Stránka 2 z 3
Napsal: stř led 04, 2006 18:14
od Ondras
Docent píše:Aha, takže celej ten modrej rozsah teploměru je 90°C
? Tak to jóóó
.
Kurnik, Docente, jsi natvrdlý? Několikrát v tomto i jiných threadech bylo řečeno, že 90st.C je obvykle asi ty 2mm před druhou čárkou. Já nevím, co je na tom tak nepochopitelného. Pokud se tam ukazatel nevyškrábe, tak auto prostě moc chladí a tudíž také netopí. Jasné? To že ti nějaý idiot doporučil výměnu čidla teploty je sice smutné, ale kesziho problém neřeší. Prostě mu to netopí, takže mu patrně nedovírá termostat a přechlazuje motor.
Napsal: stř led 04, 2006 19:32
od Závůrka
No mě se ručička taky zarazí asi ty 2 mm před polovinou budíku.Mám topení naplno, ale teplota nic moc. Asi tak po 15 km začne foukat tepleji. Nevím, třeba je špatně nastavený táhlo? Jak se k němu vůbec dostanu?
Napsal: stř led 04, 2006 19:48
od Robert
Závůrka píše:No mě se ručička taky zarazí asi ty 2 mm před polovinou budíku.Mám topení naplno, ale teplota nic moc. Asi tak po 15 km začne foukat tepleji. Nevím, třeba je špatně nastavený táhlo? Jak se k němu vůbec dostanu?
Hodně blbě, musí se oddělat ten černý kryt, co je kolem budíků a rádia a tam odšroubovat celý panel s ovládáním... Dál nevím, chtěl jsem to sundat, ale mě to nešlo
Napsal: stř led 04, 2006 21:56
od Ondras
...dál se dá po povolení 4 šroubů vytáhnout celý blok ovladačů topení, ale drží tam celkem fest. Ovšem táhlo topení by mělo jít zkotrolovat i pohledem od pedálů směrem pod palubovku k tomu bloku ovladačů. To že to naplno topí až po 15km je normální. Já to "svých" 30st. C taky nevytopím cestou do práce (cca 12km)
Napsal: stř led 04, 2006 22:56
od Docent
Ondras píše:Kurnik, Docente, jsi natvrdlý? Několikrát v tomto i jiných threadech bylo řečeno, že 90st.C je obvykle asi ty 2mm před druhou čárkou. Já nevím, co je na tom tak nepochopitelného. Pokud se tam ukazatel nevyškrábe, tak auto prostě moc chladí a tudíž také netopí. Jasné? To že ti nějaý idiot doporučil výměnu čidla teploty je sice smutné, ale kesziho problém neřeší. Prostě mu to netopí, takže mu patrně nedovírá termostat a přechlazuje motor.
jj, asi jsem natvrdlý. Já to zkusím, Ondro, speciálně pro tebe, polopaticky (odvozeno od slovesa "po lopatě"):
Teploměr mně ukazoval ony 2 mm před 2 čárkou. Zdálo se mně to málo, takže nějaký blbeček, právě na tomto fóru, mně napsal, že mně to ukazuje blbě - málo. Takže jsem koupil nové čidlo, a to mně za stejných podmínek ukazuje těsně kolem první čárky. Takže podle tebe jsem výměnou čidla způsobil to, že se mně nedovírá termostat?
IMHO kesziho problém není v tom, že se mu přechlazuje motor (že se přechlazuje motor a přitom je ručička v modrém poli je velice pozoruhodný závěr, asi nebudeš strojař, co?), ale že má zasraný radiátor, nejspíš nějakou "gebuzínou" na utěsnění netěsností v chladicí soustavě...
Napsal: stř led 04, 2006 23:03
od Docent
Závůrka píše:No mě se ručička taky zarazí asi ty 2 mm před polovinou budíku.Mám topení naplno, ale teplota nic moc. Asi tak po 15 km začne foukat tepleji. Nevím, třeba je špatně nastavený táhlo? Jak se k němu vůbec dostanu?
Firemní Focus TDi 2,0 začíná foukat tepleji po 20 km... A maloobjemový diesly topí tak na hov*o, že se do nich dávají jako standardní výbava nezávislá topení. Pokud chcete mít super topení, kupte si Žigulíka 1500, špicově topil po ujetí 3 km. Ale zase holt spotřeba je trošku někde jinde, pořád platí zákon zachování hmoty a energie...
Napsal: stř led 04, 2006 23:10
od Docent
Ondras píše:Několikrát v tomto i jiných threadech bylo řečeno, že 90st.C je obvykle asi ty 2mm před druhou čárkou. Já nevím, co je na tom tak nepochopitelného.
OK, takže, prosím, doplň:
Začátek modrého pole = .... °C
1. čárka = ... °C
2 mm před 2. čárkou = 90°C
3. čárka = ... °C
Přechod mezi modrým a červeným polem = ... °C
Možná bys mohl doporučit výrobci, aby ty hodnoty na teploměr psal, podobně jako na tachometr. A podej to jako zlepšovák u Škodovky, Fóbie tam ty hodnoty totiž nemá taky, má jenom trochu jiné rozložení polí. A nezapomeň přiznat, že ses inspiroval u Opel Corsa, ten má na teploměru čárky i hodnoty...
Napsal: čtv led 05, 2006 00:04
od Ondras
Docent píše:OK, takže, prosím, doplň:...
Nepros, nedopolním. Nemám důvod po teplotách pátrat, stejně jako běžný uživatel. Spokojím se s prostým málo / 90 / moc. Pokud se budu v motoru v budoucnu rýpat na vyšší úrovni, pořídím si standalone budík ocejchovaný v st. C, stejně jako teploměr a tlakoměr oleje a A/F ratio budík
Napsal: čtv led 05, 2006 14:16
od Robert
Docent: Kristepane, to už je na mě moc
Prostě a jednoduše: Když je ručička cca ty 2mm před druhou čárkou, teplota je oněch 90 st. C. Pokud mas ručíčku někde kolem první čárky, je to špatně !!! Pokud to topí normálně, nemá to nic společnýho s termostatem, jen máš chybný zobrazování!!! Chápenzí???
Napsal: čtv led 05, 2006 20:32
od V.Brousek
tak jsem to znova přečetl vaše příspěvky a konstatuji,že je to debata na úrovni.Jen tak dál
Napsal: čtv led 05, 2006 21:08
od Ondras
V.Brousek píše:... je to debata na úrovni...
Na úrovni je zcela určitě. Otázka jaká to úroveň je. Nicméně děkujeme za svolení k pokračování
Napsal: čtv led 05, 2006 21:16
od Vojta
Napsal: čtv led 05, 2006 21:29
od V.Brousek
Ondras píše:V.Brousek píše:... je to debata na úrovni...
Na úrovni je zcela určitě. Otázka jaká to úroveň je. Nicméně děkujeme za svolení k pokračování
Ondráši nemusiš děkovat.Tady si můžeš dělat co chceš.Tak nevím proč jsi tak jedovatý.
Napsal: čtv led 05, 2006 21:30
od jakub
V.Brousek píše:Ondras píše:V.Brousek píše:... je to debata na úrovni...
Na úrovni je zcela určitě. Otázka jaká to úroveň je. Nicméně děkujeme za svolení k pokračování
Ondráši nemusiš děkovat.Tady si můžeš dělat co chceš.Tak nevím proč jsi tak jedovatý.
panove
, ja bych to snad radeji utnul ...
Napsal: čtv led 05, 2006 21:35
od V.Brousek
já jsem nezačal