Stránka 2 z 3

Napsal: pon říj 03, 2005 22:17
od V.Brousek
fireman píše:vcera to islo a dnes uz nie :cry:
co naděláš,odpovím za tebe.NIC

Napsal: pon říj 03, 2005 22:18
od fireman
posli mi emila do SZ a ja Ti tu schemu poslem

Napsal: pon říj 03, 2005 23:00
od peter NR
Obrázek
pokus o napravu, mal som to vo formate bmp a neslo to zobrazit, sorry vsetkym

Napsal: úte říj 04, 2005 20:26
od V.Brousek
peter NR píše:Obrázek
pokus o napravu, mal som to vo formate bmp a neslo to zobrazit, sorry vsetkym
Peter NR,díky za plánek,ale jsem v autoeletrice částečný laik,potřeboval bych znát nějaké hodnoty těch diód.Dík za odpověď

Napsal: stř říj 05, 2005 22:41
od peter NR
V.Brousek píše: Peter NR,díky za plánek,ale jsem v autoeletrice částečný laik,potřeboval bych znát nějaké hodnoty těch diód.Dík za odpověď
Diody mozu byt akykolvek univerzalny typ, napr. 1N4007, co sa tyka toho rele, uz som to tu niekde pisal- malo by mat vyssi odpor cievky, aby nim tiekol minimalny prud, nejake jazyckove a pod., existuju rele na 12V ktore su v puzdre ako int. obvod, maju vnut. odpor cievky asi 1000ohmov a spinaci prud 1A- idealne...

Napsal: čtv říj 06, 2005 16:17
od Johny
Ja by som tam pridal vypínacie relé napájané od štartéra. Keď by si štartoval nesvietili by ti svetlá aspoň stretávacie a mal by si vtedy menšiu záťaž na batériu. Niečo ako keď sa ti pri štarte vypne rádio

Napsal: ned říj 09, 2005 16:23
od peter NR
Johny píše:Ja by som tam pridal vypínacie relé napájané od štartéra. Keď by si štartoval nesvietili by ti svetlá aspoň stretávacie a mal by si vtedy menšiu záťaž na batériu. Niečo ako keď sa ti pri štarte vypne rádio
Ked sa este raz pozries na tu schemu, zistis, ze rele, ktore rozsvecuje svetla JE ovladane zo startera a svetla pri startovani nesvietia - ani parkovacky... Co sa tyka radia, neviem ako na inych daewach ale na espere pri startovani radio nevypina a ak ano, je to len tym, ze klesne napatie... Popis kablov 1,2,3,4 je na prvej strane tejto temy

Napsal: ned říj 09, 2005 16:49
od Blue Lanos
tak na kazdom lanose sa radio pri startovani vypina mozes mat bateriu akukolvek :oops: Preto aj elektricka antena cvici jak sprosta, ked startujes pri zapnutom radiu. BTW nepomohlo by keby som k radiu potiahol samostatny kabel +12V od baterie?

Napsal: ned říj 09, 2005 17:54
od gadzo
Mne sa najviac páči ten nápad s čidlom oleja. Keď nie je tlak, nebude svietiť.

Napsal: ned říj 09, 2005 20:48
od Docent
Tak zrovna tohle za nejlepší nápad nepokládám... Není tlak = neznamená, že neběží motor, ale může být v háji čidlo nebo vyběhanej motor a čidlo sepne až ve vyšších otáčkách (kdysi dávno jsem měl Š100, kde kontrolka zhasínala při rychlosti >80 km/hod.) - to tedy nebudeš svítit?

Napsal: ned říj 09, 2005 21:06
od Robert
Není jednodušší si nainstalovat nějaký odporný vřískadlo, který po otoceni klicku a nasledným nastartování bude imrvére řvát, dokud nezapnete světla??? :D

Nebo ještě jedna varianta, že by se na B sloupek nainstalovalo kladivo, co Vás bude mlátit do hlavy, dokud to nezapnete :lol: :lol: :lol:

Mimochodem, já bych to asi zapojil na kontrolku dobíjení, nebo na kontrolku zapnutých pásů ;)

Napsal: ned říj 09, 2005 21:13
od peter NR
Blue Lanos píše:tak na kazdom lanose sa radio pri startovani vypina mozes mat bateriu akukolvek :oops: Preto aj elektricka antena cvici jak sprosta, ked startujes pri zapnutom radiu. BTW nepomohlo by keby som k radiu potiahol samostatny kabel +12V od baterie?
Neviem aku spinacku ma lanos, este to overim aj na tej mojej ale som si na 90perc. isty, ze 12V vystup, na ktorom je radio neodpadne pri startovani... Ale radio moze aj tak vypinat kvoli prudkemu poklesu na baterke pri starte, pokles moze byt aj na 8,5V. Mozno by trocha pomohlo, keby si mu natiahol "tvrdy" plus od baterky, ale musis ho dat na obidve napajacie svorky autoradia (B+,ACC) a teda ti radio nebude fungovat "s klucom" ale iba POWER ON/OFF :D

Napsal: ned říj 09, 2005 21:42
od Vojta
Já už jsem si tohle dávno vyřešil, psal jsem to i do fóra. Zapojil jsem blikající diodu falešného alarmu, dokud nerozsvítím světla, bliká. Je to vidět a je to protivný. Zároveň to slouží jako falešný alarm. A mám to bez složitého zapojování a za 40,-Kč. Rádio mi zapojovali v servisu a někdy při startování zhasne (většinou), někdy ne. Nevím proč.

Napsal: ned říj 09, 2005 21:49
od peter NR
Vojta píše:Rádio mi zapojovali v servisu a někdy při startování zhasne (většinou), někdy ne. Nevím proč.
...toto bude ono - radio nezhasne vzdy, pretoze to zavisi od toho aky pokles nastane - pri studenom motore ma starter a teda aj baterka vacsie problemy ako pri teplom... 8)

Napsal: pon říj 10, 2005 06:02
od Blue Lanos
peter NR píše:
Blue Lanos píše:tak na kazdom lanose sa radio pri startovani vypina mozes mat bateriu akukolvek :oops: Preto aj elektricka antena cvici jak sprosta, ked startujes pri zapnutom radiu. BTW nepomohlo by keby som k radiu potiahol samostatny kabel +12V od baterie?
Neviem aku spinacku ma lanos, este to overim aj na tej mojej ale som si na 90perc. isty, ze 12V vystup, na ktorom je radio neodpadne pri startovani... Ale radio moze aj tak vypinat kvoli prudkemu poklesu na baterke pri starte, pokles moze byt aj na 8,5V. Mozno by trocha pomohlo, keby si mu natiahol "tvrdy" plus od baterky, ale musis ho dat na obidve napajacie svorky autoradia (B+,ACC) a teda ti radio nebude fungovat "s klucom" ale iba POWER ON/OFF :D
to je prave to ja vzdy vypinam radio klucom :P Bratrancovi na espere to tusim tiez nevypinalo :idea: