Tak to by se mi chtělo, předělávat elektroinstalaci. Stejně na té 1,5 máš ztátu max 5W.ppp píše:Ja mam lave svetlo nejako stocene doprava. Kedze poburacke mam nove okuliare neviem kde je zrada, lebp v strede je hlbsie pod maskou ako lave, takze ak to dostelujem skrutkou vedla konektora, svetlo bude hlboko.
Ale aj o inom som chcel. TO skutocne su svetla napajane 1,5kou vodicom az od packy pod volantom? Ved to je zbytocne dlha trasa a este ten spinac na packe ten bude tiez pekne vypaleny. Ja to planujem prerobit na dve rele a 2,5ku priamo od baterky cez poistky.
Nastavenie prednýh svetiel
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
ta páčka vypálená nebude, lebo tá spína len mínus na dve relátka, ktorými sú ovládané svetlá - tie relé sú zrejme nad poistkami... k páčke vedú iba 3 tenké 0,5 káblikyppp píše: Ale aj o inom som chcel. TO skutocne su svetla napajane 1,5kou vodicom az od packy pod volantom? Ved to je zbytocne dlha trasa a este ten spinac na packe ten bude tiez pekne vypaleny. Ja to planujem prerobit na dve rele a 2,5ku priamo od baterky cez poistky.
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
Espero má samostatné relé pre každý druh svetla (stretávacie, diaľkové aj hmlové). Sú umiestnené spolu s poistkami svetiel v motorovom priestore, pri pohľade spredu auta v pravo na nosníku, taká čierna skrinka. Je to vymyslené a urobené dobre, nič neprerábajte. Zo spodu viečka skrinky je nakreslený aj zoznam jednotlivých relé.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
súhlasím, až na to že v tej skrinke je len relé hmloviek, čo sa týka stret. a diaľk. sú tam iba poistky - relé budú zrejme vnútri, mal som to rozobraté predvčerom...stefan píše:Espero má samostatné relé pre každý druh svetla (stretávacie, diaľkové aj hmlové). Sú umiestnené spolu s poistkami svetiel v motorovom priestore, pri pohľade spredu auta v pravo na nosníku, taká čierna skrinka. Je to vymyslené a urobené dobre, nič neprerábajte. Zo spodu viečka skrinky je nakreslený aj zoznam jednotlivých relé.
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
tak,takppp píše:Mimochodom, funguje vam nastavovanie vysky svetiel aj pri dialkovych? Podla schemy by sa malo dat kyvat svetlami len pri stretavackach.
mimochodom, ak chceš vedieť aká je strata v kábloch pri zapnutých svetlách, tak zapoj dig.voltmeter medzi objímku žiarovky jej prívod a údaj odpočítaj od celkového napätia na +-baterky - a uvidíš, či sa to oplatí...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
Robil som trosku kabelaze.Velmi sa za vysledok hanbim, lenze droty vhodnej farby mi dosli prilis skoro, takze zvysok vyzera ako cirkusacka svina.
Meral som aj ubytok napatia na stretavackach, a mam pocit, ze 1,5V na objimke ziarovky alebo 1V na poistke je trosku privela, ale aspon tie ziarovky vydrzia veky )). Takze prekablovavacke sa nevyhnem.
Meral som aj ubytok napatia na stretavackach, a mam pocit, ze 1,5V na objimke ziarovky alebo 1V na poistke je trosku privela, ale aspon tie ziarovky vydrzia veky )). Takze prekablovavacke sa nevyhnem.
Takze je to prekablovane. Pouzil som 2,5ku lanko na privod aj uzemnenie priamo na baterku a napajani tiez priamo z baterky cez poistku a rele na kazde svetlo zvlast. Pristroje sice tvrdia ze som 1,5V ubytok zredukoval asi na 0,6 az 0,7V ale na ceste nic nevidno, skor by som povedal ze je to este horsie . Ale to bude asi tym, ze som zaroven sprevadzkoval elektricke naklapanie svetiel a ony sa mi potvory sklopili k zemi takze aj v najvyssej polohe svietim tak 2m pred auto . Takze to zostelujem a uvidiime. Chcelo by to dake ine espero na porovnanie. ALe mozno to preto tak nadraka svieti, lebo tam mam tie 500Sk phlibs blue, ktore sice svietia bielo ale mizerne. Alebo je chyba inde.
Ppp, to je čudné...! Mal som to celé rozobraté, vyrábal a pripájal som tam autom. rozsvecovač svetiel a viem, že páčka spína kostru na ovládanie relátiek - jak pre parkovačky, tak stretávačky... Obvod, čo tam mám mi spína kostru (teda mínus) a jeho zaťažiteľnosť je max 0,5 A.ppp píše:Aby som nezabudol, tak ta kablovacka ma este jednu vyhodu/nevyhodu (?). Prestala sa mi hriat packa pod volantom .
Veď už by mi to dávno zhorelo... a už to fachá druhý rok...
Takže podľa môjho názoru - ak sa hriala - muselo to mať inú príčinu...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
peter NR -> mas pravdu, pre parkovacky a stretavacky je spinane rele, ale z neho uz ide silnejsi kablik cez prepinac dialkove/stretavacky az k motoru ku poistkam a svetlam. Okrem toho svetelna hukacka ide tiez tade akurat priamo z napajania a nie cez rele. Takze som tym prekablenim odstranil jeden prepinac a meter 1,5ky. Skus si vybrat to rele spod palubovky a prepojit to natvrdo merakom (rozsah do 10A) a zapnut svetla co ti ukaze. Inac aj skodivky do isteho roku vyroby mali aspon dialkove priamo cez spinac pod volantom a to bolo casto problemom, ked sa vypalil, ale ze to spravia aj korejci v 90tych rokoch to by ma nenapadlo. Mozno tym chceli chranit ziarovky pred praskanim (ked im takto znizia napatie). Inac odhadom som mohol ziskat na ziarovkach vykon mozno 5W, co je asi 10% , ale aj to sa pocita )).
Este budem musiet zmerat napatie za behu motora na baterke a na altiku, pretoze ma stale auta presvecuju. Je mi jasne ze proti fabke z H7 nemam sancu, ale feldy by som mohol presvietit pre zmenu ja .
Este budem musiet zmerat napatie za behu motora na baterke a na altiku, pretoze ma stale auta presvecuju. Je mi jasne ze proti fabke z H7 nemam sancu, ale feldy by som mohol presvietit pre zmenu ja .