Stránka 2 z 4

Napsal: ned pro 25, 2005 14:32
od Jura
Krtek má určitě recht, jen já jsem asi přehnaný skrblík. Spotřeba se pohybuje taky podle stylu jízdy kolem 7,2 v létě až 8,5 v zimě, jezdím zhruba pořád stejným stylem, 30km denně do práce a 30 zpět, ve 3 lidech. Minimum 6,4 (Znojmo - Hradec Králové), maximum 8,9 (Chorvatsko, Kvarner - Znojmo, rakev na střeše, 5 lidí, v mezích povolených rychl. limitů). Tak ať nám to jezdí!!

Re: Teploměr vnější teploty

Napsal: pon led 09, 2006 22:00
od Pepa.z.Krkonos
Jura píše:
Pepa.z.Krkonos píše: Mám stejné auto, a bohužel nyní po ujetých 18000 km i stejný problém.
Přes léto a podzim se venkovní teplota jevila jako odpovídající, ale naprosto stejné výše uvedené problémy nastaly až při mrazech. Dokonce jsem si všiml, že se mi při automatickém režimu klimatizace zapíná kompresor klimy i když nastavím vnitřní teplotu na hodnotu kolem 24 stupňů a venku mrzne. Asi to bude tím, že to venkovní čidlo "lže" o cca 9 stupňů do plusu. V servisu na mne také koukali tak, že se s něčím takovým ještě nesetkali. Hned po novém roce jsem objednaný na kontrolu, tak doufám, že technici v servisu na něco přijdou. Řešil ještě někdo tento problém ? A s jakým výsledkem ?
No, když jsem to téma založil, tak bych taky měl asi odpovědět, jak jsem dopadl, že?
Já jsem se zkrátka naštval a zkusil najít to čidlo. Je hned vedle klaksonu, t.j. napravo od chladiče, je trochu vidět i normálně zvenku skrz dolní otvory v masce. Při pokusu o demontáž se mi tak trochu rozmlomil jeho úchyt, tak jsem jej podle délky kabelu sklonil níž a doleva blíže k mlhovce. Od té doby ukazuje víceméně správně, jen při teplotách kolem nuly zhruba 1-2 stupně více (prostě si je odečtu raději vždy). Když je víc nebo výrazně míň, údaj souhlasí. Zkrátka, poloha čidla je špatně vymyšlená, při jízdě nejspíš nápor od chladiče do stran odraženého ohřátého vzduchu obtéká tento prostor a čidlo kecá. Pokud se rohodnete pro nápravu, zkuste o to požádat v servidu, ať to tam nemusíte lepït tavnou pistolí, jako já.
K té klimatizaci: někdy se mi to taky stane, ale považuji to za snahu klimatizace o co nejrychlejší odmlžení okna. Ona totiž venkovní teploměr snad vůbec nepoužívá, řídí se pouze teplotou uvnitř vozu, kdesi jsem se to dočetl v manuálu. Další stav, kdy se sama zapne je, často tato situace: v autě ještě chladno, déšť a zapnuté autom. stěrače - asi jako prevence zamlžení oken. Stejně ji skoro vždy vypnu a zapnu si jí jen v případě potřeby. Zbytečně několik deci spotřeby navíc.
Tak jsem byl s autem v tom servisu a mechanik závadu odstranil. Příčina celého problému byla v tom, že zoxidovaly kontakty připojení čidla teploty (které je někde za nárazníkem u chladiče) ke kabelu. Po očištění kontaktů se ukazuje teplota opět v normálu. :-)

Napsal: sob led 14, 2006 14:30
od retty
Tak som si v stredu prebral od predajcu moje nové lacetti a predajca ma sám upozornil, že ukazovateľ vonkajšej teploty na automatickej klime je nepresný. Vraj je to to jediné, čo môže tomuto autu vytknúť.

Napsal: ned led 15, 2006 18:14
od Krtek
retty píše:Tak som si v stredu prebral od predajcu moje nové lacetti a predajca ma sám upozornil, že ukazovateľ vonkajšej teploty na automatickej klime je nepresný. Vraj je to to jediné, čo môže tomuto autu vytknúť.
Určitě neni, neboj :lol: zjistíš časem .... :P

Napsal: ned led 15, 2006 19:43
od retty
Krtek píše:
retty píše:Tak som si v stredu prebral od predajcu moje nové lacetti a predajca ma sám upozornil, že ukazovateľ vonkajšej teploty na automatickej klime je nepresný. Vraj je to to jediné, čo môže tomuto autu vytknúť.
Určitě neni, neboj :lol: zjistíš časem .... :P
Tak to sa už teším. :D
Inak ak by som mal zhrnúť svoje dojmy po prvých cca 150km (SW 1,6, model 2006, vraj už euro IV):
- motor je pomerne svižný aj na takúto ťažkú kravu (doteraz som jazdil s octáviou 75kW)
- vo vnútri nič nevrže, ani nepuká
- zato počuť motor a tiež dunenie od kolies (žeby nové zimné gumy?)
- podvozok sa mi vôbec nezdá taký mäkký, ako sa všade píše, je tak akurát aj v zákrutách
- radenie rýchlostí ide dostatočne ľahko, avšak len ak radím pomaly. Rýchlejšie radenie už ide horšie.
- trochu ma mrzí dojazdová rezerva a tiež, že v aute nebola povinná výbava (trojuholník, lekárnička, lano) a dokonca ani zdvihák a kľúč na kolesá

Celkovo som ale zatiaľ spokojný a ešte stále sa z "novej hračky" vytešujem
:lol:

Napsal: ned led 15, 2006 20:04
od Krtek
to je zajímavý, já všude viděl plnohodnotnou rezervu. Asi zase na něčem ušetřili. Podvozej JE hlučnej, to je vlastnost, ne závada. Když jsem vez vzadu lidi do brna po dálnici nějakejch 160-190 km/h tak neslyšeli vlastního slova kvůli hukotu podvozku. a přitom motr nebyl skoro slyšet. Je jedno jaký máš pneu, já už zkloušel dvoje a je to furt stejný.

Napsal: pon led 16, 2006 08:00
od Tomáš
Cože ????? ... nebyl tam hever a klíč na kola ! To snad ne ! :twisted:

Když jsem kupoval Matize , tak tam taky nebyla lékárnička a trojuhelník , ale trošku nářadí , hever a klíč na kola jo.

Napsal: pon led 16, 2006 08:41
od Jura
retty píše:
Krtek píše:
retty píše:- trochu ma mrzí dojazdová rezerva a tiež, že v aute nebola povinná výbava (trojuholník, lekárnička, lano) a dokonca ani zdvihák a kľúč na kolesá
:lol:
Já když jsem kupoval Lacetti sedan v 2/2005, byl tam zvedák a pár kousků nářadí (klíč na kola, šroubovák, stranový klíč 10/13). Po lékárně, sadě žárovek a trojúhelníku ani památky.

Napsal: pon led 16, 2006 17:45
od retty
Jura píše:
retty píše:
Krtek píše: Já když jsem kupoval Lacetti sedan v 2/2005, byl tam zvedák a pár kousků nářadí (klíč na kola, šroubovák, stranový klíč 10/13). Po lékárně, sadě žárovek a trojúhelníku ani památky.
Tak beriem späť. V aute mám všetko tak, ako popisuješ, len ja som tú tajnú schránku na hever a kľúče pod čalunením vedľa rezervy nenašiel a predajca mi to neukázal, keďže som mal v kufri letné gumy.

Napsal: úte led 17, 2006 09:33
od Jura
retty píše:Tak beriem späť. V aute mám všetko tak, ako popisuješ, len ja som tú tajnú schránku na hever a kľúče pod čalunením vedľa rezervy nenašiel a predajca mi to neukázal, keďže som mal v kufri letné gumy.
Tak vidíš. Trochu Ti závidím, SW jsem chtěl taky, ale když jsem v únoru dostal slevu 100 tisíc na sedan, model z minulého roku (MY2004), tak to nekup, max. výbava s 1.8 motorem za 399 tisíc. Mám ale skoro unikát: Chevrolet Nubira (!!). Nechal jsem Nubiru přelepit na Lacetti. Mám jinou masku než Ty - (něco mezi Nubira a Lacetti) - 3 pole, všechny s vodorovnými žebry, kříž uprostřed prostředního pole, taky trochu jiné kliky, jinak je opticky vše zhruba stejné jako MY 2005 + 2006.
Tak přeju mnho km bez nehod, a ať jsi spokojený alespoň jako já (nyní 25tis. km, bez vážnějších problémů.

