Stránka 2 z 2
Napsal: stř led 25, 2006 15:40
od Návštěvník
a proc se to dela ?
Napsal: stř led 25, 2006 16:30
od Habron
Anonyme, čteš vůbec toto fórum, když o tom vůbec nic nevíš? Už se to tu popisovalo mockrát, takže kdyby sis to pročetl, tak by ses dozvěděl mnohem víc.
Napsal: stř led 25, 2006 18:35
od ppp
Habron píše:Já bych to viděla si tak, že 16V je náročnější na údržbu, protože je konstrukčně složitější (dvě vačky a s tím související).
Ale myslím, že pokud se nezanedbává, tak nemá důvod, aby nevydržel.
Nevím, jak je to s broušením hlavy u 16V, ale moc se nedoporučuje (jak psal palikx), i když na druhou stranu zase JRD ... psal, že brousit 16V hlavu lze. Takž těžko říct.
JRD ma na motore hlavu nielen zbrusenu, ale ma aj upravene spalovacie priestory takze sa mu kompresny pomer nezvacsil (alebo aspon nie privelmi). Aj ked on by ten 16V mozno este mierne znizenie hlavy zniesol najma pri prevadzke na lpg.
Napsal: čtv led 26, 2006 13:37
od Damek
V údajoch od výrobcu sa tie dva motory fakt skoro nelíšia. Rovnaké zrýchlenie, rovnaká maximálka. Len tie kw, no neviem, kam sa teda podeli. Pamatám si výraz predavača, keď sme sa dotazovali, tak v čom je teda 16V lepší???
Jeho odpoveď bola natoľko presvedšivá, že je doma 8V
Napsal: čtv led 26, 2006 21:29
od Návštěvník
ciernygepard: moje řeč...
ale nic proti 16V ....
Napsal: ned led 29, 2006 00:00
od JRD McLAREN
No...(aby som sa ozval..)..
8V motor sa vie "rovnako dobre" pokazit ako 16V motor..
...rozdiel je akurat tak potom v cene ktoru clovek zaplati za opravu..
...musim uznat ze zbrusovat hlavu nad 0.5mm na 16v "je o hubu"..
..piestne kruzky nevydrzia kompresnuy pomer...
..je mozne spravit vybrus o 0.3mm , aby to este "prezili"...
..co v praxi znamena cca 3 vymeny tesnenia pod hlavou,
..Hlava sa frezuje preto, aby sa zarovnali nerovnosti sposobene koroziou,
prehriatim, a pod., a to zväcsa pri vymene tesnenia pod hlavou...
(inac nevidim dovod ju frezovat )..
..podla mna je jedno ci mam 8V alebo 16V motor... ak sa onho clovek "staraaa"..
..ide tu asi hlavne o vykon a o "cenu motora"...
Napsal: ned úno 05, 2006 13:25
od Marra
přesně tak.... o prachy jde vždycky až na prvním místě...
jinak je jasný, že se těch jedenáct kilowatt a pět newtonmetrů musí nějak projevit, i když to nebude žádný maso
každopádně je zajímavé, že 16V (ač by měla mít vysokootáčkovější charakter, a zřejmě má) dosahuje svého výkonového maxima již v 4800 ot/min....
důležitý je možná subjektivní pocit z obou motorů... já teda s 16V nejel..
Napsal: ned úno 05, 2006 14:11
od Damek
Ja som v 16v išiel a necítil som sa ako v silnejšom aute.
Po meste som šiel len raz vo svojom 8V a 16V stále zamnou
Bolo to ale asi tým, že bol zamnou na lane
Napsal: úte úno 07, 2006 18:42
od Marra
Napsal: pon úno 13, 2006 15:19
od Granko
Ciernygepard píše:Ja som v 16v išiel a necítil som sa ako v silnejšom aute.
Po meste som šiel len raz vo svojom 8V a 16V stále zamnou
Bolo to ale asi tým, že bol zamnou na lane
srandicky, srandicky ?
dojdi sa previezt teraz
Napsal: pon úno 13, 2006 18:15
od Marra