Stránka 2 z 3
Napsal: pon lis 21, 2005 23:57
od Habron
ppp píše:Ja mam lave svetlo nejako stocene doprava. Kedze poburacke mam nove okuliare neviem kde je zrada, lebp v strede je hlbsie pod maskou ako lave, takze ak to dostelujem skrutkou vedla konektora, svetlo bude hlboko.
Ale aj o inom som chcel. TO skutocne su svetla napajane 1,5kou vodicom az od packy pod volantom? Ved to je zbytocne dlha trasa a este ten spinac na packe ten bude tiez pekne vypaleny. Ja to planujem prerobit na dve rele a 2,5ku priamo od baterky cez poistky.
Tak to by se mi chtělo, předělávat elektroinstalaci. Stejně na té 1,5 máš ztátu max 5W.
Napsal: úte lis 22, 2005 12:41
od peter NR
ppp píše:
Ale aj o inom som chcel. TO skutocne su svetla napajane 1,5kou vodicom az od packy pod volantom? Ved to je zbytocne dlha trasa a este ten spinac na packe ten bude tiez pekne vypaleny. Ja to planujem prerobit na dve rele a 2,5ku priamo od baterky cez poistky.
ta páčka vypálená nebude, lebo tá spína len mínus na dve relátka, ktorými sú ovládané svetlá - tie relé sú zrejme nad poistkami... k páčke vedú iba 3 tenké 0,5 kábliky
Napsal: úte lis 22, 2005 12:54
od stefan
Espero má samostatné relé pre každý druh svetla (stretávacie, diaľkové aj hmlové). Sú umiestnené spolu s poistkami svetiel v motorovom priestore, pri pohľade spredu auta v pravo na nosníku, taká čierna skrinka. Je to vymyslené a urobené dobre, nič neprerábajte. Zo spodu viečka skrinky je nakreslený aj zoznam jednotlivých relé.
Napsal: úte lis 22, 2005 20:13
od peter NR
stefan píše:Espero má samostatné relé pre každý druh svetla (stretávacie, diaľkové aj hmlové). Sú umiestnené spolu s poistkami svetiel v motorovom priestore, pri pohľade spredu auta v pravo na nosníku, taká čierna skrinka. Je to vymyslené a urobené dobre, nič neprerábajte. Zo spodu viečka skrinky je nakreslený aj zoznam jednotlivých relé.
súhlasím, až na to že v tej skrinke je len relé hmloviek, čo sa týka stret. a diaľk. sú tam iba poistky - relé budú zrejme vnútri, mal som to rozobraté predvčerom...
Napsal: úte lis 22, 2005 21:41
od ppp
No ja jsem to resil spis novyma zarovkama. Koupil jsem nejake Bosch +50% a rozdil je znatelny. S nima vidim uz docela dobre.
Napsal: úte lis 22, 2005 21:50
od peter NR
ppp píše:Mimochodom, funguje vam nastavovanie vysky svetiel aj pri dialkovych? Podla schemy by sa malo dat kyvat svetlami len pri stretavackach.
tak,tak
mimochodom, ak chceš vedieť aká je strata v kábloch pri zapnutých svetlách, tak zapoj dig.voltmeter medzi objímku žiarovky jej prívod a údaj odpočítaj od celkového napätia na +-baterky - a uvidíš, či sa to oplatí...
Napsal: stř lis 23, 2005 19:17
od ppp
To omeranie strat planujem, aj ked ten pristup nie je ktovieco.
Mimochodom, pekne to tu zblblo. Moj prispevok zmizol miesto toho je tam prispevok niekoho ineho
a moj podpis
.
Napsal: ned lis 27, 2005 20:35
od ppp
Robil som trosku kabelaze.Velmi sa za vysledok hanbim, lenze droty vhodnej farby mi dosli prilis skoro, takze zvysok vyzera ako cirkusacka svina.