Napsal: úte led 17, 2006 14:40
od Pepa.z.Krkonos
Jura píše:
retty píše:Tak beriem späť. V aute mám všetko tak, ako popisuješ, len ja som tú tajnú schránku na hever a kľúče pod čalunením vedľa rezervy nenašiel a predajca mi to neukázal, keďže som mal v kufri letné gumy.
Tak vidíš. Trochu Ti závidím, SW jsem chtěl taky, ale když jsem v únoru dostal slevu 100 tisíc na sedan, model z minulého roku (MY2004), tak to nekup, max. výbava s 1.8 motorem za 399 tisíc. Mám ale skoro unikát: Chevrolet Nubira (!!). Nechal jsem Nubiru přelepit na Lacetti. Mám jinou masku než Ty - (něco mezi Nubira a Lacetti) - 3 pole, všechny s vodorovnými žebry, kříž uprostřed prostředního pole, taky trochu jiné kliky, jinak je opticky vše zhruba stejné jako MY 2005 + 2006.
Tak přeju mnho km bez nehod, a ať jsi spokojený alespoň jako já (nyní 25tis. km, bez vážnějších problémů.
Koukám, že nejsem sám kdo řešil na jaře 2005 stejné dilema: SW a nebo sedan za 400000,- ve full výbavě (byť s podivným názvem Chevrolet Nubira) ? Také u mne to vyhrál sedan. Teď mám najeto 20tis. km a kromě "banálních" problémů s čidlem teploty a toho spropadeného rádia s CD měničem, který neustále nechce přijímat signál dopravního vysílání, také žádné vážnější problémy nemám. Rovněž přeji mnoho km bez poruch.

teplomer

Napsal: úte led 17, 2006 19:17
od Romeo
Dnes auto parkovalo cely den vonku. teplota -1 ale Lacetti hlasi +11 !!!!!! po 5km jazdy ukazuje +9.5. tak tomu hovorim odchylka. Co ma trapi viac je, ze ked som zapol ofukovanie celneho skla, tak sa sice na displayi zobrazila snehova vlocka, ale kompresor nebolo pocut zeby sa zapol. Tak som skusal ho vselijakym sposobom ozivit, ale nic sa nedialo. Proste to neslo zapnut. Ked som ale uz parkoval pred domom, tak som to este raz vyskusal a uz to zapnut islo. Nemali ste niekto taky problem ?.

Este jedna ot. Mam vybavu CDX a cierne klucky dveri, ale vsade inde som videl chromove. Ma ich niekto tiez cierne s vybavou CDX ?

Re: teplomer

Napsal: stř led 18, 2006 08:51
od Jura
Romeo píše:Dnes auto parkovalo cely den vonku. teplota -1 ale Lacetti hlasi +11 !!!!!! po 5km jazdy ukazuje +9.5. tak tomu hovorim odchylka. Co ma trapi viac je, ze ked som zapol ofukovanie celneho skla, tak sa sice na displayi zobrazila snehova vlocka, ale kompresor nebolo pocut zeby sa zapol. Tak som skusal ho vselijakym sposobom ozivit, ale nic sa nedialo. Proste to neslo zapnut. Ked som ale uz parkoval pred domom, tak som to este raz vyskusal a uz to zapnut islo. Nemali ste niekto taky problem ?.

Este jedna ot. Mam vybavu CDX a cierne klucky dveri, ale vsade inde som videl chromove. Ma ich niekto tiez cierne s vybavou CDX ?
Ano, hlásím se, já mám taky CDX s černými kličkami (+ imitací dřeva ve dveřích a na palubce)! Ale je to samorost Chevrolet Nubira sedan. Stejně debilní chování teploměru jsem si taky zažil, ale nemyslím, že to je špatným kontaktem na konektoru teploměru. Když ho totiž odpojíš úplně, ukazuje -21 st., takže v případě vyššího odporu kvůli např. zoxidovaným kontaktům by ukazoval spíš nižší teplotu. Není to zkrátka termistor, ale termočlánek (termocouple) - čím vyšší teplota, tím vyšší produkuje napětí. U termistoru stoupá s teplotou odpor. Teploměr se chová debilně a je třeba s tím počítat! No a ta klima - taky se mi to stane, ale jen někdy a já to neřeším, prostě si myslím, že ten automat je hrozně inteligentní a zkrátka ví sám nejlíp, co má dělat. Řekl bych, že se to nezapíná např. při silnějším mrazu a studeném motoru, nevím proč, ale mám ten pocit, sepne se až když se trochu ohřeje motor. (Třeba to předpokládá, že v mrazu je vzduch dosti suchý a proto jej není potřeba moc vysušovat klimou. A nebo je to něco ve smyslu "je něco mezi nebem a zemí...".

