nieco ako "bezny cistiaci prostriedok" ..?? v reklame ..??
Napsal: pon bře 06, 2006 10:39
od Brainman
to bych oponoval pane Brousek. mineralni, polosyntetika a syntetika nemaji z rospoustenim karbonu nic spolecneho. Jedine co je na nich jine je stupen vyskozity pri ruznych teplotach. Uz mineralni olej M6AD obsahoval (AD) aditivum detergenty tzv. rozpoustec karbonovych castic. Na druhou stranu je pravda ze polo a plna syntetika karbonuje mene jelikoz je vice odolna vyssim teplotam.
Napsal: pon bře 06, 2006 18:22
od Topol
Pěkný den

Sraz za 53 venku -1
Jako diskus je dobrá věc ale já když nevím tak hledám vždy na netu.Taky jsem vybral dva příspěvky.V tom jednom se mi líbí doporučení:Jak je staré auto tak má být olej /doba kdy se žačal vyrábět/ a do starších aut nedávat supr nové oleje!!!
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4013
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=3896
V jedné staré písničce si vozka zpívá:kdybych mu dával oves byl by mě do Prahy dovez! Je to sice o koňovi ale platí to i o autech! Měly by dostat co potřebují
Ať nám jezdí a nezlobí

Napsal: pon bře 06, 2006 19:32
od Richard
Brainman píše:to bych oponoval pane Brousek. mineralni, polosyntetika a syntetika nemaji z rospoustenim karbonu nic spolecneho. Jedine co je na nich jine je stupen vyskozity pri ruznych teplotach. Uz mineralni olej M6AD obsahoval (AD) aditivum detergenty tzv. rozpoustec karbonovych castic. Na druhou stranu je pravda ze polo a plna syntetika karbonuje mene jelikoz je vice odolna vyssim teplotam.
Nemohu s tebou bohužel souhlasit AD znamená sice to co jsi napsal, ale při provozu auta s minerálním olejem vzniká celá řada různých úsad nejen na bázi karbonu. Syntetické oleje (i polosyntetické) v motoru jsou v rozpouštění všech možných a nemožných úsad podstatně lepší a účinější. Přechod z minerálního oleje na syntetický se doporučuje do cca 60000km A pak už se právě kvůli rozpouštění úsad, přechod nedoporučuje. U starších motorů je použití polo a plně synt. olejů zbytečné ba přímo nežádoucí z důvodů možného nedostatečného mazání (motory byly celkově volnější a synt. oleje jsou řidší). Jinak je na netu i dost příspěvků, které popisují destrukci motoru po přechodu z minerálu na syntetický, většinou způsobené ucpáním mazacích kanálků rozpuštěným sajrajtem

