Stránka 2 z 2

Napsal: pon led 16, 2006 18:57
od mipo
]Rebro[ píše:A nie ze presedlas na Corsu :D
Tak toho sa neboj:-) Aj tak by som najradšej Sparka...

Napsal: úte led 24, 2006 22:26
od mipo
Chyba bola nakoniec v alarme, ktorý vybíjal baterku. Naštartovať sa nepodarilo, lebo zblbnutý alarm z výpatkou prúdu, blokoval štartovanie.

bateria

Napsal: pát led 27, 2006 14:59
od vlado
Tak sok z toho jelen:
Chevrolet 1,2 rok v. 4/2005 som vo štvrtok odstavil do garage. v nedelu som ho siel nastartovat a nic, ani len kontrolka nesvietila. Zmeral som bateriu mala 6,5 v. Nabil som ju na 9,5 volta to bola tiez premna zahada - pritom som ju nabijal takmer 3 dni slabym prudom - mozno je zla nabijacka. Dal som ju do auta a nic, ani kontrolky nesvietili. Pritom ako som spominal mala 9,5 V, otocil som klucikom zapalovania a voltmeter mi ukazal 0,0 V. Ke som kluc vratil do polohy vypnute zase ukazalo 9,5 V. V servise mi ju dobili na 13,7 V a povedali mi ze som mal zapnute vn. osvetlenie. Povazujem to viacmenej za vylucene.
Otazka:
- Preco mi nesvietili a s p o n kontrolky po vlozeni baterie?
- Preco po otoceni kluca nic nesvietilo ani neslo nastratovat a pritom som nameral na baterii 0,0 V?

Re: bateria

Napsal: pát led 27, 2006 20:08
od Blue Lanos
vlado píše:Tak sok z toho jelen:
Chevrolet 1,2 rok v. 4/2005 som vo štvrtok odstavil do garage. v nedelu som ho siel nastartovat a nic, ani len kontrolka nesvietila. Zmeral som bateriu mala 6,5 v. Nabil som ju na 9,5 volta to bola tiez premna zahada - pritom som ju nabijal takmer 3 dni slabym prudom - mozno je zla nabijacka. Dal som ju do auta a nic, ani kontrolky nesvietili. Pritom ako som spominal mala 9,5 V, otocil som klucikom zapalovania a voltmeter mi ukazal 0,0 V. Ke som kluc vratil do polohy vypnute zase ukazalo 9,5 V. V servise mi ju dobili na 13,7 V a povedali mi ze som mal zapnute vn. osvetlenie. Povazujem to viacmenej za vylucene.
Otazka:
- Preco mi nesvietili a s p o n kontrolky po vlozeni baterie?
- Preco po otoceni kluca nic nesvietilo ani neslo nastratovat a pritom som nameral na baterii 0,0 V?
1) podla vsetkeho mas nafigu nabijacku! Keby si ju mal dobru a nabijal by si ju len povedzme 0.5A - 1A ako pises 3 dni tak by ti motor isiel vyskocit :roll: Jednoducho si vyratas amper hodiny kolko by bola mala za 3 dni :) ale kedze asi nefakci tak ti ozaj nazila len "makko" na 9V a to ozaj bez skoro ziadneho prudu nemozes cakat ze sa ti rozeznu kontrolky a nebodaj nastartovat. To ze bolo 0V je preto, ze si zapol kluc do startovacej polohy a aj posledna enrgia sa vysosala. Po odpojeni zataze kluc off sa ozivila.
Ked ju v servise nabili tak je to jasne kd eje chyba :D

2)to svetlo by mohlo svietit zrejme v kufr mne sa to stal oasi 3x :oops:
Pokial to svietilo len 1 den tak rano som baerku napojil na 5A asi 10min a islo sa ale ak svietila 2 dni musel ma prist emkas natocit kablami to uz som nedobil za 10min. Startoval ma aj poobede a vecer som ju nabijal do rana na 3A a ide bez problemov aj teraz v tychto mrazoch (ma skoro 8r.)

nestartuje a nestartuje

Napsal: sob bře 22, 2008 12:07
od jojco
Kupil som do svojho Kalosa novu baterku v novembri. Mala by to byt bezudrzbova. Od vtedy sa mi raz stalo, ze som ho 3 dni nepouzil a ked som chcel nastartovat, tak sa sice kontrolky rozsvietili, ale po otoceni klucika vsetko zhaslo. Mam v aute namontovany taky "pipak" na odplasenie hlodavcov, ktory v pravidelnych intervaloch vydava taky tichy podprahovy zvuk. Myslel som, ze to je sposobene tym, tak som z neho vybral poistku. Auto mi kamarat nastartoval kablami a od vtedy v pohode islo. Dnes som zase isiel nastartovat po 3 dnoch nejazdenia a zase auto ani tuk. Co mi to moze sposobovat? Urcite som nenechal nic svietit, dvere poriadne zatvorene, autoradio vypnute a alarm a ani central som neaktivoval. Pri kupe baterky mi predajca zmeral dobijanie a vsetko bolo ok. Zaujimave je, ze sa s nim preveziem 6 km do mesta aj so zapnutymi svetlami a potom uz v pohode startuje na prvy sup. Moze to sposobovat dodatocne namontovany alarm (aj ked neaktivovany) alebo predne hmlovky, ktore su cez neake rele namontovane na spinac zadnych a nie zvlast, ako na originalnych priamo od vyrobcu? Alebo je chyba v baterke, ktora straca kapacitu sama od seba? Ako to zmeram?