Meral som aj ubytok napatia na stretavackach, a mam pocit, ze 1,5V na objimke ziarovky alebo 1V na poistke je trosku privela, ale aspon tie ziarovky vydrzia veky
)). Takze prekablovavacke sa nevyhnem.
Napsal: pon pro 05, 2005 23:08
od ppp
Takze je to prekablovane. Pouzil som 2,5ku lanko na privod aj uzemnenie priamo na baterku a napajani tiez priamo z baterky cez poistku a rele na kazde svetlo zvlast. Pristroje sice tvrdia ze som 1,5V ubytok zredukoval asi na 0,6 az 0,7V ale na ceste nic nevidno, skor by som povedal ze je to este horsie
. Ale to bude asi tym, ze som zaroven sprevadzkoval elektricke naklapanie svetiel a ony sa mi potvory sklopili k zemi takze aj v najvyssej polohe svietim tak 2m pred auto
. Takze to zostelujem a uvidiime. Chcelo by to dake ine espero na porovnanie. ALe mozno to preto tak nadraka svieti, lebo tam mam tie 500Sk phlibs blue, ktore sice svietia bielo ale mizerne. Alebo je chyba inde.
Napsal: úte pro 06, 2005 19:09
od ppp
Aby som nezabudol, tak ta kablovacka ma este jednu vyhodu/nevyhodu (?). Prestala sa mi hriat packa pod volantom
.
Napsal: úte pro 06, 2005 23:37
od peter NR
ppp píše:Aby som nezabudol, tak ta kablovacka ma este jednu vyhodu/nevyhodu (?). Prestala sa mi hriat packa pod volantom
.
Ppp, to je čudné...! Mal som to celé rozobraté, vyrábal a pripájal som tam autom. rozsvecovač svetiel a viem, že páčka spína kostru na ovládanie relátiek - jak pre parkovačky, tak stretávačky... Obvod, čo tam mám mi spína kostru (teda mínus) a jeho zaťažiteľnosť je max 0,5 A.
Veď už by mi to dávno zhorelo... a už to fachá druhý rok...
Takže podľa môjho názoru - ak sa hriala - muselo to mať inú príčinu...
Napsal: stř pro 07, 2005 15:18
od RoSta
Aj mne sa hreje a nič som s tým nikdy nerobil...
Žeby pre to?
Napsal: stř pro 07, 2005 17:33
od ppp
peter NR -> mas pravdu, pre parkovacky a stretavacky je spinane rele, ale z neho uz ide silnejsi kablik cez prepinac dialkove/stretavacky az k motoru ku poistkam a svetlam. Okrem toho svetelna hukacka ide tiez tade akurat priamo z napajania a nie cez rele. Takze som tym prekablenim odstranil jeden prepinac a meter 1,5ky. Skus si vybrat to rele spod palubovky a prepojit to natvrdo merakom (rozsah do 10A) a zapnut svetla co ti ukaze. Inac aj skodivky do isteho roku vyroby mali aspon dialkove priamo cez spinac pod volantom a to bolo casto problemom, ked sa vypalil, ale ze to spravia aj korejci v 90tych rokoch to by ma nenapadlo. Mozno tym chceli chranit ziarovky pred praskanim (ked im takto znizia napatie). Inac odhadom som mohol ziskat na ziarovkach vykon mozno 5W, co je asi 10%
, ale aj to sa pocita
)).
Este budem musiet zmerat napatie za behu motora na baterke a na altiku, pretoze ma stale auta presvecuju. Je mi jasne ze proti fabke z H7 nemam sancu, ale feldy by som mohol presvietit pre zmenu ja
.
Napsal: stř pro 07, 2005 17:35
od ppp
Pardon, vlasten ked to rele prepojis merakom, tak sa svetla rozsvietia okamzite
, takze staci sa len vopchat pod palubovku a merat
.
Napsal: stř pro 07, 2005 18:10
od peter NR
ppp: máš recht - svetelná húkačka aj prepínanie (D-S) je napriamo cez páčku - na tom som akosi pozabudol... takže si tam mal asi napálený kontakt na tej páčke, keď sa zahrievala