Napsal: pon bře 06, 2006 20:19
od Brainman
no ale musis vychazet z toho , co take pise Topol, do Nubiry tezko nekdo mohl lit mineralni olej jelikoz jestli ji koupil novou musel chodit na garancni prohlidky a tam mu davali minimalne polosyntetiku do 30 tis km. Navic v servisnim manualu je napsano jaky olej se tam ma dat
Napsal: pon bře 06, 2006 20:27
od JRD McLAREN
no Reznik mal asik zalozit nove tema...
Nubiru za "stare auto" nepovazujem, konstrukca motora tiez neje najstarsia..
..a pochybujem ze by pocas zivota vozu bolo v motore tolko usadenin, ze by po rozpusteni nieco ucpaly..
..(aj ked nic nieje nemozne)..
..(vychadzam zo skusenosti GO DOHC 1.5, tych usadeni tam vobec nebolo vela)..
ja som po kupe Nexie pouzil prostriedok na preplach motoru, pretoze "v autorizovanom servise"
pouzivali pri vymene zakazdym iny olej..
..co bolo dost poznat na chode motora (hlucnost)..
..NOVA NAPLN pozostavala z: Castrol Magnetic 5w40 polosyntetika..
..od vymeny som uz uspesne nabehal 8tis.km..
na jaro ma caka vymena.. a motor ide jak hodinky..
..taqze uz nebudem nikomu f tomto smere radit..
nech sa kazdy rozhodne sam...
:HOWK:
Napsal: pon bře 06, 2006 20:47
od V.Brousek
JRD McLAREN píše:V.Brousek píše:
Tak jednoznačně bych nedoporučoval polosyntetiku.Pokud tam byl obyč. olej , usazuje je spousta sajrajtu v motoru(karbonu) a polosyntetika tento karbon rozpouští.Jednak hrozí ucpání olejových kanálků,a olej se postupně chová jako brusivo,protože filtr nezachytí vše.
....
JAKY JE TO TEN "OBYCAJNY OLEJ" ..??
..to je nieco ako "bezny cistiaci prostriedok" ..?? v reklame ..??
Je to olej typové řady AD
Napsal: pon bře 06, 2006 20:53
od V.Brousek
Brainman píše:no ale musis vychazet z toho , co take pise Topol, do Nubiry tezko nekdo mohl lit mineralni olej jelikoz jestli ji koupil novou musel chodit na garancni prohlidky a tam mu davali minimalne polosyntetiku do 30 tis km. Navic v servisnim manualu je napsano jaky olej se tam ma dat
To je sice pravda,ale kdo ti zaručí že tam je to co tam má být ?Když neznáš původ auta je to vždy riziko.
Napsal: pon bře 06, 2006 20:56
od V.Brousek
Brainman píše:to bych oponoval pane Brousek. mineralni, polosyntetika a syntetika nemaji z rospoustenim karbonu nic spolecneho. Jedine co je na nich jine je stupen vyskozity pri ruznych teplotach. Uz mineralni olej M6AD obsahoval (AD) aditivum detergenty tzv. rozpoustec karbonovych castic. Na druhou stranu je pravda ze polo a plna syntetika karbonuje mene jelikoz je vice odolna vyssim teplotam.
Na začátku mého prvního příspěvku jsem uváděl,že je nutno posoudit kolik má i auto najeto a potom se rozhodnout co tam nalít.
Napsal: pon bře 06, 2006 21:28
od palikx
Kluci mate kazdej trochu pravdu.do 60 tis cokoliv pak uz jen to co tam bylo.kdyz nevis nejlepe mineral.ale existuje pripravek na cisteni motoru a to 2 druhy
1 naleje se do motoru pred vymenou a necha se motor bezet 20 minut-myslim ze u malo zaspinenych motoru (polosyn a syn olej)uplne dostacujici.
2 naleje se pred vymenou a ujede se 200 km.pro vsecky starsi motory vycisti motor ale ne jako polosyn nebo syn.po vypusteni uz muze byt v klidu pouzita polosyn a nic se nestane.(provereno 30 tis km)
Napsal: pon bře 06, 2006 21:35
od Richard
Každý motor má olej předepsané minimální kvality u Nubiry 2,0 je to dle API SH o viskozitě 5W-30,10W-30, 10W-40 o tom jestli má být minerální nebo polo,či plně syntetický není ani zmínka. Prostě musí vyhovovat výše uvedeným parametrům. Kamarád má tuším Kawasaki Ninja asi 900cm3 a tvrdil mi, že v návodu není předepsán do motoru syntetický olej

Nemám důvod mu nevěřit, zabývá se motory a opravami aut už asi 30let
A řekl mi, že ze syntetiky se dá snadno přejít na minerál, ale opačně je to kvůli usazeninám podstatně složitější a těžší.
Napsal: pon bře 06, 2006 21:43
od palikx
Omlouvam se mam zazito mineral 15/40,polosyn 10/40 syn 5/40.Vim ze to tak nemusi byt vzdy ale ve vetsine pripadu to tak je.(jde samo o viskozitu)