mno, mam 16V, na 8V neviem ako to vyzera...:
Treba najst vstreky - su to 4 veci, do ktorych vedu po 2 kable medzi "motorom" a potrubim sania. Su uchytene na zeleznej liste, ktora je o blok motora prisrobovana dvoma 13kami srobmi - odsrobovat, nestratit. Odmontovat velku hadicu nasavania nalavo, ma 2 velke otvory a jednu malu odbocku - vsetko odmontovat a dat hadicu prec.
Pod skrtiacou klapkou (ak je to ona
), nalavo od vstrekov su 2 benzinove rurky pripojene k liste, na ktorej su vstreky - privod paliva od cerpadla, je to spojene takym umelohmotnym konektorom. Podlozit handrou, prilis to toho nepozerat a odpojit, moze to vystreknut a vytecie trocha benzinu (cca. 1 deci). Na druhej strane listy zo vstrekmi je taka mala hadicka, ktora je pripojena na potrubie sania, odpojit. To bola ta jednoducha cast.
Netreba sa pokusat vybrat tu listu zo vstrekmi, lebo to nejde. Vstreky su jednym koncom zapichnute do hlavy valcov, druhym koncom do tej listy. Ked je lista povolena, tak sa tym celym da par cm hybat - vhodny cas, odpojit konektory. Konektory maju od motora taky drotik - zatlacit smerom k vstreku a vytiahnut vsetky 4, kabel s konektormi odtiahnut niekam napravo k rozdelovacu, aby nezavadzal.
Vstreky su prichytene k liste takym plieskom - treba ho opatrne zatlacit dozadu a vybrat - davat bacha, lebo okolo kazdeho vstreku su 2 diery do motora, kam moze padnut - mne nastastie padol az na zem, ale ak ho tam niekde vnutri stratite, mate smolu (aj ked sa to da zlozit aj bez neho - klasicky priklad kurvitka
).
Ok, ked su pliesky prec, tak vstreky su zastrcene medzi motorom a listou a da sa s nimi trocha hybat - tu je len jedna rada, postupne ich odtial vybrat - je to trocha na nervy, hlavne ten uplne nalavo.
Ja som mal na nich take cierne one, co je na obrazku - je to suche a tvrde, ta sa to vysparchat malym srobovakom - pozor na trysku, sparchat len jemne a po obvode, nie v strede - maju tam byt 2 male dierky, nie jedna velka. Vysparchal som, zapol na baterku, trocha tym pocvakal, strekol dnu cistic na brzdy a retaze (ine som po ruke nemal), zapojil na baterku, fukol dnu, a ked pekne vystrekli 2 prudy toho cistitka, tak bolo dobre. Takto treba vycistit vsetky styri.
Sklada sa to v opacnom poradi. Drziace pliesky nasunut na vstrek do spodnej drazky smerom zozadu dopredu, vstrek strcit do hlavy valcov, nastrcit na neho listu a zacvanut do nej ten pliesok. Postupovat z lava doprava (od nasavania k rozdelovacu). Keby to do ten listy neslo zasunut, treba to testenie niecim trocha namastit alebo naolejovat. Pozastrkovat a pozacvakavat vsetky 4 vstreky. Zasrobovat 13ky sroby, pripojit konektory, pripojit benzin a tu malu hadicku napravo, dat spat hadicu nasavania a vsetko skontrolovat. Ja som 2-3 krat otocit klucikom, aby to cerpadlo dotlacilo a naskocilo to za cca 2 sekundy.
Hlavne hinty - nestratit sroby a tie pliesky, neposkodit vstrek a ked ho davate naspat, skuste sa trafit co najskor, lebo chodite prave vycistenou castou po zasratom motore, tak aby ste si to nezasrali skor, ako to tam date. Zelam vela trpezlivosti