Stránka 2 z 4
Napsal: sob pro 10, 2005 16:20
od Olda
Už se to tu řešilo-stačí relé nas odpojení čerpadla při sepnutí plynu, ale pozor-musí být v nádrži alespon 10-20L paliva aby čepradlo mohlo opětovně nasát a nezapadlo...
Já mám čerpadlo v záruce, takže relé zatím neřeším...

Napsal: sob pro 10, 2005 16:37
od Richard
Každý čerpadlo se chladí čerpanou kapalinou, zvlášť pokud je v ní potopený,
s tím se dá souhlasit, ne? A samozřejmě pokud je v nádrži 1/2 není co řešit. Ale když je v nádrži prd tak může nastat takováhle situace: čerpadlo je sem tam ošplouchlý benzinem, jdeme na LPG = žádný benzin do motoru a čerpadlo je vyčvachtané a neprotlačí žádný benzín přes ten přetlakový ventil zpět do nádrže, průtok = 0 .
A tak čerpá co může a nic přes něj nejde, stojí se v koloně a žádnej šplouch! A teď se klidně může přehřát a poškodit !!! Souhlas? A každej el.motor hřeje! Souhlas???

Napsal: sob pro 10, 2005 18:14
od Rasťo
Richard píše:Každý čerpadlo se chladí čerpanou kapalinou, zvlášť pokud je v ní potopený,
s tím se dá souhlasit, ne? A samozřejmě pokud je v nádrži 1/2 není co řešit. Ale když je v nádrži prd tak může nastat takováhle situace: čerpadlo je sem tam ošplouchlý benzinem, jdeme na LPG = žádný benzin do motoru a čerpadlo je vyčvachtané a neprotlačí žádný benzín přes ten přetlakový ventil zpět do nádrže, průtok = 0 .
A tak čerpá co může a nic přes něj nejde, stojí se v koloně a žádnej šplouch! A teď se klidně může přehřát a poškodit !!! Souhlas? A každej el.motor hřeje! Souhlas???

Palivove cerpadlo je utopene v nadrzi??? Ked je odpojene vstrekovanie, nefunguje prepad?
Napsal: sob pro 10, 2005 19:17
od Richard
ROSŤO, ROSŤO, Já měl za to, že když se bavíš o vstřikování a o čerpadle, že alespoň víš kde se čerpadlo nachází. SAMO ŽE je utopené v nádrži!!! A bez dovolení jsem si půjčil jednu fotečku z Lanose od Akriho, snad mě nesežere
Je to z Lanose, ale ostatní Daewoo jsou podobná ne-li stejná
To bílý je čerpadlo, to stříbrný nahoře s těma trubkama je příruba za ktreou to visí v nádrži

Je u toho ještě ukazatel stavu paliva a dole je odpor nouzové zásoby paliva (hladové oko)
Jinak snaž se použít nahoře možnost hledat, ve foru je už tolik informací o všem, že bychom si klidně mohli dát nějakou dobu pauzu a jen kecat , kecat a potřetí jsem to zapoměl

Napsal: sob pro 10, 2005 19:47
od Rasťo
Neviem kde v Espere sa palivove cerpadlo nachadza, pretoze som v tom este nehrabal. Nie vo vsetkych autach je palivove cerpadlo v nadrzi. Teraz ti verim ze tam je, ale nemyslim si ze tam je preto, aby ho benzin chladil. Nedostal som odpoved na otazku, ci pri vypnutom vstrekovani nefunguje prepad (spiatocka, spät do nadrze) Nechcem sa hadat, ani nikomu protirecit, iba sa mi nedari uverit tomu ze by to cerpadlo bolo odkazane na chladenie benzinom. Myslim si ze pricina poruch je inde, ako v nedostatocnom chladeni.
Napsal: sob pro 10, 2005 20:02
od JRD Mc..
uz som spomenul vyssie..
ze prepad je regulovany podtlakom v sacom potrubi..
..ak je prepnute na LPG, nefunguju vstrekovacie trysky..
..ale kolobeh paliva ostava zachovany..
..teda prepad funguje...a palivo cirkuluje stale, aj ked idete na LPG..
..a palivove cerpadlo nieje vzdy umiestnene v nadrzi, ako priklad je tu
Favorit 1.3MPI, Felicia 1.3MPI, neaka ta Honda..
Napsal: sob pro 10, 2005 20:11
od Rasťo
Takze je jedno ci idem na benzin, alebo LPG prietok je rovnaky. Mozno je pricina proste v tom ze nic nevydrzi vecne. Ani palivove cerpadlo. Alebo vam co LPG nemate sa palivove cerpadla nekazia?
Napsal: sob pro 10, 2005 20:15
od peter NR
niesom zrovna odborník (že JRD Mc...?

), ale myslím, že to je normálne opotrebeni ako u všetkého - bráchovi na felde s LPG odišli dve trysky, keď chodil asi pol roka len na plyn... - toto by som tomu pripísal...
Napsal: sob pro 10, 2005 20:17
od Richard
Kdyby jste si můj příspěvek přečetli, tak jsem popsal situaci, kdy čepadlo je staré má snížený výkon a v nádrži je málo benzinu. Za těchto okolností může čerpadlo odejít a s velkou pravděpodobností i odejde. Ve zdejších příspěvcích se jen hemží čerpadly odejitými po vyčerpání nádrže. Hlavně u Nexie - je to největší i forum. A ještě něco když má být na vstřikovačích 300 kp Tak to musí vytvořit tlak čerpadlo 400 kp kterej narve do tý trubky se vstřikovači a na konci je přetlakový ventil, kterej to co je přes pošle zpět do nádrže. Pokud je čerpadlo staré vykotlané nacpe do toho třeba jen 250 kp a tudíž se nic nemůže vracet ! Chápeš?

Napsal: sob pro 10, 2005 21:35
od ppp
Favorit mpi neexistoval a bmm mal cerpadlo v nadrzi rovnako ako vsetky skodovky so vstrekovanim okrem 742.135/6 kotre sa vozili do zamoria so systemom bendix kvoli emisnym limitom. Aj ked u tejto som si nie isty ci tiez nemala cerpadlo v nadrzi.
Proste pri vstrekovackach neviem o aute, ktore by nemalo cerpadlo v nadrzi (aj ked verim ze mozu existovat).
Inac na feldach vraj pred myslim dvoma ci troma rokmi najma v kosiciach odchadzali casto vstreky, ale to suviselo s nekvalitnym plynom, spolocnym menovatelom bola vtedy niektora cerpacka. Prebehlo to na lpg konfere ale podrobnosti mi uz vysumeli.
Dalsia teoria ohladne odchadzania cerpadiel v pripade lpg tvrdi, ze problem nie je ani tak v nedostatku benzinu ako skor jeho starboe, zvodnateniu a zmene zlozenia po odpareni prchavejsich zloziek, ked trci v nadrzi prilis dlho.
Viem ze napriklad na skodovke mi benzin z nadrze smrdel po natankovani par tyzdnov naozaj ako benzin, ale po pol roku bez navstevy benzinky uz smrdel uplne inac. Skor ako riedidlo nez ako benzin.
Napsal: sob pro 10, 2005 21:44
od peter NR
ppp píše:Inac na feldach vraj pred myslim dvoma ci troma rokmi najma v kosiciach odchadzali casto vstreky, ale to suviselo s nekvalitnym plynom, spolocnym menovatelom bola vtedy niektora cerpacka.
no brachovi podľa mňa trysky odišli preto, lebo nemakali pol roka

palivové čerpadlo
Napsal: sob pro 10, 2005 22:42
od Vašek

Životnost čerpadla hodně závisí na tom kde tankujete. Já jsem druhý majitel NESIE A ten první tankoval šetřílek v nějakém JZD kde měli sajrajt v nádržích a mně se podělalo benzín čerpadlo po 25 tisících,protože to zahnojil ten sajrajt. Jinak se dá koupit čerpadlo i za
3800 Kč orig. (americký) Mně stála výměna, proto, že jsem otom věděl kulový a natáhli mně -- 8500 tis a ještě mi to odflákli u BALVINA v DAEWU
v Brně. Tak se nenechte napálit. Vašek.
Napsal: sob pro 10, 2005 23:01
od JRD McLAREN
No..sa tu bavite ..ze co kvoli comu odide...
..to je tema...to by sme tu mohli pisat dookola prihody..
..ja som len xel popisat princip..ako palivo putuje...
ktym "Skodovkam"....(ako tak pozeram do mudrej knizky)
S 742.135/136 su motory Rapidu .. a tu o vstrekovani u skodovky este ani len pocut nebolo...
S 781.135/135E a S 781.136/136X .."prve" Favority, karburator, "AC Pumpa" Jikov na bloku..
S 781.135B a S 781.136B .. Vstrekovanie BOSCH Monotronic, palivove cerpadlo elektricke (pod kapotou alebo v nadrzi, boli dve verzie).
no este existuje "par exemplarov" Favoritov, ktore mali motor S 791.136B a S791.136M(motor Felicie)
S791.136B - Bosh Monotronic; S791.136M - Simos2P MPi; tu uz bolo cerpadlo v nadrziach..
..
A uz ked sa bavime aj o vstrekoch u Daewa.. a co sa kedy kazi..
..jak mi vysvetlite, ze mi odisiel jeden vstrek, ked jazdim iba na benzin,
nemam LPG, v nadrzi je vzdy aspon to minimum, najazdene 71tis., ..??

Napsal: ned pro 11, 2005 11:08
od ppp
JRD McLAREN -> 742.XXX je oznacenie motorov pre skodovky s motorom vzadu. Na vyvoz do usa a dalsich krajin kde mali prisne emisne limity tam montovali francuzsky system bendix, co bol vlastne monovtstrek, s lambdou a katalyzatorom. Este zopar skodoviek oznacenych i-ckom v nazve (Li, GLi) po svete jazdi, ale u beznych uzivatelov v cechach je to vsetko vystrihane a je tam obycajny karburator. Ale netusim kde presne mali cerpadlo. Ak v nadrzi tak museli mat inu nadrz nez ostatne skodovky.
Inac 742.135/6 si mnoho ludi (aj predavacov v autodieloch cisto na skodovky) mysli ze to mali len rapidy. Lenze rapidov s tymito motormi bolo menej nez sedanov, to len tak mimochodom

.
Favority s E za cislom by sa legalne v cechach ani vyskytovat nemali, ale tak ako vsetci uradnici vedia ze na skodovky je vsetko zakazane, tak ochotne zapisu do fava akykolvek motor a kasnu, aj ked tam je zakazov tiez plna ... Takze E, co inac malo riadeny karburator a lambdu a kat, sa po cechach tiez pohybuju, ale ako u bendixu, tak aj tu to maju na 99.99% vystrihane a je tam obycajny lekr karburator, len v papieroch a na bloku im ostalo E(cotronic).
To o favach som nevedel, ze bolo cerpadlo pri niektorych typoch mimo nadrze. Je to mozne, do fav sa velmi nevyznam, najma do tych po 92

.
Inac co viem, tak pri prerabkach skodoviek s blokmi z feldy (bez moznosti dat pumpu hnany vackou) ale na karburator, sa pouzivaju normalne vysokotlakove cerpadla hoci aj z feldy akurat su zapojene tak ze cez ne neustale prudi benzin a prepadom sa vracia spat do nadrze. Takze to cerpadlo nebyva chladene benzinom tak zeby ho omyval. Nie vsetci ho davaju do nadrze, kedze tam sa bez uprav nezmesti. Napriek tomu nezhori.
Ja sa trzim tej teorie ze cerpadlo odide najma ked cerpa nekvalitny benzin, ci uz dlho stojaci vdaka lpg alebo vdaka tomu ze to jrd nez minie celu napln zasobnikov ubehne mozno par mesiacov.
Ked odide jeden vstrek tak by som to tipol na chybu materialu.
Napsal: ned pro 11, 2005 12:13
od Rasťo
Takze mozeme povazovat famu ze palivove cerpadlo je zavisle na chladeni benzinom za vyvratenu?