Napsal: stř led 18, 2006 09:09
od Jura
Pepa.z.Krkonos píše:Koukám, že nejsem sám kdo řešil na jaře 2005 stejné dilema: SW a nebo sedan za 400000,- ve full výbavě (byť s podivným názvem Chevrolet Nubira) ? Také u mne to vyhrál sedan. Teď mám najeto 20tis. km a kromě "banálních" problémů s čidlem teploty a toho spropadeného rádia s CD měničem, který neustále nechce přijímat signál dopravního vysílání, také žádné vážnější problémy nemám. Rovněž přeji mnoho km bez poruch.
No, Pepo, máme stejné auto a moje rádio dopravní informace přijímá, tedy pokud je jejich úpříjem zapnut tlačítkem TR a na v dolní části displeje je nápis TRAFFIC. Ale jak čtu, jsi z Krkonoš a předpokládám, že asi posloucháš třeba Radio Černá Hora. Těm to už delší dobu nefunguje, asi tak dva roky zpátky to ještě chodilo (ve starém autě jsem měl taky orig. Blaupunkt), pak jen občas na teď jim to už vůbec nejde. Ani žádné jiné východočeské rádio ten kód prostě nevysílá a nebo v nějakém špatném formátu. Stačí ale naladit třeba Český Rozhlas1 (jo, vím, že se to nedá poslouchat) a tam jim to funguje dobře - sám na něj ladím, když jedu např. do Prahy. Je taky třeba mít správně nastavenou úroveň hlasitosti při TA (v menu rádia je to tušm TA Volume). Tak nezoufej, porucha to snad nebude, já jsem s rádiem nadmíru spokojen.

Napsal: stř led 18, 2006 09:16
od Pepa.z.Krkonos
Jura píše:
Pepa.z.Krkonos píše:Koukám, že nejsem sám kdo řešil na jaře 2005 stejné dilema: SW a nebo sedan za 400000,- ve full výbavě (byť s podivným názvem Chevrolet Nubira) ? Také u mne to vyhrál sedan. Teď mám najeto 20tis. km a kromě "banálních" problémů s čidlem teploty a toho spropadeného rádia s CD měničem, který neustále nechce přijímat signál dopravního vysílání, také žádné vážnější problémy nemám. Rovněž přeji mnoho km bez poruch.
No, Pepo, máme stejné auto a moje rádio dopravní informace přijímá, tedy pokud je jejich úpříjem zapnut tlačítkem TR a na v dolní části displeje je nápis TRAFFIC. Ale jak čtu, jsi z Krkonoš a předpokládám, že asi posloucháš třeba Radio Černá Hora. Těm to už delší dobu nefunguje, asi tak dva roky zpátky to ještě chodilo (ve starém autě jsem měl taky orig. Blaupunkt), pak jen občas na teď jim to už vůbec nejde. Ani žádné jiné východočeské rádio ten kód prostě nevysílá a nebo v nějakém špatném formátu. Stačí ale naladit třeba Český Rozhlas1 (jo, vím, že se to nedá poslouchat) a tam jim to funguje dobře - sám na něj ladím, když jedu např. do Prahy. Je taky třeba mít správně nastavenou úroveň hlasitosti při TA (v menu rádia je to tušm TA Volume). Tak nezoufej, porucha to snad nebude, já jsem s rádiem nadmíru spokojen.
Jsem rád že se mi potvrdila moje domněnka. Jakmile totiž překročím hranice našeho regionu, tak vše najednou funguje. Asi to doopravdy bude problém na zdejších stanicích (Černá hora, Evropa 2 ...). V servisu si s tím také lámou hlavu, protože se to rádio chová stejně i na jejich autech. Zkusím ten ČR1 aby se mi to potvrdilo.