Napsal: ned bře 23, 2008 21:04
od jandaxx
Máš tam nějaký černý odběr. Stačí nedovřít schránku před spolujezdcem - někdy bývá osvětlená, nebo je v ní špatný vypínač a je vymalováno. Nebo Ti to odebírá třeba alarm, rádio a další. Odpoj baterku a do serie zapoj ampérmetr. Zavři všechny dveře, jako když jdeš domů. Na ampérmetru uvidíš, jaký je odběr. Jestli bude příliš velký - asi tak od 50 miliampér a víc, je někde chyba. Pak je nejlepší postupně vyndávat pojistky, abys zjistil, ve kterém okruhu je problém. Jestli vůbec nerozumíš elektrice a na tohle si netroufneš, tak odvézt do servisu, nebo přizvat někoho znalého.

Napsal: ned bře 23, 2008 21:15
od Richard
Normálně změř odběr ampérmetrem, když máš vše vypnuté. Malý odběr být múže , tak do 10-15 mA ale víc v žádném případě!!!!

Napsal: stř bře 26, 2008 15:04
od Hynek
slaza píše:
schomi píše: PŘESNĚ TAK! 2 dny mi svítilo světlo v kufru a batarka ......... :shock:
Už aspoň 5x někdo nechal otevřené něktré dveře auta v garáži a baterka nešla. V garáži mimo dům by se to asi nestalo. Po nabití startuje pokaždé perfektně, dnes jsem poprvé nastartoval od štědrého dne (nemoc) a to bez problémů. Elektrice nerozumím, ale myslím si, že už všechny auta mají automatiku na vypínání baterie při poklesu napětí ( či proudu) pod určitou hodnotu, čímž ji nemůžete poškodit a lehce se tak zregeneruje. Taky už nelze startovat (jako u starých škodovek a dalších), dokud se startér jenom trochu pohnul. Takže problém bych hledal v nežádoucím odběru, ale u baterie asi ne. Nebo se mýlím?
Mýlíš se a dost podstatně. Baterie se vybíjí ať je zapnutá nebo vypnutá. Zapnutá samozřejmě rychleji.Vybije se i baterie postavená v dílně na stole. Vypínací automatika ve vozech není a nemá také žádné opodstatnění. Musíš to holt sledovat.

Napsal: stř bře 26, 2008 15:07
od Hynek
Richard píše:Normálně změř odběr ampérmetrem, když máš vše vypnuté. Malý odběr být múže , tak do 10-15 mA ale víc v žádném případě!!!!
Pokud je vše vypnuté, musí být nulový odběr!!! Kam by teklo těch 15 mA?

Napsal: stř bře 26, 2008 15:29
od Habron
Hynek píše: Pokud je vše vypnuté, musí být nulový odběr!!! Kam by teklo těch 15 mA?
Autorádio, centrál, přijímač DO, řídicí jednotka, ... miliampér k miliampéru a ono to naskáče.

Napsal: stř bře 26, 2008 16:37
od mrk
moje auto stalo teraz asi 25 dni a natocilo na prvy pokus po 3.pretoceni, baterka cca 3roky stara, ale od novoty toci pomalsie ako povodna z vyroby. aspon moj subjektivny pocit.

reklamacia

Napsal: čtv dub 10, 2008 14:19
od jojco
Tak dal som si auto premerat u autoelektrikara. V normale malo odber asi do 20 mA, co povedal, ze je v poriadku a ziadnu inu zavadu v instalacii po jej premerani nenasiel. Potom skusal bateriu a povedal, ze po nabiti rychle straca napetie, aby som ju isiel reklamovat (kupena 1.12., bezudrzbova). Tak som tam vcera zasiel. Predajca mi strhol z nej zhora nalepku, vypacil taku umelohmotnu zaklopku a objavili sa take tie nalevky ako na starych baterkach. Hustomerom zmeral nieco v kazdej a potom mi povedal, ze je sice nabita len asi na 40%, ale ze jej nic nie je, lebo ziadny clanok nema vyrazny rozdiel oproti inemu, ze to je urcite chyba v aute, ze mam niekde skrat. Vraj mam baterku doma 48h nabijat a ak mam garaz ze by bolo najlepsie vzdy ked pridem domov odpojit jeden kontakt, aby sa mi samovolne nevybijala a ze mi to tak 3-4 mesiace vydrzi a potom ju treba zase nabit!!!! Vacsiu blbost som uz davno nepocul. Ked som oponoval, ze den predtym som siel v kuse 120 km a tym padom by baterka mala byt ako lusk, tak zmeral aj dobijanie, to bolo v poriadku, ale zas sa vyhovaral, ze to teraz, ze mozno ked sa auto pohne, ze uz nedobija (ale to by predsa svietila na palubovke kontrolka dobijania podla mna). A ze aj tak mi ju nemoze zatial vymenit a poslat na preskusanie, lebo druhu taku nema (baterka EXIDE, aj ked AKUMu takych parametrov tam mal vystavenu), lebo na Kalosoch je opacna polarizacia. Poradte mi niekto, co mam teraz robit? Zda sa mi fakt blbe stale jeden kontakt odpajat